Puolueiden luonteet ts. mitä tarkoittaa demari jne
Jos kerron olevani demari, niin mitä "aatetta" kannatan? Mitä tarkoittaa oikeisto? Entä mikä on punamulta-hallitus? Lukiot käyty, mutta ei vissiin jääny mitään mieleen :D
Kommentit (17)
Vihreät ne kuvittelee että ilmastonmuutos pysähtyy ja maailma pelastuu kun Suomesta lakkautetaan kaikki teollisuus ja siirretään esim. Kiinaan
Vihreet ja Vassarit mä jotenkin tiedän ja Keskustan. Mutta Demarit? Porvarihallitus? Mikä on Persujen rooli nyt ja miten sekoittaa pakkaa?
Jos nyt jaksaisit seurata tarkemmin edes Vauva-palstaa, niin tietäisit. Monta kertaa selitetty.
Kyllä mä oon seurannut ja just nyt keskustelu hallituksesta ja oppositiosta. Noi puolueiden linjat ja "aatteet" vaan ei oo niin selvät.
Demari on Sdp edustaja/kannattaja. Oikeisto vasemmiston vastakohta, eli haluaa valtion osuutta pienemmäksi. Käytännössä siis veroja alas, mutta myös palveluja ja tukia alas. Punamulta-hallitus on haliitus jossa on keskusta ja Sdp puolueet. Sdp on se "puna" ja keskusta "multa", entisenä maalaisliittona.
Punamulta on hallitus, jonka pääpuolueet on kepu ja sdp. Sinipuna on kok+sdp. Porvarihallituksen muodostaa oikeistopuolueet kok+kepu. Oikeisto ajaa kärjistetysti pääasiassa vahvojen etua, vasemmisto myös heikkojen.
Porvarihallitus ajaa vain rikkaiden asioita?
[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 18:10"]
Jos nyt jaksaisit seurata tarkemmin edes Vauva-palstaa, niin tietäisit. Monta kertaa selitetty.
[/quote] No voi anteeksi kun erehdyin kysymään. Ehkä olenkin väärällä foorumilla. Jatkakaa te keskustelua käteenpaskomisesta etc.
[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 18:31"]
[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 18:10"]
[/quote] No voi anteeksi kun erehdyin kysymään. Ehkä olenkin väärällä foorumilla. Jatkakaa te keskustelua käteenpaskomisesta etc.
[/quote] ;D
Kertokaa mulle minkälaiset aatteet on kokoomuslaisella.
Vähän on nihkeetä tää keskustelu näköjään.
[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 18:11"]
Kyllä mä oon seurannut ja just nyt keskustelu hallituksesta ja oppositiosta. Noi puolueiden linjat ja "aatteet" vaan ei oo niin selvät.
[/quote]
lue puolueohjelmat. Niin me muutkin teemme.
Kokoomuksen ideologia on´, että jokainen tulkoon omillaan toimeen, ellei kykene, se ei ainakaan kokoomukselle kuulu.
Vierailija kirjoitti:
Kertokaa mulle minkälaiset aatteet on kokoomuslaisella.
Palvelut yksityistetään, massi ja perseennuoleminen tärkeintä, köyhät kyykkyyn
Ja olis kiva tietää ihan selkokielellä.