Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tipaton tammikuu 2022

Vierailija
01.01.2022 |

Ensimmäinen päivä, eilen hyrpin valkkaria siihen malliin että helppo päivä olla ilman tänään. Katotaan miten tämä tammikuu onnistuu raittiina. Mites te muut.?

Kommentit (792)

Vierailija
461/792 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä ap! Jaksat kyllä.

Munkin teki mieli hakea juomaa. Suorastaan vitu..i yhdessä vaiheessa.

Mutta pää pystyyn ja huomenna on varmasti parempi fiilis.

Jonna

Vierailija
462/792 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tsemppiä ap! Jaksat kyllä.

Munkin teki mieli hakea juomaa. Suorastaan vitu..i yhdessä vaiheessa.

Mutta pää pystyyn ja huomenna on varmasti parempi fiilis.

Jonna

Kiitos, mut kyllä täpärällä oli. Onneks nyt on jo kello noin paljon niin ei enää viittiskään ottaa mitään.

-Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
463/792 |
24.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tsempit myös Ap:lle! Mene vaikka ulos kävelylle niin tuntuu paremmalta.

Kiitos, meni nyt ohi jo pahin mieliteko  ja onneksi kello on kohta nukkumaanmenoaika.

Ja kun muutenkin olen ollu aina ma,ti ottamatta niin miten nyt teki tuommosen mieliteon.

-Ap

Vierailija
464/792 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitten pyörähti päivä 25. käyntiin.

Muutos edellisiin vuosiin on ollut se, että aiemmin on alkanut tässä loppukuun lähestyessä tekemään ihan älyttömästi mieli olutta, mutta nyt olen miettinyt, että jospa en korkkaisikaan helmikuussa (tosin, mulla on jo suunniteltu juomingit 4.2....) tai sitten joisi tuolloin ja olisi sitten taas vaikka kuukauden juomatta (saas nähdä onnistuuko...)

Ei mun elämäni nyt ole saanut mitään häkellyttävää uutta suuntaa :D mutta olen ihmetellyt, että miten olen ehtinyt juoda, kun nyt ei juo ja silti tuntuu, ettei ehdi oikein mitään.

Suurimpana erona olen nyt huomannut, että aiempi hyvin vahva aamuntorkku, jolle yhdeksäksi töihin meneminen oli ihme on ollut työpaikalla jo kahdeksalta, mikä merkitsee tietty sitä, että voin lähteä kotiinkin aiemmin ja illalla jää enemmän aikaa (mutta sekin tuntuu olevan liian lyhyt).

Paino on pudonnut 4kg tammikuun aikana, mikä on ihan hyvä saavutus, haave olisi ollut se -5kg mutta taitaa olla vähän turhan kaukainen haave :) mutta onhan 4kg oikeasti hyvä. Tätä ei tosin voi laittaa täysin holittomuuden piikkiin, koska olen muokannut samalla ruokavaliotani aika rankalla kädellä, enkä ole myöskään syönyt karkkia tmv. nyt tammikuussa.  Toki se, että ei ole juonut, on auttanut tässä huimasti.

Uneen juomattomuus ei ole auttanu, nukun yhtä huonosti kuin aiemminkin enkä saa edelleenkään unta iltaisin ja unen laatu ei ole parantunut.

Mölli

Vierailija
465/792 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupassa käyty 😊

Tajusin tuossa miten usein ihmiset valittaa ruoan kalleutta, mutta juovat surutta satoja euroja kurkusta alas.

Mitä kaikkea hyvää sillä säästyneellä rahalla saakaan! ( ja mitä kaikkea meidän elimistö kaipaakaan kaikkien juoma-vuosien jälkeen )

Jonna

Vierailija
466/792 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

25/31 Unen laatu ei ole muurrunut miksikään tipattomalla. Tilanne ei tosin ollut huono alkujaankaan. Viime yönä taas heräsin pariksi tunniksi keskellä yötä ja nyt väsyttää. Vähän yllättävää.

M45

Vierailija
467/792 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

25/31,6pv jäljellä!

Eipä ole meikäläiselläkään unen laatuun tai unen saantiin ollutkaan suurempaa vaikutusta.

Viimeyönäkin valvoin varmaan kahteen ja aamulla heräsin ysiltä , kun puhelin soi. No, ehti siinä aika hyvät unet tulemaan.

Hyvää päivänjatkoa ja tsemppiä!

-Ap

Vierailija
468/792 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivä 25. 

Ei näy täälläkään unen laadussa tipattomuus. Ensimmäinen holiton viikko oli suorastaan karsea, sen jälkeen tilanne parani, mutta aika levotonta ja katkonaista on uni edelleen. Höh.

Minunkaan suunnitelmissa ei ole laittaa kokonaan korkkia kiinni, haluan edelleen nautiskella viinistä ja viinin tuomista tunnelmista. Näillä näkymin jatkan kuitenkin tipattomalla linjalla vielä muutamia viikkoja, ihan itseäni ja juomatottumuksia haastaakseni. 

Aurinkoista päivää kaikille!

-Tomsku

Vierailija
469/792 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Jos et nuku kunnolla, syy voi olla tässä: ”Unen rakenne tuhoutuu koko ajan enemmän” – alkoholin vähentämisellä on isot vaikutukset"

Ei kyllä pidä ihan paikkaansa. Itse nukuin paremmin tai samalla tavalla alkoholinkin kanssa ja uni tuli paremmin.

https://www.is.fi/terveys/art-2000008519639.html

Vierailija
470/792 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

469 -Ap

Vierailija
471/792 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eilen loppui tipaton. Oli vieraita ja syötiin, niin otin pihvin kanssa isohkon lasillisen (reilu 20 CL) viiniä. Hyvältä maistui. Mutta koska oli 3 juomassa yhtä pullollista (kuski eli neljäs ei), niin yksi lasillinen riitti jokaiselle. Toista pulloa ei avattu.

Voi surku, yhden lasin takia lopetit... Mulla oli eilen veljen synttärit, alkuun kuohuviinilasit, mutta en ottanut tietenkään koska oäätös pitää kuun loppuun. Sais aikamoiset bileet olla että katkaisisin. No jos fanittamani artisti kutsuisi mut juhliin, ehkä sitten.

Mutta tsemppiä seuraavaan yritykseen.

En pidä surkuna, että loppui yhteen lasilliseen.

Esim. eilen meni yksi saunakalja ja yksi lasi viiniä. Mitäpä sinä enää? Tammikuu on ensi vuonnakin.

Heippa! Täällä se tähystyspotilas!

Hyvin meni! Jee, eikä syöpää lääkärin mukaan silmämääräisesti mut jotain labrakokeita vielä että suljetaan pois jotain tulehduksellisia suolistosairauksia. Pelkäsin niin kauheesti että olen juomisellani pilannut sisuskalut, olen samalla tavoin kuin tuolla aiemmin oliko hän "Sadepisara" tutustunut kuningas alkoholiin jo teininä. Nyt noi 50 vuotta naatiskellut enemmän tai vähemmän. Poislukien kahden lapsen odotus- ja imetysajat. Oli kyllä suunnaton helpotus! Ehkäpä tästä oppineena voisin alkaa vähentämään etten enää viikolla joisi. 

Eilen kyllä teki mieli korkata kun sain "terveen" paperit mutta olin aika pökkyrässä jo pelkästään rauhoitus- ja kipulääkkeistä että ei enää tehnytkään mieli eikä olisi pystynytkään kun ilta meni nukkuessa.

Eteenpäin sanoi mummo lumessa!!! :) Kevättä ilmassa jo;  terveisin Helena-mummi!

Minullakin oli tosi lähellä eilen , etten retkahtanut. Mutta , otin vähän iltapalaa niin siten selvisin ilman alkoholia.

Ja tammikuu on ensvuonnakin ja saa sitä olla tipattomalla muulloinkin ja hyvä, että olit tähän asti!

-Ap

Ap: Kiva kun olet niin positiivinen kaikille etkä tuomitse jos joku retkahtaa vähän tai paljonkin :)

Kiitos, oot meille kuin "emo" joka pitää huolta laumastaan ja jaksaa tsempata jos itsellä meinaa usko loppua! :)

Jaksaa, jaksaa, enää viikko! Terveisin se mahapotilas...!

Ainiin , sinulla oli tähystys j

uttu, millon saat vastausken?

-Ap

Huomenta!

Reipasta uutta alkavaa raitista viikkoa! Kiitos kysymästä, ap! Minulla on siis tänään se tähystys kello 13. Grrrrr, nyt pelottaa. Sain kyllä 4 tuntia nukuttua eikä tarvinnut juosta enää vessassa kun aloitin sen tyhjennyslitkun juomisen jo klo 12 eilen. On tää karsee ruljanssi!

No puhelimessa hoitaja sanoi ett sen kyllä näkee lääkäri tutkimusta tehdessään onko syöpään viittaavaa. Koepaloja jos ( kun) ottaa limakalvoilta niin ne vastaukset tulee kai vasta parin viikon kuluttua. No olen kuitenkin iloinen siitä että tänään se vihdoin selviää, lokakuussa sain lähetteen että on ollut jännittävää aikaa. Sikäli tää tipaton tuli hyvään saumaan ettei ole mitään viinan myrkkyjä sotkemassa tutkimusta!

Palaan kertomaan sitten kun tokenen, saatan olla tänään väsynyt ja voimaton tästä operaatiosta tyhjennyksineen kaikkineen ja lyhyestä unesta. Wish me luck! :) Kiitos tsempistä vielä kerran! T. Helena

Anteeksi, olen päivistä joteekin ihan sekaisin, aattelin että se on jo ollu , mutta nyt hokasin , että vastahan kirjoitit, että pitää paastota ennen tähystystä ja se tähystys on tänään. Sama pää kesät talvet.

Voimia sinne sulle! Lepäile rauhassa ja kirjoittelet sitten, kun jaksat.

-Ap

Vierailija
472/792 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eilen loppui tipaton. Oli vieraita ja syötiin, niin otin pihvin kanssa isohkon lasillisen (reilu 20 CL) viiniä. Hyvältä maistui. Mutta koska oli 3 juomassa yhtä pullollista (kuski eli neljäs ei), niin yksi lasillinen riitti jokaiselle. Toista pulloa ei avattu.

Voi surku, yhden lasin takia lopetit... Mulla oli eilen veljen synttärit, alkuun kuohuviinilasit, mutta en ottanut tietenkään koska oäätös pitää kuun loppuun. Sais aikamoiset bileet olla että katkaisisin. No jos fanittamani artisti kutsuisi mut juhliin, ehkä sitten.

Mutta tsemppiä seuraavaan yritykseen.

En pidä surkuna, että loppui yhteen lasilliseen.

Esim. eilen meni yksi saunakalja ja yksi lasi viiniä. Mitäpä sinä enää? Tammikuu on ensi vuonnakin.

Heippa! Täällä se tähystyspotilas!

Hyvin meni! Jee, eikä syöpää lääkärin mukaan silmämääräisesti mut jotain labrakokeita vielä että suljetaan pois jotain tulehduksellisia suolistosairauksia. Pelkäsin niin kauheesti että olen juomisellani pilannut sisuskalut, olen samalla tavoin kuin tuolla aiemmin oliko hän "Sadepisara" tutustunut kuningas alkoholiin jo teininä. Nyt noi 50 vuotta naatiskellut enemmän tai vähemmän. Poislukien kahden lapsen odotus- ja imetysajat. Oli kyllä suunnaton helpotus! Ehkäpä tästä oppineena voisin alkaa vähentämään etten enää viikolla joisi. 

Eilen kyllä teki mieli korkata kun sain "terveen" paperit mutta olin aika pökkyrässä jo pelkästään rauhoitus- ja kipulääkkeistä että ei enää tehnytkään mieli eikä olisi pystynytkään kun ilta meni nukkuessa.

Eteenpäin sanoi mummo lumessa!!! :) Kevättä ilmassa jo;  terveisin Helena-mummi!

Minullakin oli tosi lähellä eilen , etten retkahtanut. Mutta , otin vähän iltapalaa niin siten selvisin ilman alkoholia.

Ja tammikuu on ensvuonnakin ja saa sitä olla tipattomalla muulloinkin ja hyvä, että olit tähän asti!

-Ap

Ap: Kiva kun olet niin positiivinen kaikille etkä tuomitse jos joku retkahtaa vähän tai paljonkin :)

Kiitos, oot meille kuin "emo" joka pitää huolta laumastaan ja jaksaa tsempata jos itsellä meinaa usko loppua! :)

Jaksaa, jaksaa, enää viikko! Terveisin se mahapotilas...!

Ainiin , sinulla oli tähystys j

uttu, millon saat vastausken?

-Ap

Huomenta!

Reipasta uutta alkavaa raitista viikkoa! Kiitos kysymästä, ap! Minulla on siis tänään se tähystys kello 13. Grrrrr, nyt pelottaa. Sain kyllä 4 tuntia nukuttua eikä tarvinnut juosta enää vessassa kun aloitin sen tyhjennyslitkun juomisen jo klo 12 eilen. On tää karsee ruljanssi!

No puhelimessa hoitaja sanoi ett sen kyllä näkee lääkäri tutkimusta tehdessään onko syöpään viittaavaa. Koepaloja jos ( kun) ottaa limakalvoilta niin ne vastaukset tulee kai vasta parin viikon kuluttua. No olen kuitenkin iloinen siitä että tänään se vihdoin selviää, lokakuussa sain lähetteen että on ollut jännittävää aikaa. Sikäli tää tipaton tuli hyvään saumaan ettei ole mitään viinan myrkkyjä sotkemassa tutkimusta!

Palaan kertomaan sitten kun tokenen, saatan olla tänään väsynyt ja voimaton tästä operaatiosta tyhjennyksineen kaikkineen ja lyhyestä unesta. Wish me luck! :) Kiitos tsempistä vielä kerran! T. Helena

Anteeksi, olen päivistä joteekin ihan sekaisin, aattelin että se on jo ollu , mutta nyt hokasin , että vastahan kirjoitit, että pitää paastota ennen tähystystä ja se tähystys on tänään. Sama pää kesät talvet.

Voimia sinne sulle! Lepäile rauhassa ja kirjoittelet sitten, kun jaksat.

-Ap

Vierailija
473/792 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukahtaminen on jopa vaikeampaa nyt kuin aikaisemmin, mutta syynä todennäköisesti illan syömättömyys (nälkä!) ja myöhäinen nettailu. Urheilukellon mukaan kyllä unen laatu on selvästi parantunut, aiemmin olin stressissä koko yön.

Paino on pudonnut yli 4kg jo, se mullakin alkoholittomuuden lisäksi makeiden herkkujen pois jättämisen ja pätkäpaastoamisen ansiota.

Yritän aloit… ei, mähän en saa vain yrittää! Siis aloitan helmikuun kohtuudella sekä juoman että ruuan suhteen😄

Vierailija
474/792 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa! Täällä se tähystyspotlas huhuilee että hyvin sujui tähystys ja lääkärin mukaan ei ole syöpää! Olen niin onnellinen kun pelkäsin että olen juomisella pilannut sisuskaluni.

Kaunista päivää kaikille, terveisin Helena

Vierailija
475/792 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heippa! Täällä se tähystyspotlas huhuilee että hyvin sujui tähystys ja lääkärin mukaan ei ole syöpää! Olen niin onnellinen kun pelkäsin että olen juomisella pilannut sisuskaluni.

Oi, ihana asia!

Kaunista päivää myös sinulle!

Vierailija
476/792 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

469 -Ap

Tällä tarkoitin, että kirjoitin tuon 469 kommentin, kun unohtuu välillä laittaa nimimerkki.

Vierailija
477/792 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivä 25 ja ylityöviikko. Ei varsinaisesti, mitään maata mullistavaa. Töissä huomasin, että hieman vaarallisia ajatuksia pyrki kalloon, kun työporukalla suunniteltiin vappubileitä. Monella unet ei ole parantuneet tipattomalla, itsellä tämä liittyy paljon yöllisiin sydämentykyttelyihin ja närästykseen, jotka nyt ovat jääneet pois. Kivaa viikkoa!

N37

Vierailija
478/792 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oi, ihana asia!

Kaunista päivää myös sinulle!

Kiitos!  Ja kiitos tsempistä kaikille!  Minullakin on tämän tipattoman ansiosta närästys, turvotus ym vatsaoireet helpottaneet joten taitaa olla paras resepti vatsavaivoihin vaikka ei syöpääkään olisi! :)

Vierailija
479/792 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole juonut alkoholia sitten kesän, eikä tee mieli enää. Ilonaiheita löydän muualtakin kuin viinasta.

M25

Vierailija
480/792 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Jos et nuku kunnolla, syy voi olla tässä: ”Unen rakenne tuhoutuu koko ajan enemmän” – alkoholin vähentämisellä on isot vaikutukset"

Ei kyllä pidä ihan paikkaansa. Itse nukuin paremmin tai samalla tavalla alkoholinkin kanssa ja uni tuli paremmin.

https://www.is.fi/terveys/art-2000008519639.html

Itse kanssa kyseenalaistan nämä tutkimukset. Etenkin jos on alkoholin nauttimiseen tottunut niin pitemminkin juomisen lopettaminen huonontaa unia. Tutkimukset on todennäköisesti tehty jollain lähes absolutisteilla joiden kehot reagoivat alkoholiin erilailla kuin alkoholiin tottuneilla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän viisi