Aion viettää terveellisemmän tammikuun. Mitä mieltä olet syömisistäni?
Joulun herkuttelut kuuluvat asiaan, mutta nyt on kyllä niin huono olo, että aion elää huomattavasti terveellisemmän tammikuun.
Tässä päivän syömiseni. Saa kommentoida, että pitäisikö jotakin muuttaa.
Aamupala: kaurapuuro, marjat/hedelmäsose, luonnonjugurtti/maito
Lounas: tuoreita vihanneksia, maustamatonta kanaa/uunikalaa, hieman perunaa/riisiä, raejuustoa
Välipala: pieni hedelmäsalaatti, hieman luonnonjugurttia/maitorahkaa
Päivällinen: samaa kuin lounaalla
Iltapala: kaksi siivua ruisleipää, tuorejuustoa, leikkele/juustoviipale, jokin tuore vihannes
Kommentit (47)
Mulla onnistuu niin totaalisen surkeasti ennalta suunniteltujen ruokavalioiden noudattaminen, että tahtoessani keventää ja hoikistua suunnittelen korkeintaan yhden/kyseisen päivön ruokailut kerralla. Sitten seuraavana päivänä katson, mikä on vaikutus ja mikä on olo ja mietin sille päivälle maltilliset ja realistiset syömiset. En sitten punnitse itseäni lähes ollenkaan ja mielialani pysyy parempana. Astun vaa'alle sitten kun minulla on varma tunne siitä, että lukema on mieluisempi kuin keventämisen aloittaessani. Tavoiteaikataulu ei ole myöskään aivan päivän päälle, lisäksi menkkaviikkoina en ikinä punnittaudu koska tulee jotain turvotusta ja olo ei ole hehkein eikä sille mitään voi. Tsemppiä vuoden 2022 aloittamiseen terveellisesti!
Vierailija kirjoitti:
Mulla onnistuu niin totaalisen surkeasti ennalta suunniteltujen ruokavalioiden noudattaminen, että tahtoessani keventää ja hoikistua suunnittelen korkeintaan yhden/kyseisen päivön ruokailut kerralla. Sitten seuraavana päivänä katson, mikä on vaikutus ja mikä on olo ja mietin sille päivälle maltilliset ja realistiset syömiset. En sitten punnitse itseäni lähes ollenkaan ja mielialani pysyy parempana. Astun vaa'alle sitten kun minulla on varma tunne siitä, että lukema on mieluisempi kuin keventämisen aloittaessani. Tavoiteaikataulu ei ole myöskään aivan päivän päälle, lisäksi menkkaviikkoina en ikinä punnittaudu koska tulee jotain turvotusta ja olo ei ole hehkein eikä sille mitään voi. Tsemppiä vuoden 2022 aloittamiseen terveellisesti!
Kiitos :) Ihmiset on erilaisia. Minulla taas ei onnistu se, että suunnittelen etukäteen vain yhden päivän kerrallaan, koska sitten terveellisesti syöminen jää vain ajatuksen tasolle. Toki säännöllisin väliajoin (noin kerran viikossa) syön yhden aterian, joka saa olla mitä vain, mitä juuri silloin tekee mieli.
Ap
Ai aloitat taas tämän maitotuotekuurin? Joka aterialla hiljaista tulehdusta aiheuttavia ja limantuotantoa lisääviä maitotuotteita.
Mä olen nyt karpannut elokuusta lähtien. Teen viikoittain ruokalistan ja pysyn siinä
Paino tippunut 82->66kg.
Vielä 6kg pois ja pysyttelen siinä, se on mun ihannepaino.
Ruokalista tosiaan kannattaa tehdä.
Kauheasti hiilaria/sokeria, itse varmaan pyörtyisin nälästä ja huonosta olosta. Mutta tsempit sulle silti! 🤗
Vierailija kirjoitti:
Ai aloitat taas tämän maitotuotekuurin? Joka aterialla hiljaista tulehdusta aiheuttavia ja limantuotantoa lisääviä maitotuotteita.
Mitä limantuotantoa🤤?
Vierailija kirjoitti:
Miksi maustamatonta? 😳
Vähemmän suolaa. En muutenkaan välitä marinoidusta ruoasta.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Mihin tutkimuksiin tietosi perustuvat? :) Linkkaa tieteellisten artikkelien tiedot, niin tutustun.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä limantuotantoa🤤?
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/maitomyytti-pitaakin-paikkansa-voi-…
Minkä ihmeen takia haluaisit käyttää noin paljon maitotuotteita? Mikä on se terveyshyöty, mitä siitä kuvittelet saavasi? Ravinnossasi on muutenkin aivan liian vähän vihanneksia ja aivan liian paljon kovaa rasvaa.
Vierailija kirjoitti:
Kauheasti hiilaria/sokeria, itse varmaan pyörtyisin nälästä ja huonosta olosta. Mutta tsempit sulle silti! 🤗
Harrastan aika paljon urheilua ja koen kyllä ehdottomasti tarvitsevani hiilihydraatteja. :) Kiitos, vaikka en usko, että olitkaan vilpitön.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihin tutkimuksiin tietosi perustuvat? :) Linkkaa tieteellisten artikkelien tiedot, niin tutustun.
Ap
En tämän tasoiseen keskusteluun etsi tieteellisiä lähteitä. En tiedä, mitä terveellistä kuvittelet maitotuotteista saavasi mutta ilmeisesti jotain.
Vähäsuolaiseen ruokavalioon eivät kuulu leikkeleet eikä juustot.
Hyvältähän tuo kuulostaa. Mutta kunhan et tee sitä virhettä, että syöt liian vähän ja sitten alat helmikuussa viimeistään mättämään ruokaa kaksin käsin.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen nyt karpannut elokuusta lähtien. Teen viikoittain ruokalistan ja pysyn siinä
Paino tippunut 82->66kg.
Ruokalista tosiaan kannattaa tehdä.
Millaisia ruokia teet?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä limantuotantoa🤤?
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/maitomyytti-pitaakin-paikkansa-voi-…
Minkä ihmeen takia haluaisit käyttää noin paljon maitotuotteita? Mikä on se terveyshyöty, mitä siitä kuvittelet saavasi? Ravinnossasi on muutenkin aivan liian vähän vihanneksia ja aivan liian paljon kovaa rasvaa.
XD Kovaa rasvaa? Ai tossa illan juusto tai kinkkusiivussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
En tämän tasoiseen keskusteluun etsi tieteellisiä lähteitä. En tiedä, mitä terveellistä kuvittelet maitotuotteista saavasi mutta ilmeisesti jotain.
Vähäsuolaiseen ruokavalioon eivät kuulu leikkeleet eikä juustot.
Ok. :) Sitten jään siihen todennäköiseen olettamukseen, ettet oikeasti lue tiedelehtiä, vaikka niin väitätkin
En ole sanonut noudattavani hyvin vähäsuolaista ruokavaliota, jota joidenkin sairauksien yhteydessä suositellaan.
Olet tervetullut jakamaan oman ruokavaliosi arvosteltavaksi, vaikka keskustelu ei sinun tasoasi ilmeisesti vastaakaan. :)
Ap
Vierailija kirjoitti:
Hyvältähän tuo kuulostaa. Mutta kunhan et tee sitä virhettä, että syöt liian vähän ja sitten alat helmikuussa viimeistään mättämään ruokaa kaksin käsin.
Kiitos. :) Nyt kyllä on sellainen olo, että pitääpä tässä syödä paljon. Mutta olo on toistaiseksi hyvä.
Ap
Mielestäni kuulostaa ihan hyvältä! Kunhan lounaalla ja päivällisellä on oikeasti runsaasti ja monipuolisesti kasviksia (et ei vaan aina tyyliin jäävuorisalaattia ja kurkkua). :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paino tippunut 82->66kg.
Ruokalista tosiaan kannattaa tehdä.Millaisia ruokia teet?
Enimmäkseen kasvis-juuresvuokia.
Kanaa jonkin verran, kolmesti viikossa kalaa, yleensä lohta.
Vähän rahkaa, juustoa.
Veikkaan että jaksat ehkä pari viikkoa.