Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko Kajaanista mitään positiivista sanottavaa??

Vierailija
20.04.2015 |

Muuttoa harkitseva, töiden perässä..

Kommentit (52)

Vierailija
41/52 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.09.2015 klo 22:23"]Kajaani on sellainen paikka että ilman viinanjuontia järki lähtee.

nimimerk. 20v Kajaanissa asunut.
[/quote]

Veit sanat suustani.

Vierailija
42/52 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kajaani on aikuisen omakotiasujan kaupunki. Ihan ok. paikka jos on varaa käydä välillä ihmisten ilmoilla, eikä odota asuinpaikaltaan erityisemmin sykettä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/52 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuollut kuppakylä jossa ei lehtikään värähdä.Kajaani on jämähtänyt, että jos joku sellasta hiljaiseloa kaipaa

Vierailija
44/52 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan, Kajaanissa juopottelen, ei täällä selvinpäin kestä. Pois muutan heti, kun vaan sanotta, että minne. Ei mihinkään tuppukylään ainakaan. Kymmenen vuotta vierähti, ihan hukkaan.

Vierailija
45/52 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin kuvitella että luotikujan baarit tullu tutuksi sekä Onnelat ja 96:set..hehe

Vierailija
46/52 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies sieltä kotoisin ja asumme Helsingissä mutta käymme silloin tällöin.Miehen sukulaiset houkuttelevat muuttamaan sinne mutta itse olen syntynyt Helsingissä joten en innostu olisi liian eksoottista.Toisaalta siitä tykkään Kajjaanissa on niin erilainen paikka kuin etelä- Suomi.Joku siinä viehättää kun miehenkin kaikki 5 siskon lasta ovat palanneet sinne valmistuttuuaan yliopistosta.Olen ylpeä lapsemme kainuulaisita juurista kuten mieskin aina minulle sanoo että lapsemme pärjää kun on kovaa ja sitkeää kainuulaista sukua.Se sitkeys ja luonnonläheisyys ( metsästetään ja marjastetaan) viehättää, selvitään kovista talvista jne.Haluaisin lapsemmevsaavan tutustua vielä enemmän juuriinsa siellä kun jotenkin tuntuu että itsellä ei samalla tavalla ole identiteetti muodostunut asuinpaikan mukaan kuten miehelläni ja suvullaan.Ehkä se pätee kaikkiin pieniin kaupunkeihin mutta kainuulaiset ovat kovia positiivisessa mielessä.

Vierailija
47/52 |
05.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Renforsin ranta. UPM:n jälkeen rakennettu businessalue. Ei taida olla enää varsinainen yliopistokaupunki (opettajakorkeakoulu aiemmin), mutta AMK on. Nykyinen Kajaanin AMK on valittu v. 2011 Suomen parhaaksi AMK:ksi Talouselämän kriteeristön perusteella. Oliskohan vähän osuutta tuolla pelialan tietotekniikkakoulutuksella, joka oli silloin suuressa imussa.

Nuoruuden opiskelukaupunkini. Kiitos kauppaoppilaitokselle. Rehtori oli tiukka ja vähän pelättykin. Laskentatoimen lehtorina oli superhyvä KTM/KHT, jolla oli oma tilintarkastus-/tilitoimisto ja muutakin businesta. Oli taatusti käytännönläheistäkin se laskentalinjan opetus. 

Vierailija
48/52 |
05.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parasta liikenneyhteydet ainakin siihen suuntaan, josta minä kuljin. Alle 15 minuutin kävelymatkan päässä oli ihan kaikki: asunto, bussipysäkki, rautatieasema, työpaikka. Hyvin pääsi niin junalla kuin bussilla, ja lentokenttäkin löytyy.

Minäkin olin siellä töissä. Työpaikassa oli kaksi hyvää puolta: työni oli määräaikainen ja kynät ( terveisiä jos joku tunnistaa paikan).

Vierailija
49/52 |
06.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieni luonnonläheinen kaupunki, josta melkein yhtä pitkä matka pohjois-Lappiin ja etelä-Suomeen. Vuokatissa hyvä lomakeskus ja laskettelu/hiihtomahdollisuudet sekä ympärivuotiset ulkoilu- ja urheilumahdollisuudet. Toki Kajaanissakin pääsee suoraan ladulle talvisaikaan. Kulttuuritarjontaa voisi olla enemmänkin, mutta Kajaanin runoviikot ja Kuhmon kamarimusiikkitarjonta ovat lähellä.

Kohtuullisenhintaiset asunnot = omakotitalot. Työllisyysmahdollisuudet tosin heikentyneet ...

Vierailija
50/52 |
06.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kajaanin kohdalla lisää kaaaaaasua.

Vierailija
51/52 |
06.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kusipääporukkaa. Se aerobic seura täyttä paskaa. Jokirannassa vanhukset ryyppää keskipäivällä.
T. Kajaanilainen

Vierailija
52/52 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Komeita miehiä

Järvi

Kivoja ravintoloita. Sulo ihan ykkönen Sokos hotellin alakerrassa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kuusi