Exseurustelukumppani kontrolloi ja haukkuu
Mies jätti minut, koska koki minun tarvitsevan terapiaa. Hainkin sitä. Olin hyvin rikki. Puolisen vuotta tapailimme silti, mutta samaan aikaan hän jo haki uutta seuraa. On nyt tahollaan onnellinen, löytänyt elämänsä naisen. Silti hän on muutaman kerran pettänyt kanssani. Olen miehessä kiinni enemmän kuin kenessäkään koskaan ja olen sortunut, vaikka mies minua tapahtuneista syyttäkin. Hän on kysellyt kuulumisiani ja miesasioitani jatkuvasti. Nyt hän sai tietää, että olen tutustunut toiseen mieheen, joka ei kuitenkaan ole merkinnyt mitään. En ole seurustellut hänen kanssaan. Hän tivasi tätä, ja on nyt ylidramaattisen loukkantunut, koska mitään ei pitänyt, eikä saanutkaan olla. Olen saanut vaikka kuinka monta viestiä, joissa hän haukkuu minut. Hän on kuitenkin saanut jatkaa elämäänsä, koska hän on terve. Enkä minä ole edes jatkanut, enkä vedättänytkään ketään. Kyseessä ei ollut suhde, ei laastari, eikä mikään muukaan kuin vain uusi tuttavuus, joka oli aivan yhdentekevä.
Kommentit (51)
Haluan eroon hänestä. Käsittämätöntä,miten ison vallan olenkaan antanut ihmiselle,joka satuttaa minua jatkuvasti.
Mies ei kuulosta lainkaan terveeltä. Sinun pitäisi arvostaa itseäsi ja lapsiasi niin paljon, ettet suostu olemaan tuollaisen miehen kynnysmattona. Hän haluaa manipuloida ja kontrolloida sinua. Yhteydet poikki kertalaakista.
[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 21:37"]Haluan eroon hänestä. Käsittämätöntä,miten ison vallan olenkaan antanut ihmiselle,joka satuttaa minua jatkuvasti.
[/quote]Tuollaisilla ihmisillä on usein hämmästyttävä kyky saada toinen valtaansa. Tee kaikkesi että pääset irtautumaan hänestä.
Hän on hurmaava. Kertonut kaikille kuinka teki kaikkensa vuokseni,mutta minä voin vain huonosti. Kertonut myös kaikille,kuinka ex ennen minua oli jumalaisen kaunis ja seksi oli upeaa. Uusin on kaunis,viisas,ihana,täydellinen nainen.Hän oli mulle helvetin hyvä mies omien sanojensa mukaan,mutta minä liian sairas ottamaan onnea vastaan. En täyttänyt ehtoja kauneudesta,meikeistä,kampaajista,mekoista,viihdyin maalla,en katsonut televisiota tai tykännyt juhlapukuriennoistaOlimme erilaisia. Ahdistuin kun olisi pitänyt muuttua liikaa.Mutta sitten ehkä olisin saanut kaiken?
Lähipiiri on sanonut että hän on varmasti pettänyt jokaista. Minä tiedät nyt että ainakin kahta. Ja miksei minuakin.
Sai nyt kontrolloinnillaan selville etten olekaan itkenyt ja surrut aivan yksin.Olen ollut epäkunnioittqva häntä kohtaan. En ole totellut. Olen pelaaja ja valehtelija. Olen kaikkea mahdollista pahaa. Hän ei tällaisen niljakkeen kanssa halua olla missään tekemisisså enää. Hyvä niin.
Mahtaako mies liioitella hieman, jopa valehdella?
[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 22:13"]Mahtaako mies liioitella hieman, jopa valehdella?
[/quote]
Mies liioittelee ehkä siinä kuinka valtavasti ja kokonaisvaltaisesti on minua auttannut. Itse olen omatoiminen ja kannan vastuuni. Jonkinasteinen auttaminen lienee normaalia suhteessa. Hän ei koskaan tehnyt mitään pyyteetöntä. amutta hän kertoi kuinka rakasti mua aina niin paljon.
Niin, onko hän mielestäsi oikeassa?
Katkaise välit tuollaiseen ääliöön. Estot puheluihin ja viesteihin yms.
Sinua käytetään hyväksi. Ota tämä suhde esille siellä terapiassa.
Niin pitäisi kai tehdä. Hän vain aina jaksaa painottaa, kuinka välittää minusta ja on aina välittänyt ja olisi ollut minulle paras mies ikinä, jos vain olisin osannut käyttäytyä.Todella vaikea päästää irti ja lisäksi toivoisin, että hän ajattelisi minusta hyvää.
Miksi ex päättää, milloin sulla saa olla uusi?
No hän ei todellakaan olisi ollut sulle paras mies! Ex tarvii itse terapiaa.
[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 08:17"]Niin pitäisi kai tehdä. Hän vain aina jaksaa painottaa, kuinka välittää minusta ja on aina välittänyt ja olisi ollut minulle paras mies ikinä, jos vain olisin osannut käyttäytyä.Todella vaikea päästää irti ja lisäksi toivoisin, että hän ajattelisi minusta hyvää.
[/quote]
No tuollainen ei ole välittämistä, saati rakkautta. Mies käyttää henkistäväkivaltaa sinua kohtaan.
Olen ottanutkin. Terapeutti sanoo, että joko lopetat suhteet, joissa olet aina hyväksikäytetty/alistettu tai sitten myönnät itsellesi sen, että sinulla on taipumus sellaisiin ja lopetat valittamisen pärjäten sellaisissa suhteissa.
Mies kuitenkin painottaa, että suhteemme oli kaunista ja hyvää, parasta maailmassa, hänen osaltaan. Minä vain olin se demoni. Minulla oli työuupumus ja masennuin, kun en riittänyt kaikkeen, myöskään miehen vaatimuksiin.
En halua ketään muuta kuin hänet ja hän tietää sen. Naureskellenkin on kertonut minulle, kuinka hänellä on nyt niin upea nainen, kaikki on helppoa. Hän kertoo sitä myös muille samalla avaten minun ongelmiani. Vaikka tämä kaikki kuulostaa ikävältä, osaa mies kuitenkin olla todella miellyttävä ja välittävä. Hän on hirvittävän hyvä puhumaan ja todella epäilen omia ajatuksiani ja tunteitani hänen seurassaan tai suhteessani häneen. Hänessä ei ole mitään vikaa, hän on terve. Minussa on ja hän välittää minusta niin paljon, että haluaa painostaa minua oikeaan suuntaan, joka on keskittyä itseeni ja paranemiseeni, eikä muihin miehiin.
[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 08:21"]
Mies kuitenkin painottaa, että suhteemme oli kaunista ja hyvää, parasta maailmassa, hänen osaltaan. Minä vain olin se demoni. Minulla oli työuupumus ja masennuin, kun en riittänyt kaikkeen, myöskään miehen vaatimuksiin.
[/quote]
Mies sanoo. Mies painotti. Miehen vaatimukset. Terapeuttisi on oikeassa, älä valita, jos et kerran halua asiaa työstää. Sulle on nyt jokainen vastaaja kertonut, että tuollainen mies ei ole hyvä ja rakastava. Voisko siitä päätellä jotain?
[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 08:21"]Olen ottanutkin. Terapeutti sanoo, että joko lopetat suhteet, joissa olet aina hyväksikäytetty/alistettu tai sitten myönnät itsellesi sen, että sinulla on taipumus sellaisiin ja lopetat valittamisen pärjäten sellaisissa suhteissa.
[/quote]
Onko mies melestäsi oikeassa?
[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 08:25"]
[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 08:21"]Olen ottanutkin. Terapeutti sanoo, että joko lopetat suhteet, joissa olet aina hyväksikäytetty/alistettu tai sitten myönnät itsellesi sen, että sinulla on taipumus sellaisiin ja lopetat valittamisen pärjäten sellaisissa suhteissa. Mies kuitenkin painottaa, että suhteemme oli kaunista ja hyvää, parasta maailmassa, hänen osaltaan. Minä vain olin se demoni. Minulla oli työuupumus ja masennuin, kun en riittänyt kaikkeen, myöskään miehen vaatimuksiin. [/quote] Onko mies melestäsi oikeassa?
[/quote]
En osaa sanoa. Sen tiedän, että olin todella loppu sinä aikana, kun olimme yhdessä. Vaativan työni ja arjen yksin pyörittämisen lisäksi minulla oli parisuhde, jossa koin, että minulta vaaditaan liikaa kuin mitä siinä kohtaa pystyin antamaan tai mihin venymään. Aikaa minulla ei ollut tarpeeksi, hänen mielestään lapseni olivat parhaita poissaollessaan, minun kotiani hän ei hyväksynyt jne. Minusta tuntui mielestäni perustellusti pahalta, mutta toisaalta jos olisin osannut ottaa kaiken kevyesti, niin ehkä asiat olisivat olleet aivan toisin.
[quote author="Vierailija" time="19.04.2015 klo 11:05"]
AP, teet itsellesi hallaa olemalla yhteydessä tuohon mieheen. Ilmeisesti teillä ei ole mitään syytä pitää yhteyttä: yhteisiä lapsia ei ole, parisuhde on historiaa, ettekä ole ystäviä. Voit paremmin ilman häntä.
En usko, että hän haluaa sinulle hyvää. Ainakaan hän ei tee sinulle hyvää. Sun on hoidettava itsesi kuntoon, mutta tuo mies ei siinä auta, päinvastoin. Keskity itseesi, työstä asioitasi terapeutin kanssa. Tuo mies lisää pahoinvointiasi, ei ratkaise ongelmiasi.
Ja koska sulla on kiero riippuvuussuhde häneen, se vaatii täydellistä irtiottoa. Ei viestejä, tapaamisia, puheluita. Ajattele itseäsi alkoholistina, jolle mies on pullo: Et voi olla kohtuuskäyttäjä. Tämä on on/off-tilanne, ja sun on valittava itsesi takia off.
Kaikella lämmöllä,
Tiitu
[/quote]
Kiitos.