Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tipaton tammikuu 2022

Vierailija
01.01.2022 |

Ensimmäinen päivä, eilen hyrpin valkkaria siihen malliin että helppo päivä olla ilman tänään. Katotaan miten tämä tammikuu onnistuu raittiina. Mites te muut.?

Kommentit (792)

Vierailija
521/792 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivä 27 ja vielä kokonaan kuivilla! Mielitekoja on ollut, sunnuntaina viinin mieliteko alkoi jo aamusta. No siitäkin selvittiin. Tavoitteena 100 päivää tai enemmänkin joten tipaton helmikuukun tavoitteena.

Vierailija
522/792 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy kyllä myöntää, että siinä olen kyllä itsessäni pettynyt että mielihalut viinin lipittelyyn eivät yhtään ole vähentyneet. Olisin toivonut, että tässä vaiheessa olisi tullut ajatus että ihan hyvin voi ilmankin olla. Täytyy nyt toivoa, ettei viini enää maistu minusta yhtä hyvältä kuin ennen tai että ainakin vähempi määrä tuntuu riittävältä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
523/792 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään olen käynyt taas itseni kanssa keskustelua siitä, minkälaiseksi haluan loppuelämäni muotoutuvan. Siis ainakin omien elintapojeni osalta. Tässä on ollut muutamia heikompia hetkiä, jolloin korviini on kantautunut keskitäyteläisen, keskitanniinisen ja karhunvatukkaisen shiraz´n viekoitteleva kutsu, ja järjen ääni on niin sanotusti jäänyt alakynteen. Olen kysellyt itseltäni, että kun täällä eletään vain kerran, ja elämä on lyhyt jne, niin miksi pitää itseään kiusata tällaisella askeettisuudella. Tilanteista on kuitenkin selvitty kunnialla, joten kuittaan päivän nro 27. 

-Tomsku

Vierailija
524/792 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänään olen käynyt taas itseni kanssa keskustelua siitä, minkälaiseksi haluan loppuelämäni muotoutuvan. Siis ainakin omien elintapojeni osalta. Tässä on ollut muutamia heikompia hetkiä, jolloin korviini on kantautunut keskitäyteläisen, keskitanniinisen ja karhunvatukkaisen shiraz´n viekoitteleva kutsu, ja järjen ääni on niin sanotusti jäänyt alakynteen. Olen kysellyt itseltäni, että kun täällä eletään vain kerran, ja elämä on lyhyt jne, niin miksi pitää itseään kiusata tällaisella askeettisuudella. Tilanteista on kuitenkin selvitty kunnialla, joten kuittaan päivän nro 27. 

-Tomsku

Hyvä, Tomsku!

Moni painii samoilla mietteillä näköjään.

-Ap

Vierailija
525/792 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kolmisen viikkoa mennyt, miten on tipattomat, oletteko katsoneet peiliin? Mitä näkyy? Entäpä yöunet?

Yöunet on täällä ainakin suht normaalit. Fiilikset vähän apeat, mutta eiköhän se tästä. Peiliin ei kannata katosa-

-Ap

Olen siis se, joka ei ole tipattomalla mutta lupasi olla hengessä mukana ja pitää peukkuja.

Itselläni silloin joskus muinoin kolmen-neljän viikon paikkeilla alkoi peilissä näkyä muutosta parempaan, myös vaaka näytti jo selvästi maltillisempia lukuja. Näihin aikoihin oli myös ne vaikeimmat päivät, niistä selvisin ajattelemalla, että olen vapaa menemään alkoon ja minulle myydään siellä niin paljon kuin minulla rahaa riittää. Eipä tullut mentyä. Ajettelin, että katsotaan huomenna uudelleen. Jälkeenpäin ajatellen ehkä elämäni parhaat päivät, elämä selvin päin alkoi jo tuntumaan luontevalta, normaalilta elämältä.

Vierailija
526/792 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täytyy kyllä myöntää, että siinä olen kyllä itsessäni pettynyt että mielihalut viinin lipittelyyn eivät yhtään ole vähentyneet. Olisin toivonut, että tässä vaiheessa olisi tullut ajatus että ihan hyvin voi ilmankin olla. Täytyy nyt toivoa, ettei viini enää maistu minusta yhtä hyvältä kuin ennen tai että ainakin vähempi määrä tuntuu riittävältä.

Samoin. Alun innostuksen ja motivaation jälkeen rämmin päivä kerrallaan eteenpäin. Siinä mielessä “hyvä” että oma riippuvuus viinistä on kyllä tullut hyvin selväksi. Milloinkahan helpottaa ???

Vierailija
527/792 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kolmisen viikkoa mennyt, miten on tipattomat, oletteko katsoneet peiliin? Mitä näkyy? Entäpä yöunet?

Yöunet on täällä ainakin suht normaalit. Fiilikset vähän apeat, mutta eiköhän se tästä. Peiliin ei kannata katosa-

-Ap

Olen siis se, joka ei ole tipattomalla mutta lupasi olla hengessä mukana ja pitää peukkuja.

Itselläni silloin joskus muinoin kolmen-neljän viikon paikkeilla alkoi peilissä näkyä muutosta parempaan, myös vaaka näytti jo selvästi maltillisempia lukuja. Näihin aikoihin oli myös ne vaikeimmat päivät, niistä selvisin ajattelemalla, että olen vapaa menemään alkoon ja minulle myydään siellä niin paljon kuin minulla rahaa riittää. Eipä tullut mentyä. Ajettelin, että katsotaan huomenna uudelleen. Jälkeenpäin ajatellen ehkä elämäni parhaat päivät, elämä selvin päin alkoi jo tuntumaan luontevalta, normaalilta elämältä.

Kiitos rohkaisevista sanoista! Miten sulla tilanne olikaan tällä hetkellä? Onko korkki siis pysyvästi kiinni? 

Vierailija
528/792 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-Ap

Kiitos rohkaisevista sanoista! Miten sulla tilanne olikaan tällä hetkellä? Onko korkki siis pysyvästi kiinni? 

On pysynyt kiinni, miten pysyvästi, sen aika näyttää, mutta todennäköisesti en ala juopottelemaan huomennakaan, sentään kahdestoista selvä vuosi vuosi jo menossa. En halunnut sitä kertoa heti aluksi, joku olisi voinut pitää leuhkimisena, mutta sitä ei tässä ole mukana. Olen siis alkoholisti edelleen ja elämäni loppuun saakka ja raittius on ainoa keino pysyä hengissä ja elää ihmismäistä elämää. Tiedän, että yhdestä kaljasta lähtee hulluus taas valloilleen. En siis ole ylpeä itsestäni, siihen minulla ei ole aihetta. Olen kiitollinen niille hyville ihmisille jotka tämän ovat mahdollistaneet vertaistuen muodossa. Haluan jakaa hyvää eteenpäin, en saarnata, vaan olla tarvittaessa tukena. En ole uskovainen, en kuulu edes kirkkoon.

Vierailija
529/792 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korostan vielä, etten ole millään lailla alkoholin vihollinen, päin vastoin, alkoholi on mainio aine heille, jotka osaavat sitä käyttää ja pitää hauskaa ei hauskanpitoa kannata lopettaa. Minulta taito hauskanpitoon oli kadonnut jo aikoja sitten ja tilalle oli tullut riippuvuus, pakko juoda. Joka päivä. Pidän tipatonta tammikuuta hyvänä asiana, silloin on hyvä miettiä omaa suhdettaan alkoholiin, joillekin tipaton kuukausi on helppo, jotkut kiristelevät hampaita ekasta viikosta lähtien. Vertaistuki vaikkapa vauvapalstalla auttaa kyllä varmasti.

Vierailija
530/792 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin juuri kaupassa ja pistelin samantien poskeeni 150 gramman suklaarusinapussin sisällön. Ei tämä tipaton ainakaan mikään laihdutuskuuri ole. Pullossa viiniä tai sikspäkissä olutta olisi ollut saman verran kaloreita.

M45

Vierailija
531/792 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Korostan vielä, etten ole millään lailla alkoholin vihollinen, päin vastoin, alkoholi on mainio aine heille, jotka osaavat sitä käyttää ja pitää hauskaa ei hauskanpitoa kannata lopettaa. Minulta taito hauskanpitoon oli kadonnut jo aikoja sitten ja tilalle oli tullut riippuvuus, pakko juoda. Joka päivä. Pidän tipatonta tammikuuta hyvänä asiana, silloin on hyvä miettiä omaa suhdettaan alkoholiin, joillekin tipaton kuukausi on helppo, jotkut kiristelevät hampaita ekasta viikosta lähtien. Vertaistuki vaikkapa vauvapalstalla auttaa kyllä varmasti.

Kiitos kun avasit tarinaasi meille, nostan hattua saavutuksellesi, ja toivon sinulle kaikkea hyvää! Jatka ihmeessä meidän muiden kannustamista täällä!

-Tomsku

Vierailija
532/792 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävin juuri kaupassa ja pistelin samantien poskeeni 150 gramman suklaarusinapussin sisällön. Ei tämä tipaton ainakaan mikään laihdutuskuuri ole. Pullossa viiniä tai sikspäkissä olutta olisi ollut saman verran kaloreita.

M45

Älä mieti kaloreita, anna mennä vaan mitä mieli tekee. Minäkään en ollut mikään pieniruokainen juopotellessanikaan, mutta ensimmäisinä raittiuskuukausina sitten repesi. Muistan ihan ensimmäisiltä viikoilta yön, jolloin en saanut unta. Suklaata tai mitä tahansa makeaa teki mieli samalla tavalla kuin aiemmin alkoholia. Kädet vapisten tutkin keittiön kaappeja, ei suklaata, ei keksejä ei mitään kunnes huomasin suklaapurkin, semmoista mönjää, jossa on valkoisia raitoja, en minä sen nimeä tiedä mutta siitä minä lusikalla lapioin suuhuni ja hyvää oli. Aloin syödä pullaa, banaaneja, suklaata, irtokarkkeja ja kaikkea hyvää ja paino senkuin laski, alimmillaan puntari näytti painoa huvenneen parikymmentä kiloa, jäljellä oli siis enää vajaat sata.

Vierailija
533/792 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

M45

Noin 500 gr irtokarkkia ostin. Puolet vedin heti kotiin tultua.

Vierailija
534/792 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmillista, ettei meille kaikille tullut alusta alkaen mieleen käyttää jotain tunnistetta eli nimimerkkiä.  Tuntuu mukavalta kun lukee viestejä ja tulee nimimerkkiä käyttävän viesti, tuttuna silmien eteen, palautuu hänen aikaisemmat viestit mieleen ja pääsee jollain lailla helpommin samalle "pitkospuulle" jatkamaan/tasapainoilemaan tätä yhteistä matkaa.                                                                                            

Pitkään raitista elämää jo viettäneelle, kiitos sulle tsempeistä.  Kokemuksen kautta raittiuteen päätyneenä olet kaikille hyvä esimerkki siitä ettei jokainen huku sittenkään pulloon vaikka sitä olisi useinkin kallistanut tai kurkannut vieläkö olisi pisaroita pullon pohjalle jäänyt.  Sun viestit olisivat olleet myös mukava lukea nimimerkin kanssa.  Ehkä ensivuonna heitä (nimimerkillä) tulee vielä enemmän mukaan.

Vierailija
535/792 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi sairastui. Väsyttää ihan mielettömästi.

Taisi omikron saavuttaa meidät nyt..

Pysykää te terveinä!

Jonna

Vierailija
536/792 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenna blini-ilta. Se tulee olemaan kostea.

Vierailija
537/792 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

28/31, jos tätä päivää ei lasketa niin 3pv jäljellä!   

Eilinen meni yllättävän hyvin, kun luin näitä teidän tarinoita, kiitos niistä!

Tsemppiä viikonloppuun , kyllä tästäkin selvitään!

-Ap

Vierailija
538/792 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsi sairastui. Väsyttää ihan mielettömästi.

Taisi omikron saavuttaa meidät nyt..

Pysykää te terveinä!

Jonna

Voi ei, voimia ja parantumisiin!♥♥♥

-Ap

Vierailija
539/792 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ois sitten päivä 28/31 ja tammikuun vika viikonloppu edessä :)

Toistaiseksi ts. tällä hetkellä ei ole mitään järkyttävää mielihalua ja olen ihan onnellinen, että tänään tai huomenna ei tarvitse juoda.

Siis oikeasti, kuinka sairas onkaan ajatusmaailma, kun päätös tipattomasta aiheuttaa sen, että on onnellinen, kun ei tarvitse juoda. Ikäänkuin muuten olisi jotenkin pakko juoda.

Tavallaan olen surullinen, kun tammikuu loppuu ja korkki taas aukeaa, joo... typerää, ei sen olisi pakko aueta, mutta se aukeaa kuitenkin, kun mietin, että otan ihan vain pari...

Lisäksi katselin tuossa eilen yhtä ruokareseptiä, jota haluaisin testata... reseptiin tuli valkoviiniä ja mietin, että kuinka hyvää se olisikaan viileän valkoviinin kanssa, joten arvatkaapa mitä meillä syödään ensi viikonloppuna ja minkä kanssa? Siis niinkuin viikon päästä viikonloppuna... vaihtoehto siis ei ollut syödä sitä nyt viikonloppuna, koska mitä se olisikaan ilman valkkaria?

Mutta joo, näin aamulla ennen yhdeksää ei tee mieli alkoholia...

Mölli

Vierailija
540/792 |
28.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonnalle paranemista!

Itseäkin harmittaa, kun ei tullut otettua käyttöön nimimerkkiä ja säännöllisesti vuoden alusta lähtien olen tänne ajatuksiani raapustellut. Täytyy sitten vuoden päästä tammikuussa kirjoitella nimimerkillä, kun taas ollaan näissä kuvioissa ja paljastetaan menneen vuoden lipsumiset😁

Joku kertoi syövänsä viikonloppuna blinejä… laitankin ne heti helmikuun herkkulistalleni! Kylmän valkkarin ne vaativat ehdottomasti, ilman snapseja kelpaavat sentään kuitenkin.

Näköjään sitä voi aamulla herätä päänsäryssä vaikkei viiniä illalla olisi juonutkaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kolme