Alusvaateliikkeiden toiminta
Vaikka olen köyhä työtön, olen valmis maksamaan kunnollisista rintaliiveistä jopa noin 90 euroa. Kokoni ei ole hankala ja sitä löytyy halvalla myös tavallisista kaupoistakin, mutta vaikka muuten halvatkin vaatteet, joita ostan mm. Prismasta ja Kappahlista kelpaavatkin haluan rintaliiveiltä laatua. Kaipaan kuitenkin laadukasta tuotetta ihan sileänä ja yksinkertaisena perusmallissa ilman mitään turhaa. Vaikka olenkin löytänyt myös huippumerkki Primadonnalta tällaisiäkin rintaliivejä, ihmetyttää se, miten vähän kaipaamiani tuotteita näistä kalliista alusvaateliikkeistä löytyykään.
Monen kerrotaan vieroksuvan alusvaateliikessä asiointia ja käyttävän vääränlaisia rintaliivejä. Kynnys erikoisliikkeessä asiointiin voi olla korkea. Sitten nämä liikkeet ottavat myyntiin mitä ihmeellisempiä, lähinnä erikoistilanteisiin kelpaavia ja turhankin sensuellejä tuotteita kun nimenomaan näillä arkikäyttöön soveltuviksi perustuotteilla voisi kuvitella olevan suurempaakin menekkiä ja näille löytyä tarvetta. Tähän liittyen nämä samaiset liikkeet julkaisevat somen tileiltään turhan sensuelleja kuvia tuotteistaan. Toki kyseessä on selvästi merkin viralliset mainoskuvat ja markkinointimateriaali, mutta näiden käytön sijaan voisivat varmasti julkaista myös kuvan pelkästä tuotteesta tai pukea sen mallinukelle. Useinhan näissä mallikuvissa sensuellia vaikutelmaa pyritään luomaan laittamalla mallille liian pienet rintaliivit.
En ole vielä löytänyt täysin tarpeitani vastaavaa alusvaateliikettä. PK-seudulla asuvana olen tutustunut useampaan liikkeeseen ja todennut Funky ladyn parhaaksi. Wiipurin erikoiskorsetti ja Laras secret ovat tuottaneet vain pettymyksen. Taidan laittaa Funky ladyyn palautetta ja toivoa myyntiin enemmän laadukkaita perustuotteita arkikäyttöön. Kuten sanottua olen jotakin tällaisia tuotteita jo löytänyt, mutta enemmän valinnanvaraa toivoisin.
Kommentit (247)
Nyt Magic lady on listannut 10 ilmeisesti suosittua ja aika paljon myytyä rintaliiviä arkikäyttöön. Nuo kaikki eivät kyllä todellakaan mitään yksinkertaisia sileitä perusrintaliivejä ole ja turhia yksityiskohtia löytyy, mutta taidan kuitenkin kirjoittaa listan tuotteita muistiin ja mennä sovittamaan noita, jos joku noista sopisi. Tosiaan kummaa, että yhtään täysin sileää ja oikeasti yksinkertaista arkikäyttöön sopivaa rintaliiviä listalla ei todellakaan ole.
Uutuuksia ei näytä vielä juurikaan saapuneen liikkeisiin. Tosin tuskin mitään kovin yksinkertaista perusrintaliiviä merkkituotteiden joukossa on saapumassakaan. Nythän on ilmestymässä pikkuhiljaa kevätmallistoja ja ihmeellisiä hempeitä sesongin värejä.
Ihmisillä on nykyään omituisia ongelmia! En käy koskaan alusvaateliikkeissä. Alusvaatteita voi ostaa kaikista tavarataloista.
En pidä erikoisliikkeiden asiakaspalvelusta, asiakkaitten kyttäämisestä, tyrkyttämisestä ja pakkomyyntiyrityksistä. Osaan sovittaa vaatteeni ja kenkäni ihan itse. En tarvitse ylimeikattua ja tälläytynyttä, elämäänsä ja työhönsä kyllästynyttä myyjää vahtimaan minua sovituskopin eteen.
Olisiko parempi, jos mainosmalli olisi vanha ja ruma? Pitäisikö alusvaatemainoksissa olla ylipainoisia, lihasköyhiä, rupsahtaneita, kurttuisia, lautarintaisia tai riippuvarintaisia keski-ikäisiä ja siitä vanhempia naisia? Ostaisitko heti rintaliivit ja alushousut, jos noin 60-70-vuotias vanha ja rupsahtanut nainen olisi mainosmallina?
Vierailija kirjoitti:
Ihmisillä on nykyään omituisia ongelmia! En käy koskaan alusvaateliikkeissä. Alusvaatteita voi ostaa kaikista tavarataloista.
En pidä erikoisliikkeiden asiakaspalvelusta, asiakkaitten kyttäämisestä, tyrkyttämisestä ja pakkomyyntiyrityksistä. Osaan sovittaa vaatteeni ja kenkäni ihan itse. En tarvitse ylimeikattua ja tälläytynyttä, elämäänsä ja työhönsä kyllästynyttä myyjää vahtimaan minua sovituskopin eteen.
Olisiko parempi, jos mainosmalli olisi vanha ja ruma? Pitäisikö alusvaatemainoksissa olla ylipainoisia, lihasköyhiä, rupsahtaneita, kurttuisia, lautarintaisia tai riippuvarintaisia keski-ikäisiä ja siitä vanhempia naisia? Ostaisitko heti rintaliivit ja alushousut, jos noin 60-70-vuotias vanha ja rupsahtanut nainen olisi mainosmallina?
Jokainen ostakoot alusvaatteensa mistä haluaa ja kyllähän tässä keskustelussa aloittaja on myös esittänyt kritiikkiä alusvaateliikkeitä kohtaan. Joillakin on myös sen verran erikoinen koko, että sitä ei halvalla tavallisista kaupoista saa. Joku taas haluaa laatua ja tiettyä merkkiä ja on siitä valmis maksamaankin. Varmasti alusvaateliikkeissä asiointiin on monia syitä. Ongelmana oli nimenomaan liialliseksi koettu sensuellisuus ja seksuaalisuuden ylikorostaminen alusvaattekuvissa sekä laadukkaiden perustuotteiden vähyys. Ilmeisesti viestin kirjoittajakin, jolle tämä on vastaus pitää yksinkertaisista alusvaatteista, eikä halua tehdä niistä numeroa, joten ihmetyttää kritiikki siitä, että joku pitää liian sensuelleja kuvia ja sopivien perustuotteiden vähyyttä ongelmana.
Mutta siis hyvien rintaliivien löytäminen osti ne sitten mistä tahansa on yllättävän vaikeaa. Jos jollakin on vielä lisää vinkkejä hyvistä rintaliiveistä niin vinkkejä vaan vielä tänne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt olen käynyt alen aikana kaikki tutut alusvaateliikkeet läpi. Ihan toivomaani en löytänyt, mutta päädyin kuitenkin ostamaan Primadonna Figurasit. Perusliivit toki ovat, mutta koko olikin sitten eri kuin aikaisemmin. Tuo alusvaateliikkeiden toiminta oli vain taas jotenkin ihmeellistä, että taidan tosiaan lopettaa noissa asioinnin. Some-tilatkin antavat ihan väärän kuvan. Käynti Funky ladyn uudessa Keravan liikkeessä houkuttaisi kuitenkin vielä kun on kuitenkin aika lähellä Keravan juna-asemaa ja Keravakin on HSL:n D-vyöhykkeellä. Sitten jatkossa ostan rintaliivini vaikka Sokokselta tai jopa tavallisista kaupoista, jos sattuu löytymään. Selvää kuitenkin on, että aika harvassa on itselleni sopivat rintaliivit. Netistä nyt ainakaan en aio tilata jatkossakaan kun hyvien löytäminen on niin vaikeaa. Myönnän olevani pettynyt alusvaateliikkeisiin. Varmaan laihduttamaankin pitää muutenkin ruveta. Ap.
Onko sillä kokolapulla siis varsinaisesti väliä, eri malleissa voi hyvinkin olla eri koko ja esim. puolen vuoden päästä eri liivi voi istua eri tavalla? Mitä erikoista liikkeissä tapahtui, olivatko myyjät epäasiallisia vai ahdistavatko fyysiset mainoskuvat liikaa?
Jos ryhdyt laihduttamaan kannattaa muistaa uusia liivejä, tarvetta sopiville liiveille voi tulla vielä useammin.
Jotenkin myyjien käytös oli vähän ihmeellistä, vähän ylimielistä, välinpitämätöntä ja tylyäkin. Sitten oli tietysti se pettymys erityisesti aleen ja siihen, että toivomiani tuotteita oli saatavilla niin vähän ja sitten jos olisi löytynyt niin ei ollut kokoa tai oikeaa väriä. Järkytti myös tuo, että ”liian iso” tuote oli myyjän mielestä hyvä sekä se, miten vähän itselleni sopivia rintaliivejä onkaan. Toki tuo sitten myös peittää enemmän juuri sillä tavalla, jota olen toivonutkin. Parissa muussa mallissa ”se oikea koko” olikin sitten hyvä. Näillä käynneilläni kokeilin paljon erilaisia rintaliivejä, myös mukavuusalueeni ulkopuolelta. Selvisi mm.,että Fantasiet ovat liian ohuita ja MarieJot eivät yksinkertaisesti sovi, eivätkä istu. Primadonna East end vaikutti kuitenkin aika hyvältä ja harmi kun sitä ei ole mustana. Suurin järkytys oli kuitenkin, että ihastuin yhteen Marlies Deckkersin rintaliivien, ilmeisesti se hillityin ja halvin malliin niin paljon, että harkitsen ostamista kevään aikana. Tätä en todellakaan ymmärrä. Ap.
Ehkä et kuitenkaan kuole siihen, jos ne Marlies Dekkers liivit ostat vaikka kuinka "järkytys" olisikin. Alusvaatteista ei kannata tehdä elämään yhtä isoa mörköä lisää.
Myyjistä liikkeissä olen kyllä samaa mieltä, ehkä meille on osunut sama huono tuuri myyjien kanssa. Siirryinkin itse ostamaan aika paljon netistä ja esim. Stockan aleista tein hyviä Primadonna löytöjä (ei varmaankaan kyllä sinun makuusi kun liiveissä oli pitsiä ja muita koristeita) ennen muuttoa ulkomaille.
Marlies Dekkersin omilla virallisilla nettisivuilla näkyi koko mallistoa. Siellähän näkyi olevan parikin kiinnostavaa tuotetta. Yllätyin havainnoistani. Harmi kun näkyi tuskin ilmestyy myyntiin mihinkään suomalaiseen alusvaateliikkeeseen. Saman huomasin aikaisemmin Triumphin kanssa. Mallisto onkin siis todellisuudessa paljon laajempi, mutta myyntiin otetaan vain muutamia tuotteita. Tämä pätee ihan alusvaateliikkeisiinkin. Ei siis ihme, jos myynnissä olevien tuotteiden tarjonta tuntuukin niin kapealta. Siinä olisikin ideaa jollekin ottaa myyntiin tuttujen merkkien sellaisia malleja, joita ei muualta saa. Tosin muistan lukeneeni joskus jonkun alusvaateliikkeen sivuilta tai siitä kertoneessa jutusta, että myyntiin valikoituneet tuotteet on tarkoin valittu eli ilmeisesti omistaja on itse päättänyt tai jotain vastaavaa.
Tästä lähtien oikeasti vain yksinkertaisia ja sileitä mustia rintaliivejä kunhan niitä vain löytyisi tarpeeksi. Nyt on ilmestymässä taas uutta mallistoa kauppoihin ja kaikenlaista ihme viritelmää ja väriä, mutta ei vahingossakaan yksinkertaista oikeasti arkeen sopivaa perusrintaliiviä.
Esimerkiksi tuo Marlies Dekkersin Dame de Paris balcony-rintaliivit ilman noita yläpuolella olevia geometrisia kaaria olisi varmasti todella hyvät rintaliivit ihan arkikäyttöön ilman mitään turhaa.
Tilasin Victoria's Secretiltä kunnes lopettivat kokoni valmistuksen, mutta tässä vinkkinä: https://www.victoriassecret.com/fi/vs/bras/body-by-victoria-collection?…
Koko keskustelun lukeneena on yhä vähän epäselvää, mistä hyvät rintaliivit löytäisi ja millaisia ne ylipäätään ovat.
Kauppakeskus Myyrmannissa sijaitsee Magic lady-niminen pieni alusvaateliike. Myyrmannissa on nyt kauppakeskuspäivät ja tuollakin tarjouksia, joten uskaltauduin käymään. Liike oli kyllä pettymys, enkä löytänyt yksiäkään mieleisiä rintaliivejä edes sovitettavaksi. Oli kyllä pettymys, eikä enää tuollakaan tarvitse käydä. Samassa kerroksessa oli sitten myös Kappahl. Kappahlista en ole koskaan sopivia rintaliivejä löytänyt, mutta hyviä alushousuja kylläkin. Ostinkin sitten samalla kertaa kolme alushousupakettia kahden hinnalla-tarjouksella.
Hirveän räikeitä nämä kevään uutuudet ovat. Noistahan saa päänsäryn. Vaikea ymmärtää, kuka tuollaisia haluaa. Jonkun alusvaateliikkeen somea kävin katselemassa, mutta pelkkää räikeää näkyi. Mustat alusvaatteet ovat parhaita.
Hirveästi on kyllä räikeitä ja epämukavan näköisiä hepeniä tarjolla. Varmasti tällaisessa tilanteessa kun epävarmuus kasvaa, taloudellinen tilanne huonontuu ja kaikki vaan kallistuu ovat nämä alusvaateliikkeistä ostettavat kalliit alusvaatteet ensimmäisiä karsittavia turhuuksia. Tällaisessa tilanteessa alusvaateliikkeet voisivat sitten panostaa enemmän perustuotteisiin ja jättää turhat hepeneet vähemmälle. Toisaalta alusvaatevalmistajatkin voisivat jo pikkuhiljaa tajuta tämän. Käyn itse ehkä vielä kerran jossakin alusvaateliikkeessä, mutta sitten loppuu ja siirryn ostamaan alusvaatteeni jostakin halvemmasta paikasta Sokoksella ehkä. Olen nimittäin erittäin pettynyt alusvaateliikkeisiin monestakin syystä.
Nyt ilmeisesti alusvaateliikkeiden tai ylipäätään mitään suomenkielistä some-tiliä ei pysty lukemaan ilman kirjautumista. Jonkun oudosti näkyvän ja ei suomenkielisen version Facebook-tilin lukeminen onnistui kyllä kirjautumattakin. Hyvä vain jos näiden tilienkin seuraaminen kohdallani loppuu kun on pitänyt lopettaa tämä muutenkin jo kauan sitten.
Funky lady ei edes ole päivittänyt someaan pariin viikkoon. Nyt Sokoksella on alusvaatteet tarjouksessa loppuviikon. Täytyy jaksaa mennä sinne katsomaan ja toivomaan, että jotkut löytyisi.
Funky lady ei näköään enää juurikaan päivitä Facebook-tiliään.
Vierailija kirjoitti:
Magic Ladyssa huono palvelu
Palvelu on huonoa ja itse liikekin on sellainen täyteen ahdettu pieni koppi, josta tulee mieleen lähinnä joku rojua myymälä halpakauppa. Sijainti Myyrmannissa Myyrmäessäkään ei oikein innosta.
Onko Funky ladyssä vihdoin ale tai alkaako ehkä huomenna?
Kappahlin sivuilla oli kyllä useitakin hyvin perusrintaliivien näköisiä rintaliivejä. Tosin jo kuvien perusteella vaikutti, että kovinkaan laadukkaita eivät ole. Lisäksi yllättävän kalliilta tuollaisen kaupan ja oletetun laadun tuotteiksi vaikuttivat olevan. Mitään todella halpoja alusvaatteita normaalihinnoilla tuollakaan ei siis ole. Tietysti paljon merkkirintaliivejä halvempia ovat, mutta sivulla jotkut rintaliivit maksoivat 35 euroa ja vaikka laadukkaista rintaliiveissä olenkin valmis maksamaan niin mistään halpakaupan rintaliiveistä en noin paljoa maksaisi. Itse ostan Kappahlista vain sukkia ja alushousuja.