Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuorin appelsiinin kuten omenan

Vierailija
20.04.2015 |

Havahduin tähän yksi päivä kun työkaverini tuijotti appelsiinin kuorimistani. Sanoi että kuorin sen väärin. Ei sitä kuulemma kuulu kuoria kuten omenaa.
Miten sitten?

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
21.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 11:22"]

[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 11:20"][quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 11:18"] [quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 11:15"] [quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 21:26"]Mua hämmästytti ainoastaan tuo, että kuorit omenan! Miksi ihmeessä joku kuorii omenan? Enpä ikinä ole kuorinut muita hedelmiä kuin mitkä ovat pakollisia. [/quote] Hedelmän pinnassa on vahakerros johon kaikki pöpöt kerääntyy. Myös kasvunsääteet ja torjunta-aineet... [/quote]Syöt sä ne kuoren myrkyt kuitenkin kun käpälöit sitä appelsiinia siinä kuoriessasi [/quote] Sä menit nyt sitten vaihtamaan sen marjan. Kyse oli omenasta. [/quote] :) Aloittaja sanoi että kuorii appelsiinin kuten omenan....

[/quote]

Ja tuossa lainauksessa puhuttiin omenasta.

Vierailija
22/24 |
21.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lopettanut koko appelsiinien kuorimisen. Leikkaan ohuiksi lohkoiksi ja syön sisukset siitä. En muuten kuori omenoitakaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
21.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikkaan molemmat päät irti, sitten teen appelsiini "kyljellään" (eli leikatut päät sivuilla) viillon noin appelsiinin puoliväliin asti. Sitten käännän puolikkaat viillon kohdalta erilleen ja minulla on kätevästi irrotettavissa olevat lohkot kuorenpuolikkaissa.

Vierailija
24/24 |
21.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 21:30"][quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 21:26"]Mua hämmästytti ainoastaan tuo, että kuorit omenan! Miksi ihmeessä joku kuorii omenan? Enpä ikinä ole kuorinut muita hedelmiä kuin mitkä ovat pakollisia.
[/quote]

Etpä taida tietää mitä kaikkea paskaa siinä kuoressa on... :) Joo tiedän että siinä on myös tärkeitä vitamiinejä ym, mutta silti. Ällöttää se kiiltelevä tahmainen pinta, vaikka kuinka yrittää pestä.
[/quote]
"Paskaa"? Tietämätön olet sinä. Kemikaalit kulkeutuvat koko hedelmään. Kuoriessa tosiaan poistat ravinteikkaimmat osat. Enemmän haittaa kuin hyötyä! Jos et pidä vahakerroksesta, se on omaa nirsoiluasi. Turha tyrkyttää sitä muille. Omenassa on luonnostaan vahakerros, eikä se "ime" mitään torjuntajäämiä sen enempää kuin muut osat! Lika taas lähtee pesemällä. Bakteerikammoiset voi samantien vaikka keittää sen omenan ;)
T. Hortonomi
PS. Jos syöt banaania tai kurkkua, niissä on moninkertainen määrä kemikaalijäämiä ja omenan kuoriminen on silloin ihan vitsi.