Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sinä, etä-/ hybridityötä tekevä

Vierailija
12.06.2023 |

Kärsitkö työyksinäisyydestä?
Tunnet, että olet "kaiken ulkopuolella"/ "et kuulu joukkoon!"

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Minusta etänä/chatin kautta on helpompi pitää yhteyttä kollegoihin, ja heidän kanssaan tulee jutustelua enemmän kuin tekisi jossain meluisassa avokonttorissa.

Vierailija
2/11 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunne. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Nytkin olen etätöissä työkaverin luona. Toimistolla käyn pari kertaa kuussa ja toki sielläkin on kivaa.

Vierailija
4/11 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En.

Vierailija
5/11 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. 

Vierailija
6/11 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallaan joo välillä. Lisäksi turhauttaa, se, miten meillä katsotaan sormien läpi sitä, miten etätyöohjeita noudatetaan. Meillä siis pitäisi olla 3 pv viikosta konttorilla. Usein olen ainoa, joka tätä noudattaa, ja muut meidän toimiston ihmiset saattavat olla vain yhden päivän viikosta toimistolla, välttämättä eivät tätäkään.

Vierailija
7/11 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, meillä on teamsit ja chätit, ihan läsnä ollaan vaikka istutaankin kotoa käsin. 

Vierailija
8/11 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tällainen introvertti kärsi.

Vierailija
9/11 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Teen nyt 100 % etätyötä ja kaipaan työyhteisöä.

Vierailija
10/11 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, teamsin kautta höpötellään muutamien työkavereiden kanssa ja käyn toimistollakin 2 - 4 kertaa kuussa päivän. Etänä pystyy keskittymään paremmin ja käytännössä tulee tehtyä tarkemmin ja ahkerammin työtä, kun jää pois kaikki toimistossa vaeltelu ja juttelu

Vierailija
11/11 |
12.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä siirryttiin täydestä etätyövapaudesta "pakolliseen" 8 päivää/kk toimistolla hybridityöhön. Itse olin jo aiemmin usein tuon verran konttorilla, nykyisin vielä enemmän. 

Minusta tämä on toiminut hyvin, lisännyt yhteisöllisyyttä ja yhteistyötä. Samaa olen myös kuullut muutamilta muilta kollegoilta. Ne, jotka etänä tuntuivat omaan napaan keskittyjiltä, ovat sitä yhä selvemmin.

Meidän työ on tyypillistä asiantuntijatyötä, jossa ei riitä, että kaikki hoitavat omien tavoitteiden mukaisen tekemisen. Paljon on sellaista, joka jää johonkin välimaastoon, jota kehitetään, joa tulee uutena, kun tilanteet muuttuvat. Esihenkilöiden pitäisi toki jakaa hommat tasan, mutta toisaalta kaikki kärsivät, jos kehittämistä ja yhteistyötä vaativia tehtäviä lykätään vastentahtoiselle ihmisille. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi yksi