Nainen sanoi että tämä vuosi on viimeinen yhdessä, jos "tuo juominen ja kännissä riehuminen ei lopu"
12 vuotta naimisissa ja on ollut ylä- sekä alamäkiä. Minulla ollut paljon stressiä työpaikan puolesta ja sellaista epävarmuutta. Tissutttelu on lisäntynyt, mutta mielestäni se on varsin maltillista. Nyt nainen uhkaa jättämisellä.
Kommentit (54)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et kai tosissasi vertaa kotirauhaa ja seksuaalisen itsemääräämisoikeuden rajoittamista keskenään?
Mielenkiintoinen näkemys.
Sinusta olisi siis ok jos mies kävisi "vieraissa" koska sen kieltäminen on miehen seksuaalisen itsemääräämisoikeuden rajoittamista eikä sitä voisi siis oikein käyttää eronkaan perusteena?
Vai kuinka tarkalleen mies rajoitti siinä naisen seksuaalista itsemääräämisoikeutta?
Avioeroon ei tarvita mitään perustetta.
Juuri näin. Avio- tai avoliitossa ollaan vapaaehtousesti. Jos ei halua elää alkkiksen tai pihtarin kanssa, niin silloin voi lähteä sen kummemmin uhkailematta.
Ap antoi sentään miehelle mahdollisuuden. Moehen valinta, käyttääkö sen.
Onkohan oikea syy alkoholi (jos se oikeasti maltillista) vai työn epävarmuus? Vaikuttaa tilanteelta, että jos potkut tulee niin nainenkin lähtee välittömästi. Näitä on tullut nähtyä, vaikka nainen aina jonkun muun selityksen kertookin.
Kuulostaa siltä, että ap:lta menee lopulta muisti juomisen yhteydessä eikä ole mitään käsitystä omasta riehumisesta.
Kenenkään ei tarvitsette kärvistellä kotonaan alkoholistin riehuessa.
Vierailija kirjoitti:
Onkohan oikea syy alkoholi (jos se oikeasti maltillista) vai työn epävarmuus? Vaikuttaa tilanteelta, että jos potkut tulee niin nainenkin lähtee välittömästi. Näitä on tullut nähtyä, vaikka nainen aina jonkun muun selityksen kertookin.
Minä olen ollut elämäni aikana mukana lukemattomissa yt-neuvotteluissa ja kolme kertaa on tullut lähtö. Silti en ole kertaakaan ratkennts ryyppäämään. Joka päivä juova ihminen on vaan niin kuvottava, että sellaisen kanssa en halua asua yhdessä.
Vierailija kirjoitti:
Nainen käy töissä ja hoitaa yksin kodin ja lapset. Mies lamaantuu ja juo.
Onko ihme, jos ero tulee tuollaisessa tilanteessa? Kuitenkin osa miehistä hakee töitä, hoitaa kodin ja lapset eli tekee oman osansa. Eikä eroa tule.
Niin ? Mistä täällä nyt pitäisi keskustella?
Naisella on ihan ymmärrettävä pointti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et kai tosissasi vertaa kotirauhaa ja seksuaalisen itsemääräämisoikeuden rajoittamista keskenään?
Sinusta olisi siis ok jos mies kävisi "vieraissa" koska sen kieltäminen on miehen seksuaalisen itsemääräämisoikeuden rajoittamista eikä sitä voisi siis oikein käyttää eronkaan perusteena?
Vai kuinka tarkalleen mies rajoitti siinä naisen seksuaalista itsemääräämisoikeutta?
Juuri näin. Avio- tai avoliitossa ollaan vapaaehtousesti. Jos ei halua elää alkkiksen tai pihtarin kanssa, niin silloin voi lähteä sen kummemmin uhkailematta.
Ap antoi sentään miehelle mahdollisuuden. Moehen valinta, käyttääkö sen.
Avoliitossa ollaan vapaaehtoisesti. Avioliitto on pyhä liitto, jossa kestetään kaikki ja kuolema vasta erottaa.
En ota kantaa alotukseen, mutta mäkin yöllä laitoin viestiä aviomiehelle, että haen eroa, koska kolme vuotta mies on rampannu tois puol Suomea poikansa luona jokatoinen viikko, ja mä en enää jaksa. Rahat menee siihen. Yksinhuoltajana saa enemmän rahaa.
Mies vaa laitto sydämen kera hyvän yön toivotukset.
Ei taida ottaa tosissaan mun lupausta.
Nainen sanoo kännissä riehumiseksi, mies sanoo tissutteluksi. Uskon mieluummin sitä osapuolta, jonka tässä ei tarvitse puolustella itseään.
Onneksi jätin tissuttelijamiehen ajoissa, vaikka muualta yritettiin painostaa kun on kuulemma ihan normaalia juoda vähän vaikka joka päivä. Jos nautitte sellaisesta tai sellaisen katsomisesta, niin siitä vaan. Tämä maa on täynnä alkoholisteja ja itse mieluummin pysyttelen kaukana ihmisistä, jotka ovat kovaa vauhtia alkoholismia kohti matkalla. Olen nähnyt kyseistä paskaa ihan riittämiin enkä enää aikuisena uhraa itseäni ja hyvinvointiani jonkun "tissuttelijan" vuoksi.
Saa uhkailla jos juo. Se on lopulta ap;llekin hyväksi. Tässä kommentissa oletuksena on se, että juominen on ongelmallista vaikka ap ei sitä vielä itse tajuaisi. Tietysti jokaisen pitää itse kokea oma tekeminen ongelmaksi, kun puhutaan ongelmasta.
Luulisi uskovan vaimoa, jos ei itse halua erota.
En minä koe tuota uhkailuna, vaan varoituksena, että kamelin selkä onnkatkeamaisillaan.
Olen seurannut vierestä vastaavaa erodraamaa iäkkäämmällä pariskunnalla. Ero tuli ja muuttivat erilleen. Miestä selkeästi harmittaa näin vuosia myöhemminkin, mutta ei ole edes lapsensa hartaasta pyynnöstä lopettanut ryyppäämistä omin nokkineen. Pyytää naista takaisin, mutta nainen ei tule. Naisen puolelta myöskin rakkauden tunteet vaikuttavat kuolleen jo täysin, toki huolta ja pitkän liiton tuomaa ystävyyttä ilmassa.
Jos naistasi oikeasti rakastat ap, jätä pullo pois ja käy ammattilaisten kanssa läpi tilannettasi. Joskus se paras ratkaisu voi olla esim. työpaikan vaihdos. Se nainen on tosissaan. Jos tunteet kuolevat, menetät hänet lopullisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ei
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap antoi sentään miehelle mahdollisuuden. Moehen valinta, käyttääkö sen.Avoliitossa ollaan vapaaehtoisesti. Avioliitto on pyhä liitto, jossa kestetään kaikki ja kuolema vasta erottaa.
Tämä on sinun mäkemyksesi. Senkus elät sen mukaan.
Jätä se sika!
Ero kirpaisee kerran, mutta luultavasti hetken päästä olette molemmat onnellisempia erillänne. Ei ole merkki hyvästä suhteesta, jos toinen kokee tarvetta ohjailla toisen käyttäytymistä ja vielä tehostaa sitä uhkavaatimuksilla. Kummassakaan teistä ei välttämättä ole vikaa, ette vain sovi yhteen.