Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Arkisia asioita joita teet "väärällä" tavalla

Vierailija
20.04.2015 |

Listataan tänne :)
Ihan sellaisia pieniä asoita... Annan pari esimerkkiä.
Pyykkiä pestäessä, en laita rintaliivejä sellaiseen pussukkaan, vaan sinne vain muiden pyykkien sekaan.
En käytä huuhteluainetta.
imuroin ensin ja sen jälkeen pyyhin vasta pölyt.
Ruokaa laittaessa, en ikinä mittaa mitään ainesosia vaan mututuntumalla heitän kaikkea sekaan :D

Kommentit (155)

Vierailija
61/155 |
21.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 22:39"]

Hei "raaja-makaronilaatikon" tekijä :D millaista siitä tulee kun et keitä niitä makaroneja ensin? Kypsyykö ne sielä uunissa vai jäävätkö koviksi..?

[/quote]

En ole raajoista tehnyt, mut raa'at makaronit jää kyllä pinnalta herkästi raaoiksi tuolla menetelmällä ja ovat semmosia kovia rouskuja siinä päällä. Sekottaminen vois auttaa, mutta kun kyseessä on munamaitoruoka joka hyytyy, niin koostumus menee pilalle.

Vierailija
62/155 |
21.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 13:25"]

Tämän ketjun mukaan laitan rinsikat päälle väärin, kun osaan laittaa ne suoraan selkäpuolelta kiinni.

[/quote]

Sama juttu. Hankalammalta tuo tuntuu, että ensin laittaa hakaset edessä kiinni, sitten pyörittää rintsikat oikein päin ja viimeisenä pujottelee kädet olkaimista läpi... Kun hakaset kiinnittää selän takana, niin rinnat saa asettumaan kuppeihin kauniisti siten, että kumartuu ensin eteenpäin, nostaa rinnat kuppeihin ja sitten laittaa rintsikat kiinni (edelleen eteenpäin kumartuneena).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/155 |
21.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesen vessan lavuaarin levittämällä sitä vettä hanasta siivousliinan kanssa hanan päälle ja lavuaarin reunoille. Sitten puristan siivousliinan kuivaksi ja kuivaan hanan ja lavuaarin sillä. Lähtee helpommin kaikki pölyt ja tahrat. ;-)

Vierailija
64/155 |
21.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 03:22"]

Mun mielestä haarukan ja veitsen oikea käyttö on aika peruspöytätapa. Kotona voi tietysti tehdä ihan haluamallaan tavalla, mutta seurassa syödessä on kyllä aika junttia vedellä pelkällä haarukalla tai veitsi vasemmassa kädessä. Vanhempien vastuulla on nämä pöytätavat lapsille opettaa, ihan kuten muutkin käytöstavat.

[/quote]

On kyllä aika junttia "vedellä" veitsellä ja haarukalla sellaisia ruokia, jotka hyvien pöytätapojen mukaan syödään pelkällä haarukalla. Salaatit, pastat ja,laatikkoruuat esimerkiksi.

Vierailija
65/155 |
21.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Istun suihkussa
-Napitan paidan alhaalta ylöspäin
-Imuroin ehkä 1x/kk, muulloin lakaisen

Vierailija
66/155 |
21.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

yhtä lailla sitä kakkaa leijuu vaatteisiin kuin käsiin. mäkään en pese käsiäni ellei ne likaannu.

[/quote]

Kakka leijuu? Mitä ihmettä

Vierailija
67/155 |
21.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän rintsikoiden pukemiseen tai banaanin kuorimiseen voi olla oikeaa tai väärää tapaa :D Jos ne rintsikat tulee päälle oikein, ja banaanista lähtee kuoret niin eiköhän homma ole oikein hoidettu tyylistä riippumatta. 

Vierailija
68/155 |
21.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 13:30"]

[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 11:46"]

http://www.ruutu.fi/ohjelmat/trinny-susannah-belgiassa/nain-puet-rintaliivit-oikein Tästä voi jokainen katsoa kuinka ne rintaliivit puetaan. Hämmentää että näin moni luulee hakasten kiinnityksen edessä olevan "mummo" tyyliä ja sille joka ihmetteli rintojen "nostamista" kuppiin voit katsoa videolta mitä tarkoitin. Eli jatkakaa vain sitä mummo tyylillä pukemista koska teette sen juuri oikein :)

[/quote]

Miksi pitäisi tehdä noin vaikeasti: "Pue päälle väärinpäin, kiinnitä hakaset, hilaa oikeinpäin, nosta olkaimet, pujota kädet, aseta tissit"?? Kun sen voi tehdä: "Aseta liivit päälle oikeinpäin, kiinnitä hakaset". Ei tartte hilailla, pujotella käsiä olkaimista, tai asetella tissejä kun kaikki nämä on helppo tehdä samalla kun liivit asettaa päälle... Ihmettelen ihmisten tapaa tehdä asiat tarkoituksella mahdollisimman monimutkaisesti, ja sitten vielä kutsua sitä tapaa oikeaksi :D. Kyllä minusta se helpoin tapa on aina oikein, ei turhasta työstä ole mitään hyötyä.

[/quote]

Minä olen 7-kymppinen mummo ja aina olen pukenut - ja edelleen puen -rintsikat oikeinpäin, eli rintsikat päälle, kiinnitys selän takaa ja sillä selvä! Älkää turhaan nimittäkö mummotavaksi sitä, jossa rintsikat kiinnitetään edessä ja vasta sitten käännetään oikeinpäin.

Vierailija
69/155 |
21.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 14:01"]

Eihän rintsikoiden pukemiseen tai banaanin kuorimiseen voi olla oikeaa tai väärää tapaa :D Jos ne rintsikat tulee päälle oikein, ja banaanista lähtee kuoret niin eiköhän homma ole oikein hoidettu tyylistä riippumatta. 

[/quote]

Nyt meni koko ketjun idea pilalle ;D Ihan oikeassa olet, mutta onhan näitä hauska lukea, miten eritavalla ihmiset tekevät asioita. Saattaa jopa jonkun hyvän vinkin saada!

Vierailija
70/155 |
21.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Upotan kellumaan jäävät hiutaleet suihkepullolla ennenkuin mikrotan puuron. Kun ne ei meinaa upota vaikka miten sekottaisi lusikalla ja koittaisi läiskiä maitoa päälle.

Vierailija
71/155 |
21.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan pullataikinaan rasvan samaan aikaan kuin nesteen eli sulatan voin kattilassa, kaadan päälle maidon ja annan lämmetä sopivaksi. Opin tämän tavan nuorena Ruotsissa ja ihan yhtä hyvää pallaa tulee näinkin.

En silitä pahemmin mitään. Oion pyykit mahdollisimman hyvin jo, kun ripusta ne kuivumaan. Ulkona tuulessa lakanat mm. oikenevat itsestään.

Vierailija
72/155 |
21.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 14:12"]

Upotan kellumaan jäävät hiutaleet suihkepullolla ennenkuin mikrotan puuron. Kun ne ei meinaa upota vaikka miten sekottaisi lusikalla ja koittaisi läiskiä maitoa päälle.

[/quote]

:'D Ihan turhaa, ystäväiseni. Kyllä ne samalla tavalla keittyy vaikke kelluisivatkin pinnalla.

Vierailija
73/155 |
21.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 23:26"]En käytä tiskirättiä koska se haisee minusta raadolle ja oksettavalle vaikka sitä kuinka pesisi. Hankin keittiööni metalliset työtasot, johon lasketaan vettä suurtalouskeittiötyyliin, ja sitten vedetään lastalla puhtaaksi. Tarvittaessa putsaan pesuaineella ja talouspaperilla
[/quote]
Mä ostin hampusta tehdyn tiskirätin, ei muuten haise! Pesen pyykkikoneessa kerran viikossa lähinnä hygienian vuoksi. Olen käyttänyt samaa jo monta vuotta. Halvemmaksi tuli kuin keittiöremppa :D

Mutta asiaan. Mäkin pesen hiukset päivittäin ja kiinnitän rintsikat edestäpäin. Pesen kaiken pyykin 30 asteessa, kuumemmassa ainoastaan liinavaatteet, sukat ja alusvaatteet.

Luen usein 10 eri kirjaa yhtä aikaa, niitä lojuu pitkin kämppää ja sitä aina jatkan mikä sattuu sopimaan fiilikseen. Samaa teen tv-ohjelmien kanssa (katson vain tallennuksia).

En näe mitään syytä kylvettää lasta joka ilta, kylpee kerran viikossa.

Vierailija
74/155 |
20.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 21:52"]

[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 21:15"]

Syön haarukka oikeassa ja veitsi vasemmassa kädessä, olen oikeakätinen.

Sama. Puen rintsikat niin, että kiinnitän hakaset edessä, eli mummotyyliin. Sama, en edes osaa kiinnittää niitä selkäpuolella.

En oo kuullutkaan, että tää on mummotyyli :D  Oon 39-vee ja ekat rintsikat saanu 12-vuotiaana.

Vierailija
75/155 |
20.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en edes tiennyt, että rintaliivit "kuuluu" kiinnittää takapuolelta (miten se on edes mahdollista?) tai että pyykkejä ei saisi pestä sekaisin tai että rintsikat pitäisi pistää johonkin pussukkaan pesun ajaksi :o Oon varmaan elänyt tynnyrissä...

Vierailija
76/155 |
20.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 21:20"]Solmin kengännauhat väärin. En lasten tavalla, mutta kiristän väärin.
[/quote]
miten kengännauhat voi solmia väärin jos ne pysyy kuitenkin kiinni?

Vierailija
77/155 |
20.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän kynää väärällä otteella.

Vierailija
78/155 |
20.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan ripsiväriä väärin. Pidän haarukkaa ja veistä kummallisesti käsissä, eli kai sitten väärin. 

Vierailija
79/155 |
20.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan kaakaojauheen maidon päälle ennen mikroon laittamista. Lämmityksen jälkeen vaan sekoitan.

Vierailija
80/155 |
20.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen S kirjaimen väärin. Tietääkseni kouluissa se opetetaan tekemään ylhäältä alas? Itse teen alhaalta ylös! Olen tehnyt koko ikäni.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän yksi