Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaikuttaako teillä poliittinen kanta ystävyyssuhteeseen?

Vierailija
18.04.2015 |

Eli voiko vasemmiston kannattaja olla ystävä oikeiston kannattajan kanssa.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
18.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla ei ole poliittista kantaa. se tuntuu olevan kaikkien vaikeampi niellä kuin erilainen poliittinen kanta, että miten voi olla kannattamatta mitään puoluetta. kuin kuuntelisi uskovaisten taivastelua, eri lailla uskovat sentään vielä käsittävät mutta uskonnottomuus vaan ei ole mahdollista. 

Vierailija
2/27 |
18.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 21:07"]Persun kanssa en voisi olla ystävä. Muuten kaikki käy. Itse olen aktiivinen vihreä, ystäväni enimmäkseen vassareita, kokkareita tai vihreitä.
[/quote]
Itse taas en voisi olla vihreän ystävä. Olette jotenkin hmmm hyvin erikoisia "ihmisiä"

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
18.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perussuomalaiset ovat kaikkien mukavimpia. Vasemmisto ja vihreitten kannattajat suuttuvat kun he huomaavat olevansa väärässä. Yleensä he hokevat suvaitsevaisuutta, mutta eivät voi hyväksyä perussuomalaista?

Vierailija
4/27 |
18.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaikuta. Pyrin olemaan puhumatta politiikasta kovin puoluetasolla kavereitteni kanssa, koska ystävyys on minulle tärkeämpää kuin politiikka. Oletan olevani jotakuinkin ainoa kaveripiirini kokoomusta äänestävä enkä koe mielekkääksi ruveta siitä asiasta vääntämään.

Vierailija
5/27 |
18.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, mutta kiihkoaminen aiheesta kuin aiheesta vaikuttaisi. Koskee myös tilannetta, jossa äänestäisimme samaa puoluetta.

6/27 |
18.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 22:15"]Perussuomalaiset ovat kaikkien mukavimpia. Vasemmisto ja vihreitten kannattajat suuttuvat kun he huomaavat olevansa väärässä. Yleensä he hokevat suvaitsevaisuutta, mutta eivät voi hyväksyä perussuomalaista?
[/quote]

Totta, yleensä perussuomalaiset suvaitsee enemmän erilaisia ajatuksia.

Vierailija
7/27 |
18.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen maahanmuuttoa kannattava vihervassari ja paras ystäväni on halla-aholainen persu, tosin olemme tunteneet toisemme lapsuudesta asti. Ystäväni osaa argumentoida kantojaan hyvin, joten poliittiset keskustelut ovat ainoastaan mielenkiintoisia, mutta käymme moisia nykyisin harvakseltaan.

Muuten ystäväpiirini koostuu lähinnä vihreistä liberaaleista, mutta en (ainakaan halua) antaa poliittisen kannan vaikuttaa ystävyyden syntymiseen. Jotenkin sitä tulee vain ajauduttua samanmieliseen seuraan.

Vierailija
8/27 |
18.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

EI tietenkään vaikuta, sehän on kiva keskustella kun ei olla joka asiasta samaa mieltä.

Vierailija
9/27 |
18.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 20:19"]Kyllä vaikuttaa. En voisi olla ystävä persun tai muun äärioikeistolaisen kanssa. En vain voi ymmärtää, saati arvostaa rasisteja tai ääripatriootteja, enkä missään nimessä ystävysty sellaisen kanssa.
[/quote
Perussuomalaiset on vasemmistopuolue.

Vierailija
10/27 |
18.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä vaikuttaa. En voisi olla ystävä persun tai muun äärioikeistolaisen kanssa. En vain voi ymmärtää, saati arvostaa rasisteja tai ääripatriootteja, enkä missään nimessä ystävysty sellaisen kanssa.

Vierailija
11/27 |
18.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en enää vaan jaksanut vasemmistolaista ystäväni.

Vierailija
12/27 |
18.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Miksi se vaikuttaisi? En ole monista muistakaan asioista samaa mieltä kuin ystäväni. 

Tosin ystävissäni ei ole politiikan suhteen kiihkomielisiä ihmisiä, joten keskustelumme politiikastakin pysyvät asiallisina.

Vierailija
13/27 |
18.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaikuttaisi minulla, juuri tänäänkin työkaverini kertoi äänestäneensä puoluetta jota pidän poliittisen kartan toiseksi pahimpana, mutta ei se hetkauttanut yhtään.

Sekä vasemmistossa että oikeistossa on muutenkin hyviä ajatuksia, pitäisi vaan saada toteutettua parhaat ja hävitettyä surkeimmat.

Vierailija
14/27 |
18.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 21:02"]

Ei vaikuttaisi minulla, juuri tänäänkin työkaverini kertoi äänestäneensä puoluetta jota pidän poliittisen kartan toiseksi pahimpana, mutta ei se hetkauttanut yhtään.

Sekä vasemmistossa että oikeistossa on muutenkin hyviä ajatuksia, pitäisi vaan saada toteutettua parhaat ja hävitettyä surkeimmat.

[/quote]

Nykyjärjestelmä ottaa joka aatteesta huonoimmat puolet ja hävittää parhaat.

Vierailija
15/27 |
18.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei millään lailla, ellei sitten kyseessä ole tapaus, joka tyrkyttää ja huutaa omaa poliittista maailmankatsomustaan ja haukkuu muiden puolueiden kannattajia tai sellaisiksi luulemiaan ihan joka välissä. Sellaista ei jaksa eikä kestä. Mua ei muiden poliittinen kanta paljon kiinnosta.

Vierailija
16/27 |
18.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Persun kanssa en voisi olla ystävä. Muuten kaikki käy. Itse olen aktiivinen vihreä, ystäväni enimmäkseen vassareita, kokkareita tai vihreitä.

Vierailija
17/27 |
18.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pidän itseäni sitoutumattomana, joskin olen vaalikoneiden perusteella yleensä äänestänyt Vihreitä tai Kokoomusta, ja ihan periaatteesta en voisi kuvitella äänestäväni Perussuomalaisia, Vasemmistoliittoa tai KD:ja.

Minulla on ystävä joka on tiukan linjan vasemmistolainen, siis puolueen jäsen, ja hän tuntuu näkevän kaiken sellaisten vasemmistonpunaisten lasien läpi. En oikein enää keksi mistä keskustella ilman, että hän alkaa vouhottaa ideologiaansa ja kutsua minua "oikeistolaiseksi", ihan niin kuin kaikkien ihmisten täytyisi tunnustaa johdonmukaisesti jotain väriä tai puoluekantaa.

Minua ärsyttää se, että hän leimaa minut tavalla josta en tunnista itseäni. Vielä enemmän ärsyttää se, että kun itsestäni olisi mukava pohdiskella esim. yhteiskunnallisia kysymyksiä eri puolilta ja sillä tavalla hioa myös omaa näkökantaani, niin tämän ystävän kanssa se ei onnistu ollenkaan, koska hänellä on kaikki vastaukset valmiina jostain puolueen ohjelmasta. Ei minkäänlaista valmiutta ajatella asioita vähän laajemmasta perspektiivistä ja siten muodostaa niihin oma kanta.

Olemme minun toiveestani tavannet aikaisempaa huomattavasti harvemmin koska en vaan enää keksi mitään yhteistä aluetta mistä jutella.

Vierailija
18/27 |
18.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voisi olla ystävä vihreän kanssa. Inhoan niitä.

Vierailija
19/27 |
18.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaikuta :) itse äänestän kokoomusta ja muut vihreitä/keskustaa. Emme puhu politiikasta kun vietämme aikaa yhdessä, vaikka opiskelemme kaikki yhteiskunnallista alaa. Ja kun puhumme, niin emme me siitä riitaa tee.

Vierailija
20/27 |
18.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Persu olis vaikea, muut käy.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän yhdeksän