Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tipaton tammikuu 2022

Vierailija
01.01.2022 |

Ensimmäinen päivä, eilen hyrpin valkkaria siihen malliin että helppo päivä olla ilman tänään. Katotaan miten tämä tammikuu onnistuu raittiina. Mites te muut.?

Kommentit (792)

Vierailija
101/792 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

8/31 lauatai-aamu. Ulkona paukkuu pakkanen ja kahvi porisee keittimessä. Hesari odottaa lukijaansa eteisen lattialla. Klo 11 uimaan vielä kun pääsee ennen rajoitusten kiristymistä. Mitä parhain olo ja tunnelma.

M45

Vierailija
102/792 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

8/31, 23 pv jäljellä. Yö meni onneksi hieman paremmin. On se kumma, kun ei silti meinannu uni tulla vaikka , edellis yö meni lähes valvoessa. Alkoholia ei ole edes tehnyt mieli, taidan on kipeä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/792 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

8/31, 23 pv jäljellä. Yö meni onneksi hieman paremmin. On se kumma, kun ei silti meinannu uni tulla vaikka , edellis yö meni lähes valvoessa. Alkoholia ei ole edes tehnyt mieli, taidan on kipeä.

Korjaan- taidan OLLA kipeä-      

Väsymys taitaa kuitenkin vaivata, tulee näitä virheitä siihen malliin.

Vierailija
104/792 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

8. päivä siis. Olen viikoloppujuopottelija, joten eilinen oli ensimmäinen ”tekispä mieli” -päivä, ja se meni hyvin paastoa lopetellessa. Tälle päivälle olen suunnitellut kevyttä ulkoilua ja lukemista. En katso telkkaria, koska siihen liittyy niin kiinteästi se viinilasi käteen.

Nyt on vahva aikomus jatkaa vielä tammikuun jälkeenikin. Onko muita, joilla sama ajatus?

Vierailija
105/792 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

8. päivä siis. Olen viikoloppujuopottelija, joten eilinen oli ensimmäinen ”tekispä mieli” -päivä, ja se meni hyvin paastoa lopetellessa. Tälle päivälle olen suunnitellut kevyttä ulkoilua ja lukemista. En katso telkkaria, koska siihen liittyy niin kiinteästi se viinilasi käteen.

Nyt on vahva aikomus jatkaa vielä tammikuun jälkeenikin. Onko muita, joilla sama ajatus?

Mitä pahaa siinä on, että olisi lasillinen viiniä telkkua katsellessa?

Eikö pysy yhdessä tai kahdessa lasillisessa?

Vierailija
106/792 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

8/31, 23 pv jäljellä. Yö meni onneksi hieman paremmin. On se kumma, kun ei silti meinannu uni tulla vaikka , edellis yö meni lähes valvoessa.

Huomenta, ja ihan samaa olin juuri tulossa kirjoittamaan. Mitä ihmettä tapahtuu kun ei "nukuta" käytännössä yhtään. Väsynyt (yliväsynyt) varmasti olen viikon jatkuneiden huonosti nukuttujen öiden jälkeen. Unikatkaisin on jotenkin jäänyt off- asentoon, enkä edes taida tietää missä katkaisin sijaitsee tällä hetkellä. Äh, en osaa selittää... Viime yönä puolilta öin sänkyyn, kunnon annos melatoniinia, illalla rauhoittavaa kamomillateetä. Ja hei, ei tule uni! Joskus 02 jälkeen sentään nukahdin, ja onnistuin jotenkin torkkumaan kahdeksaan saakka.

Tämä tipattomuus aiheuttaa muuten myös oman ajankäytön uudelleen arvioimisen ja suunnittelun. Kun on tottunut siihen, että useimpina iltoina on viinilasi edessä klo 18, ja nyt ei olekaan, niin siinähän ollaan ihan uuden edessä! Muistui mieleen kollega, joka muutamia vuosia sitten lopetti reippaahkon alkon käyttämisen seinään. Hän jossakin vaiheessa totesi että holittomassa elämässä täytyy iltaisin keksimällä keksiä tekemistä, kun ei enää istukaan lonkerolasi kädessä. Taitaa olla totta tuo toteama. Huomasin eilen itse, että klo 18-20 aikaan iski hetkeksi sellainen tyhjältä tai ontolta tuntuva levottomuus. Tätäkö tämä nyt on? Perjantai-ilta, viikonloppu. Normaalisti menisi illan aikana nautiskellen noin 1,5 pulloa viiniä, taustalla musaa tai hyvä elokuva. Nyt olikin kupissa teetä, ja pelko tylsästä loppuelämästä. 

8/31 ja taas nyt aamulla todella positiiviset tunnelmat. Tämä itsensä voittaminen on huippua, ja jotenkin voimaannuttavaa. 

-Tomsku

Vierailija
107/792 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei!  🌺                                                                                                                                           

Tsemppiä kaikille.  Tämä ketju on yllättävän positiivinen, moneen muuhun verraten.  Toivottavasti unen saanti helpottuu ja pidemmät yhtäjaksoiset tunnit lisääntyy.  Luulisi, että alkaa helpottamaan, olettehan jo kohta siirtymässä kahdeksanteen päivään.  Mulla on ollut tipatonta jo vähän aikaa.  Tänään on 41pv. tarkoitus jatkaa edelleen.  Vaikken nyt sovi menossa olevaan ryhmäänne, käyn kuitenkin antamassa tsemppi-peukkuja kannustan teitä loppuun saakka.                                                                                                                                                                                                                                                                       

P.S. Tomsku, jatka kirjoittelua, kiva lukea. Olet lahjakas. 

Nöyrä kiitos. Ja pahoittelut jos joku ärsyyntyy itsereflektoinnistani, koen sen kuitenkin tosi tärkeäksi tässä prosessissani. 

Onnittelut sinulle, yli 40 tipatonta päivää on hieno saavutus. En pahastuisi jos kertoisit matkastasi, jos vaikka jotain vinkkejä meille muille siitä löytyisi. 

-Tomsku

108/792 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää kokeilla itseasissa paljon pidempää aikaa olla juomatta, liian paljon on kulutusta ollut viime vuosina.

Vierailija
109/792 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

8/31, 23 pv jäljellä. Yö meni onneksi hieman paremmin. On se kumma, kun ei silti meinannu uni tulla vaikka , edellis yö meni lähes valvoessa.

Huomenta, ja ihan samaa olin juuri tulossa kirjoittamaan. Mitä ihmettä tapahtuu kun ei "nukuta" käytännössä yhtään. Väsynyt (yliväsynyt) varmasti olen viikon jatkuneiden huonosti nukuttujen öiden jälkeen. Unikatkaisin on jotenkin jäänyt off- asentoon, enkä edes taida tietää missä katkaisin sijaitsee tällä hetkellä. Äh, en osaa selittää... Viime yönä puolilta öin sänkyyn, kunnon annos melatoniinia, illalla rauhoittavaa kamomillateetä. Ja hei, ei tule uni! Joskus 02 jälkeen sentään nukahdin, ja onnistuin jotenkin torkkumaan kahdeksaan saakka.

Tämä tipattomuus aiheuttaa muuten myös oman ajankäytön uudelleen arvioimisen ja suunnittelun. Kun on tottunut siihen, että useimpina iltoina on viinilasi edessä klo 18, ja nyt ei olekaan, niin siinähän ollaan ihan uuden edessä! Muistui mieleen kollega, joka muutamia vuosia sitten lopetti reippaahkon alkon käyttämisen seinään. Hän jossakin vaiheessa totesi että holittomassa elämässä täytyy iltaisin keksimällä keksiä tekemistä, kun ei enää istukaan lonkerolasi kädessä. Taitaa olla totta tuo toteama. Huomasin eilen itse, että klo 18-20 aikaan iski hetkeksi sellainen tyhjältä tai ontolta tuntuva levottomuus. Tätäkö tämä nyt on? Perjantai-ilta, viikonloppu. Normaalisti menisi illan aikana nautiskellen noin 1,5 pulloa viiniä, taustalla musaa tai hyvä elokuva. Nyt olikin kupissa teetä, ja pelko tylsästä loppuelämästä. 

8/31 ja taas nyt aamulla todella positiiviset tunnelmat. Tämä itsensä voittaminen on huippua, ja jotenkin voimaannuttavaa. 

-Tomsku

Viinijuonti loppuu ja kirjoitat tylsästä loppuelämästä? Pidän vähän erikoisena.

Vierailija
110/792 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt yli viikko tipatonta takana, miten voikin olla näin haasteellista. Tavallaan ei tee mieli viinilasillista, mutta tuntuu että jotain iloista puuttuu elämästä ja tuntuu tylsältä ajatukselta, että illalla ei voi tavallisesti ottaa. Yleensä juon viiniä viikonloppuisin 1-2 pulloa, näin jatkunut jo tosi pitkään. Nyt kun salitkin on kiinni, niin en voi edes nauttia kunnon hikiliikunnan tuomista hyödyistä ja hyvästä olosta. Tosi ankeaa.

Vierailija
111/792 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt yli viikko tipatonta takana, miten voikin olla näin haasteellista. Tavallaan ei tee mieli viinilasillista, mutta tuntuu että jotain iloista puuttuu elämästä ja tuntuu tylsältä ajatukselta, että illalla ei voi tavallisesti ottaa. Yleensä juon viiniä viikonloppuisin 1-2 pulloa, näin jatkunut jo tosi pitkään. Nyt kun salitkin on kiinni, niin en voi edes nauttia kunnon hikiliikunnan tuomista hyödyistä ja hyvästä olosta. Tosi ankeaa.

Kannattaa ankeuttaa lisää. Pois viini, sexi, hyvä ruoka. Tuhkaa vaan päälle.

Mitä enemmän kärsii, sen suuremman kunnian saa!

Vierailija
112/792 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on Tipaton 100 tänä vuonna. Huhtkuussa sitten ensi kerran korkataan, jos silloinkaan!

Vierailija
113/792 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on ajatuksen asteella portti auki tammikuun jälkeen jatkamiselle. Katsotaan miten käy. Vanhaan tissuttelutapaan ei ole paluuta, joten edessä häämöttää joko oppiminen kohtuullisuuteen tai kokonaan lopettaminen. Tässä on aika paljon henkistä työstämistä edessä. 

-Tomsku

Vierailija
114/792 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tipaton käsittää mielestäni myös lasilliset?

Mutta joo, ei pysy yhdessä.

Vierailija
115/792 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on ajatuksen asteella portti auki tammikuun jälkeen jatkamiselle. Katsotaan miten käy. Vanhaan tissuttelutapaan ei ole paluuta, joten edessä häämöttää joko oppiminen kohtuullisuuteen tai kokonaan lopettaminen. Tässä on aika paljon henkistä työstämistä edessä. 

-Tomsku

Samaa henkistä työstämistä tässä edessä mullakin. Huomattu niin monta kertaa, että mulle ei kohtuullinen juominen ole vaihtoehto, vaan aina karkaa humalan puolelle. En juo arkisin, vielä, mutta on vain ajan kysymys milloin siihen lipeän, joten nyt olisi korkea aika pistää korkki kiinni. Vahva alkoholistiperimä molempien vanhempien suvusta, joten tiedostan, että kohtuukäyttäjää minusta ei koskaan tule.

Vierailija
116/792 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

8/31.

Vierailija
117/792 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tipaton käsittää mielestäni myös lasilliset?

Mutta joo, ei pysy yhdessä.

Kirjoitin jo aiemmin, että lopetin jo tipattoman. Pari lasia viiniä meni perjantai-iltana ja hyvältä maistui.

En vaan ymmärrä, kellä voi olla niin tarkkaa, missä kuussa saa viiniä juoda. Missä ei.

Elämä, ruoka ja viini on tehty nautittavaksi.

Vierailija
118/792 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sujuu tipaton?

Vierailija
119/792 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

V*tut! Kolmas päivä menossa ja bisse maistuu

Vierailija
120/792 |
08.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten sujuu tipaton?

Hammasta kiristellen. Varsinaisesti ei tee mieli viiniä, mutta hermot on todella kireällä ja väsyttää. Tyypillisesti viime vuosi meni joka viikonloppu pe-la viiniä tissutellen, usein myös arkisin vaikkakin tosi pieniä määriä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän yksi