Arkisia asioita joita teet "väärällä" tavalla
Listataan tänne :)
Ihan sellaisia pieniä asoita... Annan pari esimerkkiä.
Pyykkiä pestäessä, en laita rintaliivejä sellaiseen pussukkaan, vaan sinne vain muiden pyykkien sekaan.
En käytä huuhteluainetta.
imuroin ensin ja sen jälkeen pyyhin vasta pölyt.
Ruokaa laittaessa, en ikinä mittaa mitään ainesosia vaan mututuntumalla heitän kaikkea sekaan :D
Kommentit (155)
[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 21:18"]
Mua henk.koht.ärsyttää ihmiset jotka tekee kaiken aina "Oikein". Just noi rintsikkapussit ja MANKELOINTI ja mitä noita nyt on :D
[/quote]
No en mäkään käyttänyt ennen kuin kaarituki lähti irti ja rikkoi koko pesukoneen. Oli vielä aika uusi kone.
[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 23:31"]
Kaarituki tulee muuten pesupussista ulos pesukoneessa, että ei se mitään tollasessa tilanteessa auta. Kokemusta on.
[/quote]
Ei tule rintsikanpesupussista, se on niin tiuhaa matskua. Kokemusta on.
- En silitä vaatteita juuri ikinä. Suurin osa niistä siliää ihan tarpeeksi hyvin, kun pesukoneesta ottaessa suoristaa ne napakasti muotoonsa ennen pyykkitelineeseen ripustamista.
- En vaihda verhoja vuodenajan tms. mukaan. Kun nykyiset verhot ovat aikanaan haurastuneet / haalistuneet käyttökelvottomiksi, aion etsiä tilalle mahdollisimman samannäköiset vaikka kivenkolosta.
- En muutenkaan vaihtele sisustuksessa yhtään mitään ennen kuin huonekalut, tekstiilit, valaisimet jne. on huonon kunnon takia pakko päivittää uusiin (mitä tapahtuu suhteellisen harvoin).
- En lajittele pyykkiä materiaalin, pesulämpötilan ja ties minkä mukaan. Meillä pyykkikategoriat ovat mustat, ei-mustat ja vuodevaatteet.
- Aamiainen ei todellakaan ole päivän tärkein ateria, kuten Suomessa valistetaan. Pystyn syömään aamulla mieluiten jotain kylmää, jota ei tarvitse pureskella, kaikki muu alkaa kuvottaa. Aamiaiseni saattaa siis koostua esim. suoraan purkista juodusta marjakeitosta tai soijajugurtista. Helppoa ja nopeaa - pääasia, että verensokeri nousee ja vatsaan saa yön jälkeen jotain täytettä. Ateriarytmini on paremminkin välimerellinen: nopea aamupala, kevyt lounas, välipala kahvin kanssa, runsas pääateria illalla klo 20-21 tienoilla.
Kertokaa miten kengännauhat sidotaan "aikuisten tavalla"??
[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 23:41"][quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 21:18"]
Mua henk.koht.ärsyttää ihmiset jotka tekee kaiken aina "Oikein". Just noi rintsikkapussit ja MANKELOINTI ja mitä noita nyt on :D
[/quote]
No en mäkään käyttänyt ennen kuin kaarituki lähti irti ja rikkoi koko pesukoneen. Oli vielä aika uusi kone.
[/quote]
Ottakaa huomioon, että aika harvat käyttävät nykyään kaarituellisia liivejä, nuoret varsinkaan.
Mun sisko myös rikkoi meidän pesukoneen joskus kun laittoi rintsikat pyykkiin ilman pesupussia, siitä otettiin opiksemme.
[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 21:02"]Listataan tänne :)
Ihan sellaisia pieniä asoita... Annan pari esimerkkiä.
Pyykkiä pestäessä, en laita rintaliivejä sellaiseen pussukkaan, vaan sinne vain muiden pyykkien sekaan.
En käytä huuhteluainetta.
imuroin ensin ja sen jälkeen pyyhin vasta pölyt.
Ruokaa laittaessa, en ikinä mittaa mitään ainesosia vaan mututuntumalla heitän kaikkea sekaan :D
[/quote]
Hmm, oletko kenties minä? :D
Lisäksi olen suihkussa aina kyykyssä lattialla.
Mä en sitten varmaan osaa solmia kengännauhoja "lasten tavalla". Yhden ainoan tavan opin silloin joskus 7-vuotiaana, ja sillä on tähän asti pärjätty...
[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 23:42"][quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 23:31"]
Kaarituki tulee muuten pesupussista ulos pesukoneessa, että ei se mitään tollasessa tilanteessa auta. Kokemusta on.
[/quote]
Ei tule rintsikanpesupussista, se on niin tiuhaa matskua. Kokemusta on.
[/quote]
Rintsikkapesupussissa? Voi hyvää päivää :D kuulostaa saman sarjan esineeltä kuin ananaspora ja saippua-annostelija...miksette pese liivejä käsin? Aikaa menee 2 min ja liivit pysyvät parempina huomattavasti pidempään.
Teen numero vitosen väärin. Koulussa yritettiin väkisin opettaa sitä että ensin tehdään ylös se poikkiviiva ja sitten vasta numeron ala-osa. Teen koko numeron alhaalta ylös yhteen putkeen. En ikinä tajunnu, miks se pitää niin vaikeasti tehdä, kuin opetetaan. Eikä opettajat, kaverit tai omat vanhemmatkaan saanu mu vaihtamaan tyyliä. :D
En laita suolaa pastan keitinveteen, en omista eri leikkuulautoja esim "liha" "kala" "kasvis"
Syön kuulemma banaanit väärin. Kuorin nimittäin banaanin sieltä nupista, en sieltä missä kasvaa se varsi. Olen aina tehnyt niin.
[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 23:43"]
Kertokaa miten kengännauhat sidotaan "aikuisten tavalla"??
[/quote]
Tässä videossa on käsittääkseni näytetty ensin se aikuisten tapa, sitten se lasten "bunny ears" -tapa. Mäkin olen oppinut pienenä vain tuon lasten tavan, oon vissiin tosi nolo. Nyt vasta viime aikoina olen opetellut tuota aikuisten tapaa.
[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 23:47"]
[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 23:41"][quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 21:18"] Mua henk.koht.ärsyttää ihmiset jotka tekee kaiken aina "Oikein". Just noi rintsikkapussit ja MANKELOINTI ja mitä noita nyt on :D [/quote] No en mäkään käyttänyt ennen kuin kaarituki lähti irti ja rikkoi koko pesukoneen. Oli vielä aika uusi kone. [/quote] Ottakaa huomioon, että aika harvat käyttävät nykyään kaarituellisia liivejä, nuoret varsinkaan.
[/quote]
En tunne ketään, joka ei käyttäisi! Eikun äidilläni ja isoäidilläni on niitä puuterinvärisiä kaarituettomia parit. Eihän nuortenvaateliikkeissä edes myydä kaarituettomia kuin ehkä yhtä mallia...
Kuorin perunat juustohöylällä. Terveisiä tutuille!
[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 00:04"]
[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 23:47"]
[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 23:41"][quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 21:18"] Mua henk.koht.ärsyttää ihmiset jotka tekee kaiken aina "Oikein". Just noi rintsikkapussit ja MANKELOINTI ja mitä noita nyt on :D [/quote] No en mäkään käyttänyt ennen kuin kaarituki lähti irti ja rikkoi koko pesukoneen. Oli vielä aika uusi kone. [/quote] Ottakaa huomioon, että aika harvat käyttävät nykyään kaarituellisia liivejä, nuoret varsinkaan.
[/quote]
En tunne ketään, joka ei käyttäisi! Eikun äidilläni ja isoäidilläni on niitä puuterinvärisiä kaarituettomia parit. Eihän nuortenvaateliikkeissä edes myydä kaarituettomia kuin ehkä yhtä mallia...
[/quote]
Nyt on onneksi alkanut tulla hyviä kaarituettomia liivejä, esim. Cubuksella ja Lindexillä! Tajusin että kaarituet on perseestä ja sattuu, ja tutkin vähän kauppoja niin johan löytyi. Ihanaa kun ei tarvii kiduttaa rintakehäänsä.
N24
Pakko sanoa tuohon rinsikoiden pesupussiin laittamisesta, että itse vaaliin rintaliivien kuntoa sillä. Pitsiset hienot rintaliivit ei nyppyynny pesussa niin helposti pussin sisällä ollessa.
.
Oma oikkuni on silityksen inhoaminen. En silitä mitään. Lakanat, vaatteet, verhot pyh ja pah. Harvoin käyttämäni kauluspaidat juhliin mentäessä on ainut asia tai se jos ompelen jotain pientä päärmettä hankalaan kankaaseen.
En tiskaa astioita heti ruokailun jälkeen, vaan annan hyvillä mielin lillua altaassa seuraavaan päivään asti. Ei ole astianpesukonetta siis.
- Kun puen rintsikat, laitan hakaset ensin kiinni ja sitten vedän liivit pään yli kuin paidan. En jaksa väkertää ihokontaktissa!
- Syön paljon hiiilareita ja vähän proteiinia (minulle laadittu ruokavalio tosin)
- Pesen pyyhkeet ja vuodevaatteet muun pyykin kanssa sekaisin
- Puristelen mustapäitä ja finnejä
- En käytä hiustenhoitoainetta
--Ja muuten ollessani kotisiivouksia tekevässä firmassa töissä, minulle opetettiin että ensin imurointi, sitten pölyt ja lopuksi moppaus, niin ilmaam leijaileva pöly saadaan siivottua myös. Tätä olen noudattanutkin!
Mä tein viimeksi makaronilaatikon lihaliemeen ja ai että oli hyvää! Laitoin makaronit raakana, ruskistin jauhelihan ja heitin sekaan, litra nestettä ja tunniksi uuniin: nam!
Ja sitten kysymykseen: pyyhin pölyt ennen imurointia (kumpi nyt on oikea tapa?), pesen ikkunat ja peilit suihkauttamalla niihin ikkunanpesuainetta ja hinkkaan puhtaaksi sanomalehdellä.