Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En voi käsittää, miten normaalit ihmiset pariutuvat, raskautuvat, saavat hienoja töitä jne.

Vierailija
01.01.2022 |

Muille nämä asiat tuntuvat tapahtuvan ihan itsestään. Kaikki tapaa jossain vaiheessa sen elämän rakkauden, sitten tullaankin kohta jo raskaaksi, löydetään unelmakämppä, unelmaduunikin löytyy helposti jne. Olen ehkä vähän katkerankateellinen kun "kaikilla" muilla tapahtuu vaan koko aika jotain hyvää ja hienoa, ja itselleni ei mitään.

Minä en löydä treffiseuraa tai kumppania vaikka miten olisin kaikilla treffisivuilla ja kävisin harrastuksissa, baareissa, kahvilla ja olisin positiivinen. En myöskään löydä mielekkäitä tai edes oman alan töitä, vaan aina jotain ihan surkeaa paskanlappausta. Tuntuu kuin minussa olisi jotain isosti vialla kun ikinä en saavuta mitään hyvää, vaikka kuinka yritän. Lapsia en edes harkitse kun aivan varmasti onnistuisin pilaamaan nekin.

Kommentit (49)

Vierailija
1/49 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillekin asioita alkaa tapahtumaan, kun eivät yritä.

Vierailija
2/49 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän niin ton tunteen. Kaikki kaverit löytö miehen helposti livenä ja ite monta vuotta tinderissä enkä saa sieltä yhtään mitään! Vituttaa ihan sairaasti. Tosin mulla on sentään ura...

N25

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/49 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jo teininä löytänyt sen oikean ja tulin vahingossa raskaaksi ennen kuin ehdin täyttää edes 20. Sitten haluttiin lapselle sisarus. Töissäkin molemmat ollaan ehditty olla ja ostaa omakotitalo. Joskus asiat vaan tapahtuu, mutta ei ehkä silti niin kuin itse oli toivonut. Älä yritä liikaa. Hienoista töistä en tiedä. Me tehdään sitä mitä tällä hetkellä on tarjolla ja yritetään ajatella positiivisesti ettei ainakaan työttömänä tarvi olla.

Vierailija
4/49 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies löysi minut meidän yhteiseen harrastukseen liittyvältä nettisivulta vuonna 2008. Aika pian mentiin naimisiin, ja lapsia on kolme. Juuri rakennetaan toista taloamme. Miehellä mennyt työelämässä, itse en vaikeaksi äityneen sairauden vuoksi päässyt työelämään mukaan nuorena, mutta jos sitä ei lasketa, olen normaali ihminen ja niin on puolisokin. 

Olen kyllä saanut kuulla, että en tällaisena ns. vammaisena ansaitsisi hyvää miestäni enkä edes tätä elintasoa mitä meillä on, mutta annoin tämän kommentin anteeksi. Ehkä sen sanoja ei itse vain osaa olla tyytyväinen elämäänsä. 

5/49 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista, että et näe muiden ihmisten pinnan alle samalla tavalla kuin itsesi kohdalla, ja että et seuraa heitä yötä päivää samalla tavalla kuin seuraat omaa elämääsi. Heillä voi olla samanlaista stressiä kuin sinulla, mutta se ei vain näy heistä päälle päin, etkä myöskään tiedä, miten paljon vaivaa he näkevät tekemiensä asioiden eteen. Sosiaalisessa mediassa ehkä tuo mielellään esille elämänsä ne osa-alueet, jotka ovat yleisesti hyväksytyllä tai ihailtavalla mallilla, mutta esimerkiksi talous-, parisuhde-, (mielen)terveys- ja perhe-ongelmat eivät välttämättä nouse esille samalla tavalla.

Vierailija
6/49 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti niin päin, että monet perheelliset oravanpyörässä juoksijat saattavatkin kadehtia sinun elämääsi, kun saat olla ihan vapaa!

Vierailija
7/49 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin.

Itse 38 ja ikinä en ole seurustellut, ja myös neitsyt edelleen. Eipä enää edes mikään seurustelu kiinnosta. 

Parikin ammattia on tullut opiskeltua, mutta ikinä en työllistynyt vakituisesti mihinkään. Niitä määräaikaisia, nollasopimuksia, osa-aika töitä jne. Siivoojaksi aikanaan pääsin kovan yrittämisen jälkeen, mutta nyt monen mutkan kautta olen sitten taas työttömänä. Nyt oon yrittänyt taas töitä etsiä ja kylmää kyytiä on. Ei, ei ja ei. Eniten hävettää nimenomaan tämä työttömyys. Eipä kiinnosta enää lähteä töihinkään.

Sama on kavereiden kanssa. Yrittänyt päästä piireihin ja hankkia ystäviä, mutta jostain syystä jään aina yksin. Ei kukaan halua olla minun ystävä. Nykyisin en enää edes halua ystäviä. 

Tuntuu, että en onnistu missään. Aina valitsen sen väärän tien kun tulen tienristeykseen. Saman ikäiset serkut ovat diplomi-insinöörejä, arkkitehtejä, yritysjohtajia... Tekevät luksusmatkoja, nauttivat elämästä ja kaikkea. Kai se elämä on ihanaa, kun kaikki onnistuu. 

En tiedä. Kai se on vaan se kohtalo. Jotkut on vaan tarkoitettu menestymään ja onnistumaan kaikessa ja toiset vaan epäonnistumaan kaikessa,. Se on vaan hyväksyttävä. 

Vierailija
8/49 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nekään jolla on kulissit tosi hyvin pystyssä, välttämättä onnellisia ole. Se IG-elämä luksusmatkoineen on pääasiassa vain teatteria .

Vierailija
9/49 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just tänään aattelin, ett varmaan tällä palstalla on ketju missä luetellaan mistä ollaan kateellisia toisille ihmisille.

Etenkin nyt joulun tienoilla minä kadehdin ihmisiä kenellä on puoliso ja ihana koti, käyvät Lapissa lomilla tai mökkeilevät. Vaimo sisustaa, mies toteuttaa nikkarointitoiveet. On joku kenen kainaloon käpertyä ja perhe jolle leipoa ja paistella joulukinkkua.

Mä olen jo 60 ja kuoleman välillä, mutta en ole vielä kinkun kinkkua paistanut. Kumppaniksi on sattunut joulun- tai kaiken (myös naisten-) vihaajia, viimeise t seitsemän vuotta olen ollut sinkkuna ja niistä nämä viimeiset kaksi vuotta töiden ohessa vain kotona.

Elämä kohtelee meitä epätasa-arvoisesti. Kaikille ei riitä onnea, kun joillekin sitä menee enemmän.

Vierailija
10/49 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lakkaa seuraamasta muiden elämää. Somessa varsinkin esitellään kiiltokuva-arkea, teen niin itsekin koska en halua lukea myöhemmin jotain "kamala päivä"-valituksiani. Mukavampi muistella niitä kivoja hetkiä.

Ne jotka pariutuvat helposti ovat usein niitä, joilla ei ole oikeasti mitään kriteerejä parisuhteelle. Kuka vaan kelpaa. Heti jos asetat jotain ehtoja (pitää olla normaalipainoinen, korkeakoulutus, kiinnostunut historiasta ja matkustelusta, valmis kokeilemaan esim. uusia erikoisia ruokia, osaa tulla toimeen kaikkien kanssa) niin muuttuu paljon vaikeammaksi. Mutta jos siis haluat vain kolmion ja kaksi lasta, niin se kyllä onnistuu. Otat kenet vain, eiköhän se vatsa pystyyn saada.

Vierailija
11/49 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei nekään jolla on kulissit tosi hyvin pystyssä, välttämättä onnellisia ole. Se IG-elämä luksusmatkoineen on pääasiassa vain teatteria .

Terapeuttini vakiovastaus. Mutta ei paljon lohduta ihmistä, jolla ei ole edes sitä kulissia.

Vierailija
12/49 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaiken haluamani olen saavuttanut, mutta ei se itsestään ole tullut. Ihan itse on pitänyt opiskella, tehdä paljon töitä, säästää ja sijoittaa. Ihmissuhteissakin on pitänyt olla itse aktiivinen, liiikkua, tavata ihmisiä ja olla aloitteellinen. Kukaan ei ole tullut koskaan kotoa hakemaan.

Vierailija
13/49 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman onnensa seppä kirjoitti:

Kaiken haluamani olen saavuttanut, mutta ei se itsestään ole tullut. Ihan itse on pitänyt opiskella, tehdä paljon töitä, säästää ja sijoittaa. Ihmissuhteissakin on pitänyt olla itse aktiivinen, liiikkua, tavata ihmisiä ja olla aloitteellinen. Kukaan ei ole tullut koskaan kotoa hakemaan.

Ei kukaan varmaan kuvittelekaan, että tultaisiin kotoa hakemaan. Miten tyhmiksi muita luulet?

Vierailija
14/49 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oman onnensa seppä kirjoitti:

Ei kukaan varmaan kuvittelekaan, että tultaisiin kotoa hakemaan. Miten tyhmiksi muita luulet?

Moni tuntuu ihmettelevän, miksei mongolialaisen filologian maisterintutkinto tuokaan mukanaan vakituista, hyväpalkkaista virkaa. Tai miksei joku hottis lähesty kadulla. Ihmisillä on omituisia kuvitelmia, että asiat tapahtuisivat itsestään tai peräti, että heillä on jonkinlainen oikeus toivomiinsa asioihin.

Vierailija
15/49 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus kaikki vaan tapahtuu ihan yrittämättä. Minä tapasin mieheni bussipysäkillä. Odotettiin bussia samaan aikaan joka aamu, sitten vaan alettiin jutella ja huomattiin, että meillähän synkkaa. Ammatin suhteen ei ole ollut mitään suuria ambitioita, farmaseutti ja matikanope. Varmat tulot, ei suuret, mutta riittävät. Pari lasta, rivitaloasunto, sukumökki, ihan taviselämä, tykkään.

Vierailija
16/49 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mullakaan ole mennyt hyvin. Olen taas yksin ja muuta paskaa tapahtunut elämän aikana. Ei ole säästöjä tai omaisuutta. Ei ole hyväpalkkaista työtä. Jne. 50+

Vierailija
17/49 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus kaikki vaan tapahtuu ihan yrittämättä. Minä tapasin mieheni bussipysäkillä. Odotettiin bussia samaan aikaan joka aamu, sitten vaan alettiin jutella ja huomattiin, että meillähän synkkaa. Ammatin suhteen ei ole ollut mitään suuria ambitioita, farmaseutti ja matikanope. Varmat tulot, ei suuret, mutta riittävät. Pari lasta, rivitaloasunto, sukumökki, ihan taviselämä, tykkään.

"Ammatin suhteen ei ole ollut mitään suuria ambitioita, farmaseutti ja matikanope."

Eli kandi ja maisteri. Kun tuokin on vain "ilman mitään suurempia ambitioita", niin miten ihmeessä se vähemmän koulutettu puoli kansasta ikinä pariutuu, ostaa talonsa ja tekee lapsensa?

Vierailija
18/49 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hahaa. en tiedä.

Itse olen sinkku, melkein 40, työtön jne. Mutta en kadehdi tätä ihmisten kiireellistä elämää, missä on kaikki aina saavutettava tiettyyn ikään mennessä. Peruskoulu, lukio, yliopisto, työpaikka, kumppani, kihlat, häät, omistusasunto, 1,8 lasta, koira, palkankorotus, muuttaminen vielä kalliimpaan asuntoon, luksusmatkoja, lapselapset, korkea eläke jne. 

Vierailija
19/49 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä näet tuon, kun katsot muiden elämää esimerkiksi somen kautta. Mutta se mitä näet, kertoo ehkä myös itsestäsi, ei vain noista muista. En usko että jokaisella tutullasi on sekä täydellinen perhe, täydellinen parisuhde että täydellinen ura. Sinä poimit näkemästäsi ne asiat mitä itseltäsi puuttuu ja mitä kaipaat. Joku voi katsoa sinua ja kaivata jotain mitä sinulla on, ehkäpä joku vaikka ajattelee sinusta että onpas tuolla helppo elämä kun on noin kaunis. Ja se samainen ihminen voi olla perheellinen ja hänellä voi olla mielestäsi hieno työ, mutta ei hänelle tule mieleenkään ajatella näitä asioita kun hän miettii sinun ulkonäköäsi (esimerkkinä). Muihin vertaaminen on aika turhaa, ja omalla kohdalla kumppani ei ainakaan ole löytynyt silloin kun sitä on kipeimmin kaivannut, vaan sillon kuin sitä ei ole osannut odottaa. Älä katkeroidu, se ei ainakaan kaunista ketään eikä paranna tilannettasi! Pyri kohti unelmiasi pienillä askelilla, aloita vaikka pohtimalla mikä voisi olla mahdollinen seuraava askel työelämässä.

Vierailija
20/49 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n pitäisi harjoittaa itsereflektiota, jotta alkaisi käsittämään. Kyllä siihen eroon jokin selittävä tekijä on.

Meistä moni tietää niitä ihmisiä, jotka ihmettelevät, kun eivät pariudu, vaikka nyhjää kaiken vapaa-ajan kotona neuloen ja telkkaria katsellen. Joskus tällaiselta kysyin, niin oli sitä mieltä, että mukavinta olisi, jos puolisoehdokas tulisi soittamaan ovikelloa.

Samanlaista realismin puutetta voi olla myös siinä itsensä vertaamisesta normaaleihin. On ällistyttävää miten epärealistinen käsitys ihmisellä voi olla itsestään. Näistä täälläkin paljon puhutaan, että mies kuvittelee olevansa kovakin saalis, kun ei lyö ja pesee hampaansa illalla. Jos kuvittelee tuon riittävän naisille, niin käsitys maailmasta on selvästikin varsin epärealistinen.

Hyvä olisi, jos olisi joku sellainen tuttu, joka jostain syystä haluaisi häpeilemättä kertoa suorasanaisesti, että mistä se sinkkuus ja muiden tavoitteiden saamattomuus johtuu. Minun näkemykseni on, että tuo realismin puute ulottuu helposti kaikkeen muuhunkin. Kuvitellaan, että työt tulevat hakemaan kotoa, kuvitellaan, että koulutuksella ja kokemuksella ei ole merkitystä työnsaannissa. Kuvitellaan, että talot ilmestyvät neulomalla ja telkkaria katsomalla. Edes ne lapset eivät usein tule ihan vain pökkäämällä, vaan siinäkin pitää tietää jotain siementämisestä. Epärealistisen haaveilun sijaan tarvitaan ongelmanratkaisukykyä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi neljä