Perustoimeentulotuki on 500/kk, eli noin 16.5e/päivä. Sillä kyllä joutuu niukasti elämään...Millloinkohan tulee korotus? Euroopan Unionilta tulee jatkuvasti noottia suomelle matalasta perusturvasta
Jos tuosta 500e maksaa vielä ensin puhelinlaskun, niin ollaan jossain 480e/kk.
Eli 16e päivässä. Se ei ole paljoa se, kun esimerkiksi tuplajuusto on 2.40, ja El Maco 3 euroa.
4kpl kananugettejakin maksaa 2e. Siinä menee ruokaan jo hyvin suuri osa.
Tai jos haluaa oikein surkeasti elää, niin saarioisten jauhelihapizza on euron verran...Mutta niitä ei pysty kukaan kovin kauaa syömään.
Cokis maksaa myös; melkein 4 euroa 2x1.5l Pack
Sitten pitäisi vielä ostaa kaikki vaatteet, shampoot, hammasharjat, hammastahnat, partahöylät, mausteet, yms yms. tuosta summasta.
Ja jos joskus haluaa myös "virkistäytyä", niin sekin pitää maksaa samasta rahasta?
Milloin oikein Suomi tekee tuntuvat korotuksen tähän rahaan kaikkein köyhimmille?
Kyllä tässä alkaa mielenterveys kärsiä kun joutuu noin pienellä rahalla elämään.
Jatkuvasti Suomi saa sanomista EU:Lta kun on niin pieni perusturva suomessa...Ihan kehitysmaan tasoa
Kommentit (135)
Poistetaan asumistuki, jos toimeentulotuella elävät eivät koe sitä tarpeelliseksi tukimuodoksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Töitä on tekevälle. Tuet on liian suuret kun ei työ kelpaa.
Taas tämä jonka mielestä tuet on liian isot.
Mä saan 660e työttömyyskorvausta. Menisin heti töihin jos joku vaan palkkaisi.Mitä sä osaat?
Jos se ei täsmää nyt työnantajien tarpeiden kanssa niin ajattelitko että se täsmää tulevaisuudessa?
Jos ei niin mitä ajattelit tehdä asialle?
Jos et mitään niin sun on turha selittää "menisin töihin jos joku vaan palkkaisi"
Minulla on 3 koulutusta.
En kysynyt sitä, mä kysyin mitä suä osaat ja kuinka ne täsmää tarpeiden kanssa.
Et ainakaan osaa vastata kysymyksiin, se on jo yksi miinus jos työhaastatteluun pääsisit.
Miksi mun pitäisi sulle kertoa?
Mutta jos haluat väkisin tietää niin mulla on mm. laitoshuoltajan paperit.Siivousalalla on työvoimapulaa, mutta ei kelpaa?
Tein laitoshuoltajan töitä lähes 15v. Sitten sairastuin ja minut sanottiin irti vakipaikasta. En kelpaa sairaana töihin.
Moi Hönö!
kuka siivoaa kotisi ;p
siivouspalvelut maksaa, eikös vaan ;pppppppppp
joko lutikat leviää?
Siivoan itse kotini, on eri asia siivota vähän kerrallaan kuin 8h joka päivä.
Mikä on hönö?
älä yritä
eläkeläiset siivoaa itse
Hönö ei siivoa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Töitä on tekevälle. Tuet on liian suuret kun ei työ kelpaa.
Taas tämä jonka mielestä tuet on liian isot.
Mä saan 660e työttömyyskorvausta. Menisin heti töihin jos joku vaan palkkaisi.Mitä sä osaat?
Jos se ei täsmää nyt työnantajien tarpeiden kanssa niin ajattelitko että se täsmää tulevaisuudessa?
Jos ei niin mitä ajattelit tehdä asialle?
Jos et mitään niin sun on turha selittää "menisin töihin jos joku vaan palkkaisi"
Minulla on 3 koulutusta.
En kysynyt sitä, mä kysyin mitä suä osaat ja kuinka ne täsmää tarpeiden kanssa.
Et ainakaan osaa vastata kysymyksiin, se on jo yksi miinus jos työhaastatteluun pääsisit.
Miksi mun pitäisi sulle kertoa?
Mutta jos haluat väkisin tietää niin mulla on mm. laitoshuoltajan paperit.Siivousalalla on työvoimapulaa, mutta ei kelpaa?
Tein laitoshuoltajan töitä lähes 15v. Sitten sairastuin ja minut sanottiin irti vakipaikasta. En kelpaa sairaana töihin.
Moi Hönö!
kuka siivoaa kotisi ;p
siivouspalvelut maksaa, eikös vaan ;pppppppppp
joko lutikat leviää?
Mikä on hönö?älä yritä
eläkeläiset siivoaa itse
Hönö ei siivoa
Sekoitatko minut johonkin toiseen?
3 tutkinnon hönö
-ylioppilas (heh)
-laitoshuoltaja (amis)
-Tradenomi (huom. isolla)
Vierailija kirjoitti:
3 tutkinnon hönö
-ylioppilas (heh)
-laitoshuoltaja (amis)
No sitten se en ole minä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
3 tutkinnon hönö
-ylioppilas (heh)
-laitoshuoltaja (amis)
enkä minä ;p
mut Hönö se on
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
3 tutkinnon hönö
-ylioppilas (heh)
-laitoshuoltaja (amis)
enkä minä ;p
mut Hönö se on
Älä jankuta, minulla ei ole tradenomin papereita ja en ole mikään hönö, ikinä kuullutkaan.
Mitähän Kekkonen sanoisi kun kuulisi, että hänen rakentamassaan maassa on ollut leipäjonoja jo 1990-luvulta lähtien, eikä niistä olla päästy vieläkään eroon...
heti peukku kirjoitti:
Hönö aina peukuttaa itseään ;pppppppppp
Alan epäillä, että nämä viestit ovat samalta hönöltä /eläkeläishullulta ja mitä muita lempinimiä tällä jankkaajalla nyt onkaan. Sen verran monologiksi mennyt ketjun sisältö.
No onhan se raha (500€/kk) aivan naurettavan pieni ja suoranaista kidutusta. Jos esim. 200€:lla nostettaisiin kuukautta kohden, se maksaisi valtiolle noin 200-300 miljoonaa € vuodessa, joka kaikki menisi kulutukseen. Se on pieni raha, kun vertaa sitä siihen, että on kohteita joihin laitetaan miljardeja vuodessa, esim. yritystukiin 8000 miljoonaa vuodessa, joista 90% on asiantuntijoiden (muutama vuosi sitten sanotun ja uutisoidun) mukaan haitallisia.
Ihmiset eivät yleisesti hyväksykään noin matalaa toimeentuloa mm. pitkäaikaistyöttömille. Sen sijaan poliitikot pitävät sen noin pienenä, koska heistä on hauskaa kiduttaa ihmisiä.
Itse käyn töissä, mutta mielihyvin antaisin enemmän rahaa perustoimeentuloon, se olisi suoraan otettavissa mm. 8000 miljoonan yritystuista.
Valtiot ovat pahoja vallan rakenteita pohjimmiltaan, ne eivät edusta ihmisten yleistä tahtoa. Ihmisillä ei myöskään ole mitään keinoa vaikuttaa siihen, millaista on politiikka. Sen sijaan se politiikka joka näkyy ihmisten elämissä, on ylhäältä päin saneltua ja keksittyä, siihen ihmiset voivat ottaa sitten kantaa vaaleissa äänestämällä. Oikea politiikka olisi alhaalta ylöspäin, ruohonjuuritasolta muodostuvaa. Eli siis sellaisia asioita, joita ihmiset oikeasti haluavat, olisi puolueiden ohjelmissa. Ne olisivat ihmisten toivomia asioita.
Politiikka on täysin peestä ollut vuosikymmeniä, se on pelkkä syöttösikojen (puolueiden edustajat) edunhaalimispaikka ihmisten kustannuksella. Esim. Sdp:n possu Jukka Gustafsson, Veikkauksen hallintoneuvosto, kokouspalkkiot tuhansia vuodessa. Suomi ei ole länsimainen demokratia, vaan puoluesyöttilästen ja poliittisten virkamiesten edunhaalimiskoneisto, jonka etujen varmistaminen on eduskunnan ensisijainen tehtävä kaiken muun kustannuksella.
Hönöä huolestuttaa erityisesti valesokkelit ja pitkien miesten valekikkelit ;ppppppppppp
Vierailija kirjoitti:
Mene töihin jos mieli tekee coca colaa tai virkistäytyä. Niin me muutkin joudutaan tekemään.
Miten niin joudutte? Työnteko on kaikille vapaaehtoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuoreet juurekset ovat halpoja. Kaveriksi vaikkapa kilo punalaputettua jauhenlihaa (muista pestä ennen käyttöä). Sitten pari liemikuutiota ja maustepippureita. Siinä iso keitto 7...10 e hinnalla viikoksi. Vettä hanasta.
Mistäs meinasit että aina löytyy punalaputettua jauhelihaa? Eipä ole ollut tuolla minun kaupassani ainakaan.
Ja kyllä juomaksi muuta kuin vettä tarvitsee
Ihminen ei oikeasti tarvitse juomakseen toisen eläimen maitoa tai mehua saati sitten virvoitusjuomia.
Kun siirrytään digipassiin, ja tulee perustulo + digiraha, sekä lainaamiskuviot tavaroille, eikä mitään enää omisteta (poislukien 0,0001% eliitti), niin köyhyys tulee tutuksi lähes kaikille.
MIT Usasta on tainnut arvioida, että alle 20$/tunti -töistä, on 85% korvattavissa tekoälyllä vuoteen 2035 mennessä. Tuleeko näin tapahtumaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mene töihin jos mieli tekee coca colaa tai virkistäytyä. Niin me muutkin joudutaan tekemään.
Miten niin joudutte? Työnteko on kaikille vapaaehtoista.
Juu, mutta sitten ei vaadita coca colaa tai virkistyksiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuoreet juurekset ovat halpoja. Kaveriksi vaikkapa kilo punalaputettua jauhenlihaa (muista pestä ennen käyttöä). Sitten pari liemikuutiota ja maustepippureita. Siinä iso keitto 7...10 e hinnalla viikoksi. Vettä hanasta.
Mistäs meinasit että aina löytyy punalaputettua jauhelihaa? Eipä ole ollut tuolla minun kaupassani ainakaan.
Ja kyllä juomaksi muuta kuin vettä tarvitseeNo ei tarvi punalaputettua ruokaa, vaan ihan normaalikin riittää. Itse tehty ruoka on aina halvempaa kuin mitkään pikaruoat. Jos olet työtön niin sinulla on runsaasti aikaa opetella ruoanlaittoa. Netistä löytyy ohjeita runsain mitoin.
Vesi on paras juoma ja muuta et todellakaan tarvitse.
Toimeentulotuen määrää ei olla nostamassa. Kannattaa nyt vain yrittää edetä elämässä ja kammeta itseä työelämään.
Ja näiden työelämästä vierautuneiden kannattaa muistaa, että tavallisesta duunarityöstä yleensä jää itselle sitä palkkaa hyvällä tuurilla 2000 euroa, yleensä reilusti alle tuon ja sillä sitten kustannetaan se eläminen. Ei siinä rikastumaan pääse, mutta eipähän tarvitse olla tekemisissä noiden ahdistavien valtionlaitosten kanssa.
Mikä on hönö?