Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tipaton tammikuu 2022

Vierailija
01.01.2022 |

Ensimmäinen päivä, eilen hyrpin valkkaria siihen malliin että helppo päivä olla ilman tänään. Katotaan miten tämä tammikuu onnistuu raittiina. Mites te muut.?

Kommentit (792)

Vierailija
41/792 |
03.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan se huvittavaa, että jos tammikuussa juo niin se on kaikkien mielestä ok, mutta jos viettää tipatonta eli ei juo niin on ihmisten mielestä juoppo, jolla on ongelma. Tsemppiä kaikille tipattoman viettäjille! Minäkin entisenä bilehileenä lopetin alkoholinkäytön melkein kokonaan pari vuotta sitten ja nykyään juon vain alkoholittomia viinejä ja lonkeroa. Mahtavaa! Saa tissutella ilman krapulaa ja nahkeaa oloa. 

Tipaton helmikuu olisi lyhyempi

Tuo oli hyvä,  pitää muistaa ensvuonna! 

Aivan, se on huikaton helmikuu ☺️

Vierailija
42/792 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tipaton tammikuu

Humalaton helmikuu

Maltaaton maaliskuu

Huikaton huhtikuu

Toksiton toukokuu

...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/792 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

4. päivä. Semppiä!

Vierailija
44/792 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse Perussuomalaisena en hyväksy tipatonta, miettikääpä oikein tosissanne millainen lovi valtion kirstuun tulisi, jos kaikki lähtisi mukaan tähän hullutukseen?

Muutenkin jos pitää tipattomia se kertoo alkoholiongelmista ja silloin tarvitaan jo toisenlaista apua. Jos kyse on taloudellisista ongelmista, niin pikku vinkkinä kerrottakoon että viina on halpaa eteläisessä naapurissa ja sitä voi tuoda vaikka pakettiautollisen, kun vaansanoo rajalla että häät tulossa reissun voi tehdä vaikka neljä kertaa vuodessa kuten me.

Vierailija
45/792 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

4/31.

Vierailija
46/792 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

4/31

M45

Vierailija
47/792 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei Ap ja muut, saanen liittyä seuraanne. Elämäni ensimmäinen tipaton tammikuu menossa. Viini on ollut viime vuosina sellainen helppo rentoutumisen ja nollaamisen väline. Työpäivän jälkeen on ollut helppoa unohtaa kiireet ja paineet hetkeksi kaatamalla lasiin viiniä. 

Viime kesästä lähtien olen enemmän ja enemmän päästänyt mieleeni ajatuksia siitä että pitäisi päästä haitallisesta tavasta eroon. En ole vuosiin pystynyt juomaan alkoholia päiväsaikaan, koska se aiheuttaisi vain epämukavan väsymystilan.  Ilta-aikaan sen sijaan ei ole tehnyt tiukkaakaan nautiskella ohimennen pullollista punaviiniä. Ei nyt sentään joka ilta kuitenkaan. 

Nyt siis tuumasta toimeen, viinit pois tammikuuksi ja tutustumista itseen ihan selvin päin, ilman iltaisia turrukkeita. En näe luopuvani alkoholista lopullisesti ja kokonaan, mutta koska terveydelliset asiat ovat alkaneet painaa vaakakupissa aiempaa enemmän, on tavoitteena vähentäminen ja järkiperäistäminen. 

Neljäs päivä käynnissä ja hyvät fiilikset!

Terveisin, Tomsku-tytteli

Vierailija
48/792 |
04.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei mä liityn kanssa tähän. Voin kyllä heti kättelyssä tunnustaa, että alkoholiongelmaa on. Melkeinpä kerta viikkoon viinipulloilta. Se on liikaa. Haluan siitä eroon. Tipaton voi olla jonkun mielestä naiivi, mutta mä haluan nyt ensi kertaa elämässäni tehdä tän.

4/31. Ja kyllä tänään jo on vaikea päivä, sillä olisi mahdollisuus juoda kun lapsi toisaalla. Mutta olen sinnitellyt enkä enää jaksa lähteä alkoon.

Vierailija
49/792 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

5/31. Enää 26 päivää jälellä.  -ap

Vierailija
50/792 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

5/21

M45

Vierailija
51/792 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä juodaan tipatkin lasista.

Vierailija
52/792 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen oikeastaan aloittanut 100 päivän tipattoman.

Voin olla täällä seurassa tammikuun, sitten jatkan yksin.

Olen pitänyt jotain 10 tipatonna tammikuuta. Viime vuonna rupesin sitten 100 ole.

Onnistuit jotain 90 päivää.

Katsotaan jos selviän tänä vuonna pitempään.

Tänään on ollut erittäin surullista, mutta Aion jatkaa.

Siksi hyvä, että pääsin seuraanne.

Vierailija
53/792 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viides päivä.Tipaton tammikuu hyvä alku 100 alkoholittomaan päivään.

Vierailija
54/792 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajattelin olla tipattomana aina jopa loppiaisaattoon asti.

Tänään on loppiaisaatto! Taidan jatkaa vielä pari päivää. Koko kuukautta en pidä, mutta jos vaikka vielä sen aikaa kun huvittaa.

Vierailija
55/792 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

5/31

Mukavaa loppiaisaattoa kaikille!

-Tomsku

Vierailija
56/792 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

100 kirjoitti:

Olen oikeastaan aloittanut 100 päivän tipattoman.

Voin olla täällä seurassa tammikuun, sitten jatkan yksin.

Olen pitänyt jotain 10 tipatonna tammikuuta. Viime vuonna rupesin sitten 100 ole.

Onnistuit jotain 90 päivää.

Katsotaan jos selviän tänä vuonna pitempään.

Tänään on ollut erittäin surullista, mutta Aion jatkaa.

Siksi hyvä, että pääsin seuraanne.

Tervetuloa seuraamme. Tuo sata päivää on hyvö koetus. Itse en varmaan siihen pysty. Verenpaineet alko laskusuunnan nyt tämän alkoholittomuuden seurauksena. Tsemmppiä?

Vierailija
57/792 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

5/31

Mukavaa loppiaisaattoa kaikille!

-Tomsku

Kiitos samoin! Hitsi se on loppiainenkin tässä vielä. Nyt tekis mieli, mutta en niin en. Jatkekaan.

-Ap

Vierailija
58/792 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi joku alapeukuttaa tipatonta tammikuuta??

Siksi, että asiat on jo aika huonosti, jos suuri saavutus on olla yksi kuukausi ilman alkoholia.

Vierailija
59/792 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedättekö, milloin tipaton tammikuu sai alkunsa? Se oli talvisotatalvena 1940, kun oli tavattoman kylmää ja pontikkatehtaiden savut jäivät pitkäksi aikaa leijumaan matalalle "tehtaiden" ylle  paljastaen niiden sijainnin. Nimismiehet ja suojeluskuntalaiset kiertelivät ahkerasti  metsissä etsimässä desantteja ja samalla "tehtailijoita". Tuotanto siis  pysähtyi kokonaan ja niinpä pidettiin ensimäinen tipaton tammikuu!

Vierailija
60/792 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

4/31! Tuli lipiteltyä viiniä pitkin joulua uuteenvuoteen saakka, nyt on pidempi tauko paikallaan! Haluaisin lähteä mukaan tuohon 100 päivän haasteeseen, mutta vaikealta tuntuu ajatus!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi yksi