Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***LOKAMAMMAT MA-PE***

18.09.2006 |

Huomenta mammat ja " beibit" . Tulin aloittamaan pinon. Käyn nukuttamassa poitsun pihalle ja palaan kohta takaisin.....

T. Nasu

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
18.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on pikkumies unilla ja tulin vähän rupattelemaan. En oo lähiaikoina oikeen ehtinyt koneelle, kun oon hoidellut noita taloasioita =) Käytiin tosiaan viikko sitten kirjoittamassa kauppapaperit ja päästään muuttamaan 21.10. Eetuhan täyttää 1v 17.10 mutta ajateltiin viettää synttärit vasta uudessa kodissa marraskuun puolella.

En oikeen muista mitä on kyselty mut VAIPOISTA oli puhetta. Meillä on ollut alusta asti liberot. Ne on ollu meillä tosi hyvät. Nyt käytetään kokoajan housuvaippoja.

Tais olla HARRASTUKSISTAKIN puhetta. Ei meillä oikeestaan oo yhteisiä harrastuksia, paitsi iltaisin, kun Eetu on mennyt nukkumaan ni köllötellään sohvalla ja katellaan telkkaa. =))

Eetu on kans kova poika kurkistelemaan. Se menee mahalleen lattialle ja kurkkii joka paikkaan.

Kovasti jo seisoskelee ilman tukea ja ottanut pari askeltakin. Mä en ole niitä nähnyt, joten niitä ei lasketa. =)

No nyt menen laittamaan tukan ojoon, täytyy lähteä liikkeelle, kun Eetu tuolta heräilee. Heipat!!!!!!!!!

T. Nasu ja Eetu 11kk 1pv

Vierailija
2/42 |
18.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samuelilla oli kolme päivää 39 asteen kuume. Käytiin eilen lääkärissä tarkistuttamassa korvat ja nielun, kaikki oli ok ja tänään ei olekkaan enää kuin ihan pikkasen lämpöä.

Poju on kuitenkin kovasti harjoitellut kävelemistä vaikka olikin kipeänä. Otti eilen 6 askelta jotka tietenkin tallennettiin videolle ja lähetettiin isovanhemmille sähköpostitse :)

Harrastuksista; jos saadaan joku hoitamaan Samuelia, menemme pelaamaan tennistä, mutta tosi harvoin nykyään. Muuten oleskellaan kotona.

Voi vinde, poju on tyhjentänyt yhden kukkaruukun mullat lattialle. Gotta go!

Bonnie

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
18.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin ihan vaan pikaseen täällä vilahtaan ku sit täytyy lähtee pimun muskariin.

Yhteisiä harrastuksia meillä ei oo, sohvalla löhöömisen lisäksi... Eipä tuo aika tunnu riittävän ku mieskin tekee niin pitkää päivää.

En oo itekään sitä pakkauksen haalarii viel kokeillu, mut mul on ihan sellanen mielikuva, et se ois ollu joku 70cm kooltaan... mut ehkä mä vaan muistan täysin väärin. Ei ois mikään uus juttu! ;)

Silja, kyl sun kannattais noist unikävelyistä yms jutella jonku asiantuntijan kanssa. Ainaski mun mielestä. Laitat vaik nimimerkillä jonnekin esim. vauva-lehden neuvolapalstalle kysymys tai jotain!

Apua, nyt on kiire! Täytyy juosta! Huiskis!

Vierailija
4/42 |
18.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää alkanutta viikkoa maatuskat ja babyt...

Voi viddi, nyt ne kaivelee tota mei etupihaa ihan urakalla. Iso kaivuri työskentelee ihan keittiön ikkunan alla, just sain tytyn nukkuu, mut katotaa millo herää tähä metelii.. Aamupäivällä kävivät lukot vaihtaa, enkä ees avainta saanu heti, joten jumis ollaa oltu sisällä koko aamupäivä. Tää varitopäällikkö, vai mikä nyt onkaa, ni oli ottanu kaikki avaimet haltuunsa. Ukolle sit äkkiä soittamaan ja motkottaa, et ois avain ihan kiva saada. Vähän aikaa sitte se juoksutti ne.. hohhoijaa.. Täs onkii koko kesä myllätty tätä pihaa, tekevät " uutta" . Loppuviikosta vielä asfaltoivat tän... Onneks päästää täält kohta...

Truide, ja muut, mei pimu löys tänää koiranruokaa, niit kovii papanoita, yhest ukon takintaskusta. Oli sitte levittäny ne eteisen lattille ja popsi niitä, yhen papanan sai suuhusa tyrkättyy, ennen ku huomasin. Sain kyllä poiskii sen, tosin kerkis hivenen imeskellä sitä. Ja nekun ei oo mitää hirmu pienii papanoita.. Et milo-marsu sai kohtalon kaverin, ryhtyä eläimeks.. Milomarsu kyl rimmaa paremmi ku annikoira...heh... Toivon mukaa ei saa mitää pöpöö niistä..

Huomen aamulla meil alkaa perhekerho, vehkataipaleella, siellä mihi uudestaa muutetaa. Seurakunta sen järjestää, yhtää en tiie mitä siel tapahtuu.. Onks kellää vastaavaa kerhoo??????

Tänää muute hokasin, et kyl mei tytyl on vissii kuiteskii jonkin verran ymmärrystä, siltä ku kysyy et mite Anni vilkuttaa, ni se vilkuttaa. Sit ku sanoo haloo, ni anni laittaa käden korvalle.. on vissii nähny ku äiti puhuu puhelimessa....

Taidan tässä välin oikasta itteni soffalle..

Onnitteluja sankareille...Ja leppoisaa maanantaita...

-eekkis-

Vierailija
5/42 |
18.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastailenpa minäkin gallupeihin:

VAIPOISTA: Meillä käytetään enimmäkseen Liberoa, joskus myös Pampersia ostetaan. Nyt on ollut jo muutaman kuukauden pelkästään housuvaipat käytössä kun tuo tyttö on niin liikkuvaa sorttia.

HARRASTUKSISTA: Eipä me mitään erikoista yhessä miehen kanssa harrasteta, iltaisin kattellaan telkkaria... Kahdenkeskistä aikaa tosin vietetään silloin tällöin, just oltiin la-su välinen yö hotellissa ja la-iltana syömässä ulkona. Suhteen hoitaminen on mielestämme tärkeää aina välillä, varsinkin kun mies tekee melkoisen pitkiä päiviä töissä. Irtioton jälkeen olikin sitten ihana tulla takaisin oman kullannuppu-tytön luo kotiin.

Jahas, tyttö nukahti, pitää varmaan syödä jotain lounasta...

Palaillaan!

Vierailija
6/42 |
18.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samuelille tuli tänään ihottumaa namaan, ja on kuulemma klassinen vauvarokko ( 3 päivää kuumetta ja sitten ihottuma). Taas opin jotain uutta. Kuulemma helposti tarttuva, täytyy tarkista Samuelin leikkikavereiden tilanne. Onko muilla lokavauvoilla ollut vauvarokkoa?

Piti aikasemmin sanoa Siljalle että munkin mielestä pitäisi jutella jonkun kanssa noista unista. Oletko ettinyt netistä tietoa aiheesta? Sieltä voi löytyä vaikka mitä hyödyllistä ( ja tietysti vähemmän hyödyllistä ) tietoa.

Bonnie

Vierailija
7/42 |
18.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyl vaan on ollut taas ihanan aurinkoinen päivä, vaikkei miteskään lämmin enää..Milollakin oli ulkona talvipuku päällä tossa pihalla, kun aattelin viksusti, ettei tartte sitte alle muuta kuin bodyn ja sukat+villasukat ja kypärämyssyn..Siellä taas paineli pitkin pihaa kuin koira.. Anni-koiralle terkut Milo-marsulta!!!:O).

Mä oon joskus viime vuosituhannella käynyt srk:n perhekerhossa, ja musta se oli kivaa! Meilläpäin ainaskin oli yleensä joku etukäteen valittu aihe " käsittelyssä" ja keskusteltiin muiden äippien kanssa samalla kun naperot leikki ja pyöri jaloissa, ja kaiken kohokohta oli, kun lopuksi juotiin kaffet/teet vastapaistetun pullan kera! Nam!..Itseasiassa oon kanssa suunnitellut aloittavani taas siellä käynnin, mutta kun se on tiistaisin kympin maissa, niin meillä on ainakin vielä toistaiseksi juuri ekojen unien aika silloin, ja niistähän en luovu! Eli oottelen aikaa, jolloin ollaan ehkä yksissä unissa, tai ainaskin alkais uniaika myöhemmin.

Mulla aina tulee näitä vanhoja juttuja mieleen, ja nyt Eekkiksen Annista ja puhelimesta semmonen, kun mun yks tuttu oli kova kiroilemaan ja ilmeisesti harrasti sitä puhelimessakin, sillä kun tyttönsä oppi puhumaan, ja puhelin soi, niin tyttö tokas aina " vi**u! Luuli raasu vissiin, että vi**u on sama kuin puhelin...

Meillä ei oo kukaan lapsista muistaakseni sairastanut vauvarokkoa..Onkohan muuten kuin yleinen?

Ton kundin vaihtu senkus kiihtyy; menee miljoona kertaa päivässä yläkertaan omin avuin, ja kauhiasti puuhaa kokoajan..

Kakka-asiaa; onkos muut huomanneet, että raejuuston/viilin antamisen yhteydessä ois tullut kiihtyneempää suolen toimintaa? Meitsin poju vääntää löysää pöksyyn varmaan tuplasti siihen verrattuna, mitä oli ennen hapanmaitotuotteita!

Ja jos nää kakkihommat tältä päivältä riittäis, huomenna taas kaikki mammelit juttua pinoon!

Ja hei, Nasulle kovasti onnea vielä kertaalleen onnistuneiden asuntokauppojen johdosta!

Truide

Vierailija
8/42 |
18.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aluks, näkyy muilla nuo otsakkeet toooosi isoina??? tääl näkyy...

Eipä kummempaa stoorii tältä päivältä, mut aattelin tulla kuitennii..

Mite muistelin jostai lukevani ettei vauva-rokko tartu??? ja juu, just tarkistin asian, meil on 2plussan Suomalainen vauvakirja, jossa sanotaa ettei rokko tartu lapsesta toiseen. Kirjan mukaa melkeimpä jokainen lapsi sairastaa sen alle kahden vuoden ikään... Mut onhan näitä, ettei ees sairasta sitää.. Tää oli siis kirjatietoo.. Todellisuushan on toista..

Truiden kakka kalluppiin, meillä myös on vauhdikasta suolen toimintaa noitten hapantuotteiden kanssa. Tänää iltapäivällä tyty vetäs melkee puol purkillista raejuustoo ruoan kanssa, mut viel ei oo tullu ulos. Tiedän aamulla korjaavani ne. Päivällä söi gefilus kidius jugran välipalaks, ja melko heti tuli myös ulos...

Jeps, tässä tärkeimmät.. Nyt töllyä tuijottaa, tytykin nukahti tovi sitten ja mies lähti yövuoroon, joten soffa on mun...

Yötä tummaa ja kullan kuvia...

-eekkis-

Vierailija
9/42 |
18.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti, kun lapsen pistat tarhaan niin kipeaksihan se tulee. Meidan tytto ollut nyt kaksi viikko tarhassa ja heti toisesta paivasta lahtien ollut nuhaa ja yskaa. Sita jatkuu edelleen. Siihen valiin mahtui myos silmatulehdus ja viime keskiviikkona alkoi ripuli, joka loppui eilen. Voi sita pienta, kun pylly oli kirkkaan punainen eika sinkkipastasta ollut paljoa apua. Raukka ei ymmartanyt ollenkaan miksi sattui niin kovin.

Nyt voinkin sitten kertoa vinkiksi, etta jos pikkuiselle ripuli yllattaa niin kaikki maitotuotteet pois, samoin mehut ja hedelmat paitsi banaani. Sitten vaan Osmosalia ja puuroa, mieluiten riisipuuroa, sitoo parhaiten nestetta.

Kovan hinnan se lapsi joutuu nakojaan maksamaan, etta aiti paasee toihin :( Toivottavasti helpottaa ajan myota.

BT

Vierailija
10/42 |
18.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin harvoin kirjoittelen.Nyt taas.

VAUVAROKOSTA sen verran, että meilläkin se oli. Perinteisesti 3pvää kuumetta ja hervoton ihottuma selässä, naamassa ja vatsassakin. Hävisi itsestään noin 2-3 päivässä. Se ei satu lapseen ja on yleensä kovin vaivaton. Tauti on kyllä mielestäni tarttuva, mutta kuten kaikki niin tartuttaa parhaiten jo ennen mitään oireita.

VAIPAT:meillä käytetään Liberon pienintä housuvaippaa. On käytetty jo tosi pitkään...sitä ennen Pampersin Active Fitiä (tykkäisin siitä ihan kamalan paljon, mutta kun tuo neiti on niiiiiiiiiiiiiiiin hankala vaipanvaihdossa). Ihmettelin oikein, että oliko se esikoisenkin kanssa yhtä vaikeaa tuo vaipanvaihto, mutta ei ollut. Silloin pystyin sentään laittamaan hänelle normaalinkin vaipan. Täle ei voi. Pyörii ja hyörii, huutaa ja tahtoo. Kovapäinen pässinpää ;)

VAUVAKUUMETTA KELLÄÄN? Mä oon ihan kolmosen toivossa - mies ei.Rankkaahan siitä tulisi, mutta...sit ne ois siinä ja ikäerot kohtuullisia. Onko muita? Joko olette saanneet miestenne päät käännettyä?

Meillä ei vielä kävellä. 1v. tulee täyteen lokakuun 6. Tukevasti kyllä seisoo ja kävelee yhden käden varassa, mutta yksin ei uskalla nousta/liikkua kävellen. Konttausvauhti onkin sitten omaa luokkaansa.

Ruokailut ovat yhtä showta. Itse pitäisi vaan, mutta kädellä mieluiten ja hetkeäkään ei voi olla paikallaan. Kun selkä kääntyy, niin tyttö on kontillaan pöydällä (tripp trapista luulin olevan vaikeaa nousta...). Juomiset hoidellaan vaan nokkamukista, tuttipullot ovat olleet poissa pari viikkoa. Tuttiakin vaan unilla pääsääntöisesti.

Nyt taistellaan flunssan kourissa ja yöt on rikkinäisiä. Muuten nukutaankin jo 19.30-07.00.Yleensä. Tänään herätys oli 6.30...krooh.

Mutta mutta...Iloista syksyn jatkoa kaikille toivottelee vauvakuumeinen Mutu

Vierailija
11/42 |
19.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikainen pinoutuminen. Pojalla vieläkin räkätauti päällä, viikon jo ollut.

PERHEKERHO me käydään seurakunnan kerhossa maanantaisin, mutta taidetaan vaihtaa oman äidinkielen kerhoon jotta poika kuulisi enemmän sitäkin. Mutta siis samanlainen kerho juu, mammat ja mummut miksei isätkin voivat rupatella keskenään ja pitää siinä samalla lastaan silmällä kun leikkii muiden kanssa. Kahvia ja jotain leiväntynkää on tarjolla.

VAUVAROKKOa ei vielä ole meillä ollut. Mutta olen myös ymmärtänyt että tulee alle 2v ikäisenä jos on tullakseen.

VAUVAKUUME mulla kyllä alkaa olemaan orastava sellainen. Täytyy kuitenkin malttaa että poika on leikattu ja toipuminen alkanut. Muuten olisi aika hullua voida pahoin ja stressata kuinka leikkaus menee.

Juu täytyy mennä, mutta palailen jossain kohtaa!

Vierailija
12/42 |
19.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitte päästy sinne perhekerhoo. Yöllä heräsin ku palels aivan kamalasti, no kuumehan tuo iski ja dedä dukos... Harmi...

Vauvakuume, taitaa olla, mitä lähemmäs tammikuuta mennää (pitäis töihi mennä)... Ei vaine, mut tosissaa ois tevetullut jos tulis. Tosissaa ei kyl olla työstetty. Nyt syksyl muutama kaveri on saanu pienokaisen, ja joka kertahan tulee semmone olo, et voi ku mullakii....

Mies lähti melko heti aamulla, ku tuli töistä, tontille. Saattaapi olla hivenen puhki illalla, jos nyt sinne saakka jaksaa. Huomiseks on luvattu vesisadetta, ja ne routaeristeet pitäis ny saada valmiiks...

Meillä se täällä tuo mökä kasvaa, siis pihalla (ja sisällä), nyt tuol jyristää joku iso kone, joka " tamppaa" tota maatatasaseks. Ihan kristallit helisee... Vaik meil ei niit oo...

Jaahas nyt saa telkkarin täti kyytiä, taidan mennä pelastaa, ennenkuin tapahtuu kaameita..

Morot..

-eekkis-

Vierailija
13/42 |
19.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

..meillä nuhaa ja katkonaista unta jo pari viime yötä, joten oon pikkusen nuutunut tänään. Tyttö nukkuu nyt päikkäreitä ja mainaan oikasta kohta itekin tohon soffalle.

Ei oo ollu VAUVAROKKOA meilläkään. Ja ihan hyvin riittää tää nuha, ei tarvita muuta kiitos.

VAUVAKUUMEtta ei (edelleenkään) ole, eikä tule. Hope so. :)

KERHOissa ei käydä. Keskarin kanssa vielä juoksin jos jonkinlaisissa jumpissa ja tapaamisissa, mutta tästä tytöstä taitaa tulla enempi tämmönen kaapissa kasvatettu. Kyllähän me kavereita tietty tavataan ja kyläillään puolin ja toisin, joten kai tuo siinäkin saa riittävästi kontakteja ulkomaailmaan. Mut pitäis vissiin ryhdistäytyä.. :/

Juuh.. mulla ei ajatus luista tän enempää. Nyt meen ripustaa pyykit ja sit nopsasti vaakatasoon. Heipat!

Pähkis :)

Vierailija
14/42 |
19.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja pikaista paranemista kaikille flunssan kourissa eleleville!

Vai vauvakuumetta, noh, ei täällä, ainakaan tällä hetkellä. Mutta niin kuin olen jo aikaisemminkin sanonut niin ootetaas sinne ensvuoteen ja katotaan miltä työnteko alkaa maistumaan vai alkaako...

On se ihan vauva-aika kuitenkin aika rankkaa aikaa, jos sais tämmösen valmiin yksvuotiaan niin sitten voisin tehdä vielä vaikka kakski! :) Mutta ei mulla oikeesti ole ollut mitään tarkkaa lukua ikinä mielessä että kuinka monta lasta haluaisin, tää yksikin riittää ihan vallan mainiosti.

MAITOtuotteiden myötä meilläkin alkanu vatsa toimimaan jokseenkin hyvin.. kaipa se siitä tasottuu jossain vaiheessa..

Mietin muuten just tänään peppua pestessä (siis Dinan ;)) että pesettekö te muutkin suihkun kraanan alla? Mullakun on aina lahkeetkin märkänä ni oon miettiny et olisko joku vähän kätevämpi keino tuohonkin... Pitäis vissiin alkaa sitä pottaa ottaa jo enemmän käyttöön jos pimu vaikka joskus lähivuosina oppis siihen sitten tekemään.

Mitäs muuta te kyselitte? Päätä särkee ja väsyttää ni ei ajatus kulje.. tunnin päästä pitäis " tenavakerhoon" mennä, siellä on kyllä niin hauskaa kun mukulat ovat niin tohkeissaan. :)

Nyt muihin hommiin..

-mari-

Vierailija
15/42 |
19.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mari- minä pesen Annin peffan lavuaarissa, edellee. Vaikka se ei siihe kunnolla mahu, mut kikka kolmone käytössä, tyty on sylissä sillee ku ihan pikkusenakii, mut ns. istuu " lavuaarin kaiteella, jalat harallaa, pohkeet nojaa reunaan.. Aika kätsy pestä, pyyperökii ulottuu melko lähelle juoksevaa vettä..

Jeps, mut vien tytyn nukkuu.. siijuuuuu.....

-eekkis-

Vierailija
16/42 |
19.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti se minunkin kantaa korteni kekoon ja pinoutua.. pitkästä aikaa :)

Meillä olikin tänään melkoisen vipinä päivä.

Pikkuserkun poika oli hoidossa pari tuntia aamupäivällä. On viikkoa vanhempi kun tämä meidän pikkuherra.

Esikoinen on maanantaisin ja tiistaisin aamupäivät leikkikerhossa ja suuntasin sitten näiden kahden pienemmän herran kanssa puistoon. Mielenkiintoista oli kokeilla millaista olisi jos olisi kakoset :)

Kyllä ne kieltämättä aika hyvin osasivat hajaantua siellä puistossa ja melko hiki tuli tälle mammalle kun hieman pitivät liikkeessä... Mutta hyvin meni ja mukavaa oli. Kovasti molemmat touhusivat ja kun kävellä osaavat molemmat jo hyvin, niin viihtyivät hyvin siellä tepastellessa.

Oli paljon saman ikäisiäkin, kun nämä lähialueen perhepäivähoitajat olivat myös muksuineen puistossa.

Vaipoista joku kyseli... Meillä käytetty nyt pampersin housuvaippoja jo 2-3kk, melkoisen liikkuva kun on niin ei teippivaippoja saa kunoolla laitettua enää. Hyvin pitäävät myös yöllä. Ennen olin melkoinen liberon kannattaja, mutta kun nuo pampersit täällä maksaa sen 9.90,- ja liberot 11,90 niin halvempaan on tullut kallistuttua. Meidän lähikauppa myi kaikenlisäksi noita pamperseja -25% tässä taannoin ja tulikin sitten ostettua muutama paketti varastoon kun aika halvaksi tulivat :)

Vauvakuumeesta joku kyseli.. no, meille se pikku kolmonen on tuloillaan tuossa maaliskuun alussa ja viimeiseksi jää :)

Ihanaa on vielä kerran saada kokea tuo kakki, mutta kolme on kyllä minun ja miehen mielestä se sopiva määrä. Vaikkakin vannomatta paras ;) Varmaan sutinaa tulee riittämään kun meillä sitten nuo pojat vasta 3v7kk ja vajaa 1v5kk. Mutta Onnellisena odotan :) Mukavaa vaan että pienillä ikäeroilla ovat. Huomaa nyt miten pojista on seuraa jo toisilleen ja yhdessä touhuavat hurjasti. Ei tuo pienempi paljon äitin seuraa kaipaa kun veikan kanssa niin hyvät leikit.

Olikohan muuta galluppia?!? laho pää kun on niin unohtuu...

Ai niin... siitä äitiyspakkauksen puvusta... ihan olisi sellainen mielikuva että olisi 60-80 cm. eli kun ne hihat ja lahkeet käärii niin pienempi ja sitten suorana olisi sen 80cm. Voin toki olla väärässikin!

Taisin kokeilla silloin aikanaan tuolle meidän vanhemmalle sitä pukua kun oli n. vuoden ikäinen ja mahtui silleen naftisti. Mutta meillä kaapissa odottelee 86 lassien toppapuku talvea. On sellainen suprafil (tms.) puku ja hyväksi koettu. Meillä kun ei nukuta enää ollenkaan rattaissa, niin se pakkauksen puku on jo jemmassa.

Mutta nyt huilimaan kun vielä kerkeää...

T. K@tju

Vierailija
17/42 |
19.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika menee niin nopeaan, että ei kerkeä edes koneelle.

Kuku (Riku) on jo iso vesseli, ei ihan vielä kävele, mutta sanoja tulee jo paljon. Sanoja on Mammasta tyttöön, eli kaikki hauvat ja hepat ja kakat ja muut siinä välissä.

Mä harrastan ratsastusta, mut mies ei mitään.

Meillä ei ole vielä ollu yhtään vatsatautia tällä pienimmällä, mut koputan puuta...

Mullakaan ei ole vauvakuumetta, nää kolme on luultavasti riittävät.

Syysterveiset kaikille!

Urkki

Vierailija
18/42 |
19.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pinoudunpa minäkin, jos neiti vaan antaa. Vaati juuri päästä syliin ja on hirmu kiinnostunut tietsikan näppäimistä ja varsinkin hiirestä. On niin hienot ne vilkkuvat valot hiiressä.

VAUVAROKKO meillä sairastettiin 6kk:n ikäisenä. Aivan yhtäkkiä nousi 39 asteen kuume, joka kesti 2-3 päivää ja sen jälkeen nousi ihottuma, joka oli seuraavana päivänä hävinnyt. Mutta se olikin ainoa kuume, jonka tyttö on tähän mennessä sairastanut.

VAUVAKUUMEtta ei mulle ole ilmaantunut. Haluan odottaa, että tyttö kasvaa isommaksi, jonnekin tuonne 3-vuotiaaksi, ennenkuin yritetään toista. Mies on (ainakin toistaiseksi) kanssani samaa mieltä. Pelästyin vähän tuossa helmikuussa, kun raskaustesti näytti positiivista, mutta kohdusta ei löytynyt sikiöpussia eikä sikiötä. Oli kuulemma kemiallinen raskaus. Ja vielä minipillerit käytössä. Onneksi ei ollut toista tulossa, olisi ollut aikamoista kahden alle vuoden ikäisen kanssa...

PERHEKERHO meillä on seurakunnan kerho tuossa parinsadan metrin päässä, aina tiistaisin klo 10.00, mutta osuu juuri aamupäiväuniaikaan, joten ei olla vielä voitu mennä. Varmaan sitten mennään kun tytön rytmi muuttuu.

palaillaan taas!

T: Lauranäiti

Vierailija
19/42 |
19.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kuulla teistä harvemmin pinoutujistakin ees välillä:O). Onpas lokakuisissa ehtiväisiä vaaveja, kun osa jo kävelee ja toiset puhuu... Meilläkin on nyt pari kertaa Miltsu seissy vahingossa ilman tukea hetken, mutta siis niitä sanoja ei totisesti tule ees äidin mielestä! Puhisee vain, ja jotain omaa kieltään höpöttää..Ymmärtää kyllä kovasti jo kaikkea, muttei kait viitsi aikaansa tuhlata tyhjänpuhumiseen..

Meillä on eekkiksen kanssa samanlainen pebanpesutyyli(siis ainakin lasten kanssa, hih!); Ja nyt kun niistä vilkkaammista tortillan tuotto väleistä oli puhetta, niin alkaa olee jo aikas hurjaa, kun tuntuu tulevan niin läpi noi hapanmaitotuotteet, että peba on ihan punainen ja ärtynyt:O(. Sinkkivoide ja bepanthen kovassa huudossa nyt...

Toi meijän kolmonen keksi taas, että syksy on tullut ja uutta harrastusta pitäs aloittaa..En ymmärrä, miksei kelpaa sama harrastus yhtä vuotta pitempään? No, tänään vien sen sitten itämaiseen tanssiin! Saas nähdä, kuinka lähtee lanteet liikkumaan ja napa pyörimään...

Vauvakuume mulla on sitte kai krooninen, mutta kyllä nyt taas nauttii tästä, kun Milo on jo aikas iso poika, ja helpottaa monessa suhteessa kaikki hommelit pikkuhiljaa ja nukkuakin saa jo ihan kiitettävästi!

Paree kait mennä sopan tekoon, kun perunat jo kiehuneet tovin...

Pikaista paranemista kaikille nuhanenille ja vatsavaivaisille!

Onnea päivänsankareille!

Truutta

Vierailija
20/42 |
19.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai kaikki hienot uudet jutut tapahtuu ku ei oo vieres kattomassa! Just ku tulin tänne koneelle kattelee pinoo ni mies huutaa vessasta et pimu ois ottanu ekat askeleensa. Kuulema nous potalta pystyyn ja otti 2-3 askelta päästäkseen isin syliin. Ja ei tietty suostunu uudestaan tekemään jotta äitikin sais nähä... :( Pitäisköhän nuo nyt sit luokitella ekoiks askeleiks? (en millään tahtois ku en ite nähny...)

Meil ei oo vauvarokkoo ainaskaan viel ollu. Mitään tietoa mul ei oo, et onko tarttuvaa vai ei.

Kerhoissa ei olla käyty, vaan muskarissa ja vauvauinnissa. On meil täällä joku kerho jossain mut ei oo tullu selvitettyy missä ja millo... On ollu kuiteski noit mammakavereita yms sen verran et tekemistä on riittäny muutenki.

Mulla on kyl vauvakuume, mut miehellä ei todellakaan. Oon tästä jo aiemmin maininnu, et se uhkaa pimun jäävän meidän ainokaiseksi... Pitää vaan yrittää jaksaa pehmitellä sitä ni ehkä me joskus saatais kakkonenkin!

Ootteko muut muuten viihtyny tuol hiekkiksellä? Me ollaan siel aikas usein, mut ottaa päähän ku tuo tyttö tunkee kaikki hiekkalelut ja hiekasta löytämänsä kivet ja kepit yms suuhunsa... Sit on suu täynnä hiekkaa... Onpa tosi kivaa! Täytyy vaan toivoo, et se jossain vaiheessa luopuis tosta " maistelusta" ...

No mutta... pitää alkaa laittaa tota pimua koht puoleen unten maille, joten hyvvee yöt vaan teilleki!