Miksi joillakin on timmi kroppa, vaikka inhoavat liikuntaa?
Mulla on pari tällaista tuttua. Tietty yksi selitys on, että heillä ei ole ajokorttia ja siksi liikkuvat paljon kävellen tai pyörällä, mutta eivät harrasta mitään punttijuttuja tai tietoista liikuntaa, ei siis mitään. Ei ole vatsan ympärillä löllöä, sen näki kun oli napapaita päällä kesällä.
Kommentit (27)
Geenit ne vain vaikuttaa. Tunnen pari superin pesäpalloilijaa, jotka ovat pulskia. Treenaanaavat ja liikkuvat kyllä, jos SM-tasolla urheilevat ja vielä menestyksekkäästi. Silti ovat pyöreitä. Tunnen laihoja tikkuja, jotka syövät mitä vain eivätkä liho koskaan eivätkä harrasta mitään liikuntaa. Itse olin tosi timmi kun vahdin aika tarkasti syömisiäni ja harrastin liikuntaa 10h viikossa. Nykyään syön vapaammin (ehkä liiankin vapaasti välillä) ja käyn juoksulenkillä 3x viikossa. En ole lihava tai mitään, mutta enpä ole timmikään enkä näytä sellaiselta, että juoksen helposti 10km, vaikka pystyn siihen helposti. Minä siis näytän timmiltä kun minulla on tiukka ruokavalio ja paljon treeniä ja joku toinen näyttää timmiltä vähemmällä vaivalla.
Vierailija kirjoitti:
Toisilla on sitten löllö omenavartalo vaikka harrastavat paljon liikuntaa ja syövät terveellisesti.
No eikä ole.
Kaverini on kova touhuamaan joten kai sitten sillä pysyy hoikkana vaikka syö kuin hevonen. Ja ihan surutta vetää suklaata ja jätskiä ja kaikkea mitä en itse voi syödä ollenkaan, vain juhlissa syön sellaisia. Mutta se mun kaveri siis touhuaa jotain ja on liikkeellä koko ajan hereillä ollessaan. Siivoaa, matkustelee, käy paikoissa, bileissä, kavereiden luona, shoppailee, käy ravintoloissa jne. Itse lähinnä nyhjään sohvalla ja olen passiivinen, enkä välitä käydä missään edes kaupoissa, joten ilmankos lihoan helposti. En kuluta ollenkaan. Joten silloin varsinkin naisena saa syödä todella vähän.
Geenit.
Olen hoikka mutta mulla on lihasta reisissä ja takapuolessa. Kävelen koiran kanssa lenkkejä mutta hikiliikuntaa vihaan ja kuntosalilla olen käynyt eläessäni ehkä 3 kertaa. Arkiliikuntaa harrastan kyllä, tykkään siivoilla ja kaupassa käyn kävellen.
Mulle on moni sanonut, että treenaat varmaan tosi paljon kun oot noin hyvässä kunnossa.
Todellisuudessa makaan sohvalla kahvikupin ja koiran kanssa :D
Oon vaan hoikka. Siinä se timmiltä näyttämisen salaisuus. Todellisuudessa en jaksaisi juosta edes kilometriä.
Oon ollut aikalailla samankokoinen 13-vuotiaasta asti.
N30
Vierailija kirjoitti:
Riippuu iästä. Alle kolmevitosena on helppoa olla normipainoinen, vaikkei liikkuisi ja söisi mitä vain. Siitä eteenpäin pitää alkaa oikeasti huolehtimaan itsestään.
No jaa... Ei näytä kauhean helpolta kun katsoo nykynuoria....
En tiedä, oisko geenit ja että huomaamattaan on aktiivinen. Esim minulla, nainen 30 v bmi 19, kolme lasta enkä harrasta liikuntaa sinänsä. Pari kertaa viikossa huomaan ehkä vahingossa väsyttäneeni itseni joko lasten kanssa ulkoillessa tai muuten, esim. remppahommissa, koiran kanssa... saan vedettyä muutaman leuankin vaikken tosiaan treenaa mitään. Tein teini-ikäisenä pakkomielteisesti vatsalihasliikkeitä ja mieheni kadehtii hyvin erottuvia vatsalihaksiani vaikken kyykkää, en lankuta, en tee yhtään mitään. No, tämä olikin tällainen humble brag ketju, että että... mutta vatsalihakset on luonnottamankin rautaiset vaikken huomioi niitä ja raskauksiakin on ollut. Olisinpa silloin nuorena treenannut myös rautaiset pakarat myös jos sekin koodi olisi tallentunut sisäiseen muistiin. Silloin kauan sitten ei takamuksia mielestäni vielä ihannoitu yli kaiken muun... Peppu on ihan tavis hoikan ihmisen, muttei ihmeellinen.
En ole timmi, vaan laihaläski. Sellaista löysää ihoa vaikka saatan näyttää vaatteet päälle tosi timmiltä.