Säilyykö paistettu kana kylmälaukussa vuorokauden ympäri?
Kommentit (12)
No yöksi ulos siinä kylmälaukussa. Mutta aamulla pitää katsoa, ettei aurinko paista.
Eli nyt siis oon aamupäivästä säilyttänyt huoneenlämmössä kylmälaukkua, jossa on ja siirrtäisin parvekkeelle kylmälaukun yöksi ja aamuksi. Päivällä en viitsinyt, kun paistoi välillä suoraan aurinko. Onkohan syömäkelpoista vielä huomenna klo 11 tai 12? Entäs happaneeko maito helposti? Yöksi luvattu 7-8 astetta.
Ai niin eristääköhän muovipullo paremmin, kuin jos maito on kartonkitölkissä? Jos kokeilisin siirtää pulloon.
Vierailija kirjoitti:
Eli nyt siis oon aamupäivästä säilyttänyt huoneenlämmössä kylmälaukkua, jossa on ja siirrtäisin parvekkeelle kylmälaukun yöksi ja aamuksi. Päivällä en viitsinyt, kun paistoi välillä suoraan aurinko. Onkohan syömäkelpoista vielä huomenna klo 11 tai 12? Entäs happaneeko maito helposti? Yöksi luvattu 7-8 astetta.
7-8 astettahan on jääkaappilämpö.
Ei oo kinkku (tai mikään muukaan) ainakaan mennyt vuorokaudessa kun olen rinkassa raahannut kesällä. Yöllä on tarpeeksi kylmä.
Vierailija kirjoitti:
Ai niin eristääköhän muovipullo paremmin, kuin jos maito on kartonkitölkissä? Jos kokeilisin siirtää pulloon.
Vai pilaannuttaako pahemmin, jos kaataa toiseen pakkaukseen?
Vierailija kirjoitti:
Ei oo kinkku (tai mikään muukaan) ainakaan mennyt vuorokaudessa kun olen rinkassa raahannut kesällä. Yöllä on tarpeeksi kylmä.
Entä kun kana tehty muutama päivä sitten eli ei ihan tuoretta. Siirrän jo nyt ulos, vaikka 12, on kuitenkin tuplasti vähemmän kuin sisällä.
Vierailija kirjoitti:
Ei eristä, joten ei kannata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei eristä, joten ei kannata.
Jossain luki, että muovi hyvä lämmöneriste.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vai pilaannuttaako pahemmin, jos kaataa toiseen pakkaukseen?
Nimenomaan kaataminen toiseen astiaan kun kaadetaan myöhemmin mukiin. Eli voi vaikuttaa.
Säilyy huoneenlämmössäkin, kypsäähän se on. Ei nyt ole niin hirveä helle, että se ennättäisi pilaantua.