Miksi miehet eivät yleensä äänestä naisia
Mutta kuitenkin olettavat, että naiset äänestävät miehiä?
Kommentit (42)
[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 19:24"]
[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 19:06"]
[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 19:02"]
[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 18:44"]
[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 17:21"]Mistä aloittajafemakon miesviha kumpuaa? Haluat siis vain naiskansanedustajia? Ja varmaan vielä feministi sellaisia? [/quote]Ei vaan tahdon tasapuolisesti molempia. Oma ehdokkaani on toki feministi mutta vain siksi että itsekin olen. Edustuksellinen demokratia tarkoittaa sitä että etsii edustajan joka edustaa itseä ja omia arvoja. Vai mitä?
[/quote]
No ei ole tasa-arvoa se, et sukupuolella on merkitystä. Tän takia en ole feministi. Ei se tasa-arvon ajaminen ole heidän mielenkiinnon kohteena
[/quote]Niin. Tämä on jännä juttu. Kun vallassa on valtava miesenemmistö, "sukupuolella ei ole väliä". Kun tasa-arvoa yrittää edistää murtamalla tuota enemmistöä on "hirveä femakko joka vihaa miehiä". Kerropa nyt minulle onko sinusta reilua ja edustuksellisen demokratian mukaista se, että kaikkien suurimpien puolueiden puheenjohtaja on mies? Mistä johtuu, että kahdeksan suurimman puolueen puheenjohtajista vain yksi on nainen... ja tämä on sitten änkyräkonservatiivikristitty? Ei se ainakaan tasa-arvoa ole.
[/quote]
Onhan niillä ollutkin mutta nyt on miehiä. Se on vaan niin yksinkertaista. Tasa arvoa pitäisi hoitaa nostamalla itseään ylöspäin ei sinun tapaasi jossa vedetään vastakkaista alas. Yksilöitä he ovat kaikki puheenjohtajat Joten lopeta tuo säälittävä valittaminen.
[/quote]En vedä ketään alas. Vaan nostan naisia ylös. Toivon, että lasikatto murskattaisiin ja oikeasti koulutus, kokemus, ammattitaito vaikuttaisivat eniten valintoihin. Ei se, että "mies nyt vain on parempi tyyppi ja jotenkin silleen valtiomiesmäisempi".
No jos jo ehdokkaista miehiä on 50% enemmän niin onhan tässä sama ilmiö kuin yhteiskunnassa muutenkin eli naiset eivät ole liidereitä eivätkä sellaisiksi halua tai ota riskejä miesten lailla. Kaikesta tästä tietty jotenkin kummasti tulee taas miesten vika. Erityisen "kummallista" tuo naisehdokkaiden vähyys on tietty koska äänestäjistä suurin osa on naisia ja monet puolueet haluavat erityisesti naisehdokkaita. Persut on tästä hyvä esimerkki. Sinänsä koko systeemi on outo "patriarkaatin" suunnittelemaksi, antaa naisille liikaa valtaa. Toisaalta kun erityisesti halutaan äänestää naista niin näiden naisehdokkaiden äänet kerääntyvät muutamalle äänikuningattarelle. Marja Tiura ja Tanja Karpela esim.
Useimmilla naisehdokkailla on itselleni täysin merkityksettömiä teemoja ja usein vielä eri suuntaisia kantoja kuin itselläni.
Olen äänestänyt naista kun on löytynyt sopivasti ajatteleva ehdokas. Näin oli esimerkiksi 2011. Sukupuoli ei ole minulle mikään merkitsevä tekijä tässä mielessä.
[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 16:42"]Tuplastandardit.
[/quote]
Ohis. Eikös tuo "double standards" ole suomeksi kaksinaismoralismi. Kyllä mulle tulee tuplastandardeista mieleen vain jotkut kaksinkertaiset standardit (ohjeistukset tms).
[quote author="Anonyymi nihilisti" time="19.04.2015 klo 16:44"]Mihin tämä perustuu?
[/quote]Kyselyihin.
Mikä on Unionin kanta, siis tuleeko tasa-arvolakia tiukentaa tässä kohtaa: miehille pakko äänestää naista!
Naisehdokkaat ajavat usein vääriä asioita minun kannaltani. Siinä oma syyni äänestää miehiä.
Äänestin naista jota todella haluaisin panna. Arvaa ketä?
M32
Miksi miesten pitäisi äänestää naisia kun naiset ei itsekkään äänestä? Eikö se jo todista jotain?
Naisissa sinänsä ei ole mitään vikaa, mutta politiikassa monet eivät vaikuta ihmisiltä vaan joltain koneelta
[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 16:51"]
Äänestin naista jota todella haluaisin panna. Arvaa ketä? M32
[/quote]
Sitä perussuomalaista kanttoria.
[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 16:48"]
Mikä on Unionin kanta, siis tuleeko tasa-arvolakia tiukentaa tässä kohtaa: miehille pakko äänestää naista!
[/quote]
Heidän kantansa tuli selväksi jo aamulla: miesten ei pitäisi saada äänestää lainkaan.
[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 16:48"]Mikä on Unionin kanta, siis tuleeko tasa-arvolakia tiukentaa tässä kohtaa: miehille pakko äänestää naista!
[/quote]Ei vaan niin kauan kuin suurin osa miehistä äänestää vain miehiä pitää suueimman osan naisista äänestää vain naisia. Muuten sukupuolijakauma vääristyy pahasti.
[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 16:52"]Miksi miesten pitäisi äänestää naisia kun naiset ei itsekkään äänestä? Eikö se jo todista jotain?
Naisissa sinänsä ei ole mitään vikaa, mutta politiikassa monet eivät vaikuta ihmisiltä vaan joltain koneelta
[/quote]Ei helvetti. Ei ne miespoliitikot ainakaan inhimillisempiä ole.
Tämä ketju jo sen kertoo: miehet eivät äänestä naisia koska sovinistisissa harhoissaan eivät osaa pitää naisia yhtä hyvinä kuin miehiä. Naiset: äänestäkää naisia!
[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 16:42"]
Mutta kuitenkin olettavat, että naiset äänestävät miehiä?
[/quote]
Ja nyt perustelusi (esim. viittaus tutkimukseen) tälle väitteelle.
t. Mies joka äänesti naista.
Tilastollisesti en tiedä, mutta kyllä mun mieheni on äänestänyt naista yli puolet kerroista. Useammin kuin jopa minä, kerran tai kaksi ollut niin päin, että minä olen äänestänyt miestä ja mieheni taas naista.
Mä äänestin Lolaa, ihan rasistien vuoksi.
M42
[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 19:06"]
[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 19:02"]
[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 18:44"]
[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 17:21"]Mistä aloittajafemakon miesviha kumpuaa? Haluat siis vain naiskansanedustajia? Ja varmaan vielä feministi sellaisia? [/quote]Ei vaan tahdon tasapuolisesti molempia. Oma ehdokkaani on toki feministi mutta vain siksi että itsekin olen. Edustuksellinen demokratia tarkoittaa sitä että etsii edustajan joka edustaa itseä ja omia arvoja. Vai mitä?
[/quote]
No ei ole tasa-arvoa se, et sukupuolella on merkitystä. Tän takia en ole feministi. Ei se tasa-arvon ajaminen ole heidän mielenkiinnon kohteena
[/quote]Niin. Tämä on jännä juttu. Kun vallassa on valtava miesenemmistö, "sukupuolella ei ole väliä". Kun tasa-arvoa yrittää edistää murtamalla tuota enemmistöä on "hirveä femakko joka vihaa miehiä". Kerropa nyt minulle onko sinusta reilua ja edustuksellisen demokratian mukaista se, että kaikkien suurimpien puolueiden puheenjohtaja on mies? Mistä johtuu, että kahdeksan suurimman puolueen puheenjohtajista vain yksi on nainen... ja tämä on sitten änkyräkonservatiivikristitty? Ei se ainakaan tasa-arvoa ole.
[/quote]
Onhan niillä ollutkin mutta nyt on miehiä. Se on vaan niin yksinkertaista. Tasa arvoa pitäisi hoitaa nostamalla itseään ylöspäin ei sinun tapaasi jossa vedetään vastakkaista alas. Yksilöitä he ovat kaikki puheenjohtajat Joten lopeta tuo säälittävä valittaminen.