Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi vanhat miehet kysyvät melkein heti ensimmäisenä, että onko perhettä?

Vierailija
01.01.2022 |

Usein kun kohtaan esim kotikulmillani jonkun tutun vanhemman miehen, 50-luvulla syntyneen tai sen jälkeen, niin ensimmäinen kysymys on usein se että onko perhettä. Ikäänkuin asia olisi heille oletusarvoisena, että 30-40-vuotiailla miehillä on oltava perhe. Ainakin sieltä mistä minä ole kotoisin niin vanhat miehet kysyä pamauttavat tämän ensimmäisenä. Joku vanhempi sukulaisnainen ei sellasia kysele eikä tenttaa. Onko heillä vain niin kivikautinen maailmankuva, ettei kykene ymmärtämään maailman muuttumista? Ja olen siis itse mies.

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

statusjuttu, normi noissa ikäluokissa

Vierailija
2/36 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

statusjuttu, normi noissa ikäluokissa

Itse kohdannut samaa kuin AP. Miehille asia tuntuu olevan erityisen tärkeä eikä ole edes mies, jos ei ole lapsia ja vaimo. On vain joku hylkiö heidän silmissään. Nuoremmat eivät sellaisia kysele eivätkä tenttaa innokkaasti. Yksi 50-vuotias työkaveri vielä kyseli innokkaasti ja totesi että perhehän on elämän suola. Tätä nuorempia tuskin kiinnostaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä tuollaiseen törmännyt. Mistä perähikiältä

sinä olet kotoisin?

Vierailija
4/36 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole ikinä tuollaiseen törmännyt. Mistä perähikiältä

sinä olet kotoisin?

Perähikiä, jossa eletään melko konservatiivisesti ja puolet paikallisista perheistä lestoja. Naiset hoitavat siellä yhä kiltisti kodin ja lapset jne. 

Vierailija
5/36 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heillä on vain tuollainen tapa sijoitella uusi tuttavuus "kartalle". Se, että on perhettä, antaa ymmärtää paljon muutakin, eli monta asiaa katetaan yhdellä kysymyksellä. Se, että sukulaistätisi eivät ole kysyneet sinulta samaa, kertoo sen, että he tietävät jo.

Vierailija
6/36 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut noita kyselijöitä on aina kiva shokeerata ja järkyttää sanomalla suoraan, että ei ole perhettä eikä ole kyllä suunnitelmissakaan hankkia lapsia ikinä, koska elämä on paljon parempaa ilman. Ja olen nainen.

Vierailija
7/36 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Multa kysyttiin samaa työhaastattelussa ja vielä suhteellisen oudosti yhtäkkisellä kysymyksellä "mitä sun mies tekee työkseen?" Ja mulla ei ole miestä ollut vuosikausiin :D

Vierailija
8/36 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on meille vanhemmille ihan vain jutustelua. En ainakaan itse mitenkään järkyty, jos joku kertoo, ettei ole eikä ole tulossakaan. Ainahan vanhojapiikoja ja -poikia on ollut.

Vierailija
9/36 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heillä on vain tuollainen tapa sijoitella uusi tuttavuus "kartalle". Se, että on perhettä, antaa ymmärtää paljon muutakin, eli monta asiaa katetaan yhdellä kysymyksellä. Se, että sukulaistätisi eivät ole kysyneet sinulta samaa, kertoo sen, että he tietävät jo.

Nämä kyselijät ovat monesti tutumpia vanhempia miehiä, joihin en ole hetkeen törmännyt. 

ap

Vierailija
10/36 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mut noita kyselijöitä on aina kiva shokeerata ja järkyttää sanomalla suoraan, että ei ole perhettä eikä ole kyllä suunnitelmissakaan hankkia lapsia ikinä, koska elämä on paljon parempaa ilman. Ja olen nainen.

Sitä halveksuvaa katsetta tuon jälkeen ei voi sanoin kuvailla. 

ap

Vierailija
11/36 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perus kohteliaisuutta.

Vierailija
12/36 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nämä kyselijät ovat monesti tutumpia vanhempia miehiä, joihin en ole hetkeen törmännyt. 

ap

Tsekkaavat vain, minkä puolen miehiä olet.

Vierailija
13/36 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän vanhat ukot koskaan kysele naisilta perheestä tuttavuuden perusteella. 

Vierailija
14/36 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulit vaan väärin. Ne kysyy onko persettä?

Vierailija
15/36 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joitakin vuosia sitten kävimme useamman vuoden samalla vuokramökillä kahdestaan ukon kanssa. Isäntä joka siis oli hyvin asiallinen aina kysyi joka kerta että missä lapset tms. Oisko vanhoille outoa jos on aikuisia jossain aikaa viettämässä ilman lapsia?

Vierailija
16/36 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Ei toisaalta ihme, koska tuollainen vastaus olisi niin tyly ja suorastaan lapsivihamielinen. Eri asia jos sanoo, ettei haaveile lapsista ja viihtyy sinkkunakin hyvin, jne. Omalla vaimollani kai oli aika lailla tällainen tilanne ennen tapaamistamme, eli hän ei tiennyt, tapaisiko "sitä oikeaa" koskaan, ja tulisiko perhettä perustettua, MUTTA suhtautui silti lapsiin sinänsä erittäin positiivisesti esim. tädin roolissaan ja mitä tuli hänen ystäviensä lapsiin. Ei mitään tuollaista "ei lapsia ikinä" jne. ikään kuin lapset olisivat joku kauhea asia. En isänä allekirjoittaisi tuollaista, enkä olisi allekirjoittanut ennen kuin minusta tuli isä.

Itsekin olin pitkään sinkku ja lapseton, ja elämä voi olla hyvä niin, tai sitten perheellisenä, mutta kovin rajuja vastakkainasetteluja on syytä välttää, jos ei halua antaa kummallista ja jyrkkää kuvaa itsestään. 

Vierailija
17/36 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Multa kysyttiin samaa työhaastattelussa ja vielä suhteellisen oudosti yhtäkkisellä kysymyksellä "mitä sun mies tekee työkseen?" Ja mulla ei ole miestä ollut vuosikausiin :D

No sen haastattelija varmaan halusikin tietää.

Vierailija
18/36 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän vanhat ukot koskaan kysele naisilta perheestä tuttavuuden perusteella. 

Ohis. En tiedä, onko tuo sarkasmia, mutta kerronpa kuulleeni nuorena tuon kysymyksen hyvin monta kertaa tutuilta ja tuntemattomilta vanhoilta (35+) miehiltä. Vieläkin puistattaa, kun muistan sen limaisen katseen ja tietäväisen nyökyttelyn, kun sedät nautiskelivat ajatuksistaan. Ihan sama, mikä vastaus oli.

Vierailija
19/36 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika tyhmiä tuollaiset kysymykset ihan kun ihmisen arvo mitattaisiin perheellä. Osoittaa kyllä kysyjästä jotain ääliömäistä. 

Vierailija
20/36 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Ja minä suorastaan nautin siitä, kun kyselijä menee vaikeaksi ja tajuaa ehkä itsekin kyselleensä typeriä. No suoraan töksäytettyyn kysymykseen saa sitten rehellisen töksäytetyn vastauksen. / Nro 6