Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

JOULUMAMMAT viikolla 38

18.09.2006 |

Heippa!

Ollaan lähdössä korvakontrolliin mutta teenpä pinon ennen sitä,Katrilla on putkesta se kontrolli ja nyt on sitten kipeäkin,pelkään poskiontelontulehdusta tai sitä korvatulehdusta,viikon on flunssassa ollut ja viime yö meni itkiessä 1-2h välein=( piteli poskeaan ja aamulla mainitsi että korvaankin sattuu.

Huoh,lasten sairastelu on inhottavaa,itekin mä yskässä ja nuhassa mutta katotaan tuleeko lääkekuuri tytölle.

Illalla Katrin muskarikin,katsotaan mennäänlö.

Juho nousi illalla tukea vasten sängyssään eli vielä ei ole kunnolla sitä hoksannut mutta on nyt ehkä 6 kertaa yhteensä noussut tukea vasten,koko ajan sitä haluaa ja yrittää kyllä!!

äityliini ja Juho 281105

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
18.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiemmin jo tuolla kyselin liikkumaan lähtemisestä, vähän nauratti itselläkin, kun myöhemmin omaa kirjoitusta lueskelin. Taisin kirjoittaa hivenen äkeissäni:). Tottapa tuo meidänkin kikara joskus liikkeelle lähtee ja jos ei lähde niin kannetaan;). Meidän arki sujuu pääpiirteittäin niin, että aamusella herätään noin 7 aikaan ja syödään aamupuurot ja laitetaan isommat pojat (6v, 9v ja iskä 35v) kouluun ja töihin. Vilhon kanssa jäädään kotiin ja touhutaan mitä milloinkin. Ekat päiväunet on joskus 10-12 välillä kestoltaan noin tunnin. Sitten yhden kieppeillä isommat pojat tulee koulusta, välipalaa, Vilholle ruokaa, läksyjä, jne. Päivän kakkospäikkärit 13.30-17.30 välillä kestoltaan 2-3 tuntia. Iskä tulee viiden maissa ja sitten syödään koko porukalla. Sauna tai kylpy on noin klo 20, iltapala ja sitten 21-21.30 lapsukaiset on nukkumassa. Aikuiset vähän myöhemmin.

Kauheasti olen pohdiskellut töihin paluuta, jonka sitten päätin siirtää vuoden päähän. Rahallisesti varmaan typerä veto, mutta muksut on pieniä niin pienen hetken, että koitetaan kituuttaa. Ja voihan sitä muuttaa suunnitelmia, jos siltä näyttää. Onneksi meillä on ihana pph, joka on hoitanut myös isommat pojat, niin siltä osin töihinpaluu ei ole peikko, kun tietää tutun hyvän hoitopaikan. Inhottavaa vaan laittaa vastakkain näitä raha-asioita ja sitä mitä oikeasti haluaisi tehdä eli olla kotona lasten kanssa.

Muutaman päivän kävin töissä pyörimassä ja kivaahan sielläkin oli. Kukaan asiakkaista ei huutanut " pyyhkimään" . Kukaan ei nyrpistellyt ruoalle eikä ketään tarvinnut houkutella syömään tai tekemään mitään muutakaan. Kaikki olivat pukeutuneet sään mukaisesti ja jos eivät olleetkaan, niin ei se ainakaan minun ongelma olllut=). Siis kaikessa on puolensa! Mutta päätänpä tämän tällä erää tähän ja painun keittiön puolelle! Mukavaa viikon alkua kaikille!

Tirpula ja Vilho Von Gaale

Vierailija
2/27 |
18.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tirpula, oletko uusi ketjussa (en ainakaan muista)? Jos, niin tervetuloa!

Itse aloitin tuossa uuden ketjun, kun aluksi tätä ei olut ja sitten kävin vanhoja avau7ksia läpi. Mutta unohtakaapas se.

Voin varovaisesti nyt julistaa lahkeessaroikkumiskauden päättyneeksi. Pikkuheppuli on nyt enimmäkseen iloinen veitikka, joka häärää paljon itsekseen, mutta huolii toki yleisöä kekkuloinnilleen (ja niin voin lukea esim. käsikirjoituksia).

Tissipoika Kare kyllä edelleenkin vahvasti on. Lueskelin tuossa keskustelua, jossa 10-kuisten äidit kertoilivatr päivärytmeistään, eikä se viisi kertaa päivässä ole paljon mitään tähän xx kertaan!

Ainakin 10 kertaa päivässä tissitellään, ja yöllä - niin, yöllä ainakin kolme. Ja vieläpä aiemmin kuin kesällä, koska kävimme unikoulua, joka hetken piti kutinsa, mutta särkyi kesälomalla niin, että vauva mekkaloi tunnin yössä. Kyllästyin siihen kukumiseen ja aloin antaa tissiä, ja nyt saavutettu etu toteutuu kello 3 (kyllä vauva sitäkin rajaa koettelee, mutta tissiä ei tipu.). Mutta itse koen, että kolmekin tisseilyherätystä on parempi kuin tunnin karjuntasessiot. Piakkoin kyllä unikoulutetaan tuo eka syöttö pois. Ei voi mitää, vauvojen rytmit ovat erilaisia. Kare ei selvästikään ole valmis kahdeksankaan tunnin nukkumisiin. Ja tokihan hän huudattamalla oppisi, mutta vaikken täysluomuäiti olekaan, en ala tehdä semmoista kidutusta.

Mutta huomaan kyllä, miten tuo eroahdistuskausi vaikutti myös _itseeni_. Nyt katson maailmalle paljon useammin kuin ennen. Itse asiassa ennen elokuun loppua en ollut kunnolla iltaa pois kertaakaan - enkä hereilläoloaikaa! Nyt teen kaksi kertaa neljä tuntia viikossa töitä ilman Karea ja Karen kanssa (vauva työpaikalla terrorisoimassa) 5-10 tuntia.

Sitten välillä bailaankin. Missään semmoisissa ylellisyyksissä kuin konsertti, teatteri tai edes elokuva en kyllä ole ollut. Teatteri kuuluu kyllä syksyn menolistaan, varmaan joku keikkakin. Elokuvanhimoa sammutan vauva-bioilla, joita täällä Helsingissä on kerran kuussa. DVD:itä ostin raskausaikana noin 100, mutta niitä ei kyllä tulekaan katsottua.

Mitäs te muut mammat puuhailette arkihommien ohella? Kerkiääkö myös taajamien ulkopuolilta harrastaa tai kahvitella?

Orava ja Kare

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
18.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katrilla alkava korvatulehdus varmaan eli punoitusta oli korvassa mutta kuuria ei vielä saanut,vois hakee puuduttavia korvatippoja apteekista mutta mä veikkaan että pari päivää ja tulehdus iskee kunnolla=(

Meillä harrastetaan liki joka päivä jotain,mutta ne melkein kaikki lasten harrastuksia=)

maanantaisin Katrin muskari,tiistaina MLL:n perhekahvila,keskiviikkona Katrin päiväkerho(3h),keskiviikko iltaisin onkin MUN oma jumppa=),henkireikä,arjen piristys,torstaina Juhon muskari.

Miehellä muuten synttärit tänään ja meen kakun syöntiin=)

jotain piti sanoo mutta unohdan aina kaiken tun tähän istun=/

äityliini

Vierailija
4/27 |
18.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äityliini, juu, mäkin tässä vaan höpisen omista menoista...mutta on ne osittain samaa. Kaksi kertaa viikossa käyn vauvajumpassa, joka on äidin jumppaa vauva sylissä, osin ilman. Siellä olen tutustunut kivoihin mammoihin, joilla on samanikäisiä vauvoja. Heidän kanssaan käydään yleensä syömässä tms., ja samalla vauvat voivat leikkiä keskenään (ja leikkivätkin jo, se on kivaa). Sitten näen toista vauvan äitiä suht säännöllisesti, mutta siihen vauvan ikäisseura sitten loppuukin. Meilläpäin ei ole vauvoja leikkipuistossa... (siis lapsia vain). Itse jumppaan 1-2 kertaa niin että isä vahtii. Kaksi kertaa viikossa käyn työssä niin että äitini vahtii toisen kerran, toisen isoveli. Karella ja Kassulla menee tosi hyvin, Kare palvoo isoveljeään. (Veli siis 15).

Mutta en minä edelleen kauhean monta päivää putkeen viihdy kotona. Käydään vaikka kaupungilla, siitä Karppulikin tykkää.

Vierailija
5/27 |
18.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

N.Orava, olen uusvanha(?) palstailija, joskus odotusaikaan kirjoittelin, nyt viime aikoina taustaillut, mutta ajattelin taasen alkaa aktiivisemmaksi...

Otsikko viittasi siihen, ETTÄ VILHO ON RYÖMINYT TÄNÄÄN metrin!!! Aamupäivän kirjoittelun aikaan ei vielä ollut mitään merkkejä, mutta kun haettiin veli eskarista ja laitettiin flintstones-kortteja tyrkylle, niin jopas vaan ärjyen ja puhisten mentiin eteenpäin. Tämä on kyllä juhlan paikka=) Soitin jopa iskän töistä kotiin tätä ihmettä katsomaan=) (huom. iskä on yksityisyrittäjä ja piti ruokatauon samalla, ettei nyt kukaan takerru tähän seikkaan, että isi hälyytetään tämmöisestä syystä kesken päivän kotiin).

Juups, päivän toinen iloinen asia on se, että anopilta saatu kaktus on tehnyt nuppuja, ehkä kukkii pian. Olin varma, että tapan sen kukan ja sanoin sen myös anopille. Hän kuitenkin antoi kukan minun hoitooni ja ihme on tapahtunut (melkein)... Parempi olla liikaa tuulettamatta, voi se vielä kuukahtaakin ennen kuin nuput puhkeaa kukkaan.

Itärajan kirjeenvaihtaja päättää raporttinsa tähän.

Tirpula ja ulkona nukkuva ryömijäinen

Vierailija
6/27 |
18.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

usen kuukauden viiveellä ajattelin minäkin tulla pinoon mukaan. Ahkerasti olen teidän juttuja taustaillut jo tuolta odotuspuolelta =)

Meillä perheessä tyttötrio : ekaluokkalainen, neljävuotias ja iltatähti tyttö, joka syntyi tapaninpäivänä.

Olivia neiti siis kohta täyttää 9 kuukautta. Mihin ihmeeseen se pikkuvauva oikeen katosi=)

Neiti taitaa olla kovin laiska oppimaan asioita. Meillä kyllä ryömitään ja istutaan jos lattialle laitetaan. Mutta ei tietoakaan, että yrittäisi itse nousta istumaan tai että konttaisi. No toisaalta hyvä niin, isommat tytöt on liikkunut samanikäisinä jo ihan erilailla.

Hampaitakin on vasta yksi =) Nyt on ollut pari viimeistä yötä vähän levotonta ja jo luulin että lisää on tulossa. Tänään jo näin suussa hampaanalun ja iloisena asiaa isällekkin kerroin. Kunnes lähempi tarkastelu paljasti, että suussa oli vaan pieni valkoinen roska !!!

Näin meillä kehitytään, hitaasti mutta varmasti.

Mitäs vielä kertoisin. Paljon olis tietty asiaa, mutta jo syrittäisin ahkerasti pinoutua ja kertoa kuulumisia.

Hyvää viikonalkua kaikille joululapsosille ja äideille=)

Toivottelee Heikka ja Olivia Omppunen

Vierailija
7/27 |
18.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun hymynaama otsikko viittaa siihen kun saatiin " uusia tai uusvanhoja" kirjoittelijoita,tosi kivaa=)

Kohtahan me jo taaperopuolelle siirrytään=0

eikös jatketakin kirjoittelua siellä?

Ja onnea ryömijälle=)

mä muistan kun Juho kans yhtäkkiä lähti yllättäen ryömimään.

Tervetuloa siis kirjoittelemaan ahkerasti tirpula ja Heikk@.

Milloin teidän jouluvauvat ovat syntyneet?

t.eks äitiliini,nyk.äityliini ja Juho 281105+Katri 040801

Vierailija
8/27 |
18.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vastauksen omalta osaltani heti, kohta aletaan nimittäin syömään ja sitten onkin jo kohta iltapesujen ja pusujen aika... Illat menee aina niin nopeasti!

Meidän poikaset on Eetvart Von Kultu 090997, Oskar De La Rento 190400 ja joulupaketti Vilho Von Gaale 121205, minä -77, perheen iskä -71 ja Rembrandt the Seilorman (koira) on pari vuotias.

Vielä tissittelystä, meilläkin sitä harrastetaan päivisin 5-10 kertaa ja öisin 1-4 kertaa... mutta en mitenkään sitä itse koe liialliseksi tai häiritseväksi niin antaahan toisen nautiskella. Eiköhän se ennen armeijaa lopeta;)

Muimui!

Vierailija
9/27 |
18.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa taas kaikille ja uudelle tervetuloa mukaan!

Syksyn tullen on taas meidänkin vauva-kerho alkanut. Tosin se on vain joka toinen viikko... Myös muihin kerhoihin meilläpäin olisi mahdollisuutta, mutta minun aikani ei tahdo riittää millään. Melkein kaikki kaverit ovat myös äitiyslomilla ja tytön myötä olen myös tutustunut uusiin äiteihin, joten aika kuluu heidän kanssaan jutustellen... Omia harrastuksia ei tällähetkellä ole. Jumpat eivät ole mun juttu, uimista olen miettinyt useasti, mutta vielä en ole halliin asti päässyt. Töissä käyn lauantaisin, joten se on sitten se mun " henkireikä" . Tosi paljon olen kyllä tykännyt töitä tehdä, vaikka sitten olenkin ihan poikki koko illan. Mutta todella ihanaa tulla kotiin, kun tyttö on odottamassa ja kyllä sen kanssa jaksaa peuhata silti vaikka väsyttäisikin...

Typy nousi ensimmäisen kerran sängyssä seisomaan perjantaina ja siitä lähtien päikkärit ovat olleet yhtä taistelua. Yöt onneksi nukkuu suht rauhallisesti KOPKOP.Nyt nousemista koitetaan joka puolella, mutta missään muualla se ei vielä ole onnistunut. Konttaus onnistui aamulla pienen matkan ja tosi hitaasti. Kyllä se siittä minä hetkenä tahansa...

Mutta nyt laittamaan lämpimiä voileipiä...

Mukavaa viikkoa kaikille ja ainakin Katrille pikaisia paranemisia (en muista oliko joku muukin kipeänä nyt)

Tähti ja tyttö 121205

Vierailija
10/27 |
18.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavaa kun mahtuu vielä porukkaan mukaan.

Meidän tiimi on siis Veera -99, Saara -02 ja Olivia 261205 ( ei siis Noora tai Klaara, hih) sekä tietysti minä ja mieheni, molemmat vuosimallia -71.

Tuossa joku kirjoitteli imetyksestä. Meillä neiti alkoi sen verran kovasti puremaan ja pelleilemään imettäessäni, että nyt ottaa vaan aamuyöstä maitohörppyä äidiltä.

Kovasti olin ajatellut, että olisin imettänyt pidemäpäänkin, mutta hyvä näin.

Juu, se edellisessä viestissä kertomani hammasjuttu on kyllä meitä naurattanut tänä iltana aika mukavasti =)

Kyllä vaan siirrymme sitten loppuvuodesta isolla porukalla tuonne taaperopuolelle. Enköhän mäkin ehdi hyvin pinoutua, kun kuitenkin täällä koneella roikun päivittäin

Vierailija
11/27 |
18.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas mukava tulla pistäytymään,kun uusiakin kirjoittelijoita.

Aada tuolla sängyssä alkaa heräilemään päikkäreiltä,kirjoitan minkä ehdin.

Onko teillä muilla tällaisia unimatteja.Aada on viimeset pari viikkoa nukkunut ihan mahottomasti.Yöunet 10 tuntia ja kahdet päikkärit yht.5 tuntia.Välillä jo aloin epäilemään,että tuleeko kipeäksi kun noin paljon nukkuu.Mutta taitaa vaan kasvaa.Terkkari kun sanoi,että lasten kasvaminen tapahtuu nukkuessa.

Kaikin puolin mukava tyttönen on,hauskuuttaa meitä erilaisilla tempuillaan.

Veikka 12-v on tosi tärkeä ja onneksi veikkakin tykkää kovasti touhuta typyn kans. Aadalla oli tässä välillä melkoinen suihku/saunakammo,mutta kun eilen mentiin sitten koko porukalla ja velipoika heitti varovasti löylyä niin ei pelottanutkaan yhtään. Ja suihkussakin innostui kovasti esittelemään temppuja.Paljon apua on sisaruksista.(istuttiin toki vauvan kanssa alalauteilla,eikä oltu kauaa)

Eroahdistus helpottamaan päin meilläkin,typy uskaltautuu jo yksin lähteä seikkailemaan ja sitten välillä on päässyt suosikkipaikaansa veljen huoneeseen tutkimusretkelle.

Päivällä karkas kodinhoitohuoneeseen, missä oli sitteri odottamassa uutta kotia.Siellä tämä oli kiivennyt keskelle sitteriä seisomaan ja tutkaili lelukaarta.

Mun piti kyllä kommentoida toisten juttuihin,mutta palailen toisen kerran.Typsy tuli tuohon punttiin taas roikkumaan,kun haluais kanssa tulla näpyttelemään.

Mukavaa alkuviikkoa kaikille! t.Liinuksi+Aada 9kk

Vierailija
12/27 |
19.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa uudet! Heikk@, onpas hauskaa, meiltäkin löytyy Saara ja Veera! Saara syntyi 24.10.04 ja Veera on meidän joulahja (syntyi 23.12.05) =) Lisäksi meiltä löytyy kaksi poikaakin, Santeri 020993 ja Valtteri 090894.

N.Orava: mä käyn 2 kertaa viikossa jumpassa, sunnuntaisin ja maanantaisin ja se on mun omaa aikaa =) Enpä oikeastaan muualla käy ilman tyttöjä. Tyttöjen kanssa käydään tiistaisin vauvakerhossa ja keskiviikkoisin MLL:n perhekahvilassa. Muina päivinä puistoillaan ahkerasti.

Onpas kovin syksyisen tuntuinen ilma. Toisaalta ihan kiva että syksy tulee, sehän merkitsee sitä että joulu on jo suht lähellä ja meidän mussukoiden 1v synttärit :)

Veeralle ei kuulu mitään uutta sitten viime viikon, edelleen me ei nukuta eikä juoda maitoa. Mä itse sain ikäviä uutisia viime perjantaina, reumakoe oli positiivinen ja joudun tarkempiin tutkimuksiin. Positiivinen reumakoe ei suoraan merkitse että reuma olisi puhjennut mutta tutkimuksissa se sitten selviää. Mun äidillä on nivelreuma ja alttius sairastua siihen on perinnöllistä. En muuten muista kerroinko tästä jo viime viikolla -sori jos tulee toistoa... Reuma on tosi ikävä tauti, toivon totisesti ettei mulla ole sitä.

Jaahas, me lähdetäänkin kohta vauvakerhoon, mukavaa viikkoa kaikille!

Tansku & tytöt

Vierailija
13/27 |
19.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihanaa,sain vauvauutisen juuri,kaveri synnytti viime yönä pienen tytön=)LA olisi ollut 29.9,pieni oli 2,9kg ja 48 cm.

huomasin muuten just että Juholle tuli perään neljäskin hammas eli yläetuhampaat puhkesivat,juuri ja juuri tuntuvat siis sormeen=)

3.puhkesi viime viikolla 12.9 ja neljäs tänään 19.9.

Poika muuten innostuu puremaan välillä =(

Tansku:voi kurjaa=( toivotaan silti että ei reumaa olisi,mun äidillä paha nivelrikko ja tädillä reuma=(

Meillä Juho nukkuu öisin n.10-11h mutta päivisin ei juuri,eilenkin YHDET päiväunet,(tunnin),kun se ei suostunut toisille unilleen.

Yleensä nukkuu 2 tai kolmet unet,kestoltaan 1/2h-1h kerrallaan mutta eilen 11h tunnin yöunet ja päikkärit vain tunnin,siinä kaikki unet=0

Katri voi jo paremmin,puuduttavat korvatipat tuntuvat auttavan,viime yön nukkui kokonaan!!!

perhekahvila jätetään väliin.

Huomenna odotettu jumppa!!ihanaa kun on joku oma harrastus,sunnuntaisin on lisäksi Circuit Training ja sinnekin voisi joku kerta mennä jos ehdin.eli kuntopiiri.

äityliini ja Juho kera 4 hampaan=) 9kk3viikkoa

Vierailija
14/27 |
19.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin, se on sitten tiistai. Maanantaista kun yli pääsee, niin tuntuu, että loppuviikko hujahtaa sitten tosi nopsaan. Isot on taas saateltu taipaleelle ja pienen kanssa vietetään " laatuaikaa" .

Mulla ei ole mitään säännöllisiä kodin ulkopuolisia harrastuksia. Kotona teen käsitöitä, kudon, virkkaan, ompelen... Koiraa tulee iltaisin käytettyä koirapuistossa, joskus koko porukalla, miten milloinkin. Myyntikonsulenttina toimin satunnaisesti nyt hoitovapaalla, se täytyy varmaan jättää sitten, kun palaan oikeisiin töihin. Miehen liikettä käydään siivoamassa tarpeen mukaan. Sitten auttelen kavereita ja tuttuja taitojeni mukaan milloin missäkin. Viimeksi listoitettiin yksi kolmio. Mitään en siis osaa tehdä, mutta työnjohtajana voin toimia mielelläni=)=)

Ylipäätään tuntuu, että joka päivälle on tekemistä yllin kyllin. Kivaa!

Yhden ystävän kanssa meillä on vuoroviikon ruokatreffit, se kuka tulee vierailulle touhuaa jälkiruoan ja " emäntä" tekee ruoan. Molemmilla on viisihenkinen perhe ja suht. saman ikäisiä lapsia, joten siinähän sitä on kaikille leikki- ja juttuseuraa.

Vaeltamassa kävimme kesällä yöreissun tuon toisen perheen äidin kanssa ja nytkin olisi suunnitteilla irtiotto arjesta loka- marraskuulle. Kummasti piristää, jos yhdenkin yön saa nukkua ilman herätyksiä ja " vastuuta" . Toivottavasti ymmärrätte mitä tarkoitan vastuulla... että ei tarvitse kuulostella onko jossain riitaa, tai tukehtuuko joku roskaan tai pysyykö isot lapset pihalle, eivätkä mene rantaan tai tielle jne... näitä päivittäisiä asioita mistä pitää olla varpaillaan kokoajan.

Tuosta reumasta, mun miehellä epäiltiin selkärankareumaa ja osa tuloksista sen kiistattomasti vahvistikin. Osa tuloksista taas oli ihan päinvastaisia. Ei siitä sen selvempää tullut ja nyt ei ole mitään oireita ollut kolmeen vuoteen. Merkillistä, ettei sitä voi pitävästi tutkia onko vaiko ei.

Mutta nyt minä lopetan ja menen kuorimaan perunoita.

Heipsankeipsan!

Tirpula ja Vilho

Vierailija
15/27 |
19.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospas minäkin taas jotain rustailisin. Mies lähti työpaikan reissulle " kuntoileen" kolmeksi päivää, taitaa tulla ylikunnossa takaisin :) Sitten sillä alkaakin loma, se ylimääräinen isyysloma, jonka saa pitää vanhempainvapaan lopussa ja meikä suunnistaa perjantaista alkaen muutamaksi viikkoa työelämään! Saa mieskin vähän maistaa " lapsiperheen arkea" , kun luulen että ei sillä kovin hyvää käsitystä siitä oo, kun on niin paljon töissä. Sitten kun loma on pidetty minä jään taas kotiin jouluun saakka. Mukava mennä kyllä välillä töihin vaikkakin niin lyhyeksi aikaa. Ja mun mielestä tosi hyvä, että misekin saa olla kotona, mielellään jäi, kun on niin paljon tosiaan ollut pois kotoa. Esikoinenkin on aivan innoissaan, kun saa iskän kotiin. Vähän kyllä jänskättää miten niillä menee, mutta onneksi meidän isukki on sitä sorttia, että se päättää että nyt pärjätään :)

Tanskulle tsemppiä! Toivottavasti kyseessä on väärä hälytys!

Meillä kävellään jo puita pitkin jonkin matkaa. Sohvan menee päästä päähän ja vaihtaa olkkarin pöytään, mutta sitten loppuu sopivat tavarat ja lähdetään toiseen suuntaan. Nyt kun on kunnolla hoksannut istumaan nousun ihanuuden, on lattia leikitkin alkaneet taas hiljokselleen kiinnostamaan!

Meidän pojulta ei kyllä vielä sanoja tule, en kyllä niitä odotakkaan vielä PIIITKÄÄN aikaan. Meinaan jos tulee isäänsä oppii puhumaan vasta 3-vuotiaana:) Esikoinen kyllä puhui jo aika kivasti 1,5 vuotiaana, että jospa kuitenkin tämä meidänkin herra hieman aikaisemmin kuin isänsä :)

Kohta pitää alkaa tytsyä viemään muskariin, joten palaillaan!

T Meimi79+Eetu reilu9kk ja esikoinen5½v

Vierailija
16/27 |
20.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tytön kerhopäivä,yöt menneet hyvin puuduttavien korvatippojen takia.vieläkin se silti sanoi että korva on vähän kipeä=/

Juho on nyt kunnolla innostunut nousemaan tukea vasten ja meno sen mukaista=)

aluksi kun osasi vaan pinniksessä nousta ja Katrin sänkyä vasten niin nyt osaa noiden lisäksi olohuoneen pöytää vasten,kirjahyllyä vasten ja ei niin hauskaa-tv-tasoa vasten(eilen hakkasi telkkua ja koitti sammuttaa napista!!!).

Hassua kun ei vielä sohvaa vasten ja Katri taas ekana nousi sohvaa vasten mutta ehtiihän se ja nytkin tulin koneelle kun Juho aamu-unia vielä nukkuu kun ei hetken rauhaa ole istua kun vauhtivilli on hereillä ja ei siis osaa vielä laskeutua kun nousee seisomaan eli vahtimista vahtimista...

äityliini ja Juho kohta jo 10kk

Vierailija
17/27 |
20.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas alas pudonnut pino. Meillä taas lasten kanssa hurja vauhti päällä. Tänään keskimäisellä oli tanssitunti illalla, sinne sitten raahauduin kera koko mimmilauman.

Tansku, hauskaa, että meillä saman nimisiä tyttöjä =) Tosiaan tosta kolmannesta ei tullut Klaaraa tai Nooraa =)

Tanskulle vielä tsemppiä ja toivottavasti saat pian selvyyden tutkimuksista.

Huomenna meillä pikakäynti neuvolassa. Viimekäynnillä Olivialla oli paino hiukan laskenut, joten huomenna kontrolliin.

Palaan sitten asiaan uudelleen neuvolareissun jälkeen

Hauskaa loppuviikkoa kaikille pikkutontuille ja äideille

Toivottelee Heikk@ ja mimmilauma

Vierailija
18/27 |
20.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille ei mitään uutta kuulu.Päivät toistaa itseään.Ulkoillaan,leikitään...

Viime talvinen riesa,atopia alkoi taas kiusata pikku neitiä. Sääliksi käy,kun voi kuvitella kuinka paljon kutiaa.Jalatkin alkaa oleen aikas ruvella. Nyt vaan rasvausta kovasti ja vaatteiden silitystä.

Tässä onkin juhlia monenlaisia.Viikonloppuna mennään häihin/ristiäisiin.Äidillä on synttärit samoten meidän poika täyttää ens viikolla 13-v. Siskon kanssa suunnitellaan yllätysjuhlia isälle,joka täyttää parin viikon päästä 60 ja minä samana päivänä 31-v.Sitten on yhet 50-v bileet.

Kamalinta tässä oli se,kun lahjojen lisäksi ei budjetti kestänyt ostaa uusia vaatteita,eikä mulla koskaan ole kaappi täynnä erilaista valikoimaa.Ja kun tuota pirun painoa vaan kertyy ja kertyy argh...

Pakko nyt sulloa itsensä vanhaan mekkoon ja toivoa ettei repeä.Ja voi olla että pyörryn kirkkoon,kun ei henki kulje :) .On siinä nyt vähän väljempi jakku päällä,mutta ei se paljoa auta..

Kun mulla ei kerran mitään oikeeta asiaa ole,niin lopettelen tähän.

Uhkaavan hiljaiseksi pinot alkaa käymään..

Mukavia syyspäiviä! t.Liinuksi+Aada 9kk ja risat

Vierailija
19/27 |
21.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä silmät ristissä yritetään kahvin avulla saada itteään hereille. Tosi huonosti nukuttu yö takana. Neiti heräsi kaheltatoista yöllä, ei auttanut tutti, ei velli vaan ois pitäny leikkimään päästä. Vihdoin tunnin kituuttelun jälkeen sain nukkumaan mun viekkuun ja tietenkään en ite saanu nukuttua ku en oo tottunu siihen että nukkuu siinä meiän välissä... Jossain välissä sain onneks nukkumaan omaan sänkyynsä mut sitten aamusta taas puol seittemän aikaan heräs. Siihen onneks auttoi maito ja neiti toistaseksi nukkuu sängyssään....

Omista menoista ja harrastuksista: Nyt kun alkaa taas salibandykausi, käyn seurailemassa serkkuni ja veljeni pelejä, tosin välillä kuitenkin rahtaan neidin mukaankin. Viimekaudellakin oli mukana muutamassa turnauksessa ja hyvin viihtyi. Paljon liikettä ja erivärisiä, värikkäitä vaatteita ni mikäs siinä tytön seuraillessa. Vähän vaan mietin sitä meteliä mikä siellä on, mutta ehkä se ei kuitenkaan niin kova oo että pitäis kuulosuojaimet olla...

Lisäksi käyn kerran viikossa lenkillä isomman porukan kanssa ilman tytsyä.

Ja oikeestaan aika paljon käyn jossain ilman tyttöä, riippuen miehen työajoista. Nyt kun mies on ollut koko viikon ylitöissä, on tuntunut että tuun hulluksi ja seinät kaatuu päälle... :) Tänään kuitenkin vien ipanan äidilleni päiväksi että saan kunnolla siivottua ja hieman jo pakkailtua tavaroita. Ens kuun puoles välissä pitäis saada uuden kämpän avaimet ja ajattelin kerrankin alottaa ajoissa pakkaukset ettei tule hirmunen kiire sitten. Jos sais vähän karsittua samalla ylimäärästä roinaa pois.

Neidin kanssa pyöritään aika paljon ympäriinsä. Mulla on yks kaveri jolla samanikäinen tyttö, olivat siellä etelässäkin mukana. Heitä nähdään sillon tällön, lisäksi aika paljon käydään kaupoilla. Sitten on muutama serkku joita näen useesti. Loppujen lopuksi aika harvassa semmoset päivät että pelkästään kotosalla oltais. ;utta missään muskareissa tai vauvajumpissa/kahvitteluissa ei käydä.

Ida on alkanut nousemaan konttausasentoon ja on päivistä kiinni että lähtee liikkeelle. Aika hurjan näköistä hytkymistä.... Taitaa ryömiminen jäädä meiltä väliin.... Tai taaksepäin mennään mutta eteenpäin ei onnistu ryömimään.

Tanskulle jaksuja ja toivottavasti ei reumaa ole!!

Äippäloma lähenee loppuaan... Lokakuun lopussa seki on ohi. Käyn tekemässä muutaman päivän viikossa sitten marras- ja joulukuussa ja sitten jään kotiin. Saa nähä kuinka konkurssissa sit ollaan ku just asuntolainaki otettiin....

Olikos se Meimi (sori jos muistan väärin mut en jaksa kaivella pinoa esiin) ku viimeviikon pinossa kirjotteli siitä josko ne idan näpyt ois ollu sitä vauvarokkoa??? Itekkin mietin sitä, mutta kun luin netistä siitä, siellä oli että jos näppyjä painaa ne häviää, eikä Idan näpyt kyllä hävinny mihinkään.... Että en sitten tiedä. Tosin toinen pikkunen kuka oli mukana, sai kyllä yhden illan kuumeen siellä reissussa, eikö se voi olla näpytönkin? Eli jos se ois sit Iitulta sen rokon saanut perään. Tiedä häntä, pääasia että nyt on poissa näpyt ja neiti ihan normaali.

Käytiin viime viikonloppuna ostamassa neidille uusi turvaistuin kun kaukalo kävi niin pieneksi. Ostettiin Recaro-merkkinen. Se on kiva kun se menee 9-36kg eli enää ei tarvi uutta ostaa. Tosin en tiedä onko kaikki nykyään semmosia että käy pitkän aikaan... mutta kuitenkin.

Tulipas taas sekavaa kirjotusta, mutta koittakaa saada selkoa!

Tiituliini81 ja Ida kohta 9kk

Vierailija
20/27 |
21.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikko mennyt taas nopsaan, vaikka täytyy sanoa että päivät on olleet pitkiä. Onneksi enää viikko tätä yksinhuoltajuutta, sitten isukin pitäisi viimein kotiutua. Onhan sillä reissuja suunnilleen 2 kertaa kuussa, mutta suurimman osan ajasta on sitten kotona.

Meidän esikoinen on muuttunut täydeksi riiviöpaholaiseksi! Uhmakohtaukset ja kiukuttelut mä vielä jaksan, mutta nyt on alkanut kiusaamaan ja satuttamaan pikkuveljeä. Alkuviikosta yllätin tytön, kun oli nousemassa Niklaksen selän päälle seisomaan, ei onneksi ehtinyt! Ja koko ajan pitää olla kaatamassa, repimässä, lyömässä, tuuppimassa tai potkimassa. En tiedä jääkö tyttö liian vähälle huomiolle, vai ottaako vain noin koville, kun ei saa enää mitään tehdä rauhassa, vaan pikkunen on aina häiriköimässä. Joka ilta olen ollut ihan poikki, ja onnellinen että päivä on loppu ilman suurempia ruhjeita.

Niklas on edelleen aurinkoinen hymypoika, joka ei siskon murjomisesta juuri välitä. Suusta löytyy nyt 8 hammasta, ja yläkulmahampaat näyttäis jo vaivaavan. Kuolaa tulee litrakaupalla, ja kaikkea pitää järsiä ja hinkata ikeniä vasten. Omaa tahtoakin alkaa jo selvästi tulla esille, mutta vielä roikutaan ahkerasti äidin perässä. Minneköhän se meidän pikkuvauva katosi?! Kamalaa miten vähän aikaa vauvat pysyy vauvoina, joku voisi keksiä keinon millä kasvun saisi pysäytettyä, edes hetkeksi.

Tänään näyttää olevan upea sää, onneksi sain eilen siivottua niin tänään voisi nauttia ulkoilusta ja tehdä piiiitkän lenkin. Tyttö on päiväkodissa, niin pääsee vähän lenkkeilemäänkin. Jos on kotona, niin lenkki on tuonne sadan metrin päähän leikkipuistoon seisoskelemaan. Ja vauhti kolmevuotiaan kävelyvauhti, ja siihen lisäksi noin 30 pysähdystä. Onneksi pian pääsee yksinään iltalenkille... kyllä se elämä vain onkin helpompaa kun on isäntä kotona! (vaikka se ei aina siltä tunnu :)

T:Emppu ja Niklas 9kk 3pv