Altistun töissä koronalle päivittäin, mutta urheilua en saa mennä harrastamaan?
Viimeisin päätös sulkea urheilupaikat on johtanut siihen, että en enää luota nyt tapahtuviin enkä tuleviin koronarajoitustoimiin. On ollut riittävän ristiriitaista työskennellä kaupan alalla korona-aikana, paikoissa jossa asiakkaat tungeksii samaan aikaan kun kaikkia pyydetään välttämään turhaa liikkumista julkisilla paikoilla. Mutta että en voi mennä työpäivän jälkeen oltuani lähellä tuhansia ihmisiä käymään väljällä kuntosalilla hoitamassa kehoa ja mielenterveyttäni. Se ei ole ok.
Uskoni loppui tähän paikkaan. Selkeästikään tässä ei noudateta enää mitään järjen logiikkaa.
Kommentit (48)
Vierailija kirjoitti:
Mä ymmärrän saliyrittäjän nurinan aiheesta. Mut sitä, että aikuinen ihminen viitsii valittaa kun ei pääse salille, on mielen köyhyyttä. Liikkua voi missä vain neliön tilassa kotona ja ulkona voi tehdä monipuolisen treenin, niin pää ei räjähdä liikkumattomuudesta.
Ymmärtäkö että kyse on koko touhuun logiikasta ei vain siitä ettei ihmiset pääse harrastamaan? Miksi sulkea sellaista missä on erittäin matalan riskin tartuttavuus? Missä on järki?
Vierailija kirjoitti:
Sinä olisit juuri se levittäjä siellä liikuntapaikassa.
Ne on järkisyistä kiinni.
Vaan kun ei ole, katso mitä thl itse sanoo kuntosaleista! Nimenomaan järkisyistä ei ole kyse.
Vierailija kirjoitti:
Mä ymmärrän saliyrittäjän nurinan aiheesta. Mut sitä, että aikuinen ihminen viitsii valittaa kun ei pääse salille, on mielen köyhyyttä. Liikkua voi missä vain neliön tilassa kotona ja ulkona voi tehdä monipuolisen treenin, niin pää ei räjähdä liikkumattomuudesta.
Ei se liikunnan terveellisyys perustu vain sykkeen nousuun ym. Itselle epämieluisa liikunta on kuin mautonta ruokaa tai huonoa seksiä - fysiologisesti jollain tasolla terveellistä, mutta ei se stressiä poista tai edistä henkistä palautumista.
Jos kaikki muukin suljettaisiin, olisi tilanne eri, mutta on vain täysin tehoton toimenpide sulkea liikuntapaikat ja antaa porukan muuten rällästää.
Kuinka paljon kuntosalilla liikutaan maskin kanssa? Maskittomuus sisätiloissa on yksi riskitekijä taudin leviämisessä. Ravintolayrittäjillä on ainakin vaikeuksia ymmärtää sitä merkittävää eroa monen muun julkisen tilan käyttöön verrattuna.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka paljon kuntosalilla liikutaan maskin kanssa? Maskittomuus sisätiloissa on yksi riskitekijä taudin leviämisessä. Ravintolayrittäjillä on ainakin vaikeuksia ymmärtää sitä merkittävää eroa monen muun julkisen tilan käyttöön verrattuna.
Ravintolat riskiluokitus 9 (korkein)
Kuntosalit 1 (alin)
Lähde thl
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka monta kertaa olet saanut koronajäljityksestä tiedon altistumisestasi? Ai nolla kertaa? Silloin et altistu töissäsi päivittäin. Et ole altistunut yhtään kertaa.
Kolme kertaa. Enemmistä en tiedä, koska poistin sovelluksen, en voi joka ikisen ruuhkaisen työpäivän jälkeen oireettomana rampata koronatestissä. Helppoa sieltä etätyöpisteeltä huudella.
Haluan painottaa että nämä kolme kertaa tapahtuivat aikana jolloin noudatin ankarasti työ-koti väliä. En uskaltanut mennä kuntosalille koska pelottelu, kävikin ilmi että salit eivät ole riski laisinkaan….. Massatapahtumia, baareja, yms korkean riskiluokituksen thl määrittämiä paikkoja olen vältellyt. Olen siis tehnyt kuten käsketään.
Ap, olen samaa mieltä sun kanssa. Tappaa se liikkumattomuuskin.
Sinä olisit juuri se levittäjä siellä liikuntapaikassa.
Ne on järkisyistä kiinni.