Onko Kajaanista mitään positiivista sanottavaa??
Kommentit (52)
[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 15:11"]
Mun mielestä katukuvassa on ihan hauskan näköisiä vanhoja rakennuksia. Keskuta-alue ei ole turhan iso, mutta sieltä löytyy kaikki perusjutut, joita ihminen tarvitsee.
[/quote]
Kuten kenkäkauppa? Joko Kajaaniin on saatu sellainen?
Minusta ihan mukava paikka, paljon harrastusmahdollisuuksia, upea luonto. Mulla asuu hyvät ystävät siellä ja ovat tykänneet. Me käydään siellä usein lomilla kylässä ja minusta on tosiaan mukava paikka, missä riittää tekemistä ihan hyvin kokoonsa nähden. Talvella varsinkin hienot harrastusmahdollisuudet. Toisaalta kesällä sitten on lähistöllä mukavia tapahtumia, Kuhmon kamarimusiikkia jne., jos haluaa vähän erilaista menoa ja kansainvälisempää meininkiä.
Vanhat ihmiset tuollaisia sisäänpäin lämpiäviä, mutta 40 ja alle ikäiset ihan yhtä avoimia kuin missä vaan muuallakin Suomessa. Ja harrastusten kautta pääsee tosiaan paljon helpommin mukaan juttuihin kuin isommisa kaupungeissa.
Eipä paljon positiivista sanottavaa. Yleisilme ankea. Vuokatti tosin lähellä!
Tuuloksen porukka Impalassa. Kauppa käy... Tosin se oli seitkytluvulla. Vieläköhän homma jatkuu ?
Väkivalta tulee vaan mieleen. Uutisissa aina, kun joku on tapettu.
Miksi Kajaanissa S-Market on suojattu öisin korkein aidoin sekä kalterein pääovet? Aivan kuin jossakin Nykin slummialueella. Tosi turvattoman fiiliksen antaa ulkopuolisille..tuli vaan naureskeltua Rosson ikkunasta katsellen..
Mun appivanhemmat asuu siellä, tykkään kyllä käydä Kajaanissa silloin tällöin :) luonto on kyllä mahtava! Kauniit maisemat ja kaunis kesäkaupunki :)
Kaukametsän opisto eli paikallinen kansalaisopisto on tyylikäs ja tarjonta hyvää kaupungin kokoon nähden.
-Mies 29v + 1v-
[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 23:28"]
Väkivalta tulee vaan mieleen. Uutisissa aina, kun joku on tapettu.
[/quote]
No hirveen usein ei taida uutisissa olla. Kyllähän ne tapot muualtakin uutisoidaan valtamediassa.
[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 21:29"]
Oisko halpoja mökkejä siellä päin ( vaatimatonta etsin)?
[/quote]
Jormasjärveltä saattais joku hädissään myydä mökkinsä, +30km Kajaanista. Talvivaara on tuhonnu sen järven ihmisten silmissä, käytännössä lähinnä vaan hintatason. Upeita mökkejä ainakin näkyy rannoilla.
[quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 21:53"]
Miksi Kajaanissa S-Market on suojattu öisin korkein aidoin sekä kalterein pääovet? Aivan kuin jossakin Nykin slummialueella. Tosi turvattoman fiiliksen antaa ulkopuolisille..tuli vaan naureskeltua Rosson ikkunasta katsellen..
[/quote]
Varmaan sen syvennyksen takia. Jengi tuppas ennen hengailemaan ja örisemään siinä ihan päiväsaikaankin, saatikka sitten yöllä. Nykyään raatihuoneentorin seutu on rauhoittunut, kun ihmiset ei hengaile ilta/yöaikaan enää samallatavalla kaupungilla niin kuin ennen.
Uppia! Oon muuttoa harkitseva..:)
Mä tykkään. Amkissa ainakin ihmiset tosi avoimia ja helposti kavereita. Hyvä uimahalli ja kuntosalit, uusi keilakeskuskin rakenteilla. Ihana luonto ja lenkkipolut, jäähalli, tennishalli, jalkapallokentät ym löytyy. Musiikkiopisto ja kansalaisopisto, hyvin harrastusmahdollisuuksia. Toki Vuokatti, Ukkohalla ym myös melko lähellä. Ruokapaikkojanin löytyy useampia kuten Sulo, Ranch, Rosso sekä ainakin kiinalainen ja japanilainen ravintola + näitä perus pikaruokaloita. Muutama hyvä kahvilakin, iso prisma, cittari ja lidl. Huonekaluliikkeitä useita, vaatekaupoista löytyy ainakin nää perus H&M, Lindex, Moda, Jim&Jill, KappAhl, Sokos, Benetton, Seppällä, InterSport, R-Collection.. Sopivan pieni keskusta. Toki rauhattomiakin alueita on mut itse oon saanut ihan rauhassa liikkua joka paikassa, tosin en ulkoile keskellä yötä.
Kaukametsän opisto on tyylikäs ja opetustarjontaa on paljon kaupungin kokoon nähden. Kaukametsän opisto vastaa siis isojen kaupunkien kansalaisopistoja.
Kajaanin AMK on myös kuulemma valittu joskus Suomen parhaaksi.
-Mies 29v + 1v-
Olen kajaanista ja takas en mene.Mamuja täynnä koko paikka nykyisin.
Itsellä kokemusta lähes 25 vuotta. Jos töitä on, niin kyllähän siellä asuu. Työttömänä paska paikka ja töitä on vaikea saada jos ei ole sukua tai huippuosaamista, eikä se huippuosaaminekaan auta ilman suhteita, jos on nainen. Kenkäkauppoja on yksi, toinen oli vähän aikaa, ei pärjännyt. Ravintolatarjonta aika vähäistä, uusi nepalilainen on hyvä. Uimahalli on uusi ja hyvä, sekä hyvät aukioloajat verrattuna esim. nykyiseen isompaan kaupunkiin, jossa sunnuntaisinkin aukeaa vasta puoliltä päivin.
Ihmisiä löytyy laidasta laitaan, kuten muualtakin. Osa on töykeitä, osa mukavia. Kavereita on vaikea saada, jos ei itse ole todella tunkeileva. Hyvät ladut ja lenkkipolut. Lähes jokaisesta kaupunginosasta jos ei kävele, niin vähintään pyörällä jaksaa ajaa keskustaan.
Jos kysyt, että mitä nähtävyyksiä veisi vieraat katsomaan, niin pakko sanoa etten tiedä. Kesällä tapahtuu jotain joskus ja jotain vähäisiä juttuja on, mutta ei isompaa. Marjastajalle hyvä paikka, helpolla löytyy hyvinä vuosina mistä poimia.
Kajaani on sellainen paikka että ilman viinanjuontia järki lähtee.
nimimerk. 20v Kajaanissa asunut.
Kamala paikka. Ihmiset sisäänpäin kasvaneita, eivät hyväksy ulkopuolisia piireihin. Onneksi muutin pois. Halvat asunnot muttei pelasta jos kaupunkin muuten perseestä. Uusia asuinalueita rakennetaan vähän ja nytkin eräällä okt alueella osa taloista myymättä :)