Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Perustoimeentulotuki on 500/kk, eli noin 16.5e/päivä. Sillä kyllä joutuu niukasti elämään...Millloinkohan tulee korotus? Euroopan Unionilta tulee jatkuvasti noottia suomelle matalasta perusturvasta

Vierailija
02.01.2022 |

Jos tuosta 500e maksaa vielä ensin puhelinlaskun, niin ollaan jossain 480e/kk.

Eli 16e päivässä. Se ei ole paljoa se, kun esimerkiksi tuplajuusto on 2.40, ja El Maco 3 euroa.
4kpl kananugettejakin maksaa 2e. Siinä menee ruokaan jo hyvin suuri osa.
Tai jos haluaa oikein surkeasti elää, niin saarioisten jauhelihapizza on euron verran...Mutta niitä ei pysty kukaan kovin kauaa syömään.
Cokis maksaa myös; melkein 4 euroa 2x1.5l Pack

Sitten pitäisi vielä ostaa kaikki vaatteet, shampoot, hammasharjat, hammastahnat, partahöylät, mausteet, yms yms. tuosta summasta.
Ja jos joskus haluaa myös "virkistäytyä", niin sekin pitää maksaa samasta rahasta?

Milloin oikein Suomi tekee tuntuvat korotuksen tähän rahaan kaikkein köyhimmille?
Kyllä tässä alkaa mielenterveys kärsiä kun joutuu noin pienellä rahalla elämään.
Jatkuvasti Suomi saa sanomista EU:Lta kun on niin pieni perusturva suomessa...Ihan kehitysmaan tasoa

Kommentit (135)

Vierailija
81/135 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllästyttää nämä toimeentulotukiprovot, joissa ei ymmärretä, kuinka toimeentulotuki määräytyy. Ei ole mitään viissatasta, joka lätkäistään automaattisesti tilille, vaan jokaisen kohdalla tehdään laskelma erikseen niin, että asumiskulujen ja terveydenhuoltomenojen jälkeen käteen jää 500 euroa käytettäväksi muihin asioihin. Maksettava summa on siis jokaiselle eri.

Vierailija
82/135 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mene töihin jos mieli tekee coca colaa tai virkistäytyä. Niin me muutkin joudutaan tekemään.

Ei töitä OLE

500 000 työtöntä, ja 20 000 työpaikkaa.

Mihin ne jäljelle jääneet 480 000 menevät????

Töitä on, jos haluaa tehdä. Esim. kotitalousvähennyksen lisäyksen myötä siivous- ja hoitotyötä on niin paljon, kun jaksaa tehdä.

Hoitotyötä ei voi tehdä kuka tahansa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/135 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Töitä on. Mutta siivous, hampurilaispaikkojen työt tai henkilökohtaisen avustajan työt ei kelpaa. Suomessa on nyt niin paljon tuella eläviä että tiukkaa tekee tulla ns. Normipalkalla toimeen.

Tai sitten ei ole työkykyä tällaisiin töihin. Mulla on esim vaikea nivelrikko oikeassa kädessä, kotonakin siivoaminen on kivuliasta. Mitään tuollaista työtä on siis mahdoton tehdä, tuskin olen ainoa.

Nivelvaivoihin auttaa nimenomaan liikkuminen. Siivoaminen on siihen erinomaista liikuntaa. Siivous ei ole lopultakaan raskasta hommaa. Sitä voi hakeutua toimistojen siivoukseen ja jättää rakennussiivouksen muille.

Ja kyllä - minä oikeasti kärsin pahoista nivelvaivoista ja uskoin, kun lääkäri kehotti panostamaan lihashuoltoon ja oikeisiin työtapoihin. Parempi elämä muutenkin.

Tota noin niin mulla on nivel luudutettu vaikean nivelrikon ja kovan kivun vuoksi joten se on jäykkä. Näkisit missä asennoissa kotona siivoan (=yritän siivota). Jos siivoaisin toimistoja niin jäykkyyden vuoksi tekisin sitä niin epäergonomisissa asennoissa että selkä olisi alle päivässä mennyttä. Tämä siis vaikka nivel olisi lähes kivuton, tosiasiassa kipu on hirveä pienessäkin liikkeessä kuten avaimen kääntämisessä lukossa.

Vierailija
84/135 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Töitä on tekevälle. Tuet on liian suuret kun ei työ kelpaa.

Taas tämä jonka mielestä tuet on liian isot.

Mä saan 660e työttömyyskorvausta. Menisin heti töihin jos joku vaan palkkaisi.

Mitä sä osaat?

Jos se ei täsmää nyt työnantajien tarpeiden kanssa niin ajattelitko että se täsmää tulevaisuudessa?

Jos ei niin mitä ajattelit tehdä asialle?

Jos et mitään niin sun on turha selittää "menisin töihin jos joku vaan palkkaisi"

Minulla on 3 koulutusta.

En kysynyt sitä, mä kysyin mitä suä osaat ja kuinka ne täsmää tarpeiden kanssa.

Et ainakaan osaa vastata kysymyksiin, se on jo yksi miinus jos työhaastatteluun pääsisit.

Miksi mun pitäisi sulle kertoa?

Mutta jos haluat väkisin tietää niin mulla on mm. laitoshuoltajan paperit.

Siivousalalla on työvoimapulaa, mutta ei kelpaa?

Vierailija
85/135 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Köyhyysraja on suomessa 1200euroa, eli ihminen jolla on vähemmän käytettävissään, on virallisestikin köyhä. Ei tunnu menevän poliitikkojen kaaliin. Kaikkeen muuhun tuntuu olevan rahaa. Yrittäjille tosta vaan 100 tuhatta kyselemättä ja yrityksille Miljardeja vuosittain. Maatalousyrittäjille pelkästään 7 Mijardia vuodessa.

Miksei maksettaisi kaikille työttömille sama raha, kunnon korvaus jolla suomessa elää. Esim 1500 euroa netto. Kuussa.

Ei moni saa edes työstään palkkaa tuon vertaa.

86/135 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa Suomikin lopettaiai tuon rahan lypsämisen toisiin maihin samaa tahtia kun sinne syötetään ussasukkeja suomalaisten elätettäväksi. Merkillinen ekvaatio.

Vierailija
87/135 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Töitä on. Mutta siivous, hampurilaispaikkojen työt tai henkilökohtaisen avustajan työt ei kelpaa. Suomessa on nyt niin paljon tuella eläviä että tiukkaa tekee tulla ns. Normipalkalla toimeen.

Tai sitten ei ole työkykyä tällaisiin töihin. Mulla on esim vaikea nivelrikko oikeassa kädessä, kotonakin siivoaminen on kivuliasta. Mitään tuollaista työtä on siis mahdoton tehdä, tuskin olen ainoa.

Nivelvaivoihin auttaa nimenomaan liikkuminen. Siivoaminen on siihen erinomaista liikuntaa. Siivous ei ole lopultakaan raskasta hommaa. Sitä voi hakeutua toimistojen siivoukseen ja jättää rakennussiivouksen muille.

Ja kyllä - minä oikeasti kärsin pahoista nivelvaivoista ja uskoin, kun lääkäri kehotti panostamaan lihashuoltoon ja oikeisiin työtapoihin. Parempi elämä muutenkin.

Tota noin niin mulla on nivel luudutettu vaikean nivelrikon ja kovan kivun vuoksi joten se on jäykkä. Näkisit missä asennoissa kotona siivoan (=yritän siivota). Jos siivoaisin toimistoja niin jäykkyyden vuoksi tekisin sitä niin epäergonomisissa asennoissa että selkä olisi alle päivässä mennyttä. Tämä siis vaikka nivel olisi lähes kivuton, tosiasiassa kipu on hirveä pienessäkin liikkeessä kuten avaimen kääntämisessä lukossa.

Outoa on, että työttömyystukia maksetaan työkyvyttömille. Sen maksamistahan jatkuvasti perustellaan sillä, että olet työhön käytettävissä.

Vierailija
88/135 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketä kiinnostaa enää käydä töissä jos työttömänä saa melkein saman verran? Ja milläs sitten maksetaan meille kaikille työttömyysturvat kun ei ole veronmaksajia?

Vierailija
89/135 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monelle työssäkäyvälle pienituloiselle tai eläkeläiselle ei jää lähellekään 500e käyttöön pakollisten (asuminen) laskujen jälkeen. Vaikka kuinka kävisi töissä tai saisi työeläkettä.

Ihmettelen, miten kaupungin halvoissa asunnoissa asuvat toimeentulotukiasiakkaat ei saa rahojaan riittämään.  Monet pienipalkkaiset, eläkeläiset ja osa yrittäjistäkään ei saa toimeentulotukea senttiäkään koska tulot ovat juuri rajalla. Moni heistä sinnittelee paljon vaikeammassa taloudellisessa ahdingossa. 

Vierailija
90/135 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Outoa on, että työttömyystukia maksetaan työkyvyttömille. Sen maksamistahan jatkuvasti perustellaan sillä, että olet työhön käytettävissä.

Niitä maksetaan siksi että eläkeyhtiöt eivät myönnä työkyvyttömyyseläkkeitä kaikille niitä tarvitseville. Syynä on puhtaasti RAHA. Tulee halvemmaksi roikottaa kortistossa kuin maksaa oikea tukimuoto. Esim potilas jolla on aivovamma ja tarvitsee itse avustajaa voidaan työeläkelaitoksen silmissä katsoa työkykyiseksi vaikka oireet olisivat vaikeita. Tämä on täysin järjetöntä.

Vierailija
91/135 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mene töihin jos mieli tekee coca colaa tai virkistäytyä. Niin me muutkin joudutaan tekemään.

Ei töitä OLE

Töitä on, jos haluaa tehdä. Esim. kotitalousvähennyksen lisäyksen myötä siivous- ja hoitotyötä on niin paljon, kun jaksaa tehdä.

Lapsia kotiin hoitamaan, vanhusta ulkoiluttamaan tai kaupassa käymään saa kyllä palkata kotiin kenet vaan.

Vierailija
92/135 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perusturva ei oe matala vaan EU.la on utopistiset tavoitteet.

Usassa työtön sai liittovaltion tuet ja osavaltion tuet.

Siis nettona 3000 dollaria kuukaudessa. Sillä on ostovoimaa mikä pitää kapitalismia pystyssä.

Eussa ei saada liittovaltion tukia ja osavaltioiden tuet on tasolla naurettavan pieni.

Eussa on jo kuivatettu suo. Ei ole enää mitään, mitä kuivattaa ;)

Tietty voidaan kuitata velat myrkkypiikittämällä eurooppa ja korvaamalla ne idän ja etelän vetelillä ja saastuttavilla halpaduunareilla.

Ja kukaan ei edes taistele.

Missä on se vuoden 1776 henki? Eurooppa tarvitsee oman Benjamin Franklinin.

Höpöhöpö tuo us on Fake news - vai millä selität sen, että suuri osa ihmisistä jotka jää työttömiksi joutuvat myös luopumaan kodistaan, koska liian kallista.

Btw, Jenkeissä asti-uudisasukas saa muistaakseni KAKSI kuukautta tukea ja sen jälkeen oletetaan elättävän itsensä...

Vierailija
93/135 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minimi takuueläkkeellä pärjää ainakin hyvin. Voi pitää halpaa autoa ja käydä huviajeilulla. Myös buffetruokailen usein.

Vierailija
94/135 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitenkähän paperi pellet tulee toimeen 10000e kk palkalla pieni on pitää jopa lakkoilla. 

Vierailija
95/135 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuoreet juurekset ovat halpoja. Kaveriksi vaikkapa kilo punalaputettua jauhenlihaa (muista pestä ennen käyttöä). Sitten pari liemikuutiota ja maustepippureita. Siinä iso keitto 7...10 e hinnalla viikoksi. Vettä hanasta.

Mistäs meinasit että aina löytyy punalaputettua jauhelihaa? Eipä ole ollut tuolla minun kaupassani ainakaan.

Ja kyllä juomaksi muuta kuin vettä tarvitsee

No ei tarvi punalaputettua ruokaa, vaan ihan normaalikin riittää. Itse tehty ruoka on aina halvempaa kuin mitkään pikaruoat. Jos olet työtön niin sinulla on runsaasti aikaa opetella ruoanlaittoa. Netistä löytyy ohjeita runsain mitoin.

Vesi on paras juoma ja muuta et todellakaan tarvitse.

Toimeentulotuen määrää ei olla nostamassa. Kannattaa nyt vain yrittää edetä elämässä ja kammeta itseä työelämään.

No ei sitä varmaan sen suuremmin olla korottamassa, mutta onhan se perusosa tänä vuonna runsaan kympin enemmän kuin viime vuonna. Vuonna 2022 tt-tuen perusosa yksinasuvalle on 514,82 €.

Vierailija
96/135 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

N 16€ yhdelle per päivä!!? Voi reppanaa

Sehän on paljon enemmän kuin tällaisen tavallisen keskituloisen perheen päiväbudjetti - meillä on 20€ KOLMELLE hengelle. Ja syödään todella hyvin joka päivä

Ja tuossa 20 €:n päiväbudjetissa on sitten mukana kaikki menot asumiskuluja lukuun ottamatta? Eli kaikki laskut, vaatteet, hygienia, reseptittömät apteekkitavarat, matkakulut, harrastukset jne.?

Eihän tuo tt-tuen perusosa ole vain ruokaan, vaan kaikkeen elämiseen.

Vierailija
97/135 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei töitä OLE

Nyt olet lukuinesi jäänyt 90-luvun lamaan. Työttömiä on noin 200 000 ja karkeasti puolet niistä lie rakenteellisesti työttömiä - loput AP:n tyyppisiä velttoilijoita hampurilaisineen.

Oikeasti työttömissä on kymmeniätuhansia enemmän tai vähemmän työkyvyttömiä ihmisiä. Eikä niiden työkyvyn parantamisesta ole oikeastaan kukaan edes kiinnostunut.

Nyt korona-aikana vielä entistä vähemmän, kun terveyskeskuslääkärillekään ei ole mitään asiaa, ellei ole jotain todella akuuttia vaivaa.

Vierailija
98/135 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei töitä OLE

Lapsia kotiin hoitamaan, vanhusta ulkoiluttamaan tai kaupassa käymään saa kyllä palkata kotiin kenet vaan.

Lapsia hoitamaan kuka tahansa??

Vierailija
99/135 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä sä osaat?

Jos se ei täsmää nyt työnantajien tarpeiden kanssa niin ajattelitko että se täsmää tulevaisuudessa?

Jos et mitään niin sun on turha selittää "menisin töihin jos joku vaan palkkaisi"

Minulla on 3 koulutusta.

Et ainakaan osaa vastata kysymyksiin, se on jo yksi miinus jos työhaastatteluun pääsisit.

Tein laitoshuoltajan töitä lähes 15v. Sitten sairastuin ja minut sanottiin irti vakipaikasta. En kelpaa sairaana töihin.

Vierailija
100/135 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä sä osaat?

Minulla on 3 koulutusta.

Tein laitoshuoltajan töitä lähes 15v. Sitten sairastuin ja minut sanottiin irti vakipaikasta. En kelpaa sairaana töihin.

Moi Hönö!

kuka siivoaa kotisi ;p

siivouspalvelut maksaa, eikös vaan ;pppppppppp

joko lutikat leviää?