Kokeilin kehuttua Oatly iKaffea kahvissa
En välittänyt. En huomannut siitä pahaa makua, mutta en hyvääkään. Kahvi vaaleni, mutta ei maistunut vaaleammalta. Moni on suositellut kasvipohjaisista tuotteista kahviin nimenomaan tätä, joten ehkä nämä kasvimaidot eivät vain ole mun juttu.
Kommentit (43)
Itse en käytä kahvin seassa minkäänlaista maitoa, mutta miesystävä käyttää. Tai joskus käytän kermaa, koska maistuu vain niin hyvältä. Jossain vaiheessa miesystäväni hurahti kauramaitoihin ja erehdyin maistamaan, maistui ihan hirveältä. Siis karsealta, todellakin juon kahvini ilman. Sanoi hänelle tästä, ja nykyään juo kahvinsa ihan tavan lehmänmaidolla. Eli luulen, että oli langennut mainostajien loukkuun ja luuli tosiaan, että lehmänmaito on saatanasta. En ymmärrä, mikä tämä maidonkorvikevillitys on ihmisten keskellä, jotka lehmänmaitoa pystyvät juomaan.
En juo kahvia kasvimaidolla, mutta noin muuten tykkään riisimaidosta. Kaikki muut maistamani kasvimaidot ovat luokkaa "ohutta vettä jossa vähän viljamaista makua", mutta riisimaito on tuhtia.
Vierailija kirjoitti:
En juo kahvia kasvimaidolla, mutta noin muuten tykkään riisimaidosta. Kaikki muut maistamani kasvimaidot ovat luokkaa "ohutta vettä jossa vähän viljamaista makua", mutta riisimaito on tuhtia.
Okei, riisimaitoa pitää maistaa. T. Lehmänmaitofani
Jännä että näissä saa kayttää -maito liitettä, mutta kasvirasvoissa ei saa käyttää voi -sanaa
Vierailija kirjoitti:
Jännä että näissä saa kayttää -maito liitettä, mutta kasvirasvoissa ei saa käyttää voi -sanaa
Ei niissä virallisesti saakaan. Purkissa ja mainoksissa lukee esim. kaurajuoma, mutta epävirallisissa yhteyksissä moni sanoo esim. kauramaito.
Minä käytän kauramaitoja lähinnä siksi, että ne säilyvät hyvänä huomattavasti maitoa pidempään. Juon kupin kahvia päivässä, monesti puolenkin litran maito ennätti mennä huonoksi ennen kuin sain sen käytettyä loppuun.
Lehmänmaito vaan maistuu niin kammottavalta🤢🤮
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä joku käyttää maidonkorvikkeita vapaaehtoisesti?
Huippubaristojenkin testeissä nämä korvikkeet ovat aina siellä hännillä. Joten miksi ihmeessä?
Koska se on nyt vähän hienompaa ja trendaavaa nykyään.
Kauramaito=Vedessä liotettuja kaurahiutaleita 100-kertaisella hinnalla.
Vierailija kirjoitti:
Minä käytän kauramaitoja lähinnä siksi, että ne säilyvät hyvänä huomattavasti maitoa pidempään. Juon kupin kahvia päivässä, monesti puolenkin litran maito ennätti mennä huonoksi ennen kuin sain sen käytettyä loppuun.
Mä käytän laktoosittomia maitoja, ne myös säilyy pidempään.
Miksi kahviin pitää sotkea jotain maitoa, kermaa tai niiden korvikkeita? Se on ihan parasta mustana ilman sokeria.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanhan ajan luomu täysmaito Valiolta vaahdottuu parhaiten, ja myös maistuu herkulliselle.
Jos maha ei kestä.maitoa, niin on pakko juoda kasvimaitoa.
Tai voi käyttää kananmunanvalkuaisia. Ravitsemukselliseti paljon parempi vaihtoehto kuin nuo hiilariroskat...
Noissa ei ole kyllä hiilaria paljon ollenkaan 😂 tai mitään muutakaan
Vierailija kirjoitti:
Hassua, omasta mielestä riisimaito on aika lirua. Alpron soy protein on paksua ja siinä on pavunpurijaa ilahduttavasti myös proteiiniä.
Käytän just tuota oatlya, mielestäni parhaimman makuista. Itse en tykkää valion tuotteen mausta yhtään. Saan vatsavaivoja kahvista, mutta kauramaidon kanssa juodessa niitä ei tule. En nyt viitsi jokaisen kahvikupin kanssa keittää kaurapuuroa. Lehmänmaidon mausta en tykkää vaikka juustoa ja jogurttia käytänkin.
Vierailija kirjoitti:
Käytän just tuota oatlya, mielestäni parhaimman makuista. Itse en tykkää valion tuotteen mausta yhtään. Saan vatsavaivoja kahvista, mutta kauramaidon kanssa juodessa niitä ei tule. En nyt viitsi jokaisen kahvikupin kanssa keittää kaurapuuroa. Lehmänmaidon mausta en tykkää vaikka juustoa ja jogurttia käytänkin.
Oletko nakkia kokeillut? Meillä mennään koko perhe nakkikahvilla, eikä ole vatsat temppuilleet.
Vierailija kirjoitti:
Huippubaristojenkin testeissä nämä korvikkeet ovat aina siellä hännillä. Joten miksi ihmeessä?
Maitoproteiinillergia.
Vierailija kirjoitti:
Mä kyllä kerkiän lontrata kahviin sen litrankin, mutta tykkään pitää aina vähintään sitä yhtä tölkkiä baristaa hätävarana ihan siksi, että se tosiaan säilyy kauan ja ihan huoneenlämmössä.
Mikään ei nimittäin ketuta enempää kuin huomata, ettei muistanut ostaa kahvimaitoa. Tuo hätävaratölkki on kiva ottaa kaapista.
Ne iskukuumennetut maidot maistuu aivan hirveiltä joten siksi vaihdoin.
Vierailija kirjoitti:
Tykkään oddlygood baristan rakenteesta ja mausta.
Siitä tulee kivan pehmeää ja paksua jo siinä kun sen kaataa kahviin. En kaipaa sille vaahdottamista erikseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanhan ajan luomu täysmaito Valiolta vaahdottuu parhaiten, ja myös maistuu herkulliselle.
Jos maha ei kestä.maitoa, niin on pakko juoda kasvimaitoa.
Tai voi käyttää kananmunanvalkuaisia. Ravitsemukselliseti paljon parempi vaihtoehto kuin nuo hiilariroskat...
Maitoallergian kaverina tulee monella kananmuna-allergia.
Itse käyttäisin ilman allergioitakin mieluummin kauramaitoa.
En osaa mieltää kauraa missään muodossa hiilariroskaksi.