En koe ansainneeni ajokorttia
Inssissä kävin tälläviikolla. Tein siinä paljon mokia ja yhden isomman (tutvo joutui ottamaan ratista kiinni), ajelin paikkojen ohi ja ei edes pysäköintiä olis tarvinut tehdä ennen lähtöpaikan parkkia lopussa, sielläkin sitten ihmetteli miksi tähän pakittelin enkä ajanut suoraan mistä lähtiin. Sanoin vaan luulleeni että ois tänkin vielä halunnut nähdä..
Lopuksi palautteessa hirveä lista negatiivisia asioita, henkisesti olin jo valmistautunut hylsyyn. Mutta läpi pääsin.. Jostain kumman syystä. Ajo-opettajakin ihmetteli, kun tuo mies on yleensä todella tiukka.
Nyt sitten harmittaa, mielummin olisin tehnyt inssin uudelleen kun tuntui että ekassa kaikki meni huonosti. Ei oo itselläkään hyvä mieli asiasta eikä tee mieli lähteä ajamaan kun tuntuu etten korttia ansaitse :/
Kommentit (17)
Kiitos tsempeistä :)
Tuntuu vaan "vääryydeltä" enkä ymmärrä miksi moisen erityiskohtelun sain. Ihan oikeesti paremmalla fiiliksellä oisin ollut jos kortin oisin tuntenut ansaitsevani mut niin moni asia meni pieleen..
No, ei tässä enää ajassa voi taaksepäin mennä. Onneks jo melkein kuukauden päästä pääsee taas kakkosvaihetta tekemään.
En oo jotenkin edes tajunnut asiaa että voisin vaan lähteä ajamaan jos haluaisin..
Huoh. Valitetaan kun ei saa korttia kerralla ja valitetaan kun sen saa kerrasta. Mikään ei kelpaa.
älä välitä. mäkin olen huono. sain kortin tammikuussa ja siitä lähtien olen harjoitellut. alussa auto sammui koko ajan valoissa. se oli hirveää. sitten opin asian kun pakotin itseni rattiin. av:lta saa hyviä vinkkejä.
en ole ajanut kolareita sillä osaan jarruttaa. olen väistänyt tielle juossutta oravaa, olen jarruttanut kun ajan liikenneympyrässä ja eteen syöksyy joku idiootti. pitää vain osata jarruttaa. nyt ongelmani on etäisyyksien hahmottaminen, en ole varma onko oikealla tilaa. ja mäkilähdössä teen ison brrrruuum äänen kun painan paljon kaasua. jos en paina niin auto valuu. mutta olen tosi tyytyväinrn jo siihen miten ajan. ero on valtava tammikuuhun verrattuna! en pelkää enää. jännittää vähän vain. kyllä sä opit. pakota itsesi pari kertaa viikossa rattiin! pakko ajaa. usko mua. olin tosi huono.
Kyllä mulla aika paljon hyviäkin ajokertoja on ollut, ei oo siitä kiinni. Tuntuu vaan että ajoin inssissä niin luokattoman huonosti, että oisin hylännyt itsenikin sen takia. Ei jäänyt hyvää kokemusta siitä, ja sen takia kynnys lähteä ajamaan on aika suuri kun en itseeni luota..
Itsellä ollut ajokortti pian 5 vuotta enkä koe vieläkään oleva mestariajaja :D ajan nimittäin tosi harvoin! Alussa kun kortin sain sitä piti lähteä yksinomaan harjoittelemaan ajotilanteita liikenteeseen, ensin sivuteille ja sitten keskustaan ns. ei ruuhka-aikoihin. Välillä auto sammuili risteykseen useat kerrat mutta siitä on noustu kokoajan ylöspäin ! Tsemppiä :) ajamalla oppii ja saa itsevarmuutta
Hei, sulla oli siinä henkilö joka päättää ansaitsetko sen vai et. Ja hänen mielestään ansaitsit. Ilmeisesti et tehnyt liikaa (isoja) virheitä. Onnea kortista ja ota vaikka joku kokenut kaveri mukaan pelkääjän paikalle ekoilla ajokerroilla.
Miten joku ei vittu osaa ajaa autoa? Meinaan siis auton hallintalaitteiden käsittelyä: Aivojen, käsien ja jalkojen synkronoimista vaihdekepin, ratin ja polkimien kanssa? Jotain neurologisia ongelmia lienee usein taustalla, jos tämä ei luonnistu.
Rohkeasti liikkelle vain. Osaat riittävän paljon, että sinut voi päästää hioman taitojasi.
Minäkin mokasin inssissä niin, että melkein itketti: ruudusta pois peruuttaessani olisin kääntänyt niin jyrkästi, että ilman inssin huudahdusta olisin raapaissut viereistä autoa. Keskellä kaupunkia, kaikkein vilkkaimmassa risteyksessä sammui auto. Käynnistin sen uudelleen ja jatkoin matkaa varmana hylsystä.
Sain vain kehuja; juuri noin! Jos auto sammuu, ei hätäänytä vaan pysytään rauhallisina, käynnistetään uudelleen ja jatketaan matkaa.
Luota vain itseesi, ole huolellinen, aja rauhallisesti Siitä se lähtee.
kääkkä-70
[quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 09:26"]
Miten joku ei vittu osaa ajaa autoa? Meinaan siis auton hallintalaitteiden käsittelyä: Aivojen, käsien ja jalkojen synkronoimista vaihdekepin, ratin ja polkimien kanssa? Jotain neurologisia ongelmia lienee usein taustalla, jos tämä ei luonnistu.
[/quote]
Miten jollakin ei ole tuon enempää sosiaalista älyä eikä käytöstapoja? Suu kiinni vaan ja sormet kurissa myös näppäimistöllä. Pitää miettiä vähän aikaa ennen kuin alkaa möläytellä, niin tulee punnittua onko asiaa sittenkään ja mihin sillä asiallaan pyrkii. MItä siitä mahdollisesti muille seuraa. Pitää ajatella kanssaihmisiä itsensä lisäksi, siitä se lähtee.
[quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 09:31"]
[/quote]
Miten jollakin ei ole tuon enempää sosiaalista älyä eikä käytöstapoja? Suu kiinni vaan ja sormet kurissa myös näppäimistöllä. Pitää miettiä vähän aikaa ennen kuin alkaa möläytellä, niin tulee punnittua onko asiaa sittenkään ja mihin sillä asiallaan pyrkii. MItä siitä mahdollisesti muille seuraa. Pitää ajatella kanssaihmisiä itsensä lisäksi, siitä se lähtee.
[/quote]
Mulla on erittäin hyvä sosiaalinen tilannetaju ja myös hyvät käytöstavat. Täällä niitä kumpaakaan ei tosin tarvita, vaan voin sanoa suoraan mitä ajattelen. Lähinnä näitä autonkäsittelyongelmia on naisilla. Naiset pitävät hyvänä kuskina sellaista, joka ajaa mahdollisimman nysväten ja muille maksimaalista tuottaen liikenteessä.
Maksimaalista vitutusta tuottaen*^
Tarttui ratista kiinni ja pääsit silti läpi? What? Itselleni tuli hylsy tuosta syystä.
[quote author="Vierailija" time="25.04.2015 klo 09:44"]Tarttui ratista kiinni ja pääsit silti läpi? What? Itselleni tuli hylsy tuosta syystä.
[/quote]
Sepä se. Tää moka vielä tapahtui ihan alussa ja sanoinkin et tää tais sit olla tässä. Mut näköjään sit ei.
[/quote]
Ja sulla on massiivinen asenne ongelma, ehkä jotain neurologista myös veikkaisin..
Pää pystyyn, ap! Kukaan ei ole seppä syntyessään, eikä huippukuski kortin saadessaan. Hyväksi kuljettajaksi tullaan vain ahkeralla ajamisella. Kuukausien ja vuosien päästä huomaat, miten olet kehittynyt. Kunhan vain ajat aina, kun on tilaisuus. Jos menet yhdessä vanhempien tms. kanssa jonnekin, niin vaadi aina saada ajaa "nuoremmaksesi". Siitä se lähtee!
Pelkäsi sinun kyydissäsi niin julmetusti, että ei uskalla tulla enää toista kertaa. Olit niin kertakaikkisen toivoton kuski, että ei usko sinun koskaan uskaltavan ajaa.