Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko työkaverini vähän tyhmä?

Vierailija
01.01.2022 |

Pidän hänestä kyllä, ja arvostan, mutta kun kysyin häneltä eilen akuutissa selkävaivassa, että kummalla satulatuolilla hän mieluiten istuu, (kun ne ovat erilaiset, se toinen niistä on sellainen ylipieni ja huono itselleni ja toinen normaalin kokoinen ja hyvä, ja hänellä oli se hyvä itsellään), niin hän vain sanoi, että ”mä tykkään tästä, toi toinen on huono”.
Kiva siinä sitten kysyä, että ”voisitko antaa sen hyvän minulle?” Miten joku ei tajua, että jos selkävaivainen kysyy tuollaista, hän itse istuisi siinä tuolissa hetken mielellään?
Työn luonne on vieläpä sellaista, että emme istu pitkiä aikoja yhtäjaksoisesti, vaan aina hetken.
Ajatteliko hän, että minua vain ihan hänen näkökulmastaan kiinnostaa kysyä, kummalla tuolilla hän mieluummin istuu? Oikeasti.
Joskus 2 tunnin päästä hänellä oli sytyttänyt ja hän kysyi minulta, että ”haluaisitko sä istua tällä?” En viitsinyt sanoa, että olisin halunnut istua joo, koska ainakin itse olisin hänenä kokenut itseni ihan tyhmäksi siinä tapauksessa, että olisin ollut noin itsekäs. Tai ehkä hän siis oli vain tyhmä ja huonosti kasvatettu. Ei kasvatettu huomioimaan sitä, että kaikki ei liity aina juuri SINUUN.

Kommentit (628)

Vierailija
21/628 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai tämä on äitihullu. 

Vierailija
22/628 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Sinä olit, etkä ihan vähääkään. Et sinäkään muiden ajatuksia lue, jos kiertelet ja kaartelet ja esität kauttarantain asiasi niin oma vikasi. Mitä itse vastaat jos joku kysyy että syötkö mielummin pahaa ruokaa vai hyvää ruokaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/628 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Voisinko käyttää tänään tuota parempaa satulatuolia, koska selkäni on kipeä?"

Onko NOIN VAIKEAA KYSYÄ?????

Vierailija
24/628 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap on joku kuusikymppinen kiltiksi opetettu ”hyvän kotikasvatuksen saanut”. Aika menee muuten pohtiessa, että ”mitähän se tarkoitti, kun…”. Kaikessa on joku piilomerkitys ja viesti, kun itse ei ole oppinut kommunikoimaan mistään tarpeistaan suoraan. Joku reppana tuonkin kanssa ehkä asuu. Säälittää työkaverikin vähän.

Taitaa olla äitihullu, ihan sama tyyli.

Vierailija
25/628 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi hyvää päivää. Olisit kysynyt suoraan, voisitko lainata tuolia.

🤦‍♀️

Se on epäkohteliasta. Mitä, jos se toinenkin olisi kärsinyt selästään samalla ja tullut surulliseksi, kun jos sanoo ei vaikuttaa itsekkäältä ja taas jos antaa tuolin, on lammas tai muuten alistuu?

Ap

Tuossahan vastaat itse omaan aloitukseesi. Miksi haukut työkaveriasi tyhmäksi, jos itsekin keksit tuollaisen syyn, miksi hänellä ei ole velvollisuutta antaa tuoliaan sinulle. 

eri

Häh? Enhän MÄ sanonut hänelle NOIN. Mä annoin hänelle tilanteen miettiä, miten kipeä hän itse on verrattuna minuun. Jos ei olisi halunnut antaa tuolia, olisi voinut sanoa, että ”voi ei, mä en kestä sitten työpäivää loppuun, mutta vaihdetaanko hetkeksi kohta” tms.

Jos kysyn suoraan, noin sanominen on sika paljon itsekkäämpää.

Ap

Vierailija
26/628 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten niin parempaa satulatuolia? Meillä on työntekijä, jolle se huono tuoli on nimenomaan hankittu, koska hän ei kestä tuota normaalia tuolia. Hän, josta se huonompi on parempi, on ainoa, jonka olen kuullut asiaa kommentoivan. En siis voinut tietää, mitä he, jotka istuvat sillä työpisteellä itseäni enemmän, yleisesti preferoivat.

Ap

Vierailija
27/628 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei. Sinä olit, etkä ihan vähääkään. Et sinäkään muiden ajatuksia lue, jos kiertelet ja kaartelet ja esität kauttarantain asiasi niin oma vikasi. Mitä itse vastaat jos joku kysyy että syötkö mielummin pahaa ruokaa vai hyvää ruokaa?

Ei, vaan minulla on kotikasvatus, ja sinulla ei ole. Siitä tuo kommenttisi kertoo. Valitettavasti.

Ap

Vierailija
28/628 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pidän punaista maitotölkkiä kädessä ja olen kaatamassa siitä ja minulta kysytään että kummasta pidän enemmän: punaisesta vai sinisestä maidosta ja vastaan että "tästä" niin millä perusteella mun pitäisi ojentaa se punainen maitopurkki heti sinulle?

Vierailija
29/628 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

🤦‍♀️

Se on epäkohteliasta. Mitä, jos se toinenkin olisi kärsinyt selästään samalla ja tullut surulliseksi, kun jos sanoo ei vaikuttaa itsekkäältä ja taas jos antaa tuolin, on lammas tai muuten alistuu?

Ap

No kyllä sinä itse olit aika lammas, joka ei osannut avata suutaan.

Vierailija
30/628 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tyhmän vaikutelman annat sinä. Oletet jonkun automaattisesti ymmärtävän hämärän vihjailusi. Puhu suoraan!

On epäkohteliasta ja itsekästä sanoa, että ”saisinko sen tuolin, kun mulla on selkä kipeä?” Pitää kysyä, onko se toiselle jotenkin tärkeä tuoli ja hänen pitää tajuta, että toisella on tuoliin intressi. Ei häneen.

Ap

Niin. Ja aloituksesi kysymys ja ajatus on tasan yhtä epäkohteliasta ja itsekästä. Haukut ihmistä tyhmäksi, jos ei antanut sinulle tuoliaan ja nimenomaan kertoi tästä intressistään. 

Vierailija
31/628 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No entä jos työkaveri esim. odotti, että jatkat keskustelua ja päädytte yhdessä veroamaan esimieheen, että saisitte kaksi hyvää satulatuolia?

Miten aiot RATKAISTA ongelman?

Vinkki: Se ei ratkea analysoimalla työkaverin tai palstalaisten käytöstapakasvatusta tai tunne-elämää.

Vierailija
32/628 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos pidän punaista maitotölkkiä kädessä ja olen kaatamassa siitä ja minulta kysytään että kummasta pidän enemmän: punaisesta vai sinisestä maidosta ja vastaan että "tästä" niin millä perusteella mun pitäisi ojentaa se punainen maitopurkki heti sinulle?

Mietipä esimerkki vastaavaksi: maidoista riittää vain yhteen lasiin per maito. Minä olen juuri kertonut sairastavani vakavaa sydän ja verisuonitautia, jossa lääkäri kielsi eläinrasvan.

Sinä olet tarttumassa kevytmaitoon, kun kysyn noin?

Jos sä et siinä kohtaa ajattele sitä toista, olet itsekäs.

Ap

Vierailija
33/628 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

🤦‍♀️

Ap

Tuossahan vastaat itse omaan aloitukseesi. Miksi haukut työkaveriasi tyhmäksi, jos itsekin keksit tuollaisen syyn, miksi hänellä ei ole velvollisuutta antaa tuoliaan sinulle. 

eri

Häh? Enhän MÄ sanonut hänelle NOIN. Mä annoin hänelle tilanteen miettiä, miten kipeä hän itse on verrattuna minuun. Jos ei olisi halunnut antaa tuolia, olisi voinut sanoa, että ”voi ei, mä en kestä sitten työpäivää loppuun, mutta vaihdetaanko hetkeksi kohta” tms.

Ap

Missä kohtaa sinä siis annoit hänelle tilanteen miettiä mitään tuollaista? Mistä hän olisi tiennyt, mikä sinun selkäsi kiputaso oli, kun et tuossa mitään asiasta ilmaissut? Ja missä kohtaa annoit hänelle mahdollisuuden arvioida oma selkänsä kipeämmäksi kuin sinun kun itselläsi näköjään on vain yksi oikea vastaus? 

Vierailija
34/628 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten niin parempaa satulatuolia? Meillä on työntekijä, jolle se huono tuoli on nimenomaan hankittu, koska hän ei kestä tuota normaalia tuolia. Hän, josta se huonompi on parempi, on ainoa, jonka olen kuullut asiaa kommentoivan. En siis voinut tietää, mitä he, jotka istuvat sillä työpisteellä itseäni enemmän, yleisesti preferoivat.

Ap

Etkös sinä juuri aloituksessa sanonut, että toinen tuoli on huono? 🙄

Vierailija
35/628 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No entä jos työkaveri esim. odotti, että jatkat keskustelua ja päädytte yhdessä veroamaan esimieheen, että saisitte kaksi hyvää satulatuolia?

Miten aiot RATKAISTA ongelman?

Vinkki: Se ei ratkea analysoimalla työkaverin tai palstalaisten käytöstapakasvatusta tai tunne-elämää.

Mulla oli selkä akuutisti kipeä, halooo!!!

Ap

Vierailija
36/628 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt vain odotamme sitä  hetkeä, että ap:ltä lähtee mopo kokonaan käsistä ja hän huutaa ja haukkuu meidätkin kaikki. 

Vierailija
37/628 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

34:lle

Sanoin, että MINUSTA huono, opettele lukemaan.

Ap

Vierailija
38/628 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mietipä esimerkki vastaavaksi: maidoista riittää vain yhteen lasiin per maito. Minä olen juuri kertonut sairastavani vakavaa sydän ja verisuonitautia, jossa lääkäri kielsi eläinrasvan.

Sinä olet tarttumassa kevytmaitoon, kun kysyn noin?

Jos sä et siinä kohtaa ajattele sitä toista, olet itsekäs.

Ap

Kerro nyt, mistä ihmeestä se ihminen voisi tietää, että olet ylipäätään ottamassa maitoa ellet sitä kerro? Tai mistä hän voisi tietää, että tilkka kahvimaitoa saa sinulle aikaan sydänkohtauksen? 

eri

Vierailija
39/628 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kysyit, kumpi tuoli on parempi, työkaverisi tietysti oletti, että sulle kelpaa kumpi tahansa. Sun olisi pitänyt vihjailla selkeämmin, sanoa, että toi toinen on paljon huonompi. (Jos siis suoraan pyytäminen ei käy.)

Vierailija
40/628 |
01.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

🤦‍♀️

Ap

eri

Ap

Missä kohtaa sinä siis annoit hänelle tilanteen miettiä mitään tuollaista? Mistä hän olisi tiennyt, mikä sinun selkäsi kiputaso oli, kun et tuossa mitään asiasta ilmaissut? Ja missä kohtaa annoit hänelle mahdollisuuden arvioida oma selkänsä kipeämmäksi kuin sinun kun itselläsi näköjään on vain yksi oikea vastaus? 

Minä olin hänelle nimenomaan valittanut, että selkäni on todella kipeä, kertonut lääkärikäynnistä yms.

Ja siinä kohtaa hän saa sen valintamahdollisuuden, kun minä alan puhua hänen tuolistaan työvälineenä. Siitä puhutaan siksi, että minäkin haluaisin istua sillä. En todellakaan ole kiinnostunut hänen saksistaan tai hänen mistään töissä, ellen itsekin sitä tarvitse. Taukki.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme neljä