Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

¤¤¤¤¤¤MARRASMURUJEN MAANANTAI¤¤¤¤¤¤

18.09.2006 |

Uusi viikko, uudet kujeet...

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
18.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ei sen suurempaa ketutusta mutta väsyttää. Voi pojat kun väsyttääkin. Laitan kyllä suurimmaksi osaksi liikunnan puutteen piikkiin. Voi - valtakunta kunnon koiralenkistä metsässä! Mutta ei, varovasti uskallaan hissutella pieniä kierroksia koirien kanssa, onneksi naapurin tyttö vie ne kunnon kierroksille.

Seksikielto on meidänkin perheessä. Mies ei tunnu juurikaan välittävän mutta itsellä himot hyrräävät ja jos jonkinmoisia unia tulee nähtyä. Vaan odotellaan nyt vielä jonkin aikaa.

Eilen kaivettiin miehen kanssa esikon vaatteita varastosta ja nyt lattialla nököttää jättivuori pestäviä vauvanvaatteita. Onko niitä siunaantunut todellakin NOIN paljon... Hurja määrä mikä ylipäätänsä on kerääntynyt neljässä vuodessa yhdelle lapselle ja minä en ole mikään shoppailija tyyppi shoppaamisen ilosta vaan ostan tarpeeseen.

Vilijonkalle tsempityksiä ja meidän 4veekin tuntuu ottavan pulttia melkein jo siitäkin, jos kärpänen lentää väärään suuntaan kuin neiti toivoo :) Yksi ilta kiukutteli kunnolla, kun osasi hypätä yhdellä jalalla oikealla mutta ei vasemmalla. Seuraavana iltana näytti onnessaan kun yhdellä jalalla hyppely sujui kummallakin (oli salaa harjoitellut). Joopa, sepä se on oikea aihe saada kiukkumyrkskyt kun heti ei jokin onnistu. Minäkin alan kiukkumaan kun osaa piirtää......

Aiemmin oli gallup masunympäryksestä. Itsellä se on tasan sata eli sen verran, että sen kyllä huomaa. Yritän vieläkin tunkeä itseäni liian pienistä rakosista ja sitten ihmettelen kun maha ottaa kiinni.

Hyvät viikon alut mammoille ja muruille!

Masuapina (jo) 32+1

Vierailija
22/41 |
18.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei mulle ole tullut mitään lisäkysymyksiä vaikka saikulla rutkasti yli 60pv. tänään tuli joku päätös postissa että maksavat mun työnantajalle korvausta mun saikkupäiviltä. itse olin jo varautunut että jotain lippua tai lappua sieltä tulis, mutta ei muuta.

en tiedä sitten onko liitoksissa siihen että mun työnantaja maksaa tietyillä prosenteilla palkasta sairasajalta ja äippälomalta sen eka 3kk täyttä palkkaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
18.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitoksia Masuapinalle lohdutuksesta esikoisen hermostumisten kanssa. Ihan rupesi naurattamaan. Vai, että harjoitellut salaa. Täytyisi varmaan minunkin olla laittamatta se hankala pyöräilykypärä hattuhyllylle, että esikoinen voisi harjoitella salaa avaamaan sitä remmiä. Tytär on saattanut periä tuon hermostumisen isältään, nimittäin erityisesti kun on jostain remonttihommista kysymys, puoliso hermostuu kanssa ja alkaa lasketella kaikki kirosanat ja noutuudet mitä vain tietää.

Tämä norsumainen olo ei ole helpottanut päivän mittaan. Toivottavasti iltapäivällä on jo sen verran lämmin, ettei tarvi laittaa tuota " telttaa" (=ulkotakki) päälle kun lähtee töistä. Josko se vähän helpottaisi tätä inhotusta.

Puolisokin soitti juuri työmatkalta ennekuin olivat mmenossa lentokoneeseen. Siistiä, hänellä hirvittä krapula - olivat ilmeisesti syöneet eilen tosi pitkän kaavan mukaan, tai siis ainakin juoneet. Mahtavaa, että vielä puolikuollutta ukkoa pitää katsella illalla. Taidampa sittenkin lähteä sinne uimahalliin uimaan itseni tainnoksiin.

Edelleen parempaa tuulta odotellen.

Viljonkka74

Vierailija
24/41 |
18.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikonloppu meni mukavasti mökillä ja nyt sitten " siivotaan jälkiä" .

Täällä on kyllä jatkuva *v...tus* päällä =( Liekö sitten hormonit, jotka saavat käymään kierroksilla vai väsymys, mutta kaikki ottaa tasaisesti päähän ja pinna on kireellä. Lapsiparat siitä eniten kärsivät, kun äiti napsahtaa niin pikkuisista asioista... =(

Perjantaina käytiin neuvolassa ja muuten kaikki kyllä ihan kunnossa, mutta painoa tullut ihan järkyttävästi parissa viikossa! AHDISTAA!!! Miten tosiaan sen oman kropan saa joskus takaisin?!? Tai jos voisi valita, niin kyllä ehkä kuitenkin ottaisin jonkun parempimuotoisen =P Terkkarin mukaan vauva ei ole järisyttävän iso, joten kilot ovat sitten *vaan läskiä*. Eikä täällä edes erityisemmin herkutella, vaikka toisaalta voisi varmasti katsoa enemmän syömisten perään... Nooh...

Täällä on ollut seksistä puhetta! Meillä aika ennen lapsia oli ihan suhteellisen vilkasta. Jotenkin nuo kullanmurut vaan ovat saaneet tilaisuudet käymään vähiin. Ja on sitä itse kukin vaihtelevasti väsynyt. Raskausaikana on mennyt kuitenkin ihan normaaliin tahtiin. Alussa toki huono olo vähän verottaa ja lopussa maha on MIEHEN tiellä! Tällä hetkellä mennään ehkä sellaista kerta/viikkoon tahtia. Enemmänkin saisi molempien mielestä olla, mutta iltaisin minulla on olo tosi väsynyt ja aamuisin miehellä... Päivällä olisi intoa molemmilla, vaan mies töissä =( Ja ikävästi minulla on kakkosen jälkeen jäänyt *päälle* kuivuus. Onneksi se ei ole este, mutta itseäni harmittaa, kun halut ja paikat ei kulje samaa rataa...

Mitäs muuta... Niin se BB! Eipä tule katsottua. Ei jaksa kiinnostaa. Jotenkin kummallinen ohjelma minusta... siis että julkisuudenkipeät *tavikset* pistetään tekemään hölmöjä siinä toivossa, että joskus pääsisivät lööppeihin... No, se vain on minun mielipiteeni, älkööt BB-fanit nyt loukkaantuko. Vapaa maaahan tämä on (vielä luullakseni), joten tehköön kukin mitä haluaa (kun ei toista vahingoita) ja katsokoon mitä mielii =)

Oma (.) Tiitiäinen melksaa miten lystää. Välillä ikävästikin. Mutta alkaahan tuolla jo olla kokoa. Mitään järisyttävää ei kroppaan kuulu, mennään siis tasaiseen ilman sen suurempia vaivoja. Tosin mielestäni niitä nyt tässä vaiheessa kuulu jonkin verran ollakin, joten noteeraan

vaan sellaiset *dramaattiset* tapahtumat...

TalviSalama + Tiitiäinen 33+4

Vierailija
25/41 |
18.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tuo käy koulun yhteydessä olevassa eskarissa ja eskari paikkaa ei voi menettää,koska on koko kylän ainoa esikoululainen...

Mutta tänään juuri isosisko toikin koulusta lapun kotiin että juuri tuo yksi opettaja jonka kanssa poika ei suostu toimiin jää pian pois tuolta koulusta äitiyslomalle.

Joten kun poika kuuli että se ope joka aiheuttaa ongelmia pojan suhteen jää pois poika suostui jo huomenna meneen esikouluun!

Ja tuola koululla on käyty jo palaverissa kyseisesetä asiasta ja torstaille saatiin seuraava palaveri aika,joten asiaan hoidetaan kyllä niin aktiivisesti kuin koulun opettajille sopii...

Vierailija
26/41 |
18.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa päivä :D Meillä " viikonloppu" jatkuu vaikka maanantai onkin. Esikoinen ja mies päättivät molemmat pamahtaa samaan aikaan kipeäksi, kunnon flunssat päällä molemmilla. Minä kekkuloin täällä sitten vielä täysin terveenä (onneksi). Aikuisen miehen ja lapsen hoitaminen on vaan aikamoista duunia :) Huomenna olisi mulla ultra, toivottavasti pääsen sinne ellei tuo mies pahemmaksi mene tuon flunssansa kanssa. No, hankin sitten vaikka äitini paikkaamaan mua...Sinne on vain mentävä nyt, kun suunniteltua sektiota aloitetaan sopimaan.

Mitähän sitä tänään keksisi, ei voi oikein mitään tehdä...

:D Paitsi! Joo, mäkin rupean laittamaan vauvalle kaikkea kivaa kuntoon täällä...Jos aloitan vaikka noista vaatteista (siinä vierähtääkin kiva tovi kun niitä on PALJON, kaikenkokoisia ja kaikennäköisiä)

Huomenna tulen sitten kertomaan ultrakuulumisia :) " poskipusuja kaikille muruille" :)

Swehina rv 32+1

Vierailija
27/41 |
18.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin teiltä kysäiseen että onko sellainen rusehtava/oranssihko vuoto normaalia? Mulla on ollut tosi reipasta valkovuotoa jo pitkään, ihan ulommatkin housut pari kertaa kastunu, mut se on ollut melko väritöntä ennen. Nyt oli valkoiset pikkarit värjäytyneet, ei mitään voimakasta tuoksua kuitenkaan..?

the-masu 33+4

Vierailija
28/41 |
18.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monilla vaikuttaa olevan tänään hieman huonompi päivä, mutta onneksi niitä tulee kaikille. Minusta tänne palstalle on hyvä päästää ylimääräiset höyryt pois, ettei kotiväki saa ihan kaikkea niskaansa =)

Aamulla kävin koiran kanssa eläinlääkärissä. Ihan vaan rokottamassa. Ressukka pelkää niin sitä paikkaa, että heti kun pääsee autosta pois ja hajut tulee nenään niin alkaa tassut tutiseen. Nyt on sitten aika väsyksissä piikeistä. Nukkuu ja tuhisee tässä mun vieressä.

BB:stä. Ite seuraan sitä päivittäin. Onneksi Hena lähti. Oli kyllä aika ärsyttävä, vaikka olis voinukin olla ihan viihdyttävä. Mua on nyt myös alkanu ärsyttään se Kaarlo. En tiedä mix, mutta jokin siinä vaan ärsyttää.

Oma (.) voi edelleen hyvin. Liikkuu reippaasti. Voih, oikein kauhistelin että kun nyt jo on " raskas" olo vaikkei loppumetreillä ollakaan vielä, niin miten sit esim 4 viikon kuluttua? Maha on tiellä kenkiä laittaessa, autosta on vaikea nousta ylös ja hirveen nopeesti hengästyy/väsyy. Ei voi muuta kuin odottaa ja katsoa mitä tulevaisuus tuo tullessaan.. =)

Nyt pitäis keksiä jotain mukavaa tekemistä, mutta mitä?! Ideoita??

Päivänjatkoja!!

rusina rv 30+4

Vierailija
29/41 |
18.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt vihdoin pääsin minäkin uusilla kymmenillä alkaville viikoille, nimittäin 30 täynnä!

Ei kummempaa ketutusta mutta vähän kyllästynyt olo kaikkeen. Kävin viemässä sairasloma todistuksen työpaikalle, kumman äkkiä sitä alkaa tuntea olonsa ulkopuoliseksi kaikesta siitä touhusta no ehkä vaan hyvä. Lidlistä kävin katsomassa mainoksessa ollutta mattoa, sopisi meidän eteiseen, ehkä mutta olikin vasta torstain tarjouksia, pitää mennä sitten uudestaan.

Seksistä: haluttaisi kyllä mutta turhauttaa koko touhu, tuntuu että olen lakannut " toimimasta" ei tunnu mikään miltään,eikä tapahdu mitään, miestä ei voi syyttää yrityksen puutteestakaan. Ihan hirvittää onko tämä lopullista ja palautuuko sitä normaaliksi synnytyksen jälkeen. Harrastetaan kuitenkin vielä säännöllisesti ( tosin vain yhdessä asennossa luonnistuu enää mahan takia ) Synnytyksen jälkeistä aikaa odotellessa siis...

BB:stä ilmeisesti minulla on aukko sivistyksessä koska ei hajuakaan kenestä puhutte, täytyypä yrittää muutama jakso muistaa katsoa, miten on jäännytkin tämä yleensä seuraan kaikki tosi tv hömpät suurella mielenkiinnolla ja koukussa idols, selviytyjät ym.ym.

Ihan mielenkiinnosta kysyn onko täällä hoitotyötä tekevät murut jo kaikki sairaslomalla vaiko vielä joku töissä?

silvain 30+1

Vierailija
30/41 |
18.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

oletko sä neuvolalääkärillä käynyt?

mulla on ollut, mutta mulla toi on liittynyt kyllä siihen että paikat on aukeillut. sinuna pyytäisi päästä neuvolalekurille tarkistaan ettei paikat ole auki tai sitten jokin tulehdus ole.

Vierailija
31/41 |
18.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi!

Hyvä, on se kumma et yleensä asiat napsahtaa kohdalleen!

Tulis nyt sit kiva eskaritäti. Mua itteeni aina välillä harmittaa jos kemiat ei kohtaa opettajan/ohjaajan ja lapsen välillä. Kukapa sitä lasta puolustais jollei omat vanhemmat.

Kaikkea hyvää!

T: sama

Vierailija
32/41 |
18.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupat kierrelty ja kuopus samalla reissulla haettu koulusta. Esikoinen olikin jollakin koulun retkellä, joten mieheni hakee hänet sitten neljän jälkeen kotiin.

Löysin ja totta kai heti ostin vauvalle ihanan Travallen talvihaalarin. Sellainen keltaiseen vivahtava beige: tässä osoite, jos joku haluaa käydä tsekkaamassa: http://www.travalle.fi/?sivu=tuotteet (toivottavasti linkki toimii).

Ostin lisäksi ihanan vaaleanruskean nallekorvaisen teddykarvalakin (oli pakko kun se oli niin ihanan näköinen ja sen sisävuori oli samaa kangasta kuin haalarinkin vuori) ja pienet siniset kirjokuviolliset tumput. Voi kun olisi ollut kaikenlaista ihanaa kaupat väärällään. Yritän kuitenkin hillitä itseni, enkä ostele kovasti etukäteen...ehtiihän sitä sitten shoppailla myöhemminkin. Haalari on muuten kokoa 68, eli ei ihan pieni, muttei pitäisi olla liian suurikaan kuin pari ekaa kuukautta...tuleehan sinne alle vielä kaikenlaista muutakin vaatekertaa...

Momentti: Kiitos spr-selvennyksestä. Kysyin asiaa jo viime viikolla Kelasta ja siellä puhuttiin 150 päivän katosta. Lääkäri sekoitti sitten pääni puhumalla minulle 60:sta päivästä, enkä nyt sitten tiedä ketä tai mitä uskoa. Pitää vain odotella, että pyytävät todistuksen sitten Kelasta päin jos tarvitsevat. Täyden palkan saan minäkin äitiysloma-ajalta, luojan kiitos uutta sopimusta kertyy se tarvittavat 2kk ennen lomalle jäämistä...auta armias jos olisin keväällä ilmoittanut jääväni lomalle 50pv ennen laskettua, en olisi todellakaan saanut äitiysloman ajalta palkkaa.

Niin Silvain, olen hoitoalalla ja olen ollut sairauslomalla jo heinäkuulta saakka. Kyselit vieläkö joku meistä tekee hoitotyötä. Mielestäni vielä viime viikon pinossa joku hoitoalalla työskentelevä tuskaili pääseekö jäämään saikulle vai ei.

Nyt lopettelen taas tällä erää. Kiva kun täällä kirjoitellaan aktiivisesti! Minunkin on pitänyt toivotella kaikki uudet tervetulleiksi, mutta aina se unohtuu. Niin, että tervetuloa kaikille uusille nyt ihan virallisesti minunkin puolestani :-).

Kanelisokeri 30+2

Vierailija
33/41 |
18.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muu perhe nukkuu flunssaa pois, minä koita kauheella vaivalla keksiä jotain tekemistä itselleni. Nukkuminen ei huvita koska se vaikuttaa heti seuraavan yön uneen. Pyykkikone jyllää vielä ensimmäisiä vauvanvaatteita, sitä odottellessa...

G: Meillä ei ole seksielämää :D Ei vaan enää onnistu masun kanssa ja kipeetäkin teki kerran kun yritettiin, joten päätettiin molemmat sitten odottaa aikaa jälkeen synnytyksen/synnytyksestä parantumisen...

Eli joskus ensi vuonna sitten seuraavan kerran :D Eipä tuo haittaa, ei se oikein kiinnostakaan.

G: Mulla on normaalisti 75B ... eikä ne siitä liiemmin ole kasvaneet kun vanhat liivit mahtuu edelleen ylle.

Maitoa" tulee jo niin että paidassa alkaa olla läikkiä...

Laiskuuttani en ole vielä suojia käyttänyt, kun läikät on vielä melkoisen pieniä ja vuotoa tapahtuu vain sillon kun olen kotona. Paita on jotenkin helpompi ja mukavampi vaihtaa ku pitää niitä ihme tyynyjä :D tissien peittona :D Ja kotona tykkään olla välillä ilman liivejäkin, pelkällä paidalla. Jotenkin rennompaa :) ...

Kaikenlaiset tavat rentoutumiseen tässä tilassa on sallittuja :) No, ei ehkä kaikki mutta tämä nyt ainakin :D

Nyt menen ihastelemaan nukkuvaa poikaa :) Nukahti sohvalle...

Meillä taistellaan vieläkin päiväunista. Poika tarvitsee päiväunia edelleen mutta se oma tahto...

Ja koko päivää ei viitsitä lasta nukuttaakaan päiväunille vaan sitten jos ei nuku niin ei nuku...

Vaikka olisi kipeäkin jaksaa taistella unta vastaan joten ollaan katsottu parhaimmaksi tavaksi antaa lapsen vain simahtaa, minne nyt sitten simahtaakaan. Jos lattialle, niin siitähän tuo on helppo siirtää omaan sänkyyn. Jos sohvalle, saa jatkaa uniaan siinä niin kauan kun nukuttaa.

Niin...se poika :D Menenpä viereen lukemaan vaikka kirjaa hissuksiin, nukkuva lapsi on kyllä niin ihana näky että :D...

Vierailija
34/41 |
18.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väsymys kaataa minut kyllä väkisellä petiin. Neuvolalääkärille puhuinkin, että koen kyllä tosi raskaaksi tämän odotuksen, just tuon väsymyksen ja mielialojen heittelyn takia. Aikaisemmissa raskauksissa en kyllä ole " pulttaillut" kuten nyt ja olen todella saanut esimakua siita, miltä voi tuntua olla depiksessä.. kauhea fiilis, kun ei hallitse itseään, vaan tulee sellaisia aaltomaisia tuntemuksia pahasta mielestä ja olosta..

Samaa olen kummastellut kuin muutkin, että kuinka kummassa jaksaa vielä kuitenkin monta viikkoa.. on niiiiin norsumainen puhiseva olo ja silti vain syötättää.

Seksistä ollut keskustelua, se on ollut sentäs positiivista aikaa aina raskauksissani, että haluja on ja seksi maistunut kyllä. Semmoiset pikajutskat sopii tässä tilassa mainiosti, niin ei tarvi äheltää kovin kauaa mahansa kanssa..

Lipaston olen laittanut Ikealta tilaukseen, johon voisi laitella vauvan vaatteet, en ole vielä pessyt niitä mutta kasassa ovat suurin piirtein.

Totta on, että sairaslomalla kun on, niin sitä tippuu tosi nopeasti työpaikan asioista ja tuntee kyllä itsensä ulkopuoliseksi -kaiketi ihan hyväkin, niin sitä sitten tosissaan irtaantuu niistä asioista.

Vauva liikkuu mielestäni paljon ja jalkaa puski eilenkin niin hankalasti kylkiluihin, että tosi " ähky olo" .

Ruoan jakoon alettava,

travel 30+2

Vierailija
35/41 |
18.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan suatana, työpaikalla kaikki päin sitä itteensä, yli puolet henk.kunnast on vaihtunu ja pomon kans ei kemiat meinaa kohdata, esimies vaihtunu mun saikun aikana.

Eli minä oon se yks joka viime vkol tuskaili että jatkuuko saikku vai ei ja työskentelen hoitoalalla, no viel pitää kerran uusia tuo sairasloma kun eihän siitä työstä enää mitään tule, jos pääsis vaikka omalle lääkärille mainitsemaan asiasta ja sais sen kirjottamaan loman tuonne 2.10 asti, edellinen lääkäri ei viitsinyt kuunnella kun oli kiire saada potilaat pois, remontin keskellä otti vastaan potilaat, ymmärrän että ei ole mukavaa, mutta ei ole myöskään mukavaa kun ei kuunnella.

Jotain positiivistakin sentään, sain postiin paketin kirjoja ja mies sitten haki ne ja nyt pääsen sitten niiden pariin kunhan ensin syön, kalakeittoa *taisi tänään jollain muullakin sitä tänään ruokana olla*

Tosin taitaa olla että sänky kutsuu ruoan jälkeen aika mukavasti =D

Vierailija
36/41 |
18.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis viikkoja on nyt 31+2...meinasin ihan hukata yhden jo eletyn viikon ja pitihän se heti oikaista ;-) Mitään jo saavutettua en todellakaan anna pois...

Vierailija
37/41 |
18.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkaa tosiaan olla jo niin " raihnasta" porukkaa, että saikulla ollaan ja ehditään kirjottelemaan useastikin päivässä ;)

Kiva kuulla, että muillakin 4veet tinttailee! Tuo kuvaus, että hermoromahdus voi tulla vakika," jos kärpänen lentää toiseen suuntaan, ku neiti olis halunnut" , kuvaa juuri meidänkin neitin tämänhetkisiä taistoja. Itku tulee yleensä sellasista jutuista, että ne meni jo. Tyyliin " olisin halunnut, että auton ikkuna on auki" ja ollaan jo kotipihassa. Syöminen on kans ihan taitolaji. Likka tippui eilenkin tosi pahasti tuolilta, kun piti kiekata ruokapöydässä. Mikään ei maistu ja omatoimisesti syöminen on jäänyt päiväkotiin. Koko ajan pitää muistuttaa, että laitapa taas ruokaa suuhun. GRRRR!! Mulla on itellä lyhyt pinna jakun ruokaa pitää tarjota useasti päivässä, niin välillä ei jaksais...

Sit saikusta. Mulla ainakin näin: 60 päivältä saa täyden palkan, jonka jälkeen 2/3 palkkaa. Ekalta 3kk saan onneksi täyden palkan ja sit tipahtaakin pienelle päivärahalle. En oo vielä käynyt Kelalla, kun on yks sairaspäivärahahakemus sisällä. Sen osuus menee toki työnantajalle. Sit meen takkuaan mun äippärahan kanssa. Kuulin nimittäin, ettei liiton soviteltu päiväraha olisi mukana laskennassa ?! Olen tehnyt 4h/päivä ja palkan osuudesta siis vaan tulis äpvraha. Verotukseen kyllä menee liitonkin rahat, mutta tässä kohtaa ei otettaisi huomioon??? No katotaan...

Bubbles 33+2, ekaluokkalainen näsäviisaana ilmoitti, että eli 35 ;)No tulee sekin päivä vielä...

Vierailija
38/41 |
18.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko joku muu ollut tai ois vielä erityisäitiysvapaalla? mulla vaihtuu ens viikon lopulla äitiyslomaksi :) millasta työtä teette/olette tehneet aikasemmin? (ennen lapsia).

Vierailija
39/41 |
18.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

nii sit vielä pks odottajat.. millä perusteella valitsitte synnytyssairaalan? esim tuolla marrasmurujen esittelyssä on joitain jotka menevät synnyttämään kättärille, kuten itsekkin, mutta miksette ole haikaranpesään ilmottautuneet? kaikilla lapsia jo entuudestaan vai?

Vierailija
40/41 |
18.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukenut taas olen, kirjoittelut jäänyt aina välistä. Mutta taustalla ollaan ja hengessä mukana!

Tuosta omasta kiukusta...tänään ollut myös tällä päivä että kukkua kanssa!! Meidän neiti neljävee on ihan mahdotonta sorttia välistä. Ja kun vaatii jos mitä ja koko ajan- niin äidin hermot on riekaleina jos usemaan kuin kerran päivässä! Ja kun tuo suuttuu niin sen kuulee lähes koko kaupunki, jos ei naapurikunnassa asti. Eikä lopu ihan heti. Tempperamenttia meinaan on pakattu ehkä vähän liikaakin yhteen otukseen ;). Onhan se totta kai sitten niin reipas ja ihanakin, mutta välistä tuntuu että tulkaa hakemaan. On sellainen 24/7 lapsi, eli koko ajan jotain vailla. onneksi tuo kuopus on ainakin vielä ollut " helpompaa" sorttia luonteensa puolesta. Saa nähdä tätä kolmosta sitten! Niin ja oma väsy ja raskas raskaus ei ainakaan tuo sitä omaa rauhallisuutta mitenkään esiin- tänään olo on kuin persuksiin ammutulla karhulla. Ei juuri jaksa naurattaa! Ja takana viel koko viikonlopun juhlimista synttäreiden merkeissä- siivoa, leivo ja juhli. Mutta kivaa oli- nyt vain kärsii selän kanssa ja väsyn. Mutta ehkä se joskus 18-v päästä helpottaa =P VALI VALI VALI- virsi siis tässä.

Gallupeita...seksiä on ihan riittävästi, miehen mukaan harvoin. Kun oma olo on väsynyt ja vielä se että koko päivän on joku jossain ihossa kiinni, niin illalla haluan vain mennä peiton alle ihan yksin! Ja kun ei jaksa...enkä nyt muutenkaan ole ollut mikään kauhean aktiivialoittelija sen suhteen koskaan. Toki sitä on, mutta se vauhtiin pääseminen. Mutta tasasesti kuitenkin.

Joku kyseli noita synnärijuttuja. Meidänpä kaupungissa on niiiiiiiin ihana tilanne, että ei tosikaan. Osasto tällä hetkellä kahdessa kerroksessa, vauvalaa ei ole ollenkaan.. Yksityishuoneita on pari, ja jos tarpeeksi synnyttäjiä voi joutua jopa käytävälle vaavin kera. Että näin. Kateeksi käy jotka saavat edes valita! Itsellä paniikki lähinnä sen huoneen kanssa, kun tietää että on siellä sen viikon taas ja vielä ehkä väsyneenpänä kuin viimeksi. Tahtoo siis sen toisen oman huoneen! Kun on raskasta jos ei edes sairaalassa pääse kerämään voimia.

Oma napa. On laskeutunut ja on iso. Rauhallisen tuntuinen vesseli tosin tuntuu olevan. Ja onhan tuo pötsi aikalailla tiellä joka käänteessä. Joutuu kuitenkin päivät juosta lasten perässä. Mutta toisaalta nyt on ollut turvotukset ja muut poissa. Oliko se muuten Marrastoive joka niistä kyseli? Mulla esikon aikana todella paha turvotus, mutta ei muuta- eipä siihen juuri mikään auttanut, kengät ei mahtunu jalkaan.. öisin pesin kylmällä vedellä kun kinnasi niin kovaa. Olin kuin upoksista nostetttu immeinen... Laski sitten kun synnytys oli ohi.

Nyt esikon hampaat pesulle ja nukuttamaan. Saa nähdä kumpikampi nukahtaa ensin ;)

Palaan taas! Ja taas jäi varmasti kommentoimatta, mutta kun ajatus on mitä on. Ja yksi höpöttäää selän takana koko ajan...

Niin ja se BB----täällä yksi uskollinen katsoja. Minä se rakastan realityä.