Onko työkaverini vähän tyhmä?
Pidän hänestä kyllä, ja arvostan, mutta kun kysyin häneltä eilen akuutissa selkävaivassa, että kummalla satulatuolilla hän mieluiten istuu, (kun ne ovat erilaiset, se toinen niistä on sellainen ylipieni ja huono itselleni ja toinen normaalin kokoinen ja hyvä, ja hänellä oli se hyvä itsellään), niin hän vain sanoi, että ”mä tykkään tästä, toi toinen on huono”.
Kiva siinä sitten kysyä, että ”voisitko antaa sen hyvän minulle?” Miten joku ei tajua, että jos selkävaivainen kysyy tuollaista, hän itse istuisi siinä tuolissa hetken mielellään?
Työn luonne on vieläpä sellaista, että emme istu pitkiä aikoja yhtäjaksoisesti, vaan aina hetken.
Ajatteliko hän, että minua vain ihan hänen näkökulmastaan kiinnostaa kysyä, kummalla tuolilla hän mieluummin istuu? Oikeasti.
Joskus 2 tunnin päästä hänellä oli sytyttänyt ja hän kysyi minulta, että ”haluaisitko sä istua tällä?” En viitsinyt sanoa, että olisin halunnut istua joo, koska ainakin itse olisin hänenä kokenut itseni ihan tyhmäksi siinä tapauksessa, että olisin ollut noin itsekäs. Tai ehkä hän siis oli vain tyhmä ja huonosti kasvatettu. Ei kasvatettu huomioimaan sitä, että kaikki ei liity aina juuri SINUUN.
Kommentit (628)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi oletat muilta "korkeatasoista" käytöstä, jos kohtelet heitä joka tapauksessa alamaisinasi? Miksi alamaisesi olisivat sinulle velkaa mitään korkeatasoista käytöstä?
En kyllä jatkossakaan sanoisi, että ”saanko sun tuolin, mun selkäni on kipeä”. Ehkä vien sen vain kun hän käy jossain. Yhteiset työvälineet, ei kai voi pahastua?
ApNo älä sitten sano, mutta älä myöskään tule palstalle vinkumaan ja haukkumaan työkaveriasi. Tässä on nyt aika moni ihminen kertonut, miten normaalit ihmiset tällaisen tilanteen hoitavat, joten on sinun oma häpeäsi, jos et vieläkään asiaa oppinut.
En mä vingu tai hauku, mä vain kerroin, mitä mieltä olen siitä, kun joku käyttäytyy noin. En mä halua häntä täällä mollata sinänsä, muuten ihan mukava jutustelukaveri, mutta en ois tuollaista odottanut.
Ap
Sinun pitäisi miettiä sitä että millä tavalla olet ilmaissut itseäsi väärin, kun mukavalle työkaverillesi nyt ehkä tuli paha mieli, kun hän ei voinut auttaa sinua koska hän ei ymmärtänyt mitä tarkoitit. Voisit pyytää anteeksi.
Enkä mä työkaverista muuten halua mitään pahaa sanoa, mutta olinhan mä oikeassa tuossa. Selkäkipuinen, jolle toinen ei antanut tuoliaan, koska ei osannut asettua toisen asemaan.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi oletat muilta "korkeatasoista" käytöstä, jos kohtelet heitä joka tapauksessa alamaisinasi? Miksi alamaisesi olisivat sinulle velkaa mitään korkeatasoista käytöstä?
En kyllä jatkossakaan sanoisi, että ”saanko sun tuolin, mun selkäni on kipeä”. Ehkä vien sen vain kun hän käy jossain. Yhteiset työvälineet, ei kai voi pahastua?
ApNo älä sitten sano, mutta älä myöskään tule palstalle vinkumaan ja haukkumaan työkaveriasi. Tässä on nyt aika moni ihminen kertonut, miten normaalit ihmiset tällaisen tilanteen hoitavat, joten on sinun oma häpeäsi, jos et vieläkään asiaa oppinut.
En mä vingu tai hauku, mä vain kerroin, mitä mieltä olen siitä, kun joku käyttäytyy noin. En mä halua häntä täällä mollata sinänsä, muuten ihan mukava jutustelukaveri, mutta en ois tuollaista odottanut.
ApSinun pitäisi miettiä sitä että millä tavalla olet ilmaissut itseäsi väärin, kun mukavalle työkaverillesi nyt ehkä tuli paha mieli, kun hän ei voinut auttaa sinua koska hän ei ymmärtänyt mitä tarkoitit. Voisit pyytää anteeksi.
Ei, vaan jos hänelle meinasi siitä tulla paha mieli, niin pahoittelee, että sori! Koska itsehän mä valitsin sitten vaieta.
Ap
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApSinun pitäisi miettiä sitä että millä tavalla olet ilmaissut itseäsi väärin, kun mukavalle työkaverillesi nyt ehkä tuli paha mieli, kun hän ei voinut auttaa sinua koska hän ei ymmärtänyt mitä tarkoitit. Voisit pyytää anteeksi.
Millä hän sitten osoitti, että välittää minusta? Tai pitää minusta? Että on pahoillaan, jos aiheutti minulle pahaa mieltä? Niin, en mä ainakaan koe, että normaali ystävällisyys on pahoittelua. Siksi en tiedä, onko hän pahoillaan vai ei. Tai haluaako sen mulle ilmaista. Enhän ole minkään arvoinen kellekään alamaiselle.
Ap
Ap varaa aika ammattilaisen juttusille. Sitä ennen vedä syvään henkeä ja yritä miettiä asioita muiden näkökulmasta.
Jos kysyn sulta "Kumman suklaapatukan haluat?" Ja valitset sen, jonka minä olisin salaa halunnut, tuntuisiko reilulta jos haukkuisin sinua selän takana?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä hän sitten osoitti, että välittää minusta? Tai pitää minusta? Että on pahoillaan, jos aiheutti minulle pahaa mieltä? Niin, en mä ainakaan koe, että normaali ystävällisyys on pahoittelua. Siksi en tiedä, onko hän pahoillaan vai ei. Tai haluaako sen mulle ilmaista. Enhän ole minkään arvoinen kellekään alamaiselle.
Ap
Vain korkea-arvoiset tai hyvin kasvatetut ja koulutetut osaavat osoittaa, että olen arvokas.
Ap
Voisko ap mennä vain pomolle sanomaan, et hommaa toisen paremman tuolin? Tai työterveyshoitajalle, että on huonot tuolit töissä. Kyllä alkaa parempi tuoli tulemaan.
Vierailija kirjoitti:
Ap varaa aika ammattilaisen juttusille. Sitä ennen vedä syvään henkeä ja yritä miettiä asioita muiden näkökulmasta.
Jos kysyn sulta "Kumman suklaapatukan haluat?" Ja valitset sen, jonka minä olisin salaa halunnut, tuntuisiko reilulta jos haukkuisin sinua selän takana?
Vain jos olisit juuri sanonut, että lääkäri salli sinulle vain tumman suklaan ja ottaisin itse sen.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Voisko ap mennä vain pomolle sanomaan, et hommaa toisen paremman tuolin? Tai työterveyshoitajalle, että on huonot tuolit töissä. Kyllä alkaa parempi tuoli tulemaan.
Voin sanoa ja se sanoo, että istu sillä paremmalla, kun olet siinä tai seiso.
Ap
Varmaan osin korkeita piirejä ja korkeasti koulutettuja työpisteellä, johon mahtuu kaksi satulatuolia ja työntekijät vaihtuvat.
Höpö höpö.
Ei tuo sinun käytöksesi AP ole mitään hyvän kasvatuksen tulosta, sinut on vain opetettu ilmaisemaan itseäsi kiertoilmaisuin. Monet puhuvat suoraan tuollaisista yksinkertaisista asioista, eikä se ole epäkohteliasta. Epäkohteliasta on heittäytyä marttyyrilinjalle ihan vaan sen vuoksi, että työkaveri ei ymmärtänyt vihjailuasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hän tajusi asiani lopulta, missä pahoittelut, ettei tajunnut heti?
ApAnteeksipyyntö mistä? Ettet osaa ilmaista itseäsi?
Osasinhan. Siitä, ettei heti tajunnut.
ApKatsopa ap saamiasi alapeukkuja. Yleinen arvio on, että et osannut. Selkeä toive olisi huomioitu heti, passiivis-aggressiivisen muka-kysymyksen tulkintaan meni aikaa. Varmaan työkaveri huomasi sinun alkaneen sen jälkeen murjottaa ja kyräillä ja alkoi sen takia miettiä omituiseen reaktioosi syytä. Se ei silti tehnyt toiveestasi oikein muotoiltua, että työtoverisi alkoi hiljaa itsekseen arvailla huonoon käytökseesi syitä.
En alkanut murjottaa, sen keksit ihan omasta päästäsi. Ajattelen vain, että hän on tyhmä ja ylpeä ja aika itsekeskeinen. Se on tullut esille aikaisemminkin, ehkä senkin takia en ihan suoraan kysynyt. Sellaiset ihmiset eivät myöskään tajua, jos kysyt ystävällisesti jotain itseäsi varten, että vaikka he voivatkin pitää kiinni oikeuksistaan, se ei aina ole kohteliasta.
Ap
Höpö höpö. Kyllä sun omahyväinen halveksuntasi näkyy ja kuuluu, ja juuri siksi hän myöhemmin tyrkyttikin tuoliaan sulle.
Jännä muuten, että sun mielestä se tuoli EI voinut olla sille työkaverillesi tärkeä hänen mahdollisten selkävaivojensa takia, koska "istuksitte tuoleilla vain silloin tällöin päivän aikana, ei työtä tehdessänne".
Mutta sulle se silti olikin yhtäkkiä selän takia ehdottoman välttämätön.
Pikkasenlo tuossaKIN sulla epäloogisuutta. Taustalla tietysti itsekäs ajattelu: sulle tärkeää ja olemassa olevaa ovat vain sä ja sun tarpeet, ja muiden pitäisi palvoa ja noudattaa niitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmisten arvottaminen ja johtopäätökset älykkyydestä koulutuksen perusteella, puheet tasoista, alamaisista ja ylemmistä kertonevatkin jo tarpeeksi ongelman synnyn taustoista. Kirsikkana kakun päällä: ongelma ei ollutkaan selkäkipu ja manipulointiyrityksen epäonnistuminen tuolin haltuunotossa, vaan se ettei himotulla tuolilla istuva ymmärtänyt pyytää tätä kaikkea anteeksi. Pyydän sitä nyt hänen puolestaan. Anna anteeksi, sillä hän ei tiennyt mitä hän teki.
Manipulointi? Mikä se sinusta sitten on, että sanoo toiselle: annatko sun tuolis mulle, koska mulla on selkä kipeä? Mitä, jos se toinen sanoo, että en anna? Sinä ajattelet, että olipas kiva tyyppi? Mutta mikä oikeus sulla on ajatella niin? Mistä sä tiedät, miksi toinen ei anna sitä? Siksi asiaa kysytään niin, että toinen voi hetken miettiä, voiko antaa tuolin vai ei.
Ap
En ymmärrä yhtään mitä selität, (joten taidan olla sitä alinta tasoa sillä sun asteikollasi.) Olisin kysynyt, että "voidaanko vaihtaa tuoleja, kun tuo on omalle selälle parempi, mikäli sulle ei ole väliä kummalla istut."
Vierailija kirjoitti:
Ap:n tyylillä homma hoidetaan menemällä juttelemaan pomolle niitä näitä säästä. Siitä pomon pitää arvata, että "se on ilmoja pidellyt" tarkoittaa tällä kertaa, että tuoli on huono. Sitten pomo on ihan tyhmä ja huonostikasvatettu, kun ei tajua.
Miksi et kysynyt suoraan saatko tuolin kun selkäsi on kipeä??? Ihmetyttää tällaiset ihmiset jotka olettaa että toiset osaa lukea ajatuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos kysyn sulta "Kumman suklaapatukan haluat?" Ja valitset sen, jonka minä olisin salaa halunnut, tuntuisiko reilulta jos haukkuisin sinua selän takana?Vain jos olisit juuri sanonut, että lääkäri salli sinulle vain tumman suklaan ja ottaisin itse sen.
Ap
Ai sä olit työkaverillesi juuri sanonut, että lääkäri sallii sulle vain juuri hänen käyttämällään satulatuolilla istumisen?
Ja nytkö tämä seikka tuli sulle vasta mieleen kertoa, sivulla 18?
Ap, olet typerä ja olet valehtelija.
Ei ihme, että ap:lla on selkä kipeä kaikesta kumartelusta, kun et osaa edes kertoa työkaverillesi mitä haluat. Ja vielä loukkaannut, kun sinun vihjailuasi ei ymmärretä ja syytät tyhmäksi? Olisiko aika jäädä jo siltä osa-aikaeläkkeeltä ihan kokonaan pois työelämästä? Minäkin tunnen kaltaisiasi, jotka sitten eläkkeellä valittavat, että entiset työkaverit eivät pidä yhteyttä. Miksiköhän?
Ihmiset jotka ei osaa avata suutaan, syyttää siitä muita. Voi voi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmisten arvottaminen ja johtopäätökset älykkyydestä koulutuksen perusteella, puheet tasoista, alamaisista ja ylemmistä kertonevatkin jo tarpeeksi ongelman synnyn taustoista. Kirsikkana kakun päällä: ongelma ei ollutkaan selkäkipu ja manipulointiyrityksen epäonnistuminen tuolin haltuunotossa, vaan se ettei himotulla tuolilla istuva ymmärtänyt pyytää tätä kaikkea anteeksi. Pyydän sitä nyt hänen puolestaan. Anna anteeksi, sillä hän ei tiennyt mitä hän teki.
Manipulointi? Mikä se sinusta sitten on, että sanoo toiselle: annatko sun tuolis mulle, koska mulla on selkä kipeä? Mitä, jos se toinen sanoo, että en anna? Sinä ajattelet, että olipas kiva tyyppi? Mutta mikä oikeus sulla on ajatella niin? Mistä sä tiedät, miksi toinen ei anna sitä? Siksi asiaa kysytään niin, että toinen voi hetken miettiä, voiko antaa tuolin vai ei.
Ap
Sinähän pidät nyt joka tapauksessa sitä työkaveriasi tyhmänä ja itsekkäänä, joten mitä ihmeessä häviät siinä, että annat hänelle tilaisuuden olla oikeasti kiva tyyppi esittämällä suoraan sen kysymyksen?
Eli rautalangasta:
a) "Kummastako tuolista pidät enemmän?" -> jättää TODELLA ison todennäköisyyden sille, että henkilö ei ajattele asiaa sen kummemmin ja vastaa ainoastaan esittämääsi kysymykseen -> on erittäin todennäköistä, että henkilöstä tulee tyhmä kuva, vaikka hän ei itse edes sitä huomaa
b) "Hei sinulla on tuo parempi tuoli tuossa, haittaisiko, jos minä ottaisin sen hetkeksi, kun selkäni on rikki" -> Sisältää OIKEAN ja todennäköisen mahdollisuuden siihen, etä henkilö ymmärtää kysymyksen oikein ja hänellä on AITO mahdollisuus olla kiva.
Millä ihmeen logiikalla a -vaihtoehto on sinusta parempi, jos tarkoituksesi on muka välttää nolo tilanne? A-vaihtoehto pikemminkin antaa sinusta vaikutelman, että teit valinnan tarkoituksella hankalaksi, että pääset haukkumaan toista.
Vakituisenakin voi tehdä osa-aikaisesti töitä.
Ap