Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Krista Kiuru aikoo olla kotona puoli vuotta

Vierailija
02.01.2022 |

Krista Kiuru meinaa olla kotona maaliskuusta syksyyn eli puolisen vuotta. Toivoin että hän olisi pidempään kotona kun on toivonut lasta 10 vuotta. Nyt hehkutetaan miten hienoa on että Suomessa äitiyden ja vaativan uran voi yhdistää, jopa ministeritasolla, mutta itse kaipaisin kyllä esimerkkiä joka edustaisi tätä porukkaa joka ei halua lähteä vauvan luota takaisin töihin kun se on 6kk. Vaan että olisi mahdollista olla vauvan kanssa kotona pidempään, vaikka vuosi, (minkä jälkeen isä voisi olla seuraavan vuoden), ja silti ura ei tuhoutuisi. Nyt näistä "uran ja perheen yhdistämisestä" tulee vaan sellainen olo että anteeksipyydellen saa kyl suorittaa raskauden ja pullauttaa sen ulos kunhan töihin palaa asap ettei vaan CV:ssä näytä pahalta. Mua tällanen esimerkki ei ainakaan kannusta toteuttamaan lapsihaaveita. Ois ihanaa kun joku normalisoisi pidempää kotonaoloa.

"Äitiysloma on lopulta vain lyhyt hetki työurasta. Suunnittelen olevani poissa syksyyn asti, ministeri kertoo."

https://www.is.fi/menaiset/ihmiset-ja-suhteet/art-2000008501366.html

Kommentit (97)

Vierailija
81/97 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puolivuotias on liian pieni eroon äidistään. En ymmärrä että työ voi niin tärkeää olla kun rahaa on, ei ole mikään pakko mennä heti sorvin ääreen.

Ihmettelen tätä muidenkin kuin Kiurun osalta.

Olen sitä mieltä, että oma äiti on lapsen paras hoitaja, paitsi sellaisissa pokkeustapauksissa joissa äiti on esim. psyykkisesti sairas. Olen ennenkin kirjoittanut esimerkkinä miehen ja naisen eroista testauksen, jossa tutkittiin mihin ääniin naiset/miehet herkimmin heräävät. Naiset heräävät helpoiten vauvan itkuun, miehet taas auton varashälyttimen ääneen. Vauvan itku ei ollut miehillä edes kärkikymmenikössä.

Vierailija
82/97 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

10v yrittänyt ja nyt jo ilmoittaa et puolivuotta ja töihin katsoisi ensin kun syntynyt kestääkö hermot kotiäiyttä mun puolesta vaikka synnäriltä töihin tai 10v kotona.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/97 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä samaa se Ohisalokin sanoi, on kotona sen puoli vuotta ja takaisin töihin. Aina ajattelen siinä vaiheessa, kun tuollaisia ilmoittavat, että mitäpä sitten, jos/kun se vauva onkin sairas, ja kaikki ei menekään niin kuin on kuvitellut siitä vaaleapunaisesta tai -sinisestä vauvakuplasta. Joudut olemaan sairaalassa, hyvä esimerkki oli maanantaina mot-ohjelmassa se pieni vauva, joka oli ecmo-laitteessa 2 kk ikäisestä rapiat puoli vuotta, ennen kuin kuoli, odotti uutta sydäntä. En halua maalata piruja seinille, mutta tämä elämä kun joskus ei mene niin, kuin haluaisi.

Vierailija
84/97 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiuruna laittaisin nyt jäitä hattuun ja jäisin nyt sairauslomalle synnytykseen asti. Yrittäisin varoa koronatartuntaa kaikin keinoin. Ei ole kiva tilanne. Itse sain esikoisen 35 vuotiaana pahimman sikainfluenssan ollessa päällä.

Itsekin kuvittelin että heti töihin rynnistän ja meninkin kun lapsi oli 9kk. Ei mitään järkeä. Kaikki kärsii, itse, lapsi, työ ja parisuhde sekä mummo joka hoiti lasta välillä.

Vierailija
85/97 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella lyhyt aika, kuten muillakin ministereillä. Olisi nyt edes vuoden kotona jo ihan imetyksenkin takia.

Vierailija
86/97 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Äitiysloma on lopulta vain lyhyt hetki työurasta. Suunnittelen olevani poissa syksyyn asti, ministeri kertoo."

Ihme kun hallitus kertoo koko ajan jotain muuta ja kenenkään näiden miehet eivät ole jääneet kotiin lapsia hoitamaan. Suomelankin 1-vuotias päiväkodissa saamassa koronan.

Vierailija
87/97 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on työkaveri, joka yritti miehensä kanssa lasta varmaan 15 vuotta. He tekivät siitä ihan hirveän ison numeron, oli surua ja pettymyksiä yksi toisensa perään, asia oli lähes virtahepo työpaikan kahvihuoneessa. Sitten 44-vuotiaana hän tuli raskaaksi ja kaikki meni hyvin. Kun vauva syntyi, kummatkin vanhemmat olivat aluksi ihan tohkeissaan, mutta jo parin kuukauden kuluttua kotiin jäänyt äitikin olisi halunnut töihin niin pian kuin mahdollista, isästä puhumattakaan.

Lapsi meni hoitoon ollessaan 9kk ja oli alusta asti todella pitkiä päiviä, ja vietti vähintään yhden viikonlopun kuukaudesta isovanhemmilla. Minulle tuli jotenkin sellainen olo, että pariskunnalle oli tärkeintä se, että lapsi saatiin, ei niinkään lapsen kanssa oleminen.

Kiuru on tosi vanha esikoisen saadessaan, ja todennäköisesti ei saa enempää lapsia. En oikein ymmärrä, mikä kiire hänellä on pois vauvan luota jonkun joutavan politiikan tekemisen tähden. Äitiä ei voi korvata, poliitikot voi. 

Vierailija
88/97 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunpa nyt raskaus menisi hyvin loppuun saakka (noin 2 kk), kun pääsi lääkärin määräyksestä kotiin lepäämään.

Vierailija
89/97 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aki Linden vaikuttaa kokeneelta ja osaavalta, varmasti hoitaisi homman hyvin pitempäänkin.

Vierailija
90/97 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todella lyhyt aika, kuten muillakin ministereillä. Olisi nyt edes vuoden kotona jo ihan imetyksenkin takia.

Onhan niillä vauvoilla isätkin. Eduskunnassa on hoidettu imetyksiä ihan tuomalla vauva imetettäväksi. Nykyään ovat lypsykoneetkin keksitty.

Vierailija
91/97 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä se teille kenellekään kuuluu, miten pitkään hän on kotona. Keskittykää omiin elämiinne ja lopettakaa muiden tuomitseminen. Tässäkin maassa pitäisi monesta lapsesta olla huolissaan mutta tuskin Krista Kiurun vauvasta. Kaikkea hyvää heille.

Vierailija
92/97 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiuruna laittaisin nyt jäitä hattuun ja jäisin nyt sairauslomalle synnytykseen asti. Yrittäisin varoa koronatartuntaa kaikin keinoin. Ei ole kiva tilanne. Itse sain esikoisen 35 vuotiaana pahimman sikainfluenssan ollessa päällä.

Itsekin kuvittelin että heti töihin rynnistän ja meninkin kun lapsi oli 9kk. Ei mitään järkeä. Kaikki kärsii, itse, lapsi, työ ja parisuhde sekä mummo joka hoiti lasta välillä.

Kiuru jäi tänään sairaslomalle ja 3.2. alkaa äitiysloma. 

Vierailija
93/97 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvat on niin erilaisia, että tällaiset suunnitelmat tuntuu vähän ennenaikaisilta. Oma vauvani oli niin herkkä tapaus, että vierastaminen kohdistui 9kk ikään asti myös isään ja jos olisin palannut 6kk jälkeen töihin, olisi ensimmäiset viikot olleet varmasti vauvalle tosi rankkoja ja itkuntäyteisiä. Jos menin edes vessaan, vauva itki hysteerisesti. Toki varmaan lopulta olisi sopeutunut, mutta rankkaa se olisi ollut kaikille. Osa vauvoista ottaa toki rennommin ja isäkin kelpaa hoitajaksi samalla tavalla kuin äiti.

Vierailija
94/97 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihoaa varmaan 20kg lisää kotona.

Vierailija
95/97 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No niinpä ! Mutta vuoden päästä on jo käsillä seuraavat eduskuntavaalit ja yhden sun toisen ura katkolla.

Vierailija
96/97 |
03.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Putin lähti ryminällä koronakaranteenista naapureita moikkaamaan.

Vierailija
97/97 |
17.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko Kiurun vauva jo syntynyt?619

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän seitsemän