Tipaton tammikuu 2022
Ensimmäinen päivä, eilen hyrpin valkkaria siihen malliin että helppo päivä olla ilman tänään. Katotaan miten tämä tammikuu onnistuu raittiina. Mites te muut.?
Kommentit (792)
Tipaton tammikuu
Humalaton helmikuu
Maltaaton maaliskuu
Huikaton huhtikuu
Toksiton toukokuu
...
Itse Perussuomalaisena en hyväksy tipatonta, miettikääpä oikein tosissanne millainen lovi valtion kirstuun tulisi, jos kaikki lähtisi mukaan tähän hullutukseen?
Muutenkin jos pitää tipattomia se kertoo alkoholiongelmista ja silloin tarvitaan jo toisenlaista apua. Jos kyse on taloudellisista ongelmista, niin pikku vinkkinä kerrottakoon että viina on halpaa eteläisessä naapurissa ja sitä voi tuoda vaikka pakettiautollisen, kun vaansanoo rajalla että häät tulossa reissun voi tehdä vaikka neljä kertaa vuodessa kuten me.
Hei Ap ja muut, saanen liittyä seuraanne. Elämäni ensimmäinen tipaton tammikuu menossa. Viini on ollut viime vuosina sellainen helppo rentoutumisen ja nollaamisen väline. Työpäivän jälkeen on ollut helppoa unohtaa kiireet ja paineet hetkeksi kaatamalla lasiin viiniä.
Viime kesästä lähtien olen enemmän ja enemmän päästänyt mieleeni ajatuksia siitä että pitäisi päästä haitallisesta tavasta eroon. En ole vuosiin pystynyt juomaan alkoholia päiväsaikaan, koska se aiheuttaisi vain epämukavan väsymystilan. Ilta-aikaan sen sijaan ei ole tehnyt tiukkaakaan nautiskella ohimennen pullollista punaviiniä. Ei nyt sentään joka ilta kuitenkaan.
Nyt siis tuumasta toimeen, viinit pois tammikuuksi ja tutustumista itseen ihan selvin päin, ilman iltaisia turrukkeita. En näe luopuvani alkoholista lopullisesti ja kokonaan, mutta koska terveydelliset asiat ovat alkaneet painaa vaakakupissa aiempaa enemmän, on tavoitteena vähentäminen ja järkiperäistäminen.
Neljäs päivä käynnissä ja hyvät fiilikset!
Terveisin, Tomsku-tytteli
Hei mä liityn kanssa tähän. Voin kyllä heti kättelyssä tunnustaa, että alkoholiongelmaa on. Melkeinpä kerta viikkoon viinipulloilta. Se on liikaa. Haluan siitä eroon. Tipaton voi olla jonkun mielestä naiivi, mutta mä haluan nyt ensi kertaa elämässäni tehdä tän.
4/31. Ja kyllä tänään jo on vaikea päivä, sillä olisi mahdollisuus juoda kun lapsi toisaalla. Mutta olen sinnitellyt enkä enää jaksa lähteä alkoon.
5/31. Enää 26 päivää jälellä. -ap
Täällä juodaan tipatkin lasista.
Olen oikeastaan aloittanut 100 päivän tipattoman.
Voin olla täällä seurassa tammikuun, sitten jatkan yksin.
Olen pitänyt jotain 10 tipatonna tammikuuta. Viime vuonna rupesin sitten 100 ole.
Onnistuit jotain 90 päivää.
Katsotaan jos selviän tänä vuonna pitempään.
Tänään on ollut erittäin surullista, mutta Aion jatkaa.
Siksi hyvä, että pääsin seuraanne.
Viides päivä.Tipaton tammikuu hyvä alku 100 alkoholittomaan päivään.
Vierailija kirjoitti:
Ajattelin olla tipattomana aina jopa loppiaisaattoon asti.
Tänään on loppiaisaatto! Taidan jatkaa vielä pari päivää. Koko kuukautta en pidä, mutta jos vaikka vielä sen aikaa kun huvittaa.
5/31
Mukavaa loppiaisaattoa kaikille!
-Tomsku
100 kirjoitti:
Olen oikeastaan aloittanut 100 päivän tipattoman.
Voin olla täällä seurassa tammikuun, sitten jatkan yksin.Olen pitänyt jotain 10 tipatonna tammikuuta. Viime vuonna rupesin sitten 100 ole.
Onnistuit jotain 90 päivää.
Katsotaan jos selviän tänä vuonna pitempään.Tänään on ollut erittäin surullista, mutta Aion jatkaa.
Siksi hyvä, että pääsin seuraanne.
Tervetuloa seuraamme. Tuo sata päivää on hyvö koetus. Itse en varmaan siihen pysty. Verenpaineet alko laskusuunnan nyt tämän alkoholittomuuden seurauksena. Tsemmppiä?
Vierailija kirjoitti:
5/31
Mukavaa loppiaisaattoa kaikille!
-Tomsku
Kiitos samoin! Hitsi se on loppiainenkin tässä vielä. Nyt tekis mieli, mutta en niin en. Jatkekaan.
-Ap
Vierailija kirjoitti:
Miksi joku alapeukuttaa tipatonta tammikuuta??
Siksi, että asiat on jo aika huonosti, jos suuri saavutus on olla yksi kuukausi ilman alkoholia.
Tiedättekö, milloin tipaton tammikuu sai alkunsa? Se oli talvisotatalvena 1940, kun oli tavattoman kylmää ja pontikkatehtaiden savut jäivät pitkäksi aikaa leijumaan matalalle "tehtaiden" ylle paljastaen niiden sijainnin. Nimismiehet ja suojeluskuntalaiset kiertelivät ahkerasti metsissä etsimässä desantteja ja samalla "tehtailijoita". Tuotanto siis pysähtyi kokonaan ja niinpä pidettiin ensimäinen tipaton tammikuu!
4/31! Tuli lipiteltyä viiniä pitkin joulua uuteenvuoteen saakka, nyt on pidempi tauko paikallaan! Haluaisin lähteä mukaan tuohon 100 päivän haasteeseen, mutta vaikealta tuntuu ajatus!
Aivan, se on huikaton helmikuu ☺️