Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tiedättekö paljon eutanasia maksaa Dignitas klinikalla Sveitsissä?

Vierailija
31.12.2021 |

Reilu 10.000 frangia eli melkein sama euroissa. Tuo sisältää hautajaisjärjestelyt myös.

Kommentit (190)

Vierailija
81/190 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäni sai pyytämättään yhden sortin eutanasian kun myelooma vei lopulta voiton. Hommasivat hänelle keuhkokuumeen tarkoituksella... saattoi olla helpompi lähtö.

Vierailija
82/190 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isäni sai pyytämättään yhden sortin eutanasian kun myelooma vei lopulta voiton. Hommasivat hänelle keuhkokuumeen tarkoituksella... saattoi olla helpompi lähtö.

Oliko se keuhkokuume vaikea saada?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/190 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te jotka kannatatte eutanasiaa, olette ilmeisesti ateisteja. Kyllä se on Jumala joka päättää milloin synnytään ja milloin kuollaan. Raamattu opettaa meille myös että tämä maanpäällinen elämä ei tule olemaan helppo. Uskomalla Jeesukseen niin kun Raamattu opettaa, pystymme kuiteinkin elämään loppuun saakka tässä elämässä.

Kivunlievitystä ja muuta hyvää hoitoa tulisi antaa kaikille kuolemansairaille. Eutanasia ei voi olla ok ihmiselle joka uskoo Jumalaan, ainakaan kristinuskon Jumalaan. Toivon teille kaikille vaikeasti sairaille kaikkea hyvää, voimia ja rauhaa. Rukoilen teidän puolestanne.

Vierailija
84/190 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi hyvää päivää, ei sellaiska lääkkeitä joilla hengen itseltään saa, saa ilman reseptiä eikä terminaalivaiheessa voi töistäkään varastaa, lisäksi se olisi hyvin vaikeaakin. Toki osaan kipupumppua käyttää ja luultavasti lukot ohittaa ja annostella sitä kautta yliannoksen, vaan eipä sekään varma keino ole. Pumpussa on montaa muutakin ainetta kuin morfiinia.

Insuliini on ihan superhelppo.

Sattuuko jos sitä ottaa liikaa?

Tulee huono olo ja sitten lähtee taju.

Kauankohan joutuu kärsimään tätä huonoa oloa?

Vierailija
85/190 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatuksia kirjoitti:

Te jotka kannatatte eutanasiaa, olette ilmeisesti ateisteja. Kyllä se on Jumala joka päättää milloin synnytään ja milloin kuollaan. Raamattu opettaa meille myös että tämä maanpäällinen elämä ei tule olemaan helppo. Uskomalla Jeesukseen niin kun Raamattu opettaa, pystymme kuiteinkin elämään loppuun saakka tässä elämässä.

Kivunlievitystä ja muuta hyvää hoitoa tulisi antaa kaikille kuolemansairaille. Eutanasia ei voi olla ok ihmiselle joka uskoo Jumalaan, ainakaan kristinuskon Jumalaan. Toivon teille kaikille vaikeasti sairaille kaikkea hyvää, voimia ja rauhaa. Rukoilen teidän puolestanne.

Oudon kauan kesti ennen kuin tämä väsyttävä kortti lyötiin pöytään.

Jos jla saisi päättää, ihmiskunnan keski-ikä olisi alle 40 v. Sitä se oli ennen kuin ihminen otti ohjat käsiinsä ja lääketiede ja muu elinikää pidentävä keinotekoinen alkoi vaikuttaa asioihin. Voi olla, että jos jla saisi päättää, sä olisit jo kuollut? Uskon, että olet tuota ikäluokkaa vanhempi.

Jos jla saisi päättää, mitään kivunlievitystä ei olisi, se on ihan ihmisen kehitelmää. Sä noukit nyt itsellesi mieleiset rusinat pullasta, tää on tätä uskovaisten logiikkaa.

Jos jla saisi päättää, todella moni lapsi kuolisi jo synnytyksessä, etenkin moni äiti. Jos et olisi tuollainen noukitaan rusinat pullasta -uskovainen, sun pitäisi kieltää myös oikeus hoitaa keskoset, onhan jlan tahto, että he syntyivät ennen aikojaan ja jos lopputulos on myös ennenaikainen kuolema, se on jlan tahto, johon ei tule puuttua.

Rusinat pullasta -uskovainen.

Vierailija
86/190 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun oikein järjellä ajattelee, niin mikä oikeus yhteiskunnalla on tehdä ihmisen lähtö niin vaikeaksi, että se on ihan rikos.

Elämä on jokaisen oma. On se nyt törkeää, että ihminen ei saa itse päättää, milloin se loppuu.

Moni elää toisten ja yhteiskunnan käskytettävänä koko elämänsä. Ja noille muille pitäisi antaa oikeus päättää siitäkin, millä tavoin haluaa loppunsa tulevan?

Orjia olemme, loppuun saakka. Minä en siihen suostu. Joko Sveitsi tai jokin muu keino.

Te, jotka olette nähneet omaistenne tekevän kuolemaa vuodeosastolla kymmenenkin vuotta ja omaisen elämä on sitä, että kuuntelee vieressä makaavan vanhuksen korahtelua ja ei voi muuta kuin vuorokauden ympäri tuijottaa kattoa pystymättä enää edes puhumaan, tiedätte varmasti, mistä puhun.

Ei jokainen halua tuollaista loppua. Kokekoot ne, jotka haluavat elää viimeiseen saakka sellaisen, heitäkin varmasti on ja kaikki oikeudet heille. Mutta miksi meidän muidenkin pitäisi joutua tekemään samoin? Mikä oikeus kenelläkään on muiden puolesta päättää, että vain tämä hitain ja tuskallisin loppu sallitaan?

Yhteiskunnan kannalta hankalaksi ja haastavaksi tästä tekee ainakin tuo oma vapaa tahto -puoli. Miten pystytään aukottomasti toteamaan jälkeenpäin, ettei rikosta ole tapahtunut ja että tämä oli ihmisen oma vapaa tahto, eikä häntä pakotettu, manipuloitu tekoon tai peräti lavastettu teko näyttämään omalta tahdolta? Im viestejä väärennetään ja mihin tahansa teoreettiseen viralliseen im-suostumuspaperiin voidaan pakottaa allekirjoittamaan. Tämä ei ole helppo eikä yksioikoinen asia. Murhatutkimuksissahan tärkeää on, että uhri saa oikeutta ja syyllistä rangaistaan, koska elämä on arvoikkain asia mitä meillä on eikä kenelläkään toisella ei ole oikeus päättää toisen ihmisen elämää.

Vierailija
87/190 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajatuksia kirjoitti:

Oudon kauan kesti ennen kuin tämä väsyttävä kortti lyötiin pöytään.

Jos jla saisi päättää, ihmiskunnan keski-ikä olisi alle 40 v. Sitä se oli ennen kuin ihminen otti ohjat käsiinsä ja lääketiede ja muu elinikää pidentävä keinotekoinen alkoi vaikuttaa asioihin. Voi olla, että jos jla saisi päättää, sä olisit jo kuollut? Uskon, että olet tuota ikäluokkaa vanhempi.

Jos jla saisi päättää, mitään kivunlievitystä ei olisi, se on ihan ihmisen kehitelmää. Sä noukit nyt itsellesi mieleiset rusinat pullasta, tää on tätä uskovaisten logiikkaa.

Jos jla saisi päättää, todella moni lapsi kuolisi jo synnytyksessä, etenkin moni äiti. Jos et olisi tuollainen noukitaan rusinat pullasta -uskovainen, sun pitäisi kieltää myös oikeus hoitaa keskoset, onhan jlan tahto, että he syntyivät ennen aikojaan ja jos lopputulos on myös ennenaikainen kuolema, se on jlan tahto, johon ei tule puuttua.

Rusinat pullasta -uskovainen.

Nämä asiat jotka toit esille kirjoituksissasi eivät ole verrattavissa. Tottakai on Jumalan tahdon mukaista hoitaa keskosia, sairauksia. Jumalan ansiosta lääketiede on kehittynyt. On aivan eri asia päätää itse syntymästä ja kuolemasta. Siinä ihminen ottaa Jumalan aseman. Jumala on kuiteinkin vain yksi, kaiken luoja. Minusta " pullat rusinasta" uskova on sellainen joka poimii vain itseään miellyttävät asiat Raamatusta. Itse yritän elää Jumalan tahdon mukaisesti, niin paljon kun on mahdollista. Kaikki olemme kuiteinkin syntisiä, myös uskovaiset. Kaikkea hyvää Sinulle!

Vierailija
88/190 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiesin hinnan, olen käynyt klinikan sivuilla. Onnekseni minulla myös on tuon verran ja enemmänkin varallisuutta. Oikean hetken päättäminen tulee olemaan vaikeampaa. Minulla on suuri riski sairastua Alzheimerin tautiin, ja ilmeisesti silloin ei enää pidetä oikeustoimikelpoisena ilmaisemaan omaa tahtoaan eutanasiasta. Pitäisi siis ymmärtää toimia ennen kuin sairastuu, mutta toistaiseksi haluaisin vielä elää.

Ei sitä heti ole oikeustoimikelvoton, kun Alzheimer alkaa. Ilmenee aluksi vain surkeana lähimuistina. Tila pahenee vähitellen eikä mitenkään yks kaks napsahda päälle. Kun on lievä Alzheimer, voit vielä

asuakin yksin ja ymmärrät asiat normaalisti. Vain muisti on huono. Eli tällaisen päätöksen voi siinä tilassa tehdä ja siihen on oikeutettu.

Olen kohta viisi vuotta seurannut äitini hidasta kuolemaa Alzheimerin tautiin. Kaikesta päätellen myös hänen äidillään oli Alzheimer, vaikka sitä ei vielä silloin osattu diagnosoida. Äitini on kaikissa sairauden vaiheissa ollut täysin sairaudentunnoton - hän ei ole koskaan myöntänyt, ymmärtänyt tai hyväksynyt olevansa muistisairas. Pelkään että itselleni käy samoin.

Vierailija
89/190 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatuksia kirjoitti:

Ymmärrän näkökantasi.

Vaan oletko itse ollut koskaan vakavasti ja kivuliaasti sairas, tai puolisosi, tai lapsesi.

Niinäkin hetkinä, kovissa raastavissa kivuissa sitä saattaa joskus ajatella, että olenko minä tosiaan tehnyt tässä elämässä, niin paljon pahaa ja syntiä ja väärin, että minua täytyy näin täytyy näin pohjia kiduttaa näillä kivuilla.

On helppo heitellä mielipiteitä ja puhua että joku korkeampi määrää, ja se korkeampi antaa kärsimystä kaikille ansioinsa mukaan.

Helppo sanoa noin, jos itse ole koskaan niitä fyysisiä kärsimyksiä kokenut, eikä nähnyt kenenkään rakkaansa kokevan.

Niinä hetkinä ihmisellä jokaisen ihmisen usko joutuu kovalle koetukselle. Ja tosi lujaa.

Miksi puhutaan armosta, kun sitä hädän hetkellä ei todellisuudessa ole olemassa.

Ei niillekään, jotka eivät ole koskaan ketään kohtaan toimineet väärin ja pyrkineet aina niin äärimäiseen oikeudenmukaisuuteen kuin mahdollista?

Missä Jumala oli silloin, kun häntä olisi eniten tarvittu?

Vierailija
90/190 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin siis itsemurha on ihan sallittu vaihtoehto yhteiskunnassa.Uskonnot erikseen.

Niin siis itsemurhahan ei todellakaan ole sallittu vaihtoehto. Voit tehdä sen, ja saat häpeän päällesi ja omaisille traumat. Sallittu keino olisi myös moraalisesti sallittu. Ja koska keino ei ole sallittu, itsemurhan joutuu tekemään puutteellisilla välineillä ja kuoleminen on tuskallinen ja sottainen ja aiheuttaa lisäkuluja.

Sallittu itsemurha olisi rauhallinen, tuskaton ja kaunis ja omaisille jäisi hyvä mieli siitä, että omainen sai lähteä silloin kuin halusi ja siten kuin halusi.

Tää keskustelu menee selvästi sun ihon alle. Jotenkin sä et pysty tekemään eroa siinä, että jollain on oikea syy lähteä, kuten nurkan takana odottava toivoton sänkypotilasvanhuus ja kasvavat kivut sairaalassa. Sun mielessä on vaan se, että joku turhaan tappaa itsensä. Ei kaikkien tilanne ole se. Asiasta pitäisi pystyä puhumaan asiallisesti. Aihe on niin arvokas.

Mitä oikein horiset? Puutteellisilla välineillä toteutettu itsemurha on minun mielestäni pikaistuksissaan tehty. Jos itsemurhan haluaa tehdä, niin sen pitää todellakin olla tekotavaltaan harkittu, että läheiset eivät joutuisi enempää kärsimään. Puutteellisilla välineillä toteutettu, luuletko todella, että vakavasti itsemurhaa harkitsevat lähtisivät sitä puutteellisilla välineillä hoitamaan? Eiköhän kyse ole pikemminkin pikaistuksissa tehdyistä itsemurhista? Ja ei kyllä mene ihon alle, koska itse en itsemurhaa harkitse. Yritän vain asettua niiden asemaan, jotka sitä harkitsevat. Mutta sinullehan se tuntuu olevan liian vaikeaa?

Vierailija
91/190 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oliko se keuhkokuume vaikea saada?

Ei jumalauta, se on ihan perus keuhkokuume, mihin moni vanhus kuolee. Tee se hoitotahto.

Vierailija
92/190 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on työ ja oleskelulupa Sveitsiin vielä voimassa. Pitääpä laittaa kesäloma suunnitelmat uusiks. Ei ton summan kasaamiseen kauan mene.

Vierailija
93/190 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatuksia kirjoitti:

Jos jumala sen on jo päättänyt niin siinä tapauksessa jumalahan päättää että jotkut kuolevat eutanasiaan tai muuten oman kädenkautta. Oletko miettinyt sitä?

Vierailija
94/190 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap tässä. Olen ollut yhteydessä klinikalle ja saanut paljon materiaalia. Keskustelujen jälkeen tuli hyvin selväksi että tilanteeni ei ole vielä sellainen että pääsisin asiakkaaksi mutta lohduttavaa kuulla että myös mielenterveys ongelmista kärsivät ovat päässeet asiakkaiksi ja saaneet sieltä sen viimeisen avun mitä haluavat. Selke viesti oli heiltä että minun on haettava kaikki mahdollinen apu ensiksi Suomesta ja sitten kun todetaan ettei mikään auta, sitten on heidän vuoro. Pitkä kivulias prosessi mutta alan nyt maksamaan 80e kuukausi maksua klinikalle. Itse kyllä pidän ns.eutanasia rahastoa vähintään 20.000e koska noissa on aina lisäkuluja. Toki jos ulkomailta alan etsiä eläinlääkäriä, jolla olisi eläinten lopetusainetta ja kun tarjoaa sievoisen summan käteistä rahaa, niin se on yksi vaihtoehto myös. Venäjällä ja Baltiassa varmuudella on näitä lääkäreitä jotka myy lääkkeen kun lyö 10 tonnin kouraan.

Mitä tämä nyt on? Kuulostaa vain rahastukselta/huijaukselta tuollainen touhu, jos mitään varmuutta lopullisesta päätöksestä ei kuitenkaan ole

Vierailija
95/190 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kokeillut.

Vierailija
96/190 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun oikein järjellä ajattelee, niin mikä oikeus yhteiskunnalla on tehdä ihmisen lähtö niin vaikeaksi, että se on ihan rikos.

Elämä on jokaisen oma. On se nyt törkeää, että ihminen ei saa itse päättää, milloin se loppuu.

Moni elää toisten ja yhteiskunnan käskytettävänä koko elämänsä. Ja noille muille pitäisi antaa oikeus päättää siitäkin, millä tavoin haluaa loppunsa tulevan?

Orjia olemme, loppuun saakka. Minä en siihen suostu. Joko Sveitsi tai jokin muu keino.

Te, jotka olette nähneet omaistenne tekevän kuolemaa vuodeosastolla kymmenenkin vuotta ja omaisen elämä on sitä, että kuuntelee vieressä makaavan vanhuksen korahtelua ja ei voi muuta kuin vuorokauden ympäri tuijottaa kattoa pystymättä enää edes puhumaan, tiedätte varmasti, mistä puhun.

Ei jokainen halua tuollaista loppua. Kokekoot ne, jotka haluavat elää viimeiseen saakka sellaisen, heitäkin varmasti on ja kaikki oikeudet heille. Mutta miksi meidän muidenkin pitäisi joutua tekemään samoin? Mikä oikeus kenelläkään on muiden puolesta päättää, että vain tämä hitain ja tuskallisin loppu sallitaan?

Yhteiskunnan kannalta hankalaksi ja haastavaksi tästä tekee ainakin tuo oma vapaa tahto -puoli. Miten pystytään aukottomasti toteamaan jälkeenpäin, ettei rikosta ole tapahtunut ja että tämä oli ihmisen oma vapaa tahto, eikä häntä pakotettu, manipuloitu tekoon tai peräti lavastettu teko näyttämään omalta tahdolta? Im viestejä väärennetään ja mihin tahansa teoreettiseen viralliseen im-suostumuspaperiin voidaan pakottaa allekirjoittamaan. Tämä ei ole helppo eikä yksioikoinen asia. Murhatutkimuksissahan tärkeää on, että uhri saa oikeutta ja syyllistä rangaistaan, koska elämä on arvoikkain asia mitä meillä on eikä kenelläkään toisella ei ole oikeus päättää toisen ihmisen elämää.

Näin näitä alkaa kivien alta ryömimään.... ensin uskovainen, sitten tämä, jolla suurimpana pelkona, että joku järkkää hänelle itselleen ennenaikaisen kuoleman, jos yhteiskunnalla on tällainen uusi vaihtoehto päättää kuolinaikansa itse. Sun kaltaisten takia koko asian käsittely aina vesittyy jankkaukseksi.

Nou hätä, ei kukaan pistä sua ennenaikaiseen hautaan. Toi on outo pelko, ja varmaan rampauttava. Mutta sun ei pelkosi vuoksi kuulu estää niitä, jotka ennenaikaisen kuoleman syystä tai toisesta tarvitsevat.

TOtta kai asiaan saadaan riittävät keinot, kysehän on vaan tahtotilasta hoitaa tää asia kuntoon. Ihan samaa voidaan kysellä hoitotahdosta ja elintenluovutuksesta ja äänioikeudesta! Että onko satavarmat systeemit? Vastaus itse asiassa on ei.

Ihan varmasti kuolemansa päättämis -systeemissä löytyisi väärinkäytöksiä samalla tavalla kuin vankilaan joutuu syyttömiä ihmisiä. Aukotonta systeemiä ei ole. Silti olennaisempaa on se, miten moni ihminen saa pelastuksen tarpeettomilta kivuilta ja ihmisarvoisen lopun. Nyt se mittasuhde on toisin päin: sen takia, että sinun kaltaistesi ei tarvitse pelätä, että joku tappaa teidät hyväksikäyttämällä tuollaista systeemiä, miljoonat ihmiset (jos asiaa ajatellaan maailmanlaajuisesti) joutuvat tarpeettomasti kärsimään loppuvuosinaan. Melkoinen epäsuhta. Onkohan sen väärti?

Sun logiikalla oikeuslaitoskin pitäisi heti nyt lopettaa, koska tväkisinkin muutama syytönkin joutuu aina vankilaan. Ja USA:ssahan heitä jopa teloitetaan syyttöminä. Joten pois vaan oikeuslaitos, ei ole satavarma systeemi!

Se, että Sveitsissä on jo tällaisia klinikoita, on pohja, jolle pystyy rakentamaan turvallisen luotettavan järjestelmän. Itse uskon siihen, että siitä jopa saisi aukottoman. En ainakaan koskaan ole kuullut, että noiden Sveitsin klinikoiden tapauksista olisi löytynyt jotain väärinkäytöksiä.

Vierailija
97/190 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

o

Ajatuksia kirjoitti:

Ymmärrän näkökantasi.

Vaan oletko itse ollut koskaan vakavasti ja kivuliaasti sairas, tai puolisosi, tai lapsesi.

Niinäkin hetkinä, kovissa raastavissa kivuissa sitä saattaa joskus ajatella, että olenko minä tosiaan tehnyt tässä elämässä, niin paljon pahaa ja syntiä ja väärin, että minua täytyy näin täytyy näin pohjia kiduttaa näillä kivuilla.

On helppo heitellä mielipiteitä ja puhua että joku korkeampi määrää, ja se korkeampi antaa kärsimystä kaikille ansioinsa mukaan.

Helppo sanoa noin, jos itse ole koskaan niitä fyysisiä kärsimyksiä kokenut, eikä nähnyt kenenkään rakkaansa kokevan.

Niinä hetkinä ihmisellä jokaisen ihmisen usko joutuu kovalle koetukselle. Ja tosi lujaa.

Miksi puhutaan armosta, kun sitä hädän hetkellä ei todellisuudessa ole olemassa.

Ei niillekään, jotka eivät ole koskaan ketään kohtaan toimineet väärin ja pyrkineet aina niin äärimäiseen oikeudenmukaisuuteen kuin mahdollista?

Missä Jumala oli silloin, kun häntä olisi eniten tarvittu?

Hyvä kirjoittaja, ostit esille vaikeita asioita ja hyviä ajatuksia.

Läheinen on ollut kuolemansairas ( oma isäni), ja kuoli lopulta syöpään, 62 v .

Koin kuiteinkin että hän oli rauhallinen loppuun asti. Onneksi hän sai hyvän kivunlievityksen ja rakastavia ihmisiä ympärilleen.

On tosi ikävää että monet kuolemansairaat joutuvat kärsimään kovista kivuista, joita pystyttäisi hoitamaan. Puhumattakaan niistä joilla ei ole läheisiä ihmisiä tukenaan.

Jumala on aina kanssamme kaikissa hetkissä, myös vaikeuksien ja sairauksien keskellä. Elämme langenneessa maailmassa missä sairaudet, pahuudet ja kuolema on läsnä. Nämä kaikki tuli maailmaan kun ensimmäiset ihmiset rikkoivat Jumalan sanaa ja tahtoa.

Jeesus tuli maailmaan ja lunasti syntimme ja voitti kuoleman. Jeesus opettaa että taivaassa kaikki on täydellistä; iloa, rakkautta, rauhaa. Siinä ei ole enään mitään kärsimystä. Uskomalla Jeesukseen niin kun Raamattu opettaa, saamme olla rauhallisin mielin myös vaikeuksien ja sairauksien keskellä.

Vierailija
98/190 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jatkuvasti lääkärin valvonnan alaisissa sairaaloissa eikä muissakaan hoitolaitoksissa, ei kehenkään ihmiseen tartutea tahallaan keuhkokuumetta.

Edellen on olemassa lääkäreitä, jotka vannovat lääkärin valan, ja toimivat totisesti sen valan edellyttämälä tavalla.  Heitä on ollut aina ja tulee olemaan vastaisuudessakin.

Siitäkin huolimatta, että lääkärinvala ei ole enää pakollinen, yhdellekään valmistuvalle lääkärille.

Ja iäkkäiden ihmisten yksi yleisin kuolinsyy on edelleen keuhkokuume.  Se tulee jälkitautina useista eri sairauksista.

Ja jo valmiiksi ikääntynyt keho, ja jos vielä päälle on muitakin sairauksia, niin iäkkään ihmisen fysiikka ei enää keuhkokuumetta kestä.

Hassua, että niin harva suomalainen tietää, miten vakava sairaus keuhkokuume todellisuus on.

Se vie sairaalahoitoon edelleen, myös perusterveitä työikäisiä ihmisiä.

Ja toisekseen, jos ja kun lääkäri näkee, että pitkäaikaissairaala ihmisellä kaikkine sairauksinnen ja tulehduksineen alkaa loppu lähestyä,  niin hänen annetaan totisesti rauhassa hiipua pois.

Miksi niitä kärsimyksiä pitäsi enää jatkaa, kun potilas on niin iäkäs ja huonokuntoinen.Juteltuaan omaisten kanssa, lääkäri ilmoittaa heille mikä on hänen hoitosuunnitelmansa. 

Väkisin ei pidä kenenkään ihmisen elintoimintoja enää ylläpitää, jossain on se raja, miten pitkälle voidaan hoitaa potialasta viimeisen päälle tarkkaan, kun joka tapauksessa tiedetään, että lähiaikoina on vain yksi tie,. Ja se on tie joka vie toispuoleiseen elämään.

Vierailija
99/190 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saakohan sitä suomen valtiolta apua? Jos kirjoittaa Presidentille kirjeen ja ilmaisee tyytymättömyytensä suomen kansalaisena? Valtio voisi kustantaa eutanasia rahat Sveitsiin.

Vierailija
100/190 |
31.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse keksin muutama kuukausi sitten viimeinkin keinon millä lähden täältä jos alkaa siltä näyttämään. Viisi vuotta olen tämän miettimiseen käyttänyt. Kyseinen keino on pomminvarma ja lisäksi täysin kivuton. Kustannutkset alle tuhat euroa hieman riippuen parista eri muuttujasta. Harmi että en viitsi tästä sen tarkemmin kertoa täällä, joko viestini poistuisi nopeaan tai sitten koko ketju poistuisi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä viisi