Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Arkisia asioita joita teet "väärällä" tavalla

Vierailija
20.04.2015 |

Listataan tänne :)
Ihan sellaisia pieniä asoita... Annan pari esimerkkiä.
Pyykkiä pestäessä, en laita rintaliivejä sellaiseen pussukkaan, vaan sinne vain muiden pyykkien sekaan.
En käytä huuhteluainetta.
imuroin ensin ja sen jälkeen pyyhin vasta pölyt.
Ruokaa laittaessa, en ikinä mittaa mitään ainesosia vaan mututuntumalla heitän kaikkea sekaan :D

Kommentit (155)

Vierailija
121/155 |
21.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makaronilaatikosta tulee parasta niin, että keittää makaroneja 3-4 minuuttia ja laittaa valutetut makaronit sitten vuokaan ruskistetun jauheliha-sipuliseoksen ja munamaidon kanssa. Nestettä niin, että seos juuri peittyy. Kun makaroneja on keittänyt vähän, ne ovat jo hieman pehmenneet eivätkä ime enää nestettä yhtä paljon. Lisäksi, kun ne ovat kuumia, ruoka alkaa kypsyäkin uunissa saman tien.

Jos makaroneja on esikeitetty enemmän, ruoasta tulee omaan makuuni liian muhjuista kun makaronit ovat liian pehmeitä.

Vierailija
122/155 |
21.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaarituettomat rintsikat pestään muun hienopyykin seassa. Ei oo vaikeeta, ei vie lisäaikaa, eikä kuluta rintsikoita. (Tää sille ihmettelijälle).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/155 |
21.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 23:29"][quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 22:36"]En huuhtele spagettia/riisiä ikinä ennen syöntiä :)
[/quote] Pitäiskö ne huuhdella?!
[/quote]

Juu, ei todellakaan! Tää taitaa olla suomalainen outous... Mäkin opin äitiltä. Ekan kerran ku laitoin ruokaa poikaystävän kans ja keitin pastaa, niin se katto ku hullua ja oli että mitä ihmettä sä teet?! ku olin pastaa huuhtomassa. :D Nykyään keitän pastan AINA puolikkaan liemikuution kanssa enkä huuhdo! Tuo kivasti makua. Jos haluaa estää takertumista ja tehdä pastan "liukkaaks", niin sekaan voita tai öljyä, ja sekoitetaan!

Vierailija
124/155 |
21.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 01:06"]

Makaronilaatikosta tulee parasta niin, että keittää makaroneja 3-4 minuuttia ja laittaa valutetut makaronit sitten vuokaan ruskistetun jauheliha-sipuliseoksen ja munamaidon kanssa. Nestettä niin, että seos juuri peittyy. Kun makaroneja on keittänyt vähän, ne ovat jo hieman pehmenneet eivätkä ime enää nestettä yhtä paljon. Lisäksi, kun ne ovat kuumia, ruoka alkaa kypsyäkin uunissa saman tien.

Jos makaroneja on esikeitetty enemmän, ruoasta tulee omaan makuuni liian muhjuista kun makaronit ovat liian pehmeitä.

[/quote]En näe mitään syytä esikeittää makaroneja laatikkoruokiin. Riittävästi nestettä ja uunitus hoitaa homman.

Vierailija
125/155 |
21.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin taidan sitoa kenkäni "lasten tavalla", oonko aina miettiny miten saisin lahjapaketteihin edes solmittua hienomman rusetin...
Hmm mä pesen rintsikkani käsin, urheiluliivit kylläkin pussissa koneessa.
Ja munki mielestä on järkevämpää imuroida ensin ja sitten pyyhkiä pölyt. Imuroidessahan pölisee kauheana ja nurkisti lentelee sotkuja.

Meillä ei oo ikinä käytetty huuhteluainetta kotona, ei kai se ole pakollinen ellei halua jotenkin parempilaatuisempaa pyykkiä?
Silittäminen on todella vaivalloista kyllä, just kauluspaidat jaksan silittää mutta sitten mummo valittaa kun en silitä mm. Lakanoita ja pyyhkeitänikin!

Raavin ja tökin monesti finnejäni. Haluaisin vain että ne lähtisivät nopeasti niin ettei tarvitsisisi katsella keltaista mollukkaa leuassa.
Syön aina tosi myöhään ruokaa ennen nukkkumaanmenoa, "vaikkei saisi." Räplään myös puhelinta sängssä ennen nukahtamista ja/tai nukahdan tv:n ääreen.
Pidän aina laturin seinässä ja mulla on usein sähkölaitteita päällä vaikken niitä käytä just...
En jaksa juurikaan lajitella roskiani.
Pesen farkkujani varsin usein.

Vierailija
126/155 |
21.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseasiassa oikea tapa pukea rintaliivit on kiinnittää ne edestä ja pyöräyttää ne oikein päin ja sitten nostaa rinnat sinne kuppiin hyvin :) youtubesta löytyy varmasti videoita jos joku ei ymmärtänyt mitä tarkoitan.

Vierailija
127/155 |
21.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En syö aamiaista enkä lounasta, kahvia lukuunottamatta. Päivällisen syön neljän-viiden maissa iltapäivällä ja iltapalan kahdeltatoista tai myöhemmin, jos valvotuttaa.

Vierailija
128/155 |
21.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön sängyssä. 

Pidän aterimia käsissä väärin - vekslaan niitä jatkuvasti käsistä toiseen, mutta oikein ne ovat vain leikatessa, muulloin väärinpäin. En huomaa tätä itse tai pidä vaivalloisena. Sen sijaan syöminen oikealla tavalla tuntuu ihan mahdottomalta.

Pidän kynääkin kädessä väärällä otteella, mutta olen hyvä käyttämään sitä, minulla on klassinen kuvataiteen koulutus. 

Vierailija
129/155 |
21.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse teen kaiken oikein tietenkin, mutta...

12 vuotias tyttäreni syö sujuvasti veitset ja haarukat väärissä käsissä ollakseen oikeakätinen. Joka perkeleen kisareissu valmentaja nostaa siitä asiasta äläkän. Tehnyt sitä nyt viiden vuoden ajan. 

Se valmentaja on siviiliammatiltaan erityisopettaja ja yhä ihmettelen, tuota hänen tapaansa yrittää häpäistä lapsi kaikkien edessä. Se meinaan oikeasti korottaa ääntään ja huutaa asiasta. Vaikka itse kuljen mukana joukkueen johtajana, niin se tekee saman tempun aina ja selkeesti ikuisesti. Joka kerta mä sanon, että annas nyt olla. Meille vanhemmille asia on ok. Hän ei kauho, ei lappaa suuhun, vaan ihan sievästi syö.

Muut joukkueen vanhemmatkin ovat puoltaneet meitä. Myös sitä nirsoa tyttöä, joka ei oikein syö mitään reissussa. Eihän se tyttö yhdessä reissussa mitään opi syömään, turha siitä on silloin saarnata. Valmentajahan siis vaatii aamupalalla puuron, kaksi leipää, leikkeleet, juustot ja tomaatitkurkutsalaatit päälle, mehut ja maidot. KUKA SYÖ aamupalalla puuron JA leivät?! En mä, lihava aikuinenkaan. - että sekin menee pieleen. ;)

Sorry innostuin tästä aiheesta, mutta ne ovat niin käsillä, kun kisakevät parhaimmillaan.

Vierailija
130/155 |
21.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee hieman toistoa mutta,

-syön haarukka oikeassa kädessä. Joskus äiti yritti opettaa toisin, mutta ei ole elämääni haitannut. Tuskin kukaan asiaan edes nykyään kiinnitä huomiota

-en edes omista silitysrautaa/lautaa. Verhojen kanssa ongelmallista, ei muuten. 

- en tiedä normaalista, mutta en vain pysty syömään kurkun kuivunutta päätypalaa. Eli aina osa kurkusta menee hukkaan. 

Vierailija
131/155 |
21.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paskannan yleensä keittiön lavuaariin.

Vierailija
132/155 |
21.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syödään aina telkkarin ääressä ns sohvapöydän päällä. Ei oo ruokapöytää.

Vierailija
133/155 |
21.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 14:19"]

[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 14:12"]

Upotan kellumaan jäävät hiutaleet suihkepullolla ennenkuin mikrotan puuron. Kun ne ei meinaa upota vaikka miten sekottaisi lusikalla ja koittaisi läiskiä maitoa päälle.

[/quote]

:'D Ihan turhaa, ystäväiseni. Kyllä ne samalla tavalla keittyy vaikke kelluisivatkin pinnalla.

[/quote] Ei muuten keity :( aina on joku hitunen mikä ei kastu läpi vaan jää kuivaksi ja jättää puuroon raa`an maun :(( jää siihen maitovaahdon päälle liibailemaan ja valuu siitä huipulta sitten puoliksi kuivana lautasen reunalle. Onkohan mulla paska mikro?

Vierailija
134/155 |
21.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän miesten alushousuja. Tonon bokserit on huomattavasti mukavammat kuin mitkään naisille tarkoitetut alusvaatteet.

Vierailija
135/155 |
21.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 10:17"]

[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 03:22"]

Mun mielestä haarukan ja veitsen oikea käyttö on aika peruspöytätapa. Kotona voi tietysti tehdä ihan haluamallaan tavalla, mutta seurassa syödessä on kyllä aika junttia vedellä pelkällä haarukalla tai veitsi vasemmassa kädessä. Vanhempien vastuulla on nämä pöytätavat lapsille opettaa, ihan kuten muutkin käytöstavat.

[/quote]

On myös hyvä oppia, että kaikkia ruokia ei todellakaan syödä veitsellä ja haarukalla. On ruokia, joita syödään pelkällä haarukalla, riippumatta ympäristöstä.

[/quote]

Vierailija
136/155 |
21.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 15:08"]

Käytän miesten alushousuja. Tonon bokserit on huomattavasti mukavammat kuin mitkään naisille tarkoitetut alusvaatteet.

[/quote] Mullakin miehen boxereita, joita ei enää käytä. Tosi hyvät jalassa.

Vierailija
137/155 |
21.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 23:31"]Kaarituki tulee muuten pesupussista ulos pesukoneessa, että ei se mitään tollasessa tilanteessa auta. Kokemusta on.
[/quote]

Ei rintsikoita käsketäkään huvikseen pesemään käsin. Mutta kaikista typerintä on laittaa sellaisenaan koneeseen. Tietysti niin voi tehdä, että pesee rintsikat koneessa ilman linkousta ja ohjelman päätyttyä ottaa ne pois koneesta ja linkoaa loput pyykit.

Vierailija
138/155 |
21.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En silitä koskaan. En meikkaa, tupakoita tai käytä alkoholia. Pesen käsiä usein ja olen välttänyt hyvin flunssat sun muut pöpöt. Pesen pyykkiä valtavasti, kaikki vaatteet pestään yhden käyttökerran jälkeen paitsi ulkovaatteet. Pesen pyykit joko 60 tai 90 asteessa. Rintsikoita pidän vain töissä ja kyläpaikoissa.

Vierailija
139/155 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaapissa on uusi silitysrauta. Ollut kahdeksan vuotta.. En ole koskaan oppinut ottamaan rutiineihin mukaan silittämistä. En osaa myöskään hiihtää ja juuri neuvolassa kuultiin että se on suomessa asuvien kansalaistaito oppia tuo jalo laji. Mieluummin ennen koulun alkua, en tei joudu psykologisiin testeihin.. Huoh.

Vierailija
140/155 |
25.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äänestin Kokoomusta 2750€/kk tuloilla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän neljä