Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tipaton tammikuu 2022

Vierailija
01.01.2022 |

Ensimmäinen päivä, eilen hyrpin valkkaria siihen malliin että helppo päivä olla ilman tänään. Katotaan miten tämä tammikuu onnistuu raittiina. Mites te muut.?

Kommentit (792)

Vierailija
61/792 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

6/31 ja 25 pv jäljellä.  -ap

Vierailija
62/792 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

6/31.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/792 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juon joka viikonloppu lasin hyvää punaviiniä

Ei oo ilman

Vierailija
64/792 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juon joka viikonloppu lasin hyvää punaviiniä

Ei oo ilman

No tuo on vain terveellistä, jos jää vain siihen yhteen lasilliseen punaviiniä ja vain kerran viikossa. -Ap

Vierailija
65/792 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

6/31 ja hyvältä tuntuu! Tosin niitä kuuluisia "parempia yöunia" tässä odottelen, aika katkonaiset unet olleet tällä viikolla. Ehkä unen laadun parantuminen vie hieman aikaa? Kuinka teillä muilla? 

Olen yllättynyt kuinka helposti tämä on sujunut. Hieman noloa myöntää, etten edes muista koska olisin ollut kuusi peräkkäistä päivää kokonaan ilman viiniä. Minkäänlaisia fyysisiä vieroitusoireita ei ole, ellei katkonaisia yöunia sitten sellaisiksi lasketa. En ole mikään superhyvä nukkuja muutenkaan, joten todella toivoisin sikeämpiä yöunia nyt tipattomalla kaudella!

Mieliala on hyvä ja energinen. Oli kiva herätä tänään jotenkin pirtsakkana. Eilinen ilta sujui elokuvaa katsellen ja detox-teetä hörppien (heh). Vähän sellainen "olen jo nyt voittanut itseni"- olo, mikä tuntuu tosi kivalta ja kannustaa jatkamaan eteenpäin. 

Tsempit kaikille!

Tomsku

Vierailija
66/792 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

6/31

Hyvin nukuttaa Ja uimahallissa on tullut käytyä melkein joka päivä uimassa sellainen 1/2 h setti reippaalla sykkeellä.

M45

Vierailija
67/792 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurkuluttaja täällä (noin 1.5 pulloa viiniä melkein joka ilta) nyt 6 päivää ilman! Tsemppiä muille tipattomille. Olen noin 50v nainen.

Vierailija
68/792 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse katkaisen tipattoman huomenna.

Elämässä on niin vähän nautintoja (mitä?), että haluan 1-2 lasillista punaviiniä huomenna.

Kaapissa kunnon Riojaa, vuosi 2009. T. M51

Vierailija
69/792 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse katkaisen tipattoman huomenna.

Elämässä on niin vähän nautintoja (mitä?), että haluan 1-2 lasillista punaviiniä huomenna.

Kaapissa kunnon Riojaa, vuosi 2009. T. M51

Hyvä jos onnistut pitämään lasissa tai kahdessa! Jos minä aloitan niin se lähemmäs kaksi pulloa menee varmasti kurkusta alas.

Vierailija
70/792 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

6/31 ja hyvältä tuntuu! Tosin niitä kuuluisia "parempia yöunia" tässä odottelen, aika katkonaiset unet olleet tällä viikolla. Ehkä unen laadun parantuminen vie hieman aikaa? Kuinka teillä muilla? 

Olen yllättynyt kuinka helposti tämä on sujunut. Hieman noloa myöntää, etten edes muista koska olisin ollut kuusi peräkkäistä päivää kokonaan ilman viiniä. Minkäänlaisia fyysisiä vieroitusoireita ei ole, ellei katkonaisia yöunia sitten sellaisiksi lasketa. En ole mikään superhyvä nukkuja muutenkaan, joten todella toivoisin sikeämpiä yöunia nyt tipattomalla kaudella!

Mieliala on hyvä ja energinen. Oli kiva herätä tänään jotenkin pirtsakkana. Eilinen ilta sujui elokuvaa katsellen ja detox-teetä hörppien (heh). Vähän sellainen "olen jo nyt voittanut itseni"- olo, mikä tuntuu tosi kivalta ja kannustaa jatkamaan eteenpäin. 

Tsempit kaikille!

Tomsku

Mä oon kans nukkunut todella huonosti koko viikon, en saa unta ja sitten heräilen painajaisiin. En ole ollut alkoholin suurkuluttaja, mutta korona-aikaan kun ei ole ollut mitään tekemistä iltaisin on tullut pljon helpommin avattua se viinipullo. Viini on hyvää enkä luovu siitä kokonaan mutta halusin nyt olla ilman ihan muuten vaan. Mitään muuta eroa en olossa huomaan kuin tosiaan tän huonon nukkumisen. N38

Vierailija
71/792 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

5/31.

Vierailija
72/792 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin tipattoman vähän etukäteen. Nyt on 46 päivä menossa. Ihan jees mut tekemisen puute vaivaa kyllä välillä.

Vierailija
73/792 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä vedän ainakin lärvit. Mulla on sitten taas tipaton loppuvuosi.

Vierailija
74/792 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tsempit kaikille!

Tomsku

Täällä on nukuttu myöskin huonosti. Uni ei meinaa tulla millään ja vessassa saa ravata. Viimeyö meni hieman paremmin, heräsin 8:30 ja olisinko nukahtanut joskus yhen korvilla.

Tästä tipattomastako tämä unettomuus  sit johtuu, voi hyvin ollakkin.

Vierailija
75/792 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tsempit kaikille!

Tomsku

Mä oon kans nukkunut todella huonosti koko viikon, en saa unta ja sitten heräilen painajaisiin. En ole ollut alkoholin suurkuluttaja, mutta korona-aikaan kun ei ole ollut mitään tekemistä iltaisin on tullut pljon helpommin avattua se viinipullo. Viini on hyvää enkä luovu siitä kokonaan mutta halusin nyt olla ilman ihan muuten vaan. Mitään muuta eroa en olossa huomaan kuin tosiaan tän huonon nukkumisen. N38

Joo, mulla sama, uni ei meinaa tulla millään. Minulla myös se alkoholi antaa tiettyä viehätystä ja iloakin elämään, muiden ilonlähteiden myötä, mutta yksinäinenkin , kun olen pääosin,niin se alkoholi on vähän niin kuin kaveri, ihan niin kuin tämä tietokonekkin. Ja alkoholia kulutan ainakin viitenä päivänä viikossa, joskus yritän olla vähemmällä ottamisella. Punaviini ja olut on hyviä. -Ap

Vierailija
76/792 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurkuluttaja täällä (noin 1.5 pulloa viiniä melkein joka ilta) nyt 6 päivää ilman! Tsemppiä muille tipattomille. Olen noin 50v nainen.

Nyt täytyy kysyä, että ihan alkostako ostat viinit vai teetkö itse? Mulla ei ehkä rahat riittäis, vaikka maistuiskin ja mulle kyllä tulis sellanen rapula etten seuraavana päivänä kykenis mihinkään. Mutta , jotkut pystyy. Tsemppiä sulle!

Vierailija
77/792 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tervetuloa sinulle ja kaikille muillekin. Kiva kun tulee ketjuun porukkaa lisää. Saako kysyä oletko pitkäänkin pohtinut vähentämistä, vai oliko nopea päätös. Kyselen, koska yritän tässä tipattoman lomassa harrastaa itsetutkistelua, ja samalla muiden vertaisten kokemukset ja tilanteet kiinnostavat. Tässä vaheessa torstai-iltaa minulla alkaisi kohta olla lasillinen kaadettuna sen varjolla, että viikonloppu häämöttää. Nyt tuntuu oudolta olla ilman. Onhan se viinilasi ollut sellainen tietynlainen tuki ja turva, vaikka hassulta kuulostaakin näin sanottuna. Myös ilon lähde, mikäs sen hauskempaa kuin pieni nousuhumala, ei huolet juuri silloin hetkeen häiritse. 

Toisaalta olo juuri nyt ilman alkoholia on tosi hyvä, ja suoraan sanoen tuntuu siltä, että hyvin tässä pärjäilee ilman pikkuhiprakkaa. Tavat istuvat tiukassa, mutta lohdullista on, että niistä voi myös opetella pois. Sitäpä tässä nyt opettelen. 

Kiitos kaikille vertaistuesta, ja raitista iltaa!

Tomsku

Vierailija
78/792 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 12% alkoholin käyttäjistä pitää tipatonta tammikuussa.Suurin osa heistä on naisia.

Vierailija
79/792 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilkaapa tipatonta heinäkuuta. Se paljastaa todellisuuden. Tammikuu on naurettavan helppo.

Vierailija
80/792 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokeilkaapa tipatonta heinäkuuta. Se paljastaa todellisuuden. Tammikuu on naurettavan helppo.

1. Miksi heinäkuu olisi vaikeampi kuin tammikuu?

2. Miksi tipattoman pitäisi olla vaikeaa, joku kauhea koettelemus piinaavaa houkutusta vastustaessa? Jos haluaa vaan antaa kropalle 31 alkoholitonta päivää syystä tai toisesta, ei se kroppa tiedä milloin sä sen tipattoman pidät. Silloinhan se kannattaa pitää itselleen sopivimpaan aikaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi yksi