Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies suuttui, kun yritin kertoa ongelmistani

Vierailija
18.04.2015 |

Pari viikkoa sitten yritin avautua uudelle poikaystävälleni menneisyyden kipeistä kokemuksista. Olen kokenut monenlaista kiusaamista lapsena ja nuorena ja pari vuotta sitten erittäin traumaattisen tapahtumasarjan, johon liittyi mm. häiriköintiä ja vainoamista erään henkilön taholta. Nykyiselle poikaystävälleni tästä vähän kerroin, ja hän kivahti, ettei voi sietää heikkoja ja valittavia ihmisiä. Säikähdin ja aloin itkeä. Sanoin hänelle, että ihmiset ovat erilaisia ja reagoivat eri tavoin. Hän pyysi kyllä anteeksi, mutta nyt olen todella varuillani. Miten uskallan kertoa hänelle mitään, jos hänen reaktionsa on tuollainen? Yhteisestä tulevaisuudesta on vähän puhuttu, joten mielestäni näistäkin asioista olisi hyvä puhua. 

Olen todella varautunut ja myös ahdistunut tämän asian takia. En oikein saanut kerrottua asiaa loppuun, koska hämmennyin hänen reaktiostaan. Tuolloin pari vuotta sitten jouduin olemaan yhteydessä poliisiin häiriköinnin takia, ja nyt kärsin unettomuudesta ja ahdistustiloista. Poikaystävän reaktio ei ainakaan helpottanut oloani.

Kommentoikaa joku. En kaipaa mitään inhottavia kommentteja vaan neuvoja ja vinkkejä. Miten puhua vaikeista asioista?

Kommentit (41)

Vierailija
41/41 |
18.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki eivät osaa suhtautua tuollaiseen. Yritin itsekin kertoa entiselleni traumaattisista kokemuksistani, jotta hän olisi ymmärtänyt käyttäytymistäni. Exä kuitenkin nämä yritykset kuittasi heti jollain "älä elä menneessä" tai "ei voi olla ikuisesti katkera" -tyyppisillä lauseilla. Mielestäni parisuhteessa tulee voida puhua kaikesta, eli kenkää moisille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme seitsemän