Miksi miehet eivät yleensä äänestä naisia
Mutta kuitenkin olettavat, että naiset äänestävät miehiä?
Kommentit (42)
Jotkut miehet ovat ihan ok. Suurin osa miehistä kuvittelee olevansa jostain syystä tärkeämpiä ja viisaampia kuin naiset. En tajua mistä tuo harha johtuu.
Äänestän sopivaa ehdokasta, en sukupuolta. Tällä kertaa naista, kuten perussuomalainen yrmy isänikin :)
M24
Mistä aloittajafemakon miesviha kumpuaa?
Haluat siis vain naiskansanedustajia? Ja varmaan vielä feministi sellaisia?
Kaikissa eduskunta/EU/pressa vaaleissa, joissa on ollut ikää, olen äänestänyt naista keskimäärin noin 40%. Sukupuoli/maskuliinisuus ei ole ratkaissut valintani kuin kerran. En voinut äänestää Esko Ahoa, kun oli liian naismainen, vaan äänestin Tarja Halosta, joka ei ollut Ahon kaltainen nyyhkyttävä neiti.
Toisaalta voi ylpeydellä sanoa etten ole KOSKAAN äänestänyt kepulia.
41v m
Jos tilanne olisi päinvastainen eli puoluejohtajista vain 1/7 olisi mies, ei varmasti yksikään uros äänestäisi naista. Toisin kuin nyt - naiset edelleen äänestävät miehiä vaikka epätasapaino on valtava. Naiset, olkaa solidaarisia tai ajaltelkaa edes itseänne. Miehet eivät naisten asioista piittaa!
Jos katsot vaalikoneesta niin näet, että siellä on 45 sivua miesehdokkaita ja 31 naisia eli voisi kysyä miksi naiset ei asetu edes ehdokkaiksi.
[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 17:00"]
Mä äänestin Lolaa, ihan rasistien vuoksi. M42
[/quote]
No se ainakin meni hukkaan. Lopulta hyödyttää jotain miestä.
[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 17:44"]Kaikissa eduskunta/EU/pressa vaaleissa, joissa on ollut ikää, olen äänestänyt naista keskimäärin noin 40%. Sukupuoli/maskuliinisuus ei ole ratkaissut valintani kuin kerran. En voinut äänestää Esko Ahoa, kun oli liian naismainen, vaan äänestin Tarja Halosta, joka ei ollut Ahon kaltainen nyyhkyttävä neiti.
Toisaalta voi ylpeydellä sanoa etten ole KOSKAAN äänestänyt kepulia.
41v m
[/quote]
En kyllä kehtaisi sanoa kenellekään, että äänestin muumimammaa.
Ollaanpas sitä katkeria kun ei naiset asetu niin paljon ehdokkaaksi. Tämähän on miesten vika tietenkin. Monet ehdokkaat joita halusin äänneestää mutta en pystynyt vaalipiirin takia oli naisia. Kovia ammattilaisia olivat he mutta valitettavasti hyvin suuri osa nais ehdokkaista on pahimman luokan hyysääjiä. Kai se lapsettomilla nuorilla naisilla on hoivavietti korkealla.
Yhtenä syynä on se, että miesehdokkaat varsinkin pienemmillä paikkakunnilla tapaavat yleensä olla naisehdokkaita paremmin esillä, pitäen myös itsestään enemmän meteliä. Vaikea sanoa varmuudella mistä tämä johtuu, mutta mututuntumalla voisi olettaa että taustalla on vanhojen sukupuoliroolien haamut jotka kannustavat naisia ja miehiä markkinoimaan itseään hiukan eri metodein -miehet saavat olla röyhkeämpiä, yhteiskunta odottaa sitä mieheltä.
Naispoliitikoilta myös vaaditaan enemmän pelisilmää ja pätevyyttä jotta heidät otettaisiin vakavasti. Miehellä pelkkä vakuuttava julkisivu auttaa jo paljon, kun taas naisen tulee osoittaa arvonsa sanoillaan.
Monihan tekee myös sitä, että äänestää enemmänkin sitä puoluetta ja valikoi vain kuvan antaman vaikutelman perusteella ehdokkaan, mikä antaa miehille ennakkokäsityksistä kumpuavaa etua.
Hei, mä äänestin Tarja Halosta pressaksi ensimmäisellä kertaa. Vaikka olen "sikamies".
Toisella kertaa oli pakko äänestää Salea, koska se on mun suosikkipoliitikkoja.
T. Sikamies
[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 17:21"]Mistä aloittajafemakon miesviha kumpuaa?
Haluat siis vain naiskansanedustajia? Ja varmaan vielä feministi sellaisia?
[/quote]Ei vaan tahdon tasapuolisesti molempia. Oma ehdokkaani on toki feministi mutta vain siksi että itsekin olen. Edustuksellinen demokratia tarkoittaa sitä että etsii edustajan joka edustaa itseä ja omia arvoja. Vai mitä?
[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 16:42"]
Mutta kuitenkin olettavat, että naiset äänestävät miehiä?
[/quote]
Mistä näin päättelit?
Itse olen ainakin äänestänyt pääosin naisia ja kyllä minulla meisseli tuolla jalkovälissä killuu, vieläpä ihan kohtuullisen kokoinen ;)
Jotkut minua ihan panomiehenäkin pitää ja onhan minulta kieltämättä ihan kohtulliset kokemukset kyseisestä harrastuksesta, vaikken sillä sen kummemmin rehennellä haluakaan.
En siis ole mikään nysvänörtti, vaikka naisia usein äänestänkin, vaan ihan miehinen mies.
Eikä tuo muutenkaan ihan sattumaa liene, että naisia yleensä äänestän, nimittäin vaalikoneissa poikkeuksetta minulla on yleensä kärjessä lähes pelkästään naisia.
Tuo tietysti johtuu siitä, että kannatan vakaasti sukupuoltenvälistä tasa-arvoa ja tasa-arvo asiat on minulle muutenkin tärkeitä. Olen siis feministi panomies :D
En ole koskaan äänestänyt vaaleissa naista, mutta olen huomannut että naiset kampanjoivat naisia äänestämään naisia, joten olen ajatellut että toimintani on ihan okei. Jos nainen voi keskittää äänensä naiselle, niin mieskin voi keskittää miehelle.
Kertoo paljon naisehdokkaiden tasosta jos heidän pitää vedota sukupuoleensa saadakseen ääniä.
[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 18:44"]
[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 17:21"]Mistä aloittajafemakon miesviha kumpuaa? Haluat siis vain naiskansanedustajia? Ja varmaan vielä feministi sellaisia? [/quote]Ei vaan tahdon tasapuolisesti molempia. Oma ehdokkaani on toki feministi mutta vain siksi että itsekin olen. Edustuksellinen demokratia tarkoittaa sitä että etsii edustajan joka edustaa itseä ja omia arvoja. Vai mitä?
[/quote]
No ei ole tasa-arvoa se, et sukupuolella on merkitystä. Tän takia en ole feministi. Ei se tasa-arvon ajaminen ole heidän mielenkiinnon kohteena
[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 18:56"]
Kertoo paljon naisehdokkaiden tasosta jos heidän pitää vedota sukupuoleensa saadakseen ääniä.
[/quote]Ei vaan se kertoo siitä, että on liikaa sovinistinaisia ja miehiä jotka äänestävät aina miestä, oli mikä oli. En kyllä tajua mistä tämä johtuu. Oma unelmani on, että joskus tasaarvoasiat olisivat tässä maassa niin hienosti, että voisin äänestää miestäkin. Toivossa on hyvä elää.
Eihän naisetkaan äänestä naisia, hyvännäköistä miestä kaikki tututkin äänestää, ja uskon että nuoret nätit naisehdokkaat saa rutkasti ääniä miehiltä