Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi vanhat miehet kysyvät melkein heti ensimmäisenä, että onko perhettä?

Vierailija
01.01.2022 |

Usein kun kohtaan esim kotikulmillani jonkun tutun vanhemman miehen, 50-luvulla syntyneen tai sen jälkeen, niin ensimmäinen kysymys on usein se että onko perhettä. Ikäänkuin asia olisi heille oletusarvoisena, että 30-40-vuotiailla miehillä on oltava perhe. Ainakin sieltä mistä minä ole kotoisin niin vanhat miehet kysyä pamauttavat tämän ensimmäisenä. Joku vanhempi sukulaisnainen ei sellasia kysele eikä tenttaa. Onko heillä vain niin kivikautinen maailmankuva, ettei kykene ymmärtämään maailman muuttumista? Ja olen siis itse mies.

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meilläkin päin ihan tavallinen kysymys on että onko perettä? Luulenpa että tuntemattomien kesken on helppoa alkaa puhumaan lapsistaan joista ainakin suurin osa on ylpeitä. Näin vältetään kiusallinen hiljaisuus ja säästä juttelu.

Perheettömästähän se tosin sitten saattaa kuulostaa hyvinkin tungettelevalta, vaikka tarkoitusperä onkin hyvä.

Vierailija
22/36 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keski-ikäinen mies kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mut noita kyselijöitä on aina kiva shokeerata ja järkyttää sanomalla suoraan, että ei ole perhettä eikä ole kyllä suunnitelmissakaan hankkia lapsia ikinä, koska elämä on paljon parempaa ilman. Ja olen nainen.

Sitä halveksuvaa katsetta tuon jälkeen ei voi sanoin kuvailla. 

ap

Ei toisaalta ihme, koska tuollainen vastaus olisi niin tyly ja suorastaan lapsivihamielinen. Eri asia jos sanoo, ettei haaveile lapsista ja viihtyy sinkkunakin hyvin, jne. Omalla vaimollani kai oli aika lailla tällainen tilanne ennen tapaamistamme, eli hän ei tiennyt, tapaisiko "sitä oikeaa" koskaan, ja tulisiko perhettä perustettua, MUTTA suhtautui silti lapsiin sinänsä erittäin positiivisesti esim. tädin roolissaan ja mitä tuli hänen ystäviensä lapsiin. Ei mitään tuollaista "ei lapsia ikinä" jne. ikään kuin lapset olisivat joku kauhea asia. En isänä allekirjoittaisi tuollaista, enkä olisi allekirjoittanut ennen kuin minusta tuli isä.

Itsekin olin pitkään sinkku ja lapseton, ja elämä voi olla hyvä niin, tai sitten perheellisenä, mutta kovin rajuja vastakkainasetteluja on syytä välttää, jos ei halua antaa kummallista ja jyrkkää kuvaa itsestään. 

Lässyn lässyn. Ihan selvästi naisen kirjoittamaa tämä.  Seinäjoelta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai noilla vanhoilla, sotien jälkeen syntyneillä runkuilla paljon liiku päässä muutenkaan. Säitä pidellyt, Marjatta keitti marjasoppaa, öh, öh.

Vierailija
24/36 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai noilla vanhoilla, sotien jälkeen syntyneillä runkuilla paljon liiku päässä muutenkaan. Säitä pidellyt, Marjatta keitti marjasoppaa, öh, öh.

Tämä on kyllä niin moniulotteinen vastaus, että tästä voisi vaikka joku Nelimarkka väitellä. Vaikka se sama joka teki väitöskirjan itsestään. Tai ainakin yritti.

Vierailija
25/36 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on kyllä niin moniulotteinen vastaus, että tästä voisi vaikka joku Nelimarkka väitellä. Vaikka se sama joka teki väitöskirjan itsestään. Tai ainakin yritti.

Ja kun ajattelee, että tuonkin on kirjoittanut nuori runkku, jonka päässä liikkuu hormonien takia lähinnä pillu pillu, öh öh, niin se on jotenkin sympaattista.

Vierailija
26/36 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ensinnäkin, kuinka pitkä tauko tuossa öhhien välissä on, ja luetaanko ne Speden äänellä? Öhhien tauotus määrittää sitten todennäköisesti edellä sijaitsevan lauseen merkityksen.

Vierailija
27/36 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Multa kysellään usein onko lapsia kun olen sen oloinen nainen että vientiä on ja olen lapsirakas. Todellisuudessa olen epäsuosittu ikisinkku jota miehet ei siedä.

N25

Vierailija
28/36 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä meilläkin päin ihan tavallinen kysymys on että onko perettä? Luulenpa että tuntemattomien kesken on helppoa alkaa puhumaan lapsistaan joista ainakin suurin osa on ylpeitä. Näin vältetään kiusallinen hiljaisuus ja säästä juttelu.

Perheettömästähän se tosin sitten saattaa kuulostaa hyvinkin tungettelevalta, vaikka tarkoitusperä onkin hyvä.

Täälläkin on säännöllisesti lapsillalesoiluketjuja.

On muitakin aiheita keskustella kuin sää tai lasten saavutukset: vaikka omat saavutukset.

Omiin saavutuksiin ei kuulu se että siirtää vastuun saavuttamisesta toiselle.

Vierailija
29/36 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Multa kysellään usein onko lapsia kun olen sen oloinen nainen että vientiä on ja olen lapsirakas. Todellisuudessa olen epäsuosittu ikisinkku jota miehet ei siedä.

N25

Tuon ikäiset on vielä tyttöjä ja poikia.

Ohis

Vierailija
30/36 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on suomalaista smooltoukkia.

Vierailija
31/36 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täälläkin on säännöllisesti lapsillalesoiluketjuja.

On muitakin aiheita keskustella kuin sää tai lasten saavutukset: vaikka omat saavutukset.

Omiin saavutuksiin ei kuulu se että siirtää vastuun saavuttamisesta toiselle.

Eihän se nyt mitään lapsilla lesoilua ole jos kysyy että onko perhettä? Ja keneltä se nyt on pois jos joku on ylpeä lapsistaan? Ei ainakaan minulta vaikka sinkku olenkin. Voin ihan itsekin kysellä juttelukumppanin lapsista jos näyttää että se niistä haluaa jutella. Sitä kutsutaan ihmisten väliseksi kanssakäymiseksi.

Vierailija
32/36 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

N25

Kaksvitonen ei tiedä ikisinkkuudesta vielä mitään, sulla on saman verran aikaa vielä tehdä lapsia kun mitä olet elänyt.

Vierailija
33/36 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keski-ikäinen mies kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mut noita kyselijöitä on aina kiva shokeerata ja järkyttää sanomalla suoraan, että ei ole perhettä eikä ole kyllä suunnitelmissakaan hankkia lapsia ikinä, koska elämä on paljon parempaa ilman. Ja olen nainen.

Sitä halveksuvaa katsetta tuon jälkeen ei voi sanoin kuvailla. 

ap

Ei toisaalta ihme, koska tuollainen vastaus olisi niin tyly ja suorastaan lapsivihamielinen. Eri asia jos sanoo, ettei haaveile lapsista ja viihtyy sinkkunakin hyvin, jne. Omalla vaimollani kai oli aika lailla tällainen tilanne ennen tapaamistamme, eli hän ei tiennyt, tapaisiko "sitä oikeaa" koskaan, ja tulisiko perhettä perustettua, MUTTA suhtautui silti lapsiin sinänsä erittäin positiivisesti esim. tädin roolissaan ja mitä tuli hänen ystäviensä lapsiin. Ei mitään tuollaista "ei lapsia ikinä" jne. ikään kuin lapset olisivat joku kauhea asia. En isänä allekirjoittaisi tuollaista, enkä olisi allekirjoittanut ennen kuin minusta tuli isä.

Itsekin olin pitkään sinkku ja lapseton, ja elämä voi olla hyvä niin, tai sitten perheellisenä, mutta kovin rajuja vastakkainasetteluja on syytä välttää, jos ei halua antaa kummallista ja jyrkkää kuvaa itsestään. 

Lässyn lässyn. Ihan selvästi naisen kirjoittamaa tämä.  Seinäjoelta?

Kyllä se oli aivan aviomiehen ja isän kirjoittamaa. Mikä kirjoituksessani oli muka naisellista?

Vierailija
34/36 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

kato, tulevat muksut voi sanoa ukiksi ja iskäksi, ja sitten pääsisi vielä tosi isoksi isoisäksi. kaikki samassa paketissa.

Vierailija
35/36 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heillä on vain tuollainen tapa sijoitella uusi tuttavuus "kartalle". Se, että on perhettä, antaa ymmärtää paljon muutakin, eli monta asiaa katetaan yhdellä kysymyksellä. Se, että sukulaistätisi eivät ole kysyneet sinulta samaa, kertoo sen, että he tietävät jo.

Nämä kyselijät ovat monesti tutumpia vanhempia miehiä, joihin en ole hetkeen törmännyt. 

ap

Tsekkaavat vain, minkä puolen miehiä olet.

Millainenhan olisi yhden kyselijäpapan ilme, jos saisi tietää että nuorempana nussin hänen twinkkipoikaansa?

Vierailija
36/36 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nii. Eihän hyljekkään kysele.