Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ketä nuo persuja äänestävät ihmiset sitten oikein ovat?

Vierailija
20.04.2015 |

Jos Krista Kosonen ei tunne ketään, minä en tunne ketään, lähipiirissäni kukaan ei tunne ketään. Kannatusprosentti persuilla kuitenkin kohtuullinen, joten pakostakin jonkun on pakko heitä äänestää.

Kommentit (109)

Vierailija
1/109 |
20.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyin mieheltäni ennen äänestyspäätöstä, otanko riskin ja annan protestiäänen nykymenolle. Hän vastasi, että valitse itse. Ja näin tein. Olen reilu nelikymppinen, akateeminen perheenäiti. Tuplamaisteri, esimiesasemassa. Totaalisen kyllästynyt nykymenoon. Olen yleensä äänestyskäyttäytymiseltäni konservatiivinen keskustan/oikeiston kannattaja. Hyvin yhteiskunnallisesti valveutunut. Äänestän aina.

Ehkäpä sinä tai Krista tiedätte montakin persuja äänestänyttä, he vaan eivät ole sitä teille kertoneet.

Vierailija
2/109 |
20.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 21:02"]Kysyin mieheltäni ennen äänestyspäätöstä, otanko riskin ja annan protestiäänen nykymenolle. Hän vastasi, että valitse itse. Ja näin tein. Olen reilu nelikymppinen, akateeminen perheenäiti. Tuplamaisteri, esimiesasemassa. Totaalisen kyllästynyt nykymenoon. Olen yleensä äänestyskäyttäytymiseltäni konservatiivinen keskustan/oikeiston kannattaja. Hyvin yhteiskunnallisesti valveutunut. Äänestän aina.

Ehkäpä sinä tai Krista tiedätte montakin persuja äänestänyttä, he vaan eivät ole sitä teille kertoneet.
[/quote]

No mitä odotat Persujen tuovan tilalle? Vai oliko ihan puhdas protestiääni?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/109 |
20.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä

Vierailija
4/109 |
20.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lukiosta mainioilla papereilla valmistunut 19-vuotias nainen pääkaupunkiseudulta. Yhteiskunnallisesti valveutunut, tiedostava kuluttaja ja kyllästynyt hyssyttelyn ja totuuden kieltämisen ilmapiiriin. Äänestin perussuomalaisia hieman vastahakoisesti, koska arvoni ovat maahanmuuttopolitiikkaa lukuunottamatta aika liberaalit ja ympäristötietoiset, mutta pidän islamisaatiota ja terroriteon riskiä kaikkein suurimpana uhkana Suomelle. Perussuomalaiset ovat ainoa puolue, joka uskaltaa puuttua nykymenoon.

Vierailija
5/109 |
20.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ennemmin ihmettelen oikeistolestojen äänikannatusta!!

Vierailija
6/109 |
20.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä Kristankin lähipiirissä oli persuja äänestäneitä mutta he eivät voi sitä sanoa ääneen sosiaalisen paineen vuoksi.

Vierailija
7/109 |
20.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 21:07"]Kyllä Kristankin lähipiirissä oli persuja äänestäneitä mutta he eivät voi sitä sanoa ääneen sosiaalisen paineen vuoksi.
[/quote]

Ei välttämättä. Helsingin keskustassa aika vähän äänesti PS:ää...

Vierailija
8/109 |
20.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä esimiesasemassa oleva keski-ikäinen mies.

Vierailija
9/109 |
20.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän ne äänestäjät muutamaa kajahtanutta lukuunottamatta löydy lähiöbaarien asiakaskunnasta ja jotain elämämkoulululaisrötöstelijöitä. En ihmettele ettei niitä normaalien ihmisten tuttavapiiristä löydy.

Vierailija
10/109 |
20.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun yllätyksekseni persualueella. Heitä on siis joka puolella ympärilläni, vaikka näyttävät vastaan tullessa viattomilta... 

Vierailija
11/109 |
21.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kanssa lhipiirissäni äänestettiin persuja. Löytyy kaikkea mahdollista siivoojasta filosofian maisteriin :)

Vierailija
12/109 |
21.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bensa, rööki ja ruoan hinta taas nousee, että kiitti vitusti.

Vierailija
13/109 |
21.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 00:21"]

Kaikki persujen äänestäjät muka korkeasti koulutettuja...ja lehmät lentää. Mamut ovat paljon halutumpaa deittiseuraa ja sekös ärsyttää. Sen takia ne haluaa ne pois. Mamunaisiakaan ei oikein suomalaiset miehet kiinnosta. Jos naiset saisi päättää niin suomeen otettaisiin heti ainakin miljoona miestä afrikasta yms.   

[/quote]

Eli haluaisit romuttaa Suomen yhteiskunnan? Onnekse kaltaisesi hörhöjen kovin vaikutusmahdollisuus on AV.

Vierailija
14/109 |
20.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 21:02"]Kysyin mieheltäni ennen äänestyspäätöstä, otanko riskin ja annan protestiäänen nykymenolle. Hän vastasi, että valitse itse. Ja näin tein. Olen reilu nelikymppinen, akateeminen perheenäiti. Tuplamaisteri, esimiesasemassa. Totaalisen kyllästynyt nykymenoon. Olen yleensä äänestyskäyttäytymiseltäni konservatiivinen keskustan/oikeiston kannattaja. Hyvin yhteiskunnallisesti valveutunut. Äänestän aina.

[/quote]
Kysyit mieheltäsi. - Olet siis sisäistänyt persujen arvomaailman täydellisesti.

Vierailija
15/109 |
20.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä, naispuolinen diplomi-insinööri, jonka tytär on saanut liian monta kertaa köniinsä maahanmuuttajataustaisilta lapsilta. En usko persujen paljoa mitään muuttavan, mutta he ovat ainoita, jotka edes myöntävät ongelman olemassaolon.

Vierailija
16/109 |
20.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 21:11"]Eiköhän ne äänestäjät muutamaa kajahtanutta lukuunottamatta löydy lähiöbaarien asiakaskunnasta ja jotain elämämkoulululaisrötöstelijöitä. En ihmettele ettei niitä normaalien ihmisten tuttavapiiristä löydy.
[/quote]
Aika jännää...Lähiöbaarissako mun sisko ja miehensä päivänsä viettävät, vaikka töissä pitäisi olla, pitääpä kertoa tämä tieto heille. Ja mun äiti, eläkkeellä nyt, eikä taatusti istu baarissa, kun ei siihen olisi edes varaa, vaikka 45 vuotta töitä teki. Ja minä, just tulin töistä, onneksi sellainen vielä löytyy. Tänäänkin jouduin 14 tuntia paiskia töitä, kun ei firma pysty ottamaan lisää työntekijöitä, kiitos kaikenmaailman maksujen ja verotusten. Mut hei, oli tooosi hieno analyysi sulla, pointsit!

Vierailija
17/109 |
20.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aito protestiääni olisi annettu mikropuolueille, joilla ei ollut mitään mahdollisuutta saada ehdokkaitaan läpi. Ääni persuille on ääni ihmisoikeuksien rikkomiselle ja takapajuisuudelle. Toisaalta jos rouva mieheltään joutuu äänestyslupaa kysymään, tämä tukee hänen elämäntyyliään kaikin puolin. Onnea vaan.

Vierailija
18/109 |
20.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos yhtään katsotte Perussuomalaisten läpimenneitten uusien kansanedustajien koulutustaustoja niin sieltä löytyy lakimiestä, diplomi-insinööriä, kasvatustieteilijää. Ei elämänkoululaiset tällaisia äänestä, vaan luultavasti koulutetut ihmiset. Luultavasti myös nuoret ovat äänestäneet ikäisiään nuoria, nyt läpi pääsi muutamakin alle kolmekymppinen/kolmekymppinen. Totuus lienee se, että Perussuomalaisten äänestäjissä on paljon tavallisia, koulutettuja ihmisiä.

Vierailija
19/109 |
20.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ja mieheni. Itse lähihoitaja ja mies peruskoulun käynyt duunari.

Vierailija
20/109 |
21.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään muu puolue ei ole maahanmuuttokriittinen, joten vaihtoehdot tuolla saralla ovat vähissä. Toki olisin äänestänyt mielummin kokoomusta, mutta sen maahanmuutto näkemykset on liian vasemmistolaisia.