Porvarihallitus tulossa siis. Mistä leikataan?
Lapsilisät? Eläkkeistä?
Ainakin julkiselle sektorille tulee jonkinmoinen juustohöylä lakaisemaan kuluja.
Kommentit (75)
Julkinen sektori ainakin valtiolla, on jo höylännytkin isolla kädellä, ja jos halutaan että tässä maassa asioita edelleen hoidetaan edes jollain tavalla, nii sieltä alkaa olla vaikea ottaa pois.
Maahanmuuttoon ja muihin humanitaarisiin kohteisiin menevää rahaa pitää tarkastella kriittisesti. Lisäksi pelkkä höylääminen ei välttämättä yksin tuo apua, pitää olla myös sellaisia toimenpiteitä joilla rakennetaan kannustimia työnteon, yrittämisen ja viennin suhteen, tehdään näistä kannattavaa ja mahdollista. Tällaiset asiat saattavat vaatia alkuun jotain investointejakin.
Palautettaisiin kaikki edut samaksi kuin suurilla ikäluokilla oli. Loppuisi se ikuinen märinä, kuinka helppoa heillä oli.
Maahanmuuttopolitiikka uuteen uskoon. Sosiaalituet pois niiltä, jotka eivät työllisty tahi hae aktiivisesti töitä.
- Kehitysapu lopetetaan totaalisesti
- Pakolaiset, joiden kotimaahan palaaminen mahdollista kotiutetaan
- Rikolliset ulkomaalaiset karkotetaan
- Maahanmuuttopolitiikasta otettavissa valtavat säästöt
- Julkisesta hallinnosta karsitaan kaikki huuhaa- ja poliittiset työpaikat pois
Tässäpä nyt alkuun muutamia juttuja, jotka toteuttamalla ei tarvitse sitten karsia Suomalaisilta ensimmäisenä, kuten eläkeläisiltä, lapsilta, lapsiperheiltä, työttömiltä ym. Suomalaisilta.
Vihervasemmisto karsisi mieluummin Suomalaisilta ja lähettäisi näiltä säästetyt rahat poppamiehille ja palestiinan terroristeille.
Älkää nyt vielä julistako hallitusta. Muistakaa miten kauan kesti viimeksi, ennen kuin kokoonpano löytyi. Melkein koko kevään. Lopputuloksena persut jäi rannalle, välillä potkittiin vas ja sdp neuvotteluista, sitten pyydettiin takaisin jne.
Minun ihannevaltiossani ei olisi yhteiskunnalle kalliita julkisia palveluita. Kaikki sosiaalietuudet saisi lakkauttaa, poislukien ehkä äitiystuki, hyvinvointivaltion merkki. Töitä tässä maassa kyllä riittää. Suomalainen on vain liian nirso, jos työ ei kelpaa, pakotteiden ja karenssin pitäisi olla tuntuvampia. Kaikki mamut helvettiin. Näin jäisi rahaa tärkeisiinkin asioihin kuten Natoon liittyminen, mitä valtaosa suomalaisista vastustaa vain sen hinnan vuoksi.
[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 14:15"]- Kehitysapu lopetetaan totaalisesti
- Pakolaiset, joiden kotimaahan palaaminen mahdollista kotiutetaan
- Rikolliset ulkomaalaiset karkotetaan
- Maahanmuuttopolitiikasta otettavissa valtavat säästöt
- Julkisesta hallinnosta karsitaan kaikki huuhaa- ja poliittiset työpaikat pois
Tässäpä nyt alkuun muutamia juttuja, jotka toteuttamalla ei tarvitse sitten karsia Suomalaisilta ensimmäisenä, kuten eläkeläisiltä, lapsilta, lapsiperheiltä, työttömiltä ym. Suomalaisilta.
Vihervasemmisto karsisi mieluummin Suomalaisilta ja lähettäisi näiltä säästetyt rahat poppamiehille ja palestiinan terroristeille.
[/quote]
Viinanki juonti aiheuttaa enemmän kuluja kun nämä asiat.
[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 14:10"]
Toivottavasti työttömiltä, sossupummeilta, ja julkiset palvelut voisi mun puolesta lakkauttaa kaikki. Eläkeikää voi ihan hyvin nostaa.
[/quote]
Sossupummi? Kuka on "sossupummi"? Itse olen työtön, enkä ole ainakaan itse mikään pummi, vaan työttömyysetuuteni täysin ansainnut, ja luulen että voin puhua suurimman osan työttömien puolesta. Suomella EI VAAN yksinkertaisesti ole varaa karsia työttömyysetuuksista ja sosiaaliturvasta. Pienituloisilta ei siis ainakaan voi leikata. Yhteiskuntarauha järkkyisi niin pahalla tavalla, että heikoimpia heikottaisi. Muista, että sosiaaliturva on myös turvaa SINULLE, ja siitä kannattaa aina pitää huoli.
Eikä ole edes mitään varmuutta vielä, etä porvarihallitus olisi tulossa.
Pikkuhiljaa tasa-arvon aate kutistuu. Alkaa olla luonnollista soimata tukea tarvitsevia, köyhempiä ja erilaisempia ihmisiä. Taistellaan hampaat irvessä paikasta menestyjien joukossa ja yritetään samaistua heihin. Unohdetaan se, että oikeasti monet merkkimiehetkin ovat lähtöisin vaatimattomista kodeista. Tuomitaan ihminen jo alkujaan lähtökohtansa vuoksi ja halveksitaan avoimesti näitä " huonompia ihmisiä".
Kärjistän, mutta tältä välillä tuntuu. Terv. Huonoista lähtökohista ponnistanut akateeminen sivistystyöläinen. Huh, tulipas pateettista tekstiä. Leikkauksista en nyt puhunut mitään :)
[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 14:23"]
[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 14:10"]
Toivottavasti työttömiltä, sossupummeilta, ja julkiset palvelut voisi mun puolesta lakkauttaa kaikki. Eläkeikää voi ihan hyvin nostaa.
[/quote]
Sossupummi? Kuka on "sossupummi"? Itse olen työtön, enkä ole ainakaan itse mikään pummi, vaan työttömyysetuuteni täysin ansainnut, ja luulen että voin puhua suurimman osan työttömien puolesta. Suomella EI VAAN yksinkertaisesti ole varaa karsia työttömyysetuuksista ja sosiaaliturvasta. Pienituloisilta ei siis ainakaan voi leikata. Yhteiskuntarauha järkkyisi niin pahalla tavalla, että heikoimpia heikottaisi. Muista, että sosiaaliturva on myös turvaa SINULLE, ja siitä kannattaa aina pitää huoli.
Eikä ole edes mitään varmuutta vielä, etä porvarihallitus olisi tulossa.
[/quote]
Jos olet työtön, ei auta olla nirso. Kouluttaudu uudelleen ja haet aktiivisesti eri paikkoihin. Henkilökohtaisen avustajan, siivoojan, kassan työtä on tarjolla aina.
Veroprosenttia nostaisin 1-2 prosentilla niin koskisi kaikkia. Pienituloiset maksaisi vähemmän ja isoista tuloista menisi sitten enemmän. Terveyskeskusmaksut saisi nousta muutamalla eurolla.
Jos köyhät tapetaan nälkään niin muistakaa viedä mukananne muutama av- mamma jotka mielipiteillään haluaa tapattaa köyhät nälkään.
Epäilen, että hallitukseksi tulee Kesk-PS-Kok-KD. Hirvein hallitus ikinä, mutta varmaan suhteellisen toimintakykyinen.
Tasavero olisi paras ratkaisu näin ensitöiksi. Sitten miettimään tarkemmin niitä leikkauksia.
[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 14:38"]
Epäilen, että hallitukseksi tulee Kesk-PS-Kok-KD. Hirvein hallitus ikinä, mutta varmaan suhteellisen toimintakykyinen.
[/quote]
Määrittele sana hirveä. Mikä tuosta yhdistelmästä tekee kamalan?
[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 16:35"]
[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 16:04"]
[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 15:50"]
[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 14:42"]
[quote author="Vierailija" time="20.04.2015 klo 14:38"]
[/quote]
Määrittele sana hirveä. Mikä tuosta yhdistelmästä tekee kamalan?
[/quote]En ole tuon kirjoittaja, mutta voin kertoa: tuossa yhdistelmässä hirveää on äärimmilleen viety oikeistolaisuus, yltiöarvokonservatismi ja yhteiskunnallinen muutosvastarinta sekä uskonnollisuus. Karmeinta mitä voi olla.
[/quote]
"äärimmilleen viety oikeistolaisuus"
Tiedoksi: ainakin PS vastustaa sosiaalietuuksien leikkaamista, ja kannattaa varallisuusveron palauttamista. Ei kovin oikeistolaista.
PS ei talouspolitiikaltaan ole oikeistolainen puolue.
[/quote]
Entäs Keskusta? Vaikea kuvitella, että varakkaille maan- ja metsänomistajille haluttaisiin korkeampi verotus?
[/quote]
Suurin osa metsänomistajista on kaupunkilaisia.
Miten muuten määrittelet varakkaan maan- tai metsänomistajan? Pitääkö olla varallisuutena omakotitalo, kesämökki, pari autoa ja vene vai oletatko, että maan omistaminen tuo varakkuuden sellaisenaan?
Metsämaan verottaminen johtaa jokamiehenoikeuden loppumiseen, koska maanomistajaa ei voi verottaa toisten keräämästä hyödystä.