Miesten sukupuolirooli on ahdas
Miettikääpä nyt tätäkin:
Tyttöjen lajia harrastava poika = homooooooo
Poikien lajia harrastava tyttö = Itsenäinen Ja Vahva Nainen (ablodit!)
Kommentit (63)
[quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 23:22"]
Naisen rooli on paljon tiukempi. Kummallakohan on enemmän ulkonäköpaineita, naisilla vai miehillä? Ja kummallekohan lankeaa monesti se vastuullisimman vanhemman rooli, äideille vai isille?
[/quote]
Naiset voivat halutessaan meikata ja näyttää hyvältä, kun taas miehet pakotetaan armeijaan ja kuolemaan maan puolesta. Kumpikohan on merkittävämpi ja epätasa-arvoisempi sukupuolirooli?
Perheissä taas isälle perinteisesti lankeaa työssäkäynti ja sitä kautta perheen elannon hankkiminen. Eikö se ole vastuullinen rooli?
[quote author="Vierailija" time="18.04.2015 klo 15:25"]
Jos mies tekee "naisten töitä", niin se on ihailtavaa: voi miten hienoa kun on herkkä mies. Jos nainen tekee "miesten töitä", niin asenne on usein, että "luuleeko tuo olevansa mies, mitä tuo nyt yrittää todistella".
[/quote]
Paskapuhetta. Olen miehenä hoitoalalla, eikä minuä todellakaan pidetä herkkänä. Päinvastoin; minua pidetään kylmänä ja kovana tyyppinä, joka kelpaa kyllä hyvin uhka- ja väkivaltatilanteisiin potilasta rauhoittamaan/painimaan, mutta jolle ei kahvihuoneessa jauheta mitään ylimääräistä. En oikein tiedä mitä siitä pitäisi ajatella, mutta koska teen työtä pelkästä rahasta, se taitaa olla ihan sama minulle.
Naisen rooli on paljon tiukempi. Kummallakohan on enemmän ulkonäköpaineita, naisilla vai miehillä? Ja kummallekohan lankeaa monesti se vastuullisimman vanhemman rooli, äideille vai isille?