Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Altistun töissä koronalle päivittäin, mutta urheilua en saa mennä harrastamaan?

Vierailija
01.01.2022 |

Viimeisin päätös sulkea urheilupaikat on johtanut siihen, että en enää luota nyt tapahtuviin enkä tuleviin koronarajoitustoimiin. On ollut riittävän ristiriitaista työskennellä kaupan alalla korona-aikana, paikoissa jossa asiakkaat tungeksii samaan aikaan kun kaikkia pyydetään välttämään turhaa liikkumista julkisilla paikoilla. Mutta että en voi mennä työpäivän jälkeen oltuani lähellä tuhansia ihmisiä käymään väljällä kuntosalilla hoitamassa kehoa ja mielenterveyttäni. Se ei ole ok.

Uskoni loppui tähän paikkaan. Selkeästikään tässä ei noudateta enää mitään järjen logiikkaa.

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä ja tästä syystä en ole enää yhteistyöhaluinen koronan suhteen. En ota enää rokotteita, enkä noudata suosituksia.

Kieltäydy hoidosta jos sairastut, laita lappu kaulaan "Ei elvytetä" ja anna evoluution hoitaa kaltaisesi kelvoton ihmisaines pois

Eli nyt jo rokotteen ottaneet ihmiset ovat kelvotonta ihmisainesta?

Vierailija
22/48 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä ja tästä syystä en ole enää yhteistyöhaluinen koronan suhteen. En ota enää rokotteita, enkä noudata suosituksia.

Kieltäydy hoidosta jos sairastut, laita lappu kaulaan "Ei elvytetä" ja anna evoluution hoitaa kaltaisesi kelvoton ihmisaines pois

Miksi ihmeessä kieltäytyisin hoidosta? Jotta kaltaisesi ymmärtämätön kiusaaja haukkuja pääsisi hoitoon vai?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tuohan se on järkevää. Pitkittää vain pandemiaa.

Ääliömäisyys huipussaan.

Vierailija
24/48 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkona liikkumista ei ole kielletty

Vierailija
25/48 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samoilla linjoilla kanssasi. Jos sairaalakuormitus ei nouse huhansista tartunnoista huolimatta, niin ei ole mitään syytä estää ihmisten harrastuksia. Sitä paitsi, porukka painelee esim. kaupoissa ilman maskeja ja turvavälejä, joten ihan turhaa on pistää punttisalit kiinni.

Vierailija
26/48 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuossahan ei ole mitään logiikkaa itselläsi. Jos työpaikalla on jatkuvassa altistumisvaarassa, niin vapaa-ajallakin pitää toki "elää reunalla"? :D

Kuntosalilla käyminen ei ole mitään reunalla elämistä tartuntariskiluokitus jonka thl on kuntosaleille itse määritellyt on 1 - eli kaikista pienin. Samaan aikaan ihmismääriä ei kaupoissa tai tavarataloissa rajoiteta millään tavalla ja on ok että me työntekijät olemme siellä väkijoukossa päivästä toiseen mutta matalan riskin harrastukseen en voi työpäivän päätteeksi mennä. Ei mitään logiikkaa.

Vierailija
27/48 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetettaisiin jo kaikki rajoitukset ja annettaisiin koronan vaan jyllätä. Ei se ole mikään musta surma.

Vierailija
28/48 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ammut itseäsi nilkkaan.

Miten niin? Ainoa syy miksi olin yhteistyöhaluinen oli lupaus, että palaamme normaaliin kun 80% on rokotettu. Itse korona ei pelota minua pätkääkään ja pidän koronaa pelkääviä hysteerikkoina.

Sama. Uskon tieteeseen ja rokotteisiin, mutta nämä rajoitukset perustuvat joidenkin musta tuntuu fiilikseen. Se on ihan selvää. En yksinkertaisesti luota enää viranomaisiin tässä asiassa. He eivät tee tieteeseen perustuvia päätöksiä.

Mistä vtusta teitä asiantuntijoita oikein sikiää. Olisivatpa vanhempasi käyttäneet ehkäisyä.

Ota silmä käteen ja lue thl nettisivuilta mitä siellä sanotaan kuntosaleista ja kylpylöistä jotka nyt ovat kiinni. Mikä on riskiluokitus?

Vierailija
29/48 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tuohan se on järkevää. Pitkittää vain pandemiaa.

Ääliömäisyys huipussaan.

Voit ihan rauhassa uskoa sinisilmäisesti pandemian loppuvan nopeammin jos suosituksia noudatetaan. Itselläni on vaan se tapa, jos joku pettää lupauksensa, en enää luota häneen kyseisessä asiassa. Tämä pandemia ei tule rokotuksilla tai rajoituksilla päättymään.

Vierailija
30/48 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai haluaisit viedä sen salille?

Joo just niin, salille jossa voi pitää turvavälit ja kerrallaan on ehkä maksimissaan kuusi ihmistä paikalla.

Niin että kuudelle sen saat mielestäsi rauhassa tartuttaa?

Vierailija
31/48 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lopetettaisiin jo kaikki rajoitukset ja annettaisiin koronan vaan jyllätä. Ei se ole mikään musta surma.

Tämä olisi järkevintä. Rajoitukset tulevat aiheuttamaan seuraavien vuosikymmenten ajan enemmän haittaa kuin korona olisi koskaan aiheuttanut.

Vierailija
32/48 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaan aikaan pääosin rokottamattomat lapset saavat tartuttaa toisiaan ja vanhempiaan liikuntaharrastuksissa ja koulussa. Punttisalien sulkeminen on siis pelkkää kiusantekoa, eikä ainakaan paranna lopputulosta.

Vierailija
33/48 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai haluaisit viedä sen salille?

Joo just niin, salille jossa voi pitää turvavälit ja kerrallaan on ehkä maksimissaan kuusi ihmistä paikalla.

Niin että kuudelle sen saat mielestäsi rauhassa tartuttaa?

Ai nyt ohjeistuksia kuten turvavälejä, käsidesiä, maskeja yms noudattamalla korona tarttuukin? Kaikialla ja kaikissa tiloissa myöskin kai sitten? Eli millään mitä olemme tehneet tähän asti ei ole mitään väliä, selvä ymmärrän logiikkasi. Korona tarttuu siis toimista huolimatta kaupoissa, saleilla, ravintoloissa, ihan kaikkialla. Miksei kaikki ole seis?

Vierailija
34/48 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

0.87 tartuntaa 100 000 treeniä kohti. NEROPATIT, HALOOO!!!! ONKO KETÄÄN KOTONA? SALILLA KÄYMINEN ON TUTKITUSTI TURVALLISTA!!!!

Vierailija
35/48 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuossahan ei ole mitään logiikkaa itselläsi. Jos työpaikalla on jatkuvassa altistumisvaarassa, niin vapaa-ajallakin pitää toki "elää reunalla"? :D

Kuntosalilla käyminen ei ole mitään reunalla elämistä tartuntariskiluokitus jonka thl on kuntosaleille itse määritellyt on 1 - eli kaikista pienin. Samaan aikaan ihmismääriä ei kaupoissa tai tavarataloissa rajoiteta millään tavalla ja on ok että me työntekijät olemme siellä väkijoukossa päivästä toiseen mutta matalan riskin harrastukseen en voi työpäivän päätteeksi mennä. Ei mitään logiikkaa.

Jaa. No itse olen joutunut työni puolesta välttelemään tartuntaa viimeisen päälle, eikä kuntosalilla käyminen tulisi mieleenkään tämän hetken tilanteessa. Nostan hattua kauppojen tungoksessa työskentelevälle henkilökunnalle, itse käyn niissä vain harvoin ja hiljaisella ajalla.

Vierailija
36/48 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa. No itse olen joutunut työni puolesta välttelemään tartuntaa viimeisen päälle, eikä kuntosalilla käyminen tulisi mieleenkään tämän hetken tilanteessa. Nostan hattua kauppojen tungoksessa työskentelevälle henkilökunnalle, itse käyn niissä vain harvoin ja hiljaisella ajalla.

Lisäksi kysyisin samaa kuin ensimmäinen kommentoija: entä jos levittääkin koronan töistä sinne kuntosalille.

Vierailija
37/48 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lisäksi kysyisin samaa kuin ensimmäinen kommentoija: entä jos levittääkin koronan töistä sinne kuntosalille.

0,89 tartuntaa kuntosaleilla 100 000 kävijää kohden. Kuntosaleilla on noudatettu ohjeistuksia aivan kuten muuallakin.

Vierailija
38/48 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse kysyisin että eikö mene perille että 0.87 tartuntaa 100 000 treeniä kohti on tutkimustulos tartuttavuudesta siellä saleilla.

Vierailija
39/48 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse kysyisin että eikö mene perille että 0.87 tartuntaa 100 000 treeniä kohti on tutkimustulos tartuttavuudesta siellä saleilla.

Jep. Tämä. Uskon tieteeseen mutta tämä salisulku ei perustu mihinkään ja se todistaa minulle että tämä koko rajoitustouhu on ihan hatusta heitettyä koko homma. Ja baarit ovat auki! Järjetöntä!

Vierailija
40/48 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ymmärrän saliyrittäjän nurinan aiheesta. Mut sitä, että aikuinen ihminen viitsii valittaa kun ei pääse salille, on mielen köyhyyttä. Liikkua voi missä vain neliön tilassa kotona ja ulkona voi tehdä monipuolisen treenin, niin pää ei räjähdä liikkumattomuudesta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kahdeksan