Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tipaton tammikuu 2022

Vierailija
01.01.2022 |

Ensimmäinen päivä, eilen hyrpin valkkaria siihen malliin että helppo päivä olla ilman tänään. Katotaan miten tämä tammikuu onnistuu raittiina. Mites te muut.?

Kommentit (792)

Vierailija
181/792 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivä nro 12. Nyt tekisi mieli punaviiniä. Taidan lähteä kävelylle. Ugh.

-Tomsku

Vierailija
182/792 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päivä nro 12. Nyt tekisi mieli punaviiniä. Taidan lähteä kävelylle. Ugh.

-Tomsku

11/31. Sama juttu, oli äärimmäisen raskas päivä töissä ja olisi tehnyt mieli lasillista. Lähdin kuitenkin kunnon kävelylle ja mieliteko meni kyllä toistaiseksi ohi. Nyt vaan väsyttää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/792 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

38% kuukaudesta tipattomalla. Löysin googlaamalla tällaisen mittarin:

https://davorg.dev/january/?fbclid=IwAR3xsHeHZ8nPEwonCY19fZ5t1apuQoPSVM…

Vierailija
184/792 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en mitään tippoja nauti. Jos otetaan niin lasi täyteen. Huikka päällä mennään

Vierailija
185/792 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun on kanssa tehnyt mieli tänään taas punkkua ja olutta. Mutta en ottanu.

-Ap

Vierailija
186/792 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

12/365. Ei vielä havaittavissa mitään mielitekoja, koska töissä niin hektistä ja kuluttavaa. Illat mennyt lukiessa, liikkuessa ja kahlatessa netflixistä kaikki mahdolliset ja mahdottomat fantasiasarjat . Mielitekoja tulee varmasti, luultavasti viimeistään siinä kohtaa, kun töissä vähän helpottaa ja saisi luvan "rentoutua".  N37

Vierailija
187/792 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

12/365. Ei vielä havaittavissa mitään mielitekoja, koska töissä niin hektistä ja kuluttavaa. Illat mennyt lukiessa, liikkuessa ja kahlatessa netflixistä kaikki mahdolliset ja mahdottomat fantasiasarjat . Mielitekoja tulee varmasti, luultavasti viimeistään siinä kohtaa, kun töissä vähän helpottaa ja saisi luvan "rentoutua".  N37

Itse myös tipattomalla ja kuten olen täällä aikaisemmin maininnut, työstressi ”kannustaa” joskus ottamaan lasillisen rentoutumismielessä. Ihan mielenkiintoista olisi tietää, mitä teette työksenne, kun aika monikin täällä mainitsee työt tai siitä palautumisen yhdeksi ”syyksi” ottaa lasillinen. Itse olen päällikkötasolla asiantuntijatyössä miesvaltaisella teknologia-alalla. Työ on äärimmäisen kuluttavaa, tuntuu että ennen oli ns. hengähdyshetkiä kiireen välissä, mutta ne taitaa olla historiaa. N34.

Vierailija
188/792 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

13/31, 18pv jäljellä.

-Ap

Vierailija
189/792 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

13/31 Tulin eilen töistä kotiin irtokarkkihyllyn kautta. Paheiden määrä on vakio, niiden laatu vain vaihtelee.

M45

Vierailija
190/792 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

13/31.

Vierailija
191/792 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläkin jälleen tipaton tammikuu :) varmaan toistakymmentävuotta on ollut tapana se pitää :)

Useampana vuonna olen miettinyt, että olisi 100pva ilman, mutta se korkki on joka kerta auennut viimeistään helmikuun ekana viikonloppuna ja sit onkin tullut ryypättyä seuraavaan tammikuuhun asti... :/

Nyt mietin, että olisin juomatta niin pitkään, että painoni on pudonnut 9kg (eli oltaisiin alemmalla painokymmenellä)... saas nähdä onnistuuko sekään, mutta tammikuu joka tapauksessa tipaton :)

Hyvin on mennyt, unettomuus vaivaa, mutta muuten olo on pirteämpi.

Vierailija
192/792 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselläkin jälleen tipaton tammikuu :) varmaan toistakymmentävuotta on ollut tapana se pitää :)

Useampana vuonna olen miettinyt, että olisi 100pva ilman, mutta se korkki on joka kerta auennut viimeistään helmikuun ekana viikonloppuna ja sit onkin tullut ryypättyä seuraavaan tammikuuhun asti... :/

Nyt mietin, että olisin juomatta niin pitkään, että painoni on pudonnut 9kg (eli oltaisiin alemmalla painokymmenellä)... saas nähdä onnistuuko sekään, mutta tammikuu joka tapauksessa tipaton :)

Hyvin on mennyt, unettomuus vaivaa, mutta muuten olo on pirteämpi.

Tsemppiä sulle ja kaikille muillekkin!

-Ap

Vierailija
193/792 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

12/31. Tekee tosi paljon mieli punaviiniä.

Vierailija
194/792 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivä 13. Unet ovat parantuneet huomattavasti tällä viikolla, mistä olen todella iloinen. Hyvillä mielin eteenpäin, jaksaa jaksaa!

-Tomsku

Vierailija
195/792 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tämä nyt jo ihan lopahtanut, onko korkki auennut, joko juomat kimaltelevat laseissa?? Comeon, ei vielä, jaksaa jaksaa.

Muistellaan nyt hetki tuota alkukuun pyhää päätöstä, niitä hyviä puolia ja sitä vahvaa tunnetta, kuinka nyt mä otan niskaotteen tästä lotraamisesta. Ja yritetään nyt vaan pitää se mielessä kirkkaana.

Tiukkaa tekee, vaikka teknisesti olen täysin selvillä vesillä, koska olen työssä. Alitajunta sen sijaan valmistelee ja suunnittelee jo kaikenlaista: tänään surfasin jo saksalaisen viinikaupan sivuilla tutkailemassa tarjouksia -kaiken varalta, jos on jotain hyviä…

Mutta nyt kuulkaas, pidetään tää nyt kuitenkin.

Jos olette jo maistelleet, niin tulkaa kertomaan sekin: yritetään ensi vuonna sitten uudelleen.

Vierailija
196/792 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

14/31,17pv jäljellä. Olis taas tehny mieli alkoholia, mutta en ottanu. Nukuin yön kertaakaan heräämättä, heräsin seitsämältä ja ehkä n. 8/h yöunet tuli nukuttua.

Juu jaksetaan jaksetaan...

-Ap

Vierailija
197/792 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään on perjantai. Miten meinaatte ”selvitä”? Tässä olisi itselläni vielä 14 päivää jäljellä, eli kahden viikon kuluttua perjantaina kyllä korkkaan. En jaksa odottaa tasan kuukauden loppuun. Menemme mökille ja sinne kyllä kuuluu juomia.

Vähän kyllä pelkään tämän ketjun osallistujien puolesta, että jotkut korkkaa jo. Jotenkin se into siitä tipattomasta vaan laantuu. Mutta toivotaan että kaikki jaksavat tosiaan tsempata vielä pari viikkoa. Onhan se oikeesti hieno ”voitto” kun pitää monta viikkoa ihan kuivat viikot.

Vierailija
198/792 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä tipatonta tammikuuta en ole tajunnut ikinä. Pitääkö ihan tosissaan päättää, että tässä kuussa en juo. Minulla on kaikki kuukaudet tipattomia, paitsi joulukuu ja maalis-huhtikuu (mihin nyt pääsiäinen milloinkin osuu) ja kesäkuu juhannuksen vuoksi. Tipat koostuvat lasillisesta punkkua jouluna ja pääsiäisenä ja muutamasta lonkerosta jussina. Koska oma alkon käyttö on varmaankin keskivertoa vähäisempää, en osaa mieltää minkä verran ihmiset oikein juovat. Tulee vaikutelma että tammikuun tipattomuus on iso haaste.

Vierailija
199/792 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

”Tulee vaikutelma että tammikuun tipattomuus on iso haaste”

Totta helkkarissa se on iso haaste! Siitähän tässä on kysymys. Että asetetaan se haaste ja sitten tsempataan, ja kieltäydytään, ja yritetään rikkoa vahvoja rutiineja. Juomisesta tulee pikkuhiljaa tapa, jota on todella vaikea katkaista. Tämmöinen kuukausi sisältää monta viikonloppua ja vapaa-iltaa jolloin on totuttu juomaan, kuka mitäkin määriä.

Miksi, oi miksi tulet kommentoimaan ketjuun jonka aiheesta et mitään tiedä? En vaan tajua.

Vierailija
200/792 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tipattoman tammikuun viettäjillä /yrittäjillä näyttää olevan ongelma alkon kanssa. Riippuvuus, joka on joko fyysistä tai henkistä. Tsemppiä siis ja toivottavasti korkki ei aukea heti helmikuussa. Pelkäänpä että käy kuten dieetissä. "Kielletty hedelmä", jota kiskotaan kaksin käsin, kun palkitaan kuukauden juomattomuutta

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän seitsemän