JOULUMAMMAT viikolla 38
Heippa!
Ollaan lähdössä korvakontrolliin mutta teenpä pinon ennen sitä,Katrilla on putkesta se kontrolli ja nyt on sitten kipeäkin,pelkään poskiontelontulehdusta tai sitä korvatulehdusta,viikon on flunssassa ollut ja viime yö meni itkiessä 1-2h välein=( piteli poskeaan ja aamulla mainitsi että korvaankin sattuu.
Huoh,lasten sairastelu on inhottavaa,itekin mä yskässä ja nuhassa mutta katotaan tuleeko lääkekuuri tytölle.
Illalla Katrin muskarikin,katsotaan mennäänlö.
Juho nousi illalla tukea vasten sängyssään eli vielä ei ole kunnolla sitä hoksannut mutta on nyt ehkä 6 kertaa yhteensä noussut tukea vasten,koko ajan sitä haluaa ja yrittää kyllä!!
äityliini ja Juho 281105
Kommentit (27)
eli nyt ollaan suht ok kotiuduttu ja purettu kamat. jätkänpätkä on oppinut paljon uutta ja kamala eroahdistus päällä. ihanaa oli lukea n.oravan tekstistä,että teillä karen eroahdistus on jo mennyt ohi,eli toivoa on vielä.ei oo kivaa nimittäin tuo..
kassumassu siis konttaa nykyisin koko ajan,ryömiminen jäi kokonaan.seisoo jo hienosti ja nouseekin joka paikkaa,jopa ihan seinää vasten. osaa vilkuttaa ja on ymmärtänyt sanoja tosi paljon. ei,tule tänne,vettä ja heihei nyt ainakin saa toivotun reaktion aikaan,vielä ei sano mitään.. kamala meno vaan koko ajan päällä,täytyy tuhota tavaroita :) minun suht uusi kamerakännykkä sai mm. kuoleman tuomion ja makaa nyt kännyköiden hautausmaalla..
ruokailu tökkii toodella pahasti.olen kokeillut nyt jopa kaupan ruokia,mutta mikään ei uppoa.. hampaita on tullut myös lisää,nyt niitä on peräti 6kpl. paljon on siis reilussa kolmessa viikossa tapahtunut ja jätkä on oppinut jo reitin meidän lähileikkipuistoon.jo puolessa välissä matkaa alkaa hihkua ihan onnessaan,kun tietää,minne mennään..
mutta.. teksti on varmasti sekavaa,yritin mahd.nopeasti kirjuuttaa,ollaan mutsin luona kylässä.. kasimir tuhoo parhaillaan koriste-esineitä :) hyvää syksyä kaikille,en tiedä,koska taas käyn netissä.. olen itseasiassa huomannut,etten kaipaa lainkaan netissä pyörimistä,täällä käymistä aina välillä :)
-annukka ja kassumassu melkein 9kk-
Kirjoitan eka tähän probleemasta jos Anu tai joku muu sattuu tätä lukemaan:en pääse meseen nyt enkä joululahjoihin enää,mä en tajuu mitä mä kämmäsin mutta se pakko oli tehdä uusi hakemus ja kone takkuilee muutenkin.
menee kohta hermot tähän...
muuten meille ei kuulu erikoista,yö meni kaikilla ilman nuhatippoja ja kaikki nukkuivat jee!
pitää mennä vessaan kun kerrankin saa rauhassa kun poika vielä hetken nukkuu*vessarauha,sekin on luksusta nykyään* =)
t.tuskaantunut kämmäri äitiliini ja Juho 281105 etelä-pohjanmaa
Meilläkään ei mese toimi. Asensin uudelleenkin mutta ei vaan toimi. Mies ei sitä käytä niin ei ole vielä asialle mitään tehnyt. Hänelle kun se ei ole niin tärkeä =)
Taas on viikonloppu ovella. Tänään taitaisi sitten olla siivouspäivä=(
Miksi se aloittaminen on AINA niin työlästä? Voisitteko potkia minua vähän? Onko teillä jotain hyviä vinkkejä miten saatte kodin pysymään järjestyksessä?
Vilho-poika päätti viime yönä 4.30, että nyt on täysin sovelias aika herätä ja alkaa juttelemaan kuuluvalla äänellä äitille... Siinä sitten höpötettiin (minä hoin,että nyt on yö, nukutaan ja Vilho naureskeli, jokelteli ja osoitteli lamppua ja kelloa) 7:ään asti, jonka jälkeen noustiin oikeasti ylös ja kahvinkeittoon. Kurja sateinen ilma, mutta yllättävän lämmin kuitenkin. Taitaa mennä ihan jaaritteluksi, kun yritän lykätä sitä siivouksen aloitusta. Ei kai se auta, kuin aloittaa;)
Heipsan!
Terveisin " vätys" ja Vilho
mese alkoi kysyyn salasanaa ja en sitä muista ja oon sitten hukannut sähköposti/salasanalistani että pääsen nyt vanhaan meseeni mutta paljon kavereita puuttuu mm.huomenna... kun en muista ulkoo kenenkään meseosoitteita.
netti jotenkin toimii nyt mutta joululahjojen yhteisö ja mese ei toimi.
Nyt toimii mun mese taas.
tehdäänpä tännekin vauvasta tietoja että milloin syntynyt,mitä osaa ym.ym.tässä Juhosta:
syntymäpäivä: 28.11.2005 SEKS oli sairaala
sisarukset:Katri isosisko 8/01
liikkuminen:ryömii,konttaa joka päivä,matkat pitenevät koko ajan ollen nyt n.4-5 metriä arviolta,nousee tukea vasten seisomaan.
ruokailu:herää klo 6-7:30 ja heti herätessään syö viljavelliä tai maitoa,puuroakin joskus jos myöhemmin herää,seuraavaksi syö liha/kala/kanasosetta ja perunaa,joskus makarooniakin,maitona kevytmaito jo ja NAN korvike,välipalalla gefilusjogurttia tai hedelmäsosetta purkillinen ja maitoa.sitten 17 aikaan syö kasvissosetta tai lihakasvissosetta ym. illalla syö puuroa n.1dl ja maitoa.Yöllä ei syö.
unet:herää siis 6-7:30,aamu-unet joskus 1-1,5h(ei ihan aina),päiväunet 11:30> vain 1/2h-1h,yleensä 3.unet 15 jälkeen 1/2h-1h,yöunet 10-11h(menee 20:30-21 yleensä nukkumaan)
jutustelu:sanoja:vauva,äittä,isä(mutta vaan 2x sanonut) avaa,mammaa(kun on nälkäinen) hihkuu ja jokeltelee eniten ja puhuu omaa vauvankieltään=)
lempipuuhat:joka paikkaan ryömiminen ja tukea vasten nouseminen ja kaikkien kaappien availu yms=)viihtyy lattialla hyvin nykyään ja välillä istualtaankin leikkii.kylpemisestä tykkää myös ja kastelee kylvettäjän ja koko vessan samalla=)
luonne:aluksi vaikutti rauhalliselta mutta iän myötä:kovasti tempperamenttinen ja omatahtoinen poika on,perusluonne silti iloinen ja tyytyväinen mutta osaa kovaäänisesti suuttuakin.aika vilkas sanoisin,ei pysy paikoillaan juuri yhtään.
taidot:muutama sana,vilkuttaa,osaa näyttää kellon,lampunkin yleensä.
kaksi korvatulehdusta sairastanut alkukesästä,nyt on nuha ja vähän yskää ollut parisen viikkoa mutta muuten aika terve ollut.
tässäpä sitä olikin tälle aamulle=)anopille tänään ehkä mennään,mies menee sitten baariin illalla(mäkin haluisin!!!!!)mä meen sitten lokakuun lopussa=)
Äityliini ja Juho 10kk lähenee=) ja neuvola 2kk tauon jälkeen=)
Nyt kuulumisia meiltäkin ennen kuin taas iskee laiskuus :D Milja meni juuri päikkäreille. Omaa aikaa, jee!!!
Milja on nyt taas nuhassa. Oli reilun viikon välissä terveenä ja sitten alkoi taas nenä vuotaa... :( Tosi ikävää, mutta minkäs teet? Syksy... pöpöjen suosikkivuodenaika. Onneksi yöt on menneet normaalisti eli neiti on nukkunut hyvin. Ihme juttu, koska nenä on koko ajan ihan tukossa. Hieman räkäisyys aiheuttaa kiukkua ja väsyä, mutta huonomminkin voisi mennä.
Milja nousee jo usein tukea vasten seisomaan. Tuen pitää olla kuitenkin matala, esim. lelukori, äiti, tv-taso tai rahi. Tanssiminen on myös ehdottoman kiva juttu! Tanssimiseen liittyy hetkuttelua, taputtamista ja hartioiden ravistelua. Ihanaa! <3 Miljalla on ihan selkeät suosikkibiisit, kun musiikkitv:tä paljon katsellaan. :D Tykkää eniten sellaisesta hälläväliä-popista, jota on kiva kuunnella mutta jolla ei maailmaa paranneta. Sellaista kyllä kuuntelen itekin mieluiten :) Uusi juttu on heittäminen. Kun ärsyttää, lentää kaikki tavarat, mitä yrittää tarjota. Ja palloleikki on ykkönen! Istutaan vastakkain lattialla ja heitetään palloa toisillemme! Mahtava ikä tämä jälleen kerran! ;)
Imetys sujuu taas tällä hetkellä ihan hyvin. Sanoin nokkamukista juominen. Tissiä tarjoan neljästi päivässä ruoan jälkeen, yhden ruoan jälkeen en tarjoakaan muuta kuin nokkista. On jotenkin paljon tasaisempaa niin, kun kuitenkin on välillä niitä päiviä jolloin tissi ei oikein maistu. Sitten on tissit ihan täynnä ja olo ahdistava! Ja vähitellen mennään kohti aikaa, jolloin imetys loppuu. Jos Milja päättää, ei haittaa vaikka loppuis jo piankin. Muuten imetän korkeintaan vuoden ikään, sitten saa riittää. :) Minkälaisia tavoitteita muilla?
Aloitin jumpassakäynnin tiistaina!!! Ostin syyskaudeksi kortin paikallisen jumppaseuran jumppiin. Tavoite on käydä ainakin se kerran viikossa, toive olisi kaksi kertaa. Muutenkin laihdutusmotivaatio on taas ihan ok, kunhan saa kerran viikossa karkkiakin syödä! :D
Eilen käytiin ostamassa Miljalle matkarattaat ja potta. Matkarattaat on ihan sellaiset halvat perusjutskat, koska pääasiassa käytetään kuitenkin yhdistelmiä. Pottakin on sellainen perusmalli, mutta voi kuinka Miljasta on ihanaa istua siinä!!! Pari kertaa ollaan testattu, ei ole vielä vaan mitään tavaraa sinne tullut. Mutta aikanaan...
Nyt surffaamaan hetkeksi ja syömään jotain... Voikaa hyvin!
Äippä ja Milja 8kk3vko