Kuorin appelsiinin kuten omenan
Havahduin tähän yksi päivä kun työkaverini tuijotti appelsiinin kuorimistani. Sanoi että kuorin sen väärin. Ei sitä kuulemma kuulu kuoria kuten omenaa.
Miten sitten?
Kommentit (24)
[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 21:13"]Siis kuorit kuorimaveitsellä? Eikö appelsiinin kuori ole liian paksu sellaiseen?
[/quote]
Tavallisella veitsel kiertämällä niin että koko kuori on kiekuraisena nauhana.
[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 21:14"][quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 21:13"]Siis kuorit kuorimaveitsellä? Eikö appelsiinin kuori ole liian paksu sellaiseen?
[/quote]
Tavallisella veitsel kiertämällä niin että koko kuori on kiekuraisena nauhana.
[/quote] Tuohan on hyvä tapa.
Itse kuorin ihan käsin. Sormi sisään jommasta kummasta päästä keskeltä ja kuoret revin irti reiän avulla.
Leikkaan "hatun" irti ensin, sitten viiltoja kylkeen ikään kuin lohkoiksi. Sitten lohkoista kuoret irti yksi kerrallaan. Näin kuoritaan appelsiini oikeaoppisesti.
[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 21:24"]Leikkaan "hatun" irti ensin, sitten viiltoja kylkeen ikään kuin lohkoiksi. Sitten lohkoista kuoret irti yksi kerrallaan. Näin kuoritaan appelsiini oikeaoppisesti.
[/quote]
Mikä määrittelee oikeaoppisen kuorintatavan?
Mua hämmästytti ainoastaan tuo, että kuorit omenan! Miksi ihmeessä joku kuorii omenan? Enpä ikinä ole kuorinut muita hedelmiä kuin mitkä ovat pakollisia.
[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 21:25"][quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 21:24"]Leikkaan "hatun" irti ensin, sitten viiltoja kylkeen ikään kuin lohkoiksi. Sitten lohkoista kuoret irti yksi kerrallaan. Näin kuoritaan appelsiini oikeaoppisesti.
[/quote]
Mikä määrittelee oikeaoppisen kuorintatavan?
[/quote]
Appelsiinin oikeaoppinen kuorinta-kurssi ja siitä saatu appelsiininkuorija-tutkinto. Suosittelen.
[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 21:26"]Mua hämmästytti ainoastaan tuo, että kuorit omenan! Miksi ihmeessä joku kuorii omenan? Enpä ikinä ole kuorinut muita hedelmiä kuin mitkä ovat pakollisia.
[/quote]
Etpä taida tietää mitä kaikkea paskaa siinä kuoressa on... :) Joo tiedän että siinä on myös tärkeitä vitamiinejä ym, mutta silti. Ällöttää se kiiltelevä tahmainen pinta, vaikka kuinka yrittää pestä.
[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 21:19"]
Itse kuorin ihan käsin. Sormi sisään jommasta kummasta päästä keskeltä ja kuoret revin irti reiän avulla.
[/quote]
Tästä oli joskus juttua, noin käsin kuorivat ovat agressiivisia ihmisiä jonkun tutkimuksen mukaan.
[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 21:26"]Mua hämmästytti ainoastaan tuo, että kuorit omenan! Miksi ihmeessä joku kuorii omenan? Enpä ikinä ole kuorinut muita hedelmiä kuin mitkä ovat pakollisia.
[/quote]
Hedelmän pinnassa on vahakerros johon kaikki pöpöt kerääntyy. Myös kasvunsääteet ja torjunta-aineet...
Mä ostan Lidlin 100% tuorepuristettua applessiinimehua 2 eurolla litran pullon. Samalla rahalla ei montaa appelsiinia saa
[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 11:15"]
[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 21:26"]Mua hämmästytti ainoastaan tuo, että kuorit omenan! Miksi ihmeessä joku kuorii omenan? Enpä ikinä ole kuorinut muita hedelmiä kuin mitkä ovat pakollisia. [/quote] Hedelmän pinnassa on vahakerros johon kaikki pöpöt kerääntyy. Myös kasvunsääteet ja torjunta-aineet...
[/quote]Syöt sä ne kuoren myrkyt kuitenkin kun käpälöit sitä appelsiinia siinä kuoriessasi
[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 21:19"]
[/quote]
Revit kuoret irti reiän avulla.
Tästä tulee niin outo mielleyhtymä, että pitää ihan kysyä kumman?
[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 21:25"]
[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 21:24"]Leikkaan "hatun" irti ensin, sitten viiltoja kylkeen ikään kuin lohkoiksi. Sitten lohkoista kuoret irti yksi kerrallaan. Näin kuoritaan appelsiini oikeaoppisesti. [/quote] Mikä määrittelee oikeaoppisen kuorintatavan?
[/quote]
Elintarvikelaki.
[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 11:18"]
[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 21:26"]Mua hämmästytti ainoastaan tuo, että kuorit omenan! Miksi ihmeessä joku kuorii omenan? Enpä ikinä ole kuorinut muita hedelmiä kuin mitkä ovat pakollisia. [/quote] Hedelmän pinnassa on vahakerros johon kaikki pöpöt kerääntyy. Myös kasvunsääteet ja torjunta-aineet...
[/quote]Syöt sä ne kuoren myrkyt kuitenkin kun käpälöit sitä appelsiinia siinä kuoriessasi
[/quote]
Sä menit nyt sitten vaihtamaan sen marjan. Kyse oli omenasta.
[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 11:20"][quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 11:18"]
[/quote]
Sä menit nyt sitten vaihtamaan sen marjan. Kyse oli omenasta.
[/quote]
:)
Aloittaja sanoi että kuorii appelsiinin kuten omenan....
[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 21:14"]
[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 21:13"]Siis kuorit kuorimaveitsellä? Eikö appelsiinin kuori ole liian paksu sellaiseen? [/quote] Tavallisella veitsel kiertämällä niin että koko kuori on kiekuraisena nauhana.
[/quote] D: Eikö tule roiskeita silmille?
[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 21:25"]
[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 21:24"]Leikkaan "hatun" irti ensin, sitten viiltoja kylkeen ikään kuin lohkoiksi. Sitten lohkoista kuoret irti yksi kerrallaan. Näin kuoritaan appelsiini oikeaoppisesti. [/quote] Mikä määrittelee oikeaoppisen kuorintatavan?
[/quote] minä.
Siis kuorit kuorimaveitsellä? Eikö appelsiinin kuori ole liian paksu sellaiseen?