Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko työkaverini vähän tyhmä?

Vierailija
01.01.2022 |

Pidän hänestä kyllä, ja arvostan, mutta kun kysyin häneltä eilen akuutissa selkävaivassa, että kummalla satulatuolilla hän mieluiten istuu, (kun ne ovat erilaiset, se toinen niistä on sellainen ylipieni ja huono itselleni ja toinen normaalin kokoinen ja hyvä, ja hänellä oli se hyvä itsellään), niin hän vain sanoi, että ”mä tykkään tästä, toi toinen on huono”.
Kiva siinä sitten kysyä, että ”voisitko antaa sen hyvän minulle?” Miten joku ei tajua, että jos selkävaivainen kysyy tuollaista, hän itse istuisi siinä tuolissa hetken mielellään?
Työn luonne on vieläpä sellaista, että emme istu pitkiä aikoja yhtäjaksoisesti, vaan aina hetken.
Ajatteliko hän, että minua vain ihan hänen näkökulmastaan kiinnostaa kysyä, kummalla tuolilla hän mieluummin istuu? Oikeasti.
Joskus 2 tunnin päästä hänellä oli sytyttänyt ja hän kysyi minulta, että ”haluaisitko sä istua tällä?” En viitsinyt sanoa, että olisin halunnut istua joo, koska ainakin itse olisin hänenä kokenut itseni ihan tyhmäksi siinä tapauksessa, että olisin ollut noin itsekäs. Tai ehkä hän siis oli vain tyhmä ja huonosti kasvatettu. Ei kasvatettu huomioimaan sitä, että kaikki ei liity aina juuri SINUUN.

Kommentit (628)

Vierailija
581/628 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kyllä. Työkaverisi on tyhmä. Onneksi sinä olet fiksu ja filmaattinen.

Varmasti sinulla on paljon ystäviä. Entäs lääkkeet? Milloin tarkistettu?

Vierailija
582/628 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli edelleen kysymys kuuluu: miksi ap kysyit ylipäätään, kummasta tuolista työkaveri tykkää enemmän, jos tavoitteesi oli saada se parempi tuoli ja  koet epäkohteliaana pyytää työkaveriasi luopumaan tuolista, jonka hän on itse valinnut paremmaksi? 

No ehkä ajattelin, että sitten jos sattuisi, että hänestäkin, kuten siitä toisesta, joka on minua enemmän sillä pisteellä, se mulla ollut tuoli ois parempi, ei tarttis pyytää häntä luopumaan MISTÄÄN. Jos taas se hänen tuolinsa ois vain ollut parempi, mainitsematta sen tarkemmin sen mulla olleen tuolin pahuudesta, niin ois silti voinut kysyä aika helposti, että vaihdettaisiinko. Tietysti jos hän ois tykännyt siitä pienestä enemmän ja olisin kysynyt suoraan vaan, että vaihdetaanko, lopputulos ois hänen kannaltaan ollut samanlainen, kuin tuolla lähestymiskysymyksellä, mutta hän ei silloin olisi välttämättä sanonut, että näin on oikeastaan parempi, niin mä halusin sen tietää, jos niin olisi.

Ap

Eli sinä et ihan oikeasti tiennyt, kumpi tuoli oli työkaverisi mielestä parempi eikä asiassa ole absoluuttista paremmuutta vaan asiasta voi olla oikeasti eri mielipiteitä? Mutta jollain ihmeen keinolla sen työkaverin olisi pitänyt tietää, että sinäkin pidät tietenkin parempana juuri sitä hänen tuoliaan ja ymmärtää tarjota sitä sinulle selkävaivojesi takia? 

Mitä kohtaa sä et nyt tajua? Tajuatko, että jos sä kerrot jollekin sun mielipiteen jostain asiasta, negatiivisen mielipiteen, niin haluatko sä, että se henkilö sen jälkeen ehdottaa sinulle, että ottaisitko sitten sen? Ajattelisitko, että se toinen ehdottaisi sen jälkeen sulle mielellään, että ota sä tää, koska mun selkä kipeytyy tässä?

Ap

Eihän se helkkari se sinun työkaveri tuossa kohtaa varmaan aavistanut että olisit sen jälkeen kysynyt saisitko tuon tuolen. Miten et tätä käsitä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
583/628 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuollainen kysymyshän on hyvän kotikasvatuksen saaneelle ilman muuta kysymys, että onko sinulla jotain sitä vastaan, että minä istuisin sillä tuolilla, niin kuulosti kyllä kamalan itsekkäältä se selitys, miten kyllä juu se on hänelle ainoa kelpaava tuoli.

Mutta selkeästikään hän ei edes tajunnut, että jos selkävaivainen kysyy noin, siinä ei udella hänen mieltymyksiään. Joten sinänsä kyse ei ollut itsekkyydestä, vaikka se sellaisena läpi tulikin. Voi että, raivostuttaa, etten tajunnut, että hän on vain vähän tyhmä ja sanonut, että ”siitä huolimatta, saisinko käyttää sitä tuolia, koska en itse voi istua tällä toisella?”

Sanoin hänelle kyllä, etten voi istua sillä pienemmällä, mutta hän kuvitteli sitä siis small talkiksi selkeästikin. Arght!

Ap

Oletko ajatellut käydä psykiatrin puheilla? Ehkä kannattaisi.

Vierailija
584/628 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuollainen kysymyshän on hyvän kotikasvatuksen saaneelle ilman muuta kysymys, että onko sinulla jotain sitä vastaan, että minä istuisin sillä tuolilla, niin kuulosti kyllä kamalan itsekkäältä se selitys, miten kyllä juu se on hänelle ainoa kelpaava tuoli.

Mutta selkeästikään hän ei edes tajunnut, että jos selkävaivainen kysyy noin, siinä ei udella hänen mieltymyksiään. Joten sinänsä kyse ei ollut itsekkyydestä, vaikka se sellaisena läpi tulikin. Voi että, raivostuttaa, etten tajunnut, että hän on vain vähän tyhmä ja sanonut, että ”siitä huolimatta, saisinko käyttää sitä tuolia, koska en itse voi istua tällä toisella?”

Sanoin hänelle kyllä, etten voi istua sillä pienemmällä, mutta hän kuvitteli sitä siis small talkiksi selkeästikin. Arght!

Ap

Sinun kotikasvatukseesi ei selkeästi ole sisältynyt kysymysten oikeaoppinen muotoilu, koska sanoit hänelle "kummalla satulatuolilla mieluiten istut".

Miksi kyselet hänen mielipidettään hänen istumisestaan, jos ainoa tarkoituksesi on saada hänen käyttämänsä tuoli itsellesi? Saat syyttää ihan itseäsi sen sijaan, että syyttelet toista.

Vierailija
585/628 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet oikeassa ap, työpaikassasi on todella tyhmä henkilö työssä. Se ei kuitenkaan ole työkaverisi.

-Voimia sinulle, tyhmän elämä ei ole helppoa.

Vierailija
586/628 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi hyvää päivää. Olisit kysynyt suoraan, voisitko lainata tuolia.

🤦‍♀️

Se on epäkohteliasta. Mitä, jos se toinenkin olisi kärsinyt selästään samalla ja tullut surulliseksi, kun jos sanoo ei vaikuttaa itsekkäältä ja taas jos antaa tuolin, on lammas tai muuten alistuu?

Ap

Epäkohteliampaa on kyllä vihjailla jotain epämääräistä kierolla tavalla ja sitten selän takana haukkua toista tyhmäksi, kun ei tajunnut epäselvää retoriikkaasi.

Taidat olla oikeasti trolli?

Vierailija
587/628 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap vaikuttaa todella sekavalta henkilöltä

Vierailija
588/628 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ihan se jo että viittit tänne jaaritella tuollaisesta asiasta josta sulla ei ole kanttia puhua itse tilanteesta kertoo että olet täys pässi. Kotikasvatuksen tulosta. Työkaverisi on kyllä tajunnut sun kysymyksen ja naureskellut mielessään kun on saanut sut pistoksiin.

Vierailija
589/628 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis apua, koko päivänkö täällä jengi on taas jaksanut äitihullua alapeukuttaa?

Miten ihmeessä se saa aina porukan lähtemään mukaan typeriin jankkauksiinsa?

Vierailija
590/628 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä tämä oireyhtymä on? Huomaan että tuun tosi ahdistuneeksi tosta kirjoitustyylitä ja vihan määrästä. En tiedä mitä se minussa triggeröi, mutta tuntuu kuin olis jäänyt rekan alle, kaikki voimat veks, ja siis luin vain muutaman kirjoituksen ekalta sivulta. Tosi raskasta. En kestäisi työkaverina päivääkään tämmöstä. Mitä ihmettä tossa liikkuu päässä ja miksi se purkautuu näin??

"Vaatimattomaksi" ja "kiltiksi" kasvatetun tytön syndrooma. Vaatimattomuus on sitä, ettei pyydä mitään. Kiltteys on sitä, että ajattelee muita. Oikeasti ihmisillä on tarpeita, jotka on vain pakko ilmaista ("selkäni on niin kipeä, että kohta lonkat irtoavat rangasta - saisinpa helpotusta olooni!") ja ihmissuhdetaitoihin kuuluu nimenomaan kyky sovitella ihmisten välisiä ristiriitoja eikä pelkästään kaihtaa niitä ("jos pyydän tuolia ja kerron kivuistani, niin luotan työkaverini osoittavan empatiaa minua kohtaan").

Jos on oppinut aina vain pienentämään ja pienentämään itseään eikä osaa myöskään ilmaista itseään suoraan, niin ihmiset vaikuttavat väistämättä hankalilta, typeriltä ja töykeiltä. Ajatustenlukijat ovat aika harvassa.

On ihan normaalia, että tarpeiden kohtaamsttomuuteen reagoi vihalla. AP on nytkin hyvin tyytymätön ja vihainen.

Sinulla on vain hyvä vaisto, kun selittelevä ja passiivis-aggressiivinen AP saa sinut voimaan pahoin. Oli kyseessä sitten hahmo tai oikea ihminen.

Vierailija
591/628 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap on joku kuusikymppinen kiltiksi opetettu ”hyvän kotikasvatuksen saanut”. Aika menee muuten pohtiessa, että ”mitähän se tarkoitti, kun…”. Kaikessa on joku piilomerkitys ja viesti, kun itse ei ole oppinut kommunikoimaan mistään tarpeistaan suoraan. Joku reppana tuonkin kanssa ehkä asuu. Säälittää työkaverikin vähän.

Kristallikissa ei ole kuusikymppinen.

Vierailija
592/628 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ajatteliko hän, että minua vain ihan hänen näkökulmastaan kiinnostaa kysyä, kummalla tuolilla hän mieluummin istuu? Oikeasti."

Koska kysyit häneltä, että kummalla hän mieluummin istuu, niin tottakai hän ajatteli, että sinua se asia kiinnosti. Saat syyttää itseäsi. 

Vierailija
593/628 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko jo saanut ja myöntänyt pershäiriödiagnoosisi vai kierteletkö edelleen pitkin Suomea työpaikkaa vaihdellen, syytellen muita kaikista elämäsi ongelmista?

Vierailija
594/628 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan ap vähän tyhmä, kun ei voi sanoa suoraan, miksi tarvitsisi sen paremman tuolin?

Toisaalta, jos satulatuolilla joutuu työkseen istumaan, niin ei paljon tarvitse ihmetellä, miksi se selkä on kipeä.

Vierailija
595/628 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on jankuttamisen suurmestari 👏

Vierailija
596/628 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli siis

> Ap menee kipeänä töihin

> Työpaikalla vain kaksi tuolia

> Ap himoaa toista tuolia jolla kollega istuu

> Ap kysyy kysymyksen "kummalla tuolilla mieluiten istuisit?"

> Ap ei saa mieleistään vastausta

> Ap lähtee ensiapuun jossa väsynyt lääkäri sanoo että selässä on ehkä hermopinne

> Ap valloittaa palstan ja aloittaa haukkumaketjun kollegasta

Saiko ap sairaslomaa? Pistettiinkö jatkotutkimuksiin? Onko ap nyt halvaantunut? Mitä ensiavun triagehoitaja nyt miettii? Onko satulatuolin mielipidettä kukaan kysynyt? Saadaanko tähän kollegan lopullinen mielipide kuka saa istua satulatuolilla? 

Vierailija
597/628 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki hulavanne ja sillä parempi lihaskunto torsoon. Selkävaivat johtuvat vetelyydestä.

30 sivua paskaa

Vierailija
598/628 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko joku arvuuttelija eihän tuollaista kukaan ymmärrä.

Vierailija
599/628 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidan olla vähän tyhmä itsekin kun en ymmärrä, että tuoli voisi auttaa selkäkipuun. Itse en edes pysty istumaan kun selkä on kipeä eli kävelen ja seison mieluummin.

Vierailija
600/628 |
02.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä syön joka aamu suuren lautasellisen graham-puuroa kaurakerman kera. Mieheni tekee samoin, mutta lisää puuroon vaapukkahiloa. Olemme tehneet näin jo 18 vuotta.

Meille ei tulisi mieleenkään Istua työpaikalla satulatuolilla. Ei koskaan, ei ikinä. Tämä asia ei tosin ole ajankohtainen, koska meillä on yhteinen yritys ja työskentelemme kotoa käsin, emmekä ole hankkineet kotiimme satulatuoleja.

Alkoholia emme käytä. Emme ole ikinä käyttäneet.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kuusi