kaveri istuttaa 2kk vauvaa 1-2h tv:n edessä
Olen sanonut asiasta ja ei mene jakeluun niin pitäisikö tehdä lastensuojeluilmoitus että äiti ei tahdo turvata vauvan normaalia kehitystä?
Kommentit (11)
No onko tuo nyt niin vakavaa? Jos lapsi siinä viihtyy kerran?
Meillä on useampi lapsi ja kun isommat on katsoneet tv:tä niin näkeehän vauva sitä samalla. Ei kai sen takia tarvi eri huoneessa olla??? Ihan normaali, hyvin kehittynyt vajaa 2 v meillä on. Onhan maailmassa vaarallisempaakin kuin tv.
No hohhoijjaa...Kun esikoinen oli pieni (alle 2v) asuimme pienessä kaksiossa, jossa oli usein tv päällä. Lähinnä rauhallisia puheohjelmia ym. katselin, ei siis mitään väkivaltaa, kovia ääniä ja vilkkuvaa kuvaa. Joskus lapsi saattoi katsoa telkkaria kanssani useammankin tunnin päivässä.
Nyt lapsi on 8 v. oikein tasapainoinen ja kaikin puolin normaali lapsi. Pärjää koulussa erinomaisesti, on rauhallinen ja hyvä keskittymiskyky. Sama juttu 5 v. sisaruksellaan, joka myös on saanut katsoa tv:tä. Eli se siitä telkkarin katselun vahingollisuudesta.
Mä laitoin muumin pyörimään ja lapsen sitteriin, jos mulla oli jokin homma. Siinä se sitten katsoi muumijakson verran eli 20min telkkua. Vaikea uskoa, että joku antaisi 1-2h katsoa?
Jaa että ihan ISTUTTAA, no siitä voisin olla huolissani että tuon ikäinen LAITETAAN ISTUMAAN.
Mutta muuten: hanki oma elämä.
Kamalaa kun joku ei välitä lapsensa kehityksestä!
[quote author="Vierailija" time="14.04.2015 klo 08:38"]Mistä tiedät että noin kauan? Joka päiväkö?
Omani kiljui ja karjui ensimmäiset elinkuukautensa. Sylin lisäksi ainoa, mikä rauhoitti, oli turvakaukalossa istuminen tv:n ääressä. Tätä siis hyödynsin esimerkiksi ruuanlaiton tai siivouksen ajaksi, en tietenkään tuntitolkulla mutta yksinhuoltajana oli pakko keksiä jotain, että sain perusaskareet edes jotenkuten tehtyä.
[/quote]
Joka ikinen päivä, aina hereilläoloajat pitää telkkarin edessä. Itse sanonut. Eli siis tuo 1-2h on kerrallaan sen verran ja se tapahtuu pari kertaa päivässä.
[quote author="Vierailija" time="14.04.2015 klo 08:56"][quote author="Vierailija" time="14.04.2015 klo 08:38"]Mistä tiedät että noin kauan? Joka päiväkö?
Omani kiljui ja karjui ensimmäiset elinkuukautensa. Sylin lisäksi ainoa, mikä rauhoitti, oli turvakaukalossa istuminen tv:n ääressä. Tätä siis hyödynsin esimerkiksi ruuanlaiton tai siivouksen ajaksi, en tietenkään tuntitolkulla mutta yksinhuoltajana oli pakko keksiä jotain, että sain perusaskareet edes jotenkuten tehtyä.
[/quote]
Joka ikinen päivä, aina hereilläoloajat pitää telkkarin edessä. Itse sanonut. Eli siis tuo 1-2h on kerrallaan sen verran ja se tapahtuu pari kertaa päivässä.
[/quote]
Okei tuo on haitallista, tekisin ilmoituksen
Miten 2kk edes viihtyy telkkarin edessä? Eihän tuon ikäinen edes näe kauas kunnolla. :D Sama kait missä nököttää jos kerran viihtyy? Ei se siitä telkkarista mitään ymmärrä. Ettet nyt provoaisi?
Tämän on pakko olla trolli. Vai että lastensuojeluilmoitus, nehän nauraa sut pihalle noilla "argumenteilla". Ei kai noin pieni osaa edes katsoa televisiota. Se on äidin päätös ja hänen valintansa, miten lapsensa kasvattaa, ei sitä television katsomista ole missään kielletty vaikka ei olisikaan hyväksi.
[quote author="Vierailija" time="14.04.2015 klo 09:10"][quote author="Vierailija" time="14.04.2015 klo 08:56"][quote author="Vierailija" time="14.04.2015 klo 08:38"]Mistä tiedät että noin kauan? Joka päiväkö?
[/quote]
[/quote]
Okei tuo on haitallista, tekisin ilmoituksen
[/quote]
:DD Ilmoituksen mistä?
Kaverillani on televisio olohuoneessa ja vauva hengaa päivät samassa tilassa. Apua apua, hakekaa vauva äkkiä pois.
Selvä provo.
Mistä tiedät että noin kauan? Joka päiväkö?