Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tipaton tammikuu 2022

Vierailija
01.01.2022 |

Ensimmäinen päivä, eilen hyrpin valkkaria siihen malliin että helppo päivä olla ilman tänään. Katotaan miten tämä tammikuu onnistuu raittiina. Mites te muut.?

Kommentit (792)

Vierailija
501/792 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämähän loppuu jo pian.(26/31).

Vierailija
502/792 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäskö ratketa tnään? Onko kuin moni vielä messissä?

-Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
503/792 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäskö ratketa tnään? Onko kuin moni vielä messissä?

-Ap

Et nyt ratkea 😊

Jonna

Vierailija
504/792 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ollaan edelleen. Ostin viikonloppuna alkoholitonta olutta itselleni ja kolme holillista olutta puolisolle. Mun juomattomuus näköjään tarttuu puolisoon ja tuolla jääkaapissa pyörii kaksi olutta edelleen. Ne on alkaneet houkuttaa. Täytyy nostaa ne lämpimään niin lakkaa houkuttamasta. Ja pitää hakea kaupasta holittomia tilalle. Ja keittää ensin vaikka teetä.

Vierailija
505/792 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki meitä on vielä mukana enemmän kuin ketju ehkä osoittaa.  Jotenkin jää tuo oma päivitys laittamatta vaikka käyn useinkin antamassa tykkäämispeukkuja kannustuksena kaikille teille ihanille tipattomalle rohkaistuneille.  Terveys edellä nyt menty ja tulee puuhasteltua kaikkea mitä usein jättää -no ehtiihän ton tehdä sit joskus- 😊.  Maksa, munuaiset, suolisto ja ehkä muutkin sisäelimet voivat taatusti paremmin meillä tipattomilla nyt kuin heillä jotka ovat myös käyneet palstalla kertomassa omasta hyvästä olostaan vaikka eivät tarvitse tarpeettomana pitämäänsä tipattomuutta.  Fiksua väkeä näyttää tipattomalla olevat viestitellessään, eipä juurikaan ole meidän puolelta moralisointia ilmennyt.  Ap on iloksemme osoittautunut myös meistä tipattomista yhdeksi parhaista hyväksymään/"antaa kaikkien kukkien kukkia".  Meillä tipattomilla taitaa sittenkin mennä hyvin? loppuun saakka 👍🏻.  Tammik. oli alunperin aloituksessa haasteena ja mitään väärää ei tee mikäli tää savotta päättyy helmikuuhun tai sitten omasta tahdostaan päättää toisin.  Joidenkin kanssa jatketaan, eikös vaan?

Vierailija
506/792 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun tipaton loppuu niin voi käydä yllätyksenä niinkin ettei se lemppari juoma maistukaan niin ihanalta kuin se omassa makumuistissa on tammikuun aikana meitä houkuttanut.  Päätin eräänä kesänä etten syö makkaraa enkä juo olutta.  Kun joskus aikojen kuluttua palasin oluen pariin niin en pystynytkään juomaan sitä ja lenkkimakkarasta tuntui jäävän kitalakeen rasvainen äklö kalvo.  Aikaisemmin olin lenkkimakkaraa syönyt ihan kylmänäkin pitkän pätkän.  Mieheni teki kerran mulle jekun ja vaihtoi ravintolassa lasimme.  Otti mun lonkeron ja laittoi oman olutlasinsa eteeni josta sitten hyväuskoisena hörppäsin, lähestulkoon sylkäisin oluen suustani.  Toista kertaa hän ei temppuaan uusinut, uskoi kerrasta.  Oluen juontini siis päättyi sen paussin jälkeen kokonaan.  

Yllätyksenä voi tulla joillekin myös se, ettei juomaa tarvitse ollenkaan sitä määrää mihin on ehkä tottunut tai oppinut pitämään omana rajana jotta lopputuloksena säästyy krapulalta.  Tsemppiä kaikille.  Mulla on tosihyvä fiilis, toivottavasti teilläkin. 

Vierailija
507/792 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, täällä ollaan vielä holittomana, ehtiihän tuota alkoholista nauttimaan enskuussakin. Kävin kävelylenkillä, sitten imuroin melkein heti perään ja otin hamppuproteiinijauhetta erimehuihin sekoitettuna. Taidan kohta sitten juoda kaakaota kaurajuomaan tehtynä.

Kiitos tsempeistä ja "et nyt ratkea" kommentista Jonnalta :D

-Ap

Vierailija
508/792 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä kuukausi on kyllä ollut monin tavoin avartava. Liikunnan määrä on lisääntynyt ja ruokavalio tarkentunut entisestään.  Olin aiemmin todella liikunnallinen, ja elintavat muutenkin aika priimaa. Viimeiset vuodet menivätkin sitten tyyliin päivät hermo kireänä töissä ja enemmistö illoista viinilasi kädessä yksikseni kotona. (Ja niinä iltoina kun ei mitään ottanut odotti lähinnä sitä seuraavaa iltaa kun voi taas turvallisen kaverin eli punaviinin kanssa heittää arkihuolet hetkeksi nurkkaan.) Siinä jäi liikunnatkin aikas vähiin. Nyt lähinnä ihmettelen sitä, että miten ihmeessä päästin itseni lipeämään tuollaiseen tissuttelumaailmaan. En halua sellaiseen enää takaisin!

Saadaan kyllä kaikki tänne saakka sinnitelleet olla ylpeitä itsestämme! Ja päättyy se tipaton sitten tänään, ensi viikolla tai joskus myöhemmin, niin ollaan kyllä ansaittu halit ja taputukset olalle. Minä taidan vielä jatkaa ainakin muutaman viikon, en tosin ole lyönyt mitään uutta tavoitetta lukkoon.  

-Tomsku

Vierailija
509/792 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu, täällä ollaan vielä holittomana, ehtiihän tuota alkoholista nauttimaan enskuussakin. Kävin kävelylenkillä, sitten imuroin melkein heti perään ja otin hamppuproteiinijauhetta erimehuihin sekoitettuna. Taidan kohta sitten juoda kaakaota kaurajuomaan tehtynä.

-Ap

Yesh! Hyvä ap, sisulla vielä muutamat päivät, ajattele kuinka mahtava fiilis sitten kun 31. päivä koittaa.

-Tomsku

Vierailija
510/792 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

olen lakto-ovo-vegetaristi —

Seitikeitto porisee hellalla, sitä ja pullapirtin kaura100:sta , avot!

Toveri, pakko kertoa sulle, että seiti on kala, eikä sovi lakto-ovon ruokavalioon.

Vierailija
511/792 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

olen lakto-ovo-vegetaristi —

Seitikeitto porisee hellalla, sitä ja pullapirtin kaura100:sta , avot!

Toveri, pakko kertoa sulle, että seiti on kala, eikä sovi lakto-ovon ruokavalioon.

Siis Pesco-lakto-ovo- ruokavalio  , muistan tuon aina väärin.

Vierailija
512/792 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-Ap

Yesh! Hyvä ap, sisulla vielä muutamat päivät, ajattele kuinka mahtava fiilis sitten kun 31. päivä koittaa.

-Tomsku

No, aivan, se onnistumisen ilo.

-Ap

Vierailija
513/792 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

26/31 viime päivinä on kieltämättä ajatukset alkaneet askarrella korkin narisuttamisessa.

Odotan mielenkiinnolla teidän muiden raportteja helmikuun alusta ja lupaan kertoa itsekin miten tipaton sai päätöksensä.

M45

Vierailija
514/792 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

26/31 viime päivinä on kieltämättä ajatukset alkaneet askarrella korkin narisuttamisessa.

Odotan mielenkiinnolla teidän muiden raportteja helmikuun alusta ja lupaan kertoa itsekin miten tipaton sai päätöksensä.

M45

En ole aiemmin kuullut ”korkin narisuttaminen”. Ihan hyvä!

Vierailija
515/792 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tänään raittiuspäivä 33. Aloitin tipattoman vähän etuajassa. Tipaton ei ole ollut ihan helppo, joten luulenpa että laitan korkin jos ei nyt pysyvästi niin ainakin pysyvämmin.

Vierailija
516/792 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jahas ja päivä 27. vierähti käyntiin. Mulla alkoi eilen järkyttävä päänsärky, joka ei vieläkään tunnu hellittävän, sitten on pientä nuhaa. Ei siis mitään kunnollista, mutta välillä pitää niistää, höh! Täytynee napata Burana, jos tää päänsärky vaikka helpottaisi.

Paino on "jumittunut" siihen -4kg eli viikon aikana ei ole tullut nyt yhtään alaspäin, taitaa saada toiveet -5kg heittää romukoppaan :/ mutta joo, onhan -4kg kuukaudessa oikeasti hyvä, kun saisi sen pysymään!

Itse pelkään, että mulla karkaa taas alkoholin käyttö täysin käsistä helmikuussa, en sitä haluaisi, mutta tunnen itseni liian hyvin. Jotenkin haluaisin sellaiseen tilanteeseen, että viikonloput selvinpäin olisi normi eikä erikseen päätetty tilanne. Ja kun se alkoholi sit heittää ruokailutkin ihan pyllylleen.

Mut hei, 27/31! Me ollaan huippuhyviä!!!

Ja AP... älä luulekaan korkkaavasi tammikuussa!

Vierailija
517/792 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jahas ja päivä 27. vierähti käyntiin. Mulla alkoi eilen järkyttävä päänsärky, joka ei vieläkään tunnu hellittävän, sitten on pientä nuhaa. Ei siis mitään kunnollista, mutta välillä pitää niistää, höh! Täytynee napata Burana, jos tää päänsärky vaikka helpottaisi.

Paino on "jumittunut" siihen -4kg eli viikon aikana ei ole tullut nyt yhtään alaspäin, taitaa saada toiveet -5kg heittää romukoppaan :/ mutta joo, onhan -4kg kuukaudessa oikeasti hyvä, kun saisi sen pysymään!

Itse pelkään, että mulla karkaa taas alkoholin käyttö täysin käsistä helmikuussa, en sitä haluaisi, mutta tunnen itseni liian hyvin. Jotenkin haluaisin sellaiseen tilanteeseen, että viikonloput selvinpäin olisi normi eikä erikseen päätetty tilanne. Ja kun se alkoholi sit heittää ruokailutkin ihan pyllylleen.

Mut hei, 27/31! Me ollaan huippuhyviä!!!

Ja AP... älä luulekaan korkkaavasi tammikuussa!

Hihihi, joo, en luule, mutta ehkä tiedän, etten kuitenkaan korkaa tammikuussa :)

Ja mulla ihan sama, pelkään , että menee ihan överiksi tammikuun jälkeen. Jos pystyis edes ettei ottas kuin keskiviikkona yhen saunaoluen ja vkl pe,la nauttis sen yhen vinkkupullon siis yks pullo/2pv.  Sekin ois jo jotain.  Sen näkee enskuussa sit.

Tsemppiä!

-Ap

Vierailija
518/792 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin kiinostavaa sitten lukea miten kullakin tipaton päättyy :)

Mua vähän harmittaa että 1.2. on tiistai! Tarkoitus kun oli laittaa juomatavat kokonaan uusiksi niin en halua korkata silloin koska seuraava päivä on työpäivä. Sinnittelen vielä perjantaille asti, eihän se ole kuin kooolme piitkää pääiiväää!

Vierailija
519/792 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

27/31,4pv jäljellä!    

Niin sitä herättiin iloisin mielin. Eilen huomasin, että silmäpussit oli tipotiessään. Ja taitaa se jonkunlainen turvotuskin olla poissa. Kyllä kasvoista näkee, jos ei ole alkoholin kanssa läntränny, tämä pistää miettimään, että on tuo alkoholin pirulianen yhelainen kiusaus.

Nyt aamupalalle.

Hyvää päivän jatkoa ja suur kiitokset tsemppaamisesta kaikille ja tsemppia täältä kaikille!

-Ap

Vierailija
520/792 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

… päänsärky…

Paino on "jumittunut" … toiveet -5kg heittää romukoppaan…

… karkaa taas alkoholin käyttö täysin käsistä…

Me ollaan huippuhyviä!!!

!

Jollain menee ajatukset ja tunnelmat just kuin mulla!😁

Mäkin kyllä sinnittelen perjantaihin 4.2. asti. Jatkossa vain yksi viinipullo viikossa olisi tosi hyvä saavutus. Alkoholittomat oluet maistuu mulle sen verran hyvin, että ajattelin siirtyä nyt niihin kokonaan.

Uskon, että normi työviikon onnistuikin pysymään tuolla linjalla. Lomaviikot on sitten asia erikseen, pelkään että annan homman taas karata käsistä. Töissä on nyt tosi kiireiset ajat, kertyy saldoa ja pitämättömiä lomapäiviä on vielä jäljellä runsaasti. Olen odottanut täysillä kiireiden hellittämättä ja suunnitellut lomaviikkona (vuokramökissä tai vkl hotellissa tms), mutta nyt arveluttaa koko loman pitäminen. Työt kuitenkin tuntuvat ihan ok:lta ja mietin, että olisiko mulla ihan tylsää olla lomalla selvinpäin (oikeasti hävettää tunnustaa tällaista!), ehkä parasta pitää vain useampi pidennetty viikonloppuvapaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kolme