Vaikuttaako teillä poliittinen kanta ystävyyssuhteeseen?
Eli voiko vasemmiston kannattaja olla ystävä oikeiston kannattajan kanssa.
Kommentit (27)
Ei. En edes tiedä kaikkien ystävieni poliittista kantaa. Ts.emme keskustele poliitiikasta niin paljoa että osaisin päätellä mitä puoluetta kannattavat.
11 jatkaa. Niin ja olennaista on äärimmäisen, ettei tyrkytetä omaa poliittista kantaa. Kaikesta ei tarvitse olla samaa mieltä, mutta muiden mielipiteitä pitää kunnioittaa.
Yhteen kaveriin olen joutunut ottamaan etäisyyttä, koska tyrkytti vihreitä arvojaan jatkuvasti. Hänen kanssaan ei pystynyt enää keskustelemaan ilman, että asia olisi tullut esille.
Ei vaikuta, koska en puhu politiikkaa. Ja jos toinen puhuu, niin ainoastaan kommunisti, joka kokee yhteiskunnan vihollisekseen, tai haluaa liittyä Venäjään olisi ongelmallinen. Sellaista en jaksais. Tai no, Halla-Aholainen ei kans kävis. Mutta onneksi en tällaisia tunne, muukin elämänkatsomus on sen verran eroavaa varmaan sit jo.
Suurin osa kavereistani on vihreitä tai demareita, joten ei suuremmin vaikuta. Itse siis kokoomuslainen. Persut ovat kyllä karsiutuneet kaveripiiristä, mutta syynä enemmänkin kyseisten henkilöiden päihdeongelmat, rasistisuus ja kouluttamattomuus.
Ei. Olen itse liberaali persu, ja tunnen kaikkien poliittisten puolueiden kannattajia. Eri mieltä olevienkin kanssa on mielenkiintoista keskustella ja miettiä millä perusteella arvomaailma muodostuu.
Ei vaikuta. En koskaan keskustele ystävieni kanssa politiikasta, en tiedä heidän puoluekantaansa eivätkä he minun. Todennäköisesti en kuitenkaan ystävystyisi ihmisen kanssa, jonka arvomaailma olisi täysin erilainen kuin omani.
Ei vaikuta. Ärsyttää ihan sikana kokkari-besserwisseri, akateeminen city-vassari, lässynlää-demari sekä saatananjuntti-persu, jotka julistavat facessa vakaumustaan. Onneksi eivät puhu politiikkaa livenä. Huomenna menen persun luo kahville, kokkarin kanssa kävin toissapäivänä salilla. Vassari on opiskeluajan paras kaveri ja lapseni kummi, demari mun sisko.