Tipaton tammikuu 2022
Ensimmäinen päivä, eilen hyrpin valkkaria siihen malliin että helppo päivä olla ilman tänään. Katotaan miten tämä tammikuu onnistuu raittiina. Mites te muut.?
Kommentit (792)
Itse aion pitää kolme tipatonta. Tammikuun 10., 20. ja 30. päivät.
Vierailija kirjoitti:
Joko alkaa olla nenän väri vaaleampi kun 11 päivää on mennyt?
Kyllä alkaa ja silmät saaneet vähän enemmän kokoa ja kiiltoa. Yhtä surkealta näytän kuitenkin, sillä jatkuva työstressi ja painovoima painaa auttamatta naamaa ja suupieliä alaspäin.
11/31, 20 pv jäljellä, Aikas normaaliksi on menossa yöunetkin , hyvä. Kova pakkanen täälläpäin suomea. Eipä ole ulos menemistä. Pitää sit vähän jummpailla vatsiksii. Söin äsken suklaata ja hedelmäkarkkeja, maistupa hyvältä, nyt pitää ne kuluttaa pois.
-Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joko alkaa olla nenän väri vaaleampi kun 11 päivää on mennyt?
Kyllä alkaa ja silmät saaneet vähän enemmän kokoa ja kiiltoa. Yhtä surkealta näytän kuitenkin, sillä jatkuva työstressi ja painovoima painaa auttamatta naamaa ja suupieliä alaspäin.
---
😊 Ole kiltti sille tärkeimmälle ihmiselle jonka näet peilistä. Kehu ja puhu myönteisesti hänelle, joka sinua katsoo takaisin peilistä, hän ei hylkää vaan jatkaa matkaa kanssasi loppuelämäsi 🥰. Täällä myös 11/31 ja + ->.
Vierailija kirjoitti:
11/31, 20 pv jäljellä, Aikas normaaliksi on menossa yöunetkin , hyvä. Kova pakkanen täälläpäin suomea. Eipä ole ulos menemistä. Pitää sit vähän jummpailla vatsiksii. Söin äsken suklaata ja hedelmäkarkkeja, maistupa hyvältä, nyt pitää ne kuluttaa pois.
-Ap
Voi hitsi, mä luovuin myös sokerista ainakin tammikuuksi. Enemmän on tehnyt mieli sokeria kuin alkoholia mutta kyllä tämä tässä menee kun tietää, että loppuukin aikanaan.
Eilen tosin oli aika syvältä koko työpäivä, meinasi hermo mennä ja kyllä teki päivän päätteeksi mieli lasillista mutta en ottanut, onhan sitä kaapissa mutta ovi pysyi kiinni. Näillä mennään.
Vierailija kirjoitti:
Miten sujuu tipaton?
Hyvin, mutta tänään on kyllä tehnyt mieli lasillista. Näillä kuitenkin mennään, eli ilman. On kamalaa huomata, miten alkoholista on tullut liiallisen luonnollinen osa arkea ja rentoutumista.
Vierailija kirjoitti:
Aloitan tipattoman huomenna.
Huomenna on hyvä päivä aloittaa.
Mä aloitin eilen ja kerkiää tässä about kolme viikkoa tätäkin hölmöyttä kokeilemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten sujuu tipaton?
Hyvin, mutta tänään on kyllä tehnyt mieli lasillista. Näillä kuitenkin mennään, eli ilman. On kamalaa huomata, miten alkoholista on tullut liiallisen luonnollinen osa arkea ja rentoutumista.
Se on luonnollinen osa. Luultavasti suurin osa yrittää tipattomalla perustella itselleen jotain.
Vierailija kirjoitti:
Tipattoman aloittamisen voi aina siirtää huomiseen.
Huomenna on aina hyvä päivä aloittaa.
Vierailija kirjoitti:
Miten sujuu tipaton?
Ihan hirveästi karkkia kuluu. Muuten ei hätää.
Minä olin just ilman alkoholia 7kk ihan vaan haasteen ja huvin vuoksi. Ei oikeastaan tuntunut yhtään erikoiselta, pikkujoulutkin meni mukavasti. Ainoa että kunnollisia erikois- ja pienpanimo-oluita ei oikein alkoholittomana ole. Eilen joinkin olutta puoli tölkkiä, mutta en tiiä, ei se nyt niin hyvää ollut kuin ajattelin.
Että en tiiä jatkaisko tätä alkoholittomuutta nyt sitten kuitenkin.
12/31 Entinen naapuri kysyi olenko laihtunut, kun nähtiin sattumalta ulkona ja jäätiin juttelemaan. Ei olla nähty muutamaan kuukauteen. Olisikohan tipaton jo vähän kaventanut naamataulua tai muuten kirkastanut ilmettä. Vaa'alla en ole käynyt.
M45
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-Ap
Voi hitsi, mä luovuin myös sokerista ainakin tammikuuksi. Enemmän on tehnyt mieli sokeria kuin alkoholia mutta kyllä tämä tässä menee kun tietää, että loppuukin aikanaan.
Eilen tosin oli aika syvältä koko työpäivä, meinasi hermo mennä ja kyllä teki päivän päätteeksi mieli lasillista mutta en ottanut, onhan sitä kaapissa mutta ovi pysyi kiinni. Näillä mennään.
Hyvä sinä, minunkin on alkanut tekemään mieli alkoholia, mutta sitä sitten vaan havahtuu miettimään , että kohta se loppuu, tämä tipaton ja sit taas painitaan huonon omatunnon kanssa , kun on tullu nautiskeltua. Ärsyttää, kun ei saa alkoholikaan nauttia ilman tunnontuskia, sekin pitäs opetella, siis tuo nauttiminen, osaisi nauttia ilman , että pitää syyllistää itseensä.
Olen laittanut itselleni karkkipäivänkin,mutta toissapäivänä vähän lipsui En saisi, kuin vkl:na syödä suklaata ja karkkia. Tykkään myös aamukahvilla syödä kakkua, ensin leipää ja sit kakkupala, mutta vkl:na sitten.
Olen tuolla kertonutkin, että yleensä minä nautiskelen alkoholia n. viitenä päivänä viikossa illalla tai joskus päivälläkin ja tämmösen satsin, yksi olut ja kaksi lasillista viiniä. Joskus lipsuu ottamaan hieman enemmän, mutta aniharvoin. Mutta kyllä noihinkin rahaa uppoo, kun työttömänä täällä hengailen.
Jep, näillä mennään!
-Ap
12/31, 19 pv jäljellä, tuolla jo kirjoitinkin, että on alkanut tekemään mieli alkoholia, mutta lujana olen pysynyt.
Päivä 11, hyvä meininki, makoisat unet takana viimein.
Tsemppistä meille kaikille!
-Tomsku